Forum

Topic: Gamen met TV of Monitor

Anoniem's avatar

Ben nu toch wel een benieuwd of het echt zoveel helpt om op een monitor te gamen , of er echt veel verschil in zit.
Als ik kijk naar filmpjes op YouTube van bekende “gamers” gamen die allemaal met een monitor , en lijkt alles net wat sneller te reageren.
Dus is het verschil echt zo groot tussen een TV en monitor

Ik game nu op de Samsung UE32D6200, maar zit dus er aan te denk en om toch eens te kijken naar een monitor en wou jullie mening en ervaring ok wel een horen.

Maurice

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Het klinkt raar maar monitoren hebben vaak betere (vroeger ook reactiesnelheden en )pixeldichtheid e.d. en daarom gaat bij proΒ΄s vaak de voorkeur uit naar monitors ipv tv daarnaast hebben veel monitoren een IPS panel wat het betaalbaar maakt in tegenstelling tot bij televisies.

    Zelf geef ik toch de voorkeur naar een (redelijke LCD/LED-)tv puur vanwege de omvang, ik heb hierbij wel rekening gehouden met een goede reactiesnelheid (2 tot 4ms)

    Ik kan je ook aanraden de volgende review te lezen daar wordt ook aandacht aan dit onderwerp besteed:
    http://www.psx-sense.nl/153660/review-philips-242g5djeb-gaming-monitor/

  2. 24 XP
    wardude1's avatar

    dit is een prima tv geen nood om te veranderen. Die 1 of 2 ms maken ook niet zo heel veel uit. je reactie van je lichaam duurt alleen al 200 ms (schrikreactie met een beetje nadenken en met spier en herken geheugen). Dit is dus al een snelle reactie. je begrijpt denk ik wel dat 2 ms niks is in verhouding tot je reactietijd.
    en die pixels ja als je ze niet ziet zitten is het goed.
    ik heb gegamed op mijn oude monitor (4-5 jaar) oud met mijn ps3 en een variant op de tv van jou. ik vind het gamen op de tv toch wel iets prettiger. alles is groter en je kan wat verder weg zitten wat ook niet onprettig is.

    uiteindelijk ben jij die het beslist.

  3. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Speel zelf op een monitor. Je wereld zal veranderen want een tv en monitor kan je niet met elkaar vergelijken. Daarom zie je ook alle pro gamers en MLG toernooien met monitoren. Reactie snelheid is gewoon perfect (hangt van de monitor af) de verhouding al helemaal qua overzicht. Is gewoon een no brainer.

  4. 90 XP
    ZombOwn's avatar

    Ik game zelf nu op een monitor maar wil juist weer op een grote tv gamen vind groot zelf wat fijner.

  5. Mechromancer's avatar

    Kan je beter bij je tv blijven die je nu al hebt.

  6. 406 XP
    1shot1kill's avatar

    Voor casual gamen is een tv wel ideaal , maar voor hardcore gamen zou ik wel voor een monitor gaan πŸ˜‰

  7. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik kies toch liever een tv, lekker groot beeld, heerlijk.

    En ja, pro gamers.. zijn wij pro gamers dan ? πŸ˜‰ ik niet iedergeval, just hobby.

  8. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    dit is een prima tv geen nood om te veranderen. Die 1 of 2 ms maken ook niet zo heel veel uit. je reactie van je lichaam duurt alleen al 200 ms (schrikreactie met een beetje nadenken en met spier en herken geheugen). Dit is dus al een snelle reactie. je begrijpt denk ik wel dat 2 ms niks is in verhouding tot je reactietijd.
    en die pixels ja als je ze niet ziet zitten is het goed.
    ik heb gegamed op mijn oude monitor (4-5 jaar) oud met mijn ps3 en een variant op de tv van jou. ik vind het gamen op de tv toch wel iets prettiger. alles is groter en je kan wat verder weg zitten wat ook niet onprettig is.

    uiteindelijk ben jij die het beslist.

