Forum

Topic: Rare situatie verkopen via Bol.com

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

Ik zal jullie het verhaal even uitleggen.

Ik heb onlangs zowel hier als op bol.com een aantal PS3 spellen te koop gezet.
Ik heb via Bol.com twee spellen verkocht en deze netjes op de post gedaan (althans, dat heeft mijn moeder voor me gedaan) bij het plaatselijke postkantoor. Ik verpak mijn losse games om op te sturen altijd in een bubbeltjes enveloppe en vanwege het gewicht moesten ze dus gewogen worden bij het postkantoor.

Nu kreeg ik afgelopen maandag (17 februari) een telefoontje van één van de kopers met de vraag waar haar spel bleef want ze vond het nogal lang duren.
Ik heb 6 februari de bestelling ontvangen en 7 februari op de post gedaan, dus zouden ze er max 12 februari al moeten zijn.

Ik heb die mevrouw uitgelegd dat ik het op de post gedaan had en dat ik zelfs het bonnetje van de zegels nog heb hangen op het prikbord thuis. Ze heeft in de tussentijd ook contact gehad met bol.com, die hebben haar verteld dat ze het per mail moet melden aan mij zodat bol.com de conversatie in de gaten kan houden.

Ik heb zelf in de tussentijd de andere koper gemaild met de vraag of hij het spel wel al binnen had, om er zeker van (proberen te) zijn dat ze wel verstuurd zijn. Ik heb hier helaas nog geen reactie van ontvangen.

Nu moest ik vandaag en morgen werken, dus ik ga donderdag bij het postkantoor langs om te vragen of het spel daar toevallig is blijven liggen en om mijn verhaal uit te leggen.

Heeft er iemand nog tips met wat ik kan doen en met wie ik eventueel nog contact moet/kan opnemen om duidelijkheid te krijgen?
Ik baal er namelijk wel van dat dit nu gebeurt en ik wil dus voorkomen dat ik straks mag opdraaien voor fouten van het postbedrijf..

Mijn dank is groot,
Florian

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

25 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Dat is een nadeel van post (ipv track & tracé) Enigste wat je kan doen is contact opnemen met het postbedrijf en die gaan een onderzoek starten (wat 99% niets oplevert). Je hebt helaas geen voet om op te staan vanwege het bewijs die je niet hebt.

    Enigste tips:

    Vraag of hij/zij bij de buren kan kijken. Af en toe wordt daar gewoon wat gepost heb dat namelijk zelf een paar x gehad dat kopers hun spelletjes gewoon daar lag.

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Je kan de koper een ‘verklaring vermissing PostNL’ in laten vullen. Daarbij geeft de koper aan dat hij/zij een transactie mist, en welke goederen het betreft, en geeft jou recht om onderzoek te laten starten bij PostNL. Belangrijk is dat in die verklaring precies staat wat wanneer besteld is, wanneer het opgestuurd is, naar welk adres, en dat de koper aangeeft mee te willen werken aan evt nader onderzoek.
    Voorbeeld:

    Van (naam + adres koper)
    Aan (jouw naam + adres)

    Plaats: […………..]
    Datum: [……….]

    Betreft: Verklaring vermiste briefpostzending bestelnummer xxxxx

    Geachte heer / mevrouw,

    Zoals eerder gemeld en besproken heeft ondergetekende bestelnummer xxxxx niet ontvangen.
    De bestelling is op (datum xxxx) geplaatst. Volgens berichtgeving per e-mail is de bestelling op (datum xxxx)
    Verstuurd.

    Het gaat om de navolgende goeder(en) (aantal) (omschrijving) met een totaalwaarde ad Euro xxx,xx, t.w.:
    ………………………………………………….;

    Het door mij opgegeven verzendadres (vermeld volledige verzendadres) is correct.
    In verband met de vermiste briefpostzending ben ik ermede akkoord dat:
    1. Mocht de vermiste briefpostzending drie (3) weken na de eerdergenoemde verzenddatum nog niet door mij te zijn ontvangen, verzoekt en voor zover nodig machtig ik hierbij om mede voor en namens mij bij de bevoegde instanties/ autoriteiten aangifte van de vermissing te doen. Deze verklaring dienst als onderbouwing van de aangifte; en
    2. Mocht er van bevoegde zijde een nader onderzoek plaats vinden, zal ik hieraan terstond mijn volledige medewerking verlenen. Daartoe ben ik bereikbaar op telefoonnummer xxxx.
    3. In het geval bezorging van de eerder door mij als vermist opgegeven briefpostzending alsnog plaatsvindt, door mij hiervan terstond melding gemaakt zal worden bij
    .

