Forum

Topic: Game pc

Anoniem's avatar

Hallo, ik weet dat ik niet op het goede forum ben maar ik wil toch een vraag stellen over de PC.
Ik heb net een PS4 gekocht en ben nu van plan een game pc te kopen. Mijn vraag is zijn dit goede componenten die games als battlefield 4 op ultra of high kunnen spelen?

Aerocool XPredator Black Edition, behuizing
MSI Z87-G45 Gaming, socket 1150 moederbord
Intel® Core™ i5-4570, processor
Western Digital Blue, 1 TB harde schijf
GeIL 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
MSI N760 TF 2GD5/OC, grafische kaart
Crucial M500 Serie CT120M500SSD1, SSD
Aerocool Strike-X CM EN53891, 600 Watt voeding

Behuizing 125,-
Moederbord 130,-
Processor 175,-
HDD 50,-
RAM 70,-
Grafische kaart 220,-
SSD 60,-
Voeding 70,-

Totaal: ongeveer 900 euro
Als iemand betere opties heeft voor ongeveer dezelfde prijs wil ik het graag weten, of als iemand een van deze componenten wilt verkopen omdat hij het niet meer nodig heeft!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

40 reacties

  1. 362 XP
    Coelers's avatar

    Leuke setup. Ik heb die videokaart sinds 4 dagen zelf. Ben ik erg blij mee. Kwa processor zou ik voor de 4670K gaan. Die is ook nog over te klokken.

  2. 362 XP
    Coelers's avatar

    Oja ik weet niet of het