Forum

Topic: Playstation 3 verbinding probleem

Anoniem's avatar

Hallo,

Mijn playstation 3 heeft altijd prima gewerkt, tot die sinds vandaag geen verbinding meer kon maken met mijn wifi. Ik heb na het opnieuw opstarten van mijn router als de playstation, de ps3 gereset naar de standaard instelling met de hoop dat dit iets zou doen.
Ik probeerde weer opnieuw verbinding te maken met internet. Ik kreeg telkens de volgende melding als ik mijn wpa-key invoer: Time-out tijdens uitwisseling van sleutelinformatie, de door u ingevoerde wpa sleutel is mogelijk incorrect. Ik weet 100% zeker dat ik de juiste wpa sleutel invoer, omdat het al eerder heeft gewerkt met deze wpa sleutel. Heeft iemand hier ervaring mee, of een oplossing?

Thanks!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

3 reacties

  1. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Het lijkt toch een fout in je wachtwoord te zijn

    – Controleer je wachtwoord eens goed, let op het is Hoofdletter gevoelig
    – Geen spaties o.i.d. aan het einde of in je wachtwoord
    – Heb je op de PS3 de juiste beveiliging van de router geselecteerd ? (WEP / WPA / WPA2 …)
    – Kijk in de router wat het wachtwoord is, en niet aannemen dat die achterop nog klopt
    (in de router kijken is meestal http://192.168.0.1 of http://192.168.1.1 o.i.d, zie handleiding van je router)
    – Bij elke foutmelding staat altijd nog een code, kijk welke code en zoek bij Sony (of google) wat die code precies is

    Succes

  2. 17 XP
    Raluuf's avatar

    Bedankt voor je reactie, ik heb heel zorgvuldig het wachtwoord meerde keren proberen in te vullen ( bij zowel wep als wpa). Toch krijg ik telkens dezelfde melding. Ik zal inderdaad nog is moeten kijken of ik misschien mijn wachtwoord kan veranderen, om te kijken of het dan werkt. Toch vind ik het erg raar dat ik zomaar geen verbinding meer kan maken met mijn router, terwijl ik daarvoor al jaren geen problemen ermee heb gehad ( met dezelfde wpa sleutel).

  3. 5 XP
    Gamer86's avatar

    Is het inmiddels al gelukt?
    Probeer eens je router/modem naar fabrieksinstelling te zetten bijv. of in je router/modem de draadloze interinstellingen te wijzigen + wachtwoord.

    Veel succes.