    Hoogachtend,
    Handtekening
    Naam

    Succes!

  3. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Meestal is de game na 1-2 dagen al binnen,denk dat de koerier of iemand in het sorteercentrum jouw pakketje heeft.Of jouw koper heeft de game al en zegt van niet.

  4. 2457 XP
    peyj's avatar

    Meestal is de game na 1-2 dagen al binnen,denk dat de koerier of iemand in het sorteercentrum jouw pakketje heeft.Of jouw koper heeft de game al en zegt van niet.

    Precies, wie zegt dat zij claimt het spel niet te hebben ontvangen maar wel gewoon heeft. Dat is het nadeel van bol.com. Er is weinig controle op de kleinere pakketten die gewoon in de brievenbus worden bezorgd. Er wordt geen bevestiging gegeven dat het pakket is ontvangen, en zonder een track en trace code kan je ook niet zien waar het pakket is. Ze zeggen dat tweede hands aankopen via bol.com veiliger moet zijn, maar het is net zo riskant als via marktplaats.

    Je zou nog extra het adres kunnen controleren die is doorgegeven. Zonder een verzendbewijs kan je ook niet veel, maar je kan inderdaad de koper het advies geven dat Mithrandir heeft geplaatst. Het blijft post, dat kan zomaar ergens blijven hangen. Of wat ik eens een keer had dat de buren een week lang mijn pakket in huis hadden toen pas bedachten het bij mij af te leveren..

  5. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik heb dit ook wel eens meegemaakt en het proces dat PostNL eventueel kan starten duurt lang en levert vaak niks op helaas.

    Is het bedrag dat je hebt ontvangen voor de game te verwaarlozen? Mijn advies, stort dan het bedrag gewoon terug of fix een nieuwe game.

  6. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ik heb zelf al vaker dingen verkocht via bol.com al ben ik nog niet 1 keer tegen deze situatie aangelopen.
    het lastige is dat je zelf het geld pas over een week of twee zal ontvangen.
    Ik weet niet wat de voorwaarden zijn voor het verzenden bij bestellingen via bol.com

    Maar bij tweedehandsverkoop is normaal de koper aansprakelijk voor de verzending van het pakket en niet de verkoop. Dit is van particulier naar particulier. Omdat er nu ook een 3e partij (bol.com) betrokken is is het een lastig verhaal. Ik raad je aan contact op te nemen met bol.com en vragen wat er nu moet gebeuren.

  7. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    lijkt me sterk dat het pakketje kwijt is ik had een game besteld bij bol.com 2e hands ook niet ontvangen denk dat er best wel oplichters op bol.com zitten ook mensen die bestellen en dan zeggen dan ze de game niet hebben gehad en maar dan wel geld terug krijgen van bol.com gewoon ff contact op nemen met post nl

  8. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    De postbode zelf. Heb zelf ooit een game (God Hand) gewonnen en een dvd-box 🙂 nooit aangekomen, gelukkig waren ze bij OPM zo aardig om een andere game toe te sturen (Ghost Rider). Ze zeiden dat het vaak gebeurd dat een prijs (game) niet aankomt.

  9. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    De postbode zelf. Heb zelf ooit een game (God Hand) gewonnen en een dvd-box 🙂 nooit aangekomen, gelukkig waren ze bij OPM zo aardig om een andere game toe te sturen (Ghost Rider). Ze zeiden dat het vaak gebeurd dat een prijs (game) niet aankomt.

    oke dan zijn ze lekker bezig bij post nl

  10. 9117 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ja het blijft altijd een risico ik weet alleen niet wat de voorwaarden zijn bij bol.com plus ik vind dat ze persoonlijk te veel marge vragen.

  11. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik koop er nooit iets, bij alle kleine dingen die ik koop zijn ze soms wel tot 100 euro duurder.

