Forum

Topic: internet connectiviteit

Anoniem's avatar

Goedenavond heren en dames van het forum

even een vraagje.

ik heb al langere tijd last van slecht wifi bereik.

Het zit zo: ik heb de router linksys ea3500 en die staat op de begane grond op een kast van ongeveer 2 meter hoog.
Maar mijn kamer en dus ps3/4 zitten beide op de zolder.
Mijn wifi schommelt tussen de 66 en 80 procent en dat werkt niet echt mee ivm trage downloads en lag.

De optie lan is al van de baan want kabel trekken wordt m niet.(leidingen zitten ingemetselt)

Dus wordt het een wifi repeater om het signaal te versterken en dus ook goede dekking op zolder te hebben.

sugggestie voor een plug in repeater? Of andere suggesties die ik niet ken?
Alles is welkom want steeds gedisconnect worden en uit party chats gegooid worden is niet echt leuk

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 518 XP
    recsto's avatar

    Goedenavond heren en dames van het forum

    even een vraagje.

    ik heb al langere tijd last van slecht wifi bereik.

    Het zit zo: ik heb de router linksys ea3500 en die staat op de begane grond op een kast van ongeveer 2 meter hoog.
    Maar mijn kamer en dus ps3/4 zitten beide op de zolder.
    Mijn wifi schommelt tussen de 66 en 80 procent en dat werkt niet echt mee ivm trage downloads en lag.

    De optie lan is al van de baan want kabel trekken wordt m niet.(leidingen zitten ingemetselt)

    Dus wordt het een wifi repeater om het signaal te versterken en dus ook goede dekking op zolder te hebben.

    sugggestie voor een plug in repeater? Of andere suggesties die ik niet ken?
    Alles is welkom want steeds gedisconnect worden en uit party chats gegooid worden is niet echt leuk

    Je hebt van die kastjes die je in stopcontact kan doen. En dan heb je in elk stopcontact met zon kastje internet. Is ideaal en is maar 50 euro geloof ik.

  2. 57 XP
    kahraba's avatar

    hoe heet zo een kastje omdat mijn wifi ook vrij wel slecht maar ik heb een kabel maar ik heb 2 ps 1 3 en 1 4 en de rest na ja heb ook een laptop en die heeft ook een kabel nodig dus intottaal 3 dingen die kabel nodig ik kan inkorten op 2 maar alsnoghet is supper iritant om steeds de kabel van 1 naar de ander kant te wisselen dus als iemand een oplossiing heeft dan hoor het graag

  3. 2015 XP
    WJayW's avatar

    @ megafire777: Wat je nog zou kunnen proberen is het kanaal van je router te veranderen waarop deze uitzend. Ik weet nietof er bijvoorbeeld bij jou in de buurt veel mensen gebruik maken van WiFi netwerken, dus alsof je buren ook een wifi signaal uitzenden net als andere bij jou in de straat. Het is namelijk zo dat wifi signalen op dezelfde golflengte ervoor kunnen zorgen dat jouw signaal weggedrukt wordt en daardoor minder van kwaliteit is dan dat het zou kunnen zijn.

    Er bestaan diverse apps die de wifi signalen in de buurt kunnen meten qua frequentie, zoals deze ( linkje). Je kunt hiermee eenvoudig zien welke kanalen er druk bezet zijn en dus een kanaal kiezen/instellen op je router welke niet of nauwelijks gebruikt wordt.

    Durf niet te garanderen of dit voor jou werkt, gezien ik ook je situatie niet verder ken. Punt is wel dat je type router qua signaal sterkte het toch best zou moeten redden om van de begane grond tot 2 etages hoger een redelijk tot goed signaal te moeten geven.

