Forum

Topic: Ontslagrondes in de game indsutrie

Anoniem's avatar

Nog niet zo gek lang geleden lazen we het bericht dat Irrational Games (de makers van Bioshock) de deuren sloot en mensen op straat zette.

Nu is de volgende studio aan de beurt…Sony Santa Monica heeft nu ook 50 man op straat gezet.

Wat denken jullie, wie is de volgende? En wat zal dit gaan betekenen voor de games?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Bij Santa Monica ging het, voor zover ik zo snel las gisteravond, slechts om een re-organisatie omdat de betreffende afdelingen oftewel overbodig zijn geworden of de zaakjes zo op orde hebben dat er ingekrompen kan worden.
    Ik denk dat het bij Santa Monica niet zo snel gevolgen zal hebben voor de games. Waar ze mee bezig zijn ben ik wel erg benieuwd naar trouwens!

  2. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Bij Santa Monica ging het, voor zover ik zo snel las gisteravond, slechts om een re-organisatie omdat de betreffende afdelingen oftewel overbodig zijn geworden of de zaakjes zo op orde hebben dat er ingekrompen kan worden.
    Ik denk dat het bij Santa Monica niet zo snel gevolgen zal hebben voor de games. Waar ze mee bezig zijn ben ik wel erg benieuwd naar trouwens!

    Ik las zelf tevens de geruchten dat van de 2 projecten die ze in ontwikkeling hadden (the order niet meegerekend gezien dit meer RaD betreft) er toch al weer 1 gecanceld werd.
    Moet zeggen dat ik dit laatste zo snel even niet meer terug kon vinden en daarom hoopte op een artikel van jullie,(psx-sense) zeker omdat ook ik het gisteravond al las.

    Desalniettemin, blijft het vervelend voor een studio om mensen te laten gaan.
    Wat tevens ook raar is gezien zij na het sluiten van Irrational Games ook werkplekken aanboden via twitter.

  3. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    ach het is altijd al zo geweest met de game industrie.
    je zie daar een roulatie van mensen als een studio klaar is met een project.
    en meestal staan er dan al weer 2 studio’s klaar om ze op te vangen.
    Met hier in uitzonderingen van vaste teams die zijn vaak stabiel en word dan naast een team nog veel mensen aangenomen.
    En als ze klaar zijn gaan ze weer verder met het vaste team.

  4. Redacteur - 631 XP
    Assasination-G's avatar

    Ik las zelf tevens de geruchten dat van de 2 projecten die ze in ontwikkeling hadden (the order niet meegerekend gezien dit meer RaD betreft) er toch al weer 1 gecanceld werd.
    Moet zeggen dat ik dit laatste zo snel even niet meer terug kon vinden en daarom hoopte op een artikel van jullie,(psx-sense) zeker omdat ook ik het gisteravond al las.

    Desalniettemin, blijft het vervelend voor een studio om mensen te laten gaan.
    Wat tevens ook raar is gezien zij na het sluiten van Irrational Games ook werkplekken aanboden via twitter.

    Jan-Johan van Gamekings constateerde ook dat hij had gehoord dat er een game was gecanceled bij de studio, dus wie weet.

  5. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Heb toch nog even een update gevonden over deze nieuwe IP die gecanceld is, het is bevestigd door een (inmiddels dus ex-) werknemer.

    http://www.eurogamer.net/articles/2014-02-26-god-of-war-developer-sony-santa-monica-suffers-layoffs

    Erg jammer dus…