  12. 451 XP
    Florian's avatar

    Je kan de koper (…)

    Hoogachtend,
    Handtekening
    Naam

    Succes!

    Dank voor je lange reactie en geweldige idee! Dit ga ik maar als laatste redmiddel gebruiken, lees aan reacties hierboven ook dat het een niet geweldig hoog rendement heeft….

    Ik heb dit ook wel eens meegemaakt en het proces dat PostNL eventueel kan starten duurt lang en levert vaak niks op helaas.

    Is het bedrag dat je hebt ontvangen voor de game te verwaarlozen? Mijn advies, stort dan het bedrag gewoon terug of fix een nieuwe game.

    Bedrag is zeker te verwaarlozen, heb er een tientje voor gevraagd. Zal naar jullie mening veel te laag zijn I know xd maar ik wilde ervanaf..

    Ik heb zelf al vaker dingen verkocht via bol.com al ben ik nog niet 1 keer tegen deze situatie aangelopen.
    het lastige is dat je zelf het geld pas over een week of twee zal ontvangen.
    Ik weet niet wat de voorwaarden zijn voor het verzenden bij bestellingen via bol.com

    Maar bij tweedehandsverkoop is normaal de koper aansprakelijk voor de verzending van het pakket en niet de verkoop. Dit is van particulier naar particulier. Omdat er nu ook een 3e partij (bol.com) betrokken is is het een lastig verhaal. Ik raad je aan contact op te nemen met bol.com en vragen wat er nu moet gebeuren.

    Ik ook en ook gewoon daar gekocht, nooit echt problemen gehad tot nu dan…
    Ik heb net met bol.com gebeld en deze meneer vertelde mij dat ik moet reageren op het mailtje van de koper zodat ze bij bol.com ook kunnen zien dat er contact is geweest en wat er is besproken.
    Hij vertelde mij ook dat de koper nu verder contact moet opnemen met bol.com, en als het spel echt is kwijt geraakt bij de post wordt mijn geld uitgekeerd maar het geld wat de koper inmiddels heeft betaald wordt ook terugbetaald. En heeft er een postbode dus een PS3 game bij…

    Ik koop er nooit iets, bij alle kleine dingen die ik koop zijn ze soms wel tot 100 euro duurder.

    Daarom kijk ik ook altijd wat ik waar koop, ik vergelijk ook echt de prijzen wel xd je kunt me voor veel uitmaken maar in ieder geval niet voor dief van mijn eigen portemonee..!!

  13. 748 XP
    TheProphecy's avatar

    Waarom verkopen en kopen via bol.com?
    Als ik die belachelijke prijzen soms zie… Echt schandalig.

  14. 362 XP
    Coelers's avatar

    Het is makkelijk en je kan er ook meer voor vragen. Ik heb van de week Buzz verkocht voor 89,50 daar hield ik na verzenden zelf 70 euro aan over. Hoogste bod op marktplaats was 45.

  15. 451 XP
    Florian's avatar

    Waarom verkopen en kopen via bol.com?
    Als ik die belachelijke prijzen soms zie… Echt schandalig.

    Daarom zeg ik ook: ik vergelijk ook echt wel de prijzen voor ik iets koop bij bol.com
    2 weken geleden een nieuwe iPod Touch gekocht, ik was ongeveer 80 euro goedkoper uit via de webshop waar ik hem nu gehaald heb dan via bol.com..

  16. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    Bol.com durft gewoon flink meer te vragen dan het merk zelf op hun site vraagt voor een artikel.
    Bij Media Markt zijn ook véél artikelen duurder dan ergens anders 100 euro verschil op mijn koptelefoon vind ik wel erg veel.. was volgens mijn toen €175 vs €275 euro.

  17. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Je moet gewoon goed opletten met wat je koopt. Soms is bol.com niet duurder dan de concurrent. Soms zelfs goedkoper.

    Als je naar games kijkt: dan zijn ze eigenlijk altijd een van de duurste.

  18. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Je moet gewoon goed opletten met wat je koopt. Soms is bol.com niet duurder dan de concurrent. Soms zelfs goedkoper.

    Als je naar games kijkt: dan zijn ze eigenlijk altijd een van de duurste.