    Wat recsto zegt is zeker ook een optie, ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit ook een goede verbinding kan geven. Maar voordat je overgaat tot het aanschaffen van nieuwe apparatuur zou je zeker mijn tip kunnen proberen of het iets voor jou is.

    succes 🙂

    EDIT: hier kun je onder andere kijken voor de oplossing via het stopcontact (linkje)

  4. 93 XP
    desneeuwman80's avatar

    https://m.bol.com/nl/p/netgear-wn3000rp-universeel-wifi-range-extender/9200000008850556/

    Ik had hetzelfde probleem met mijn internet en deze repeater werkt perfect!

  5. 1061 XP
    megafire777's avatar

    @ megafire777: Wat je nog zou kunnen proberen is het kanaal van je router te veranderen waarop deze uitzend. Ik weet nietof er bijvoorbeeld bij jou in de buurt veel mensen gebruik maken van WiFi netwerken, dus alsof je buren ook een wifi signaal uitzenden net als andere bij jou in de straat. Het is namelijk zo dat wifi signalen op dezelfde golflengte ervoor kunnen zorgen dat jouw signaal weggedrukt wordt en daardoor minder van kwaliteit is dan dat het zou kunnen zijn.

    Er bestaan diverse apps die de wifi signalen in de buurt kunnen meten qua frequentie, zoals deze ( linkje). Je kunt hiermee eenvoudig zien welke kanalen er druk bezet zijn en dus een kanaal kiezen/instellen op je router welke niet of nauwelijks gebruikt wordt.

    Durf niet te garanderen of dit voor jou werkt, gezien ik ook je situatie niet verder ken. Punt is wel dat je type router qua signaal sterkte het toch best zou moeten redden om van de begane grond tot 2 etages hoger een redelijk tot goed signaal te moeten geven.

    Wat recsto zegt is zeker ook een optie, ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit ook een goede verbinding kan geven. Maar voordat je overgaat tot het aanschaffen van nieuwe apparatuur zou je zeker mijn tip kunnen proberen of het iets voor jou is.

    succes 🙂

    EDIT: hier kun je onder andere kijken voor de oplossing via het stopcontact (linkje)

    dat kanaal verandere heb ik al geprobeerx met een app die het aangaf idd dat gaf niet de oplossing dus repeater of powerline is het enige in mijn geval

  6. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Wifi-repeater inderdaad of anders gewoon een kabel.

  7. 1199 XP
    chris65's avatar

    internet uit je stopcontact kan inderdaad een oplossing zijn. IK heb er geen ervaring mee, maar ik zou daar ook voor kiezen denk ik. Hier een linkje voor een aantal testen (onderaan staat een soort dia voorstelling met de test)http://computertotaal.nl/internet-thuis/getest-17-powerline-adapters-61723

  8. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ik had voorheen exact hetzelfde probleem. Ik heb toen een WRTGL Draadloze router op zolder gezet. Hierop Custom Tomato Firmware geplaatst. Zo werd het geen zender maar een ontvanger. Deze pakte het signaal van beneden veel beter op. Plus ik had een LAN in mijn eigen kamer waar mijn PS3 Xbox360 en PC op waren aangesloten. Dit werkte als een trein.

  9. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Thx iedereen. Ff kijken of kabel echt niks wordt en anders de powerline maar uitproberen van een zaak waar ik hem in kan ruilen:)

  10. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Ik heb sinds twee weken Powerline. Gekocht bij Coolblue met de garantie dat ik het mocht ruilen.
    Werkt echt perfect!
    Kabels erin, inpluggen, pair-knop indrukken en het werkt. Eindelijk kan ik soepel online gamen en snel downloaden.
    (en Netflix is er ook blij mee, daar zie ik ineens ook echte HD-kwaliteit)

  11. 47 XP
    NL_JAN_STI's avatar

    Hoi,
    Ik heb een wifi repeater gekocht van het mer (huawei €30) van de kijkshop.
    Het bereik is super ermee .
    Het installeren is ook binnen 5 minuutjes gebeurt.
    Ik heb top bereik tot de zolder en ver in de tuin(muziek films live tv streamen)

    Gr