    Maakt niets uit? Dan daag ik je uit Wii music te spelen met 10ms, gegarandeerd dat je het merkt en 0 punten scoort aangezien dat soort ‘rhythm’-games om reactiesnelheid gaan πŸ™‚

  9. 1199 XP
    chris65's avatar

    Ik ben geen pro en game op een plasma scherm, volgens mij heeft plasma een snellere reactietijd dan een monitor

  10. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Ik ben geen pro en game op een plasma scherm, volgens mij heeft plasma een snellere reactietijd dan een monitor

    heb voor de ps4 een groot plasma scherm van panasonic aangeschaft , niets van vertragingen of dergelijke problemen,
    ben heel tevreden met mijn plasma scherm

  11. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik ken een pro die Halo speelt op een crt tv. Ik zelf gebruik een Panasonic pro plasma tv. Reactie snelheid is dacht ik 0.00000? sec dus een heel stuk sneller dan een monitor.

  12. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Voor reactietijd geef ik voorkeur aan een monitor, velen malen minder last van lag, en dat is te merken aan fps games!
    Ik speel zowel op een monitor als op een tv met mijn consoles, en merk wel degelijk verschil
    Ze hebben allebei hun voor een nadelen

  13. 357 XP
    Mausie's avatar

    Hmmz, meningen zijn hier erg verdeeld haha, Naah dan blijf ik hier toch maar gewoon bij tv houden, en misschien in de toekomt maar eens kijken naar monitor waneer ik toch nieuwe computer koop , =P

    Maar blijf vooral je bevindingen posten =$

  14. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Hmmz, meningen zijn hier erg verdeeld haha, Naah dan blijf ik hier toch maar gewoon bij tv houden, en misschien in de toekomt maar eens kijken naar monitor waneer ik toch nieuwe computer koop , =P

    Maar blijf vooral je bevindingen posten =$

    Je kunt altijd je ps4 aansluiten op je monitor zodra je je nieuwe pc hebt, kun je het zelf proberen!

  15. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik speel net zoals 7th-son op zowel een monitor als een TV met de PS3 & PS4. Mijn monitor heeft een reactietijd van 1ms en de reactietijd van mijn TV schat ik op zo’n 10 tot 20ms. (wat overigens absoluut niet slecht is voor een TV) Als ik er op let, ja, dan merk ik dat mijn monitor net iets sneller reageert. Maar goed, mijn TV reageert dus ook erg snel. Als ik een FPS zoals Battlefield 4 erop speel merk ik geen input lagg. (en ik kan je vertellen, daar ben ik erg gevoelig voor haha)

    Wat ik wel merk met FPS games, (en games waar je heel snel moet kunnen reageren) is dat deze toch net iets soepeler spelen op de monitor. Vandaar dat ik FPS games wel vaak speel op de monitor in plaats van de TV.

  16. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Speel zelf op een tv, simpelweg vanwege het grotere beeld.
    Monitors bieden over het algemeen een betere reactietijd, maar gezien de gemiddelde gamer ook het verschil tussen aan frames per seconds al niet kan waarnemen zul je er over het algemeen weinig verschil bij merken tijdens het gamen.
    Het is dus vaak een kwestie van voorkeur, en mijn voorkeur gaat ervan uit dat ik na een lange dag werken lui op de bank plof/hang met een controller in m’n handen en juist blij ben om eens niet achter een monitor te zitten πŸ˜€

  17. 357 XP
    Mausie's avatar

    Speel zelf op een tv, simpelweg vanwege het grotere beeld.
    Monitors bieden over het algemeen een betere reactietijd, maar gezien de gemiddelde gamer ook het verschil tussen aan frames per seconds al niet kan waarnemen zul je er over het algemeen weinig verschil bij merken tijdens het gamen.
    Het is dus vaak een kwestie van voorkeur, en mijn voorkeur gaat ervan uit dat ik na een lange dag werken lui op de bank plof/hang met een controller in m’n handen en juist blij ben om eens niet achter een monitor te zitten πŸ˜€

    Haha, maa ik zit niet volle dagen achter monitor, maar je hebt wel gelijk tis indd groter beeld, en lekker lui voor de tv is ok wel fijn ja,

    Bedankt iedereen voor de reacties

  18. Anoniem -
    85.150.62..xxx's avatar

    Ligt er een beetje aan wat je doen vind ik Ik speel Gb’s enzo op Bo3 MLG en UMG als je echt serieus gamed zal ik voor een monitor gaan want dat is toch wel net dat verschil voor bij FPS Doe jij gwn voor de lol samen zal ik gwn Op je TV blijven spelen