    Klopt helemaal. Bol is 99% van de gevallen duurder maar dmv sommige secties kunnen ze iets hebben wat goedkoop uitkomt.

  19. 2457 XP
    peyj's avatar

    Klopt helemaal. Bol is 99% van de gevallen duurder maar dmv sommige secties kunnen ze iets hebben wat goedkoop uitkomt.

    Ze hebben de naamsbekendheid en ze leveren snel. Ik bestel zelf steeds minder via bol.com. Alleen als ik een item de volgende dag via bol in huis hebt en via een goedkopere webshop pas na een aantal dagen betaal ik soms liever iets meer. Ook het gemak “voor 23.00 besteld volgende dag in huis” speelt mee. Ik vind zelf wel dat bol.com niet goed let op de prijzen van hun tweedehands aanbod. Soms zie ik staan dat ze een tweedehands item voor maar een paar euro goedkoper aanbieden dan het nieuwe.

  20. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ze hebben de naamsbekendheid en ze leveren snel. Ik bestel zelf steeds minder via bol.com. Alleen als ik een item de volgende dag via bol in huis hebt en via een goedkopere webshop pas na een aantal dagen betaal ik soms liever iets meer. Ook het gemak “voor 23.00 besteld volgende dag in huis” speelt mee. Ik vind zelf wel dat bol.com niet goed let op de prijzen van hun tweedehands aanbod. Soms zie ik staan dat ze een tweedehands item voor maar een paar euro goedkoper aanbieden dan het nieuwe.

    Hier let bol.com wel op. Ik heb al een aantal keer een mail gekregen dat bijvoorbeeld hun nieuw prijs lager ligt dan mijn tweedehands prijs. Zelf koop ik eigenlijk nooit iets bij bol.com. Vind hun eigenlijk veel te duur met de meeste dingen. PS4 Camera heb ik dan weer wel gekocht. Die was snel leverbaar en koste hetzelfde.

  21. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik bestel nog steeds veel bij Bol.com. De prijzen liggen iets hoger maar je weet zeker dat je bij een goed bedrijf koopt en het assortiment is enorm, zeker qua boeken enzo. Ik hoop nog steeds dat Amazon binnenkort naar NL komt, maar tot die tijd kan ik prima met Bol werken. Qua games kan je vaak beter ergens anders kijken maar dat doet weinig af van de zekerheid die je bij Bol.com hebt in de andere product categorieen.

  22. 362 XP
    Coelers's avatar

    Voor boeken hebben ze inderdaad ook een groot aanbod. Mijn vriendin is alleen heel lang lid geweest van ECI en daarom bestelde ze ook daar haar boeken. Wel vind ik dat bol.com een goede service heeft. Geen betaalde klantenservice etc.

  23. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Boeken verkopen werkt wel goed via bol.com hoor, heb in de afgelopen 3 jaar al zo’n 40 boeken verkocht voor een aardig bedrag. Dat die games niet zijn aangekomen moet een fout zijn van postNl, bol.com kan daar vrij weinig aan doen.

  24. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Nog zn situatie, heb denk ik 6 weken geleden Gran Turismo 6 bij BOL besteld, voor 29,95.
    En kijk ik nu, Gran Turismo 6, 59,95!! Waarschijnelijk had ik geluk dat ik op dat moment keek ofzo ?

    BOL stunt of hoe kan ik het beter zeggen : rommelt erg veel met de prijzen, de ene dag is het goedkoper dan de andere dag..

  25. 2457 XP
    peyj's avatar

    Wederom trouwens een leuk voorbeeld. Vorige week dinsdag kreeg ik bericht van bol.com dat mijn pakket was verzonden. Er zat geen track en trace bij omdat het pakket door de brievenbus kan. Woensdag geen pakket, donderdag nog steeds geen pakket. Onze lokale postbode gevraagd en ze had geen pakket van bol gehad die week. Vrijdag nog geen pakket.. Volgens bol.com moest ik wachten tot aan vandaag als het pakket nog steeds niet was binnen gekomen. Zaterdag was kwam ik ’s middags thuis en lag mijn pakketje netjes op tafel. De buurvrouw was vergeten dat deze sinds donderdag bij hun was bezorgd..

    Daarom is het altijd handig om de buren te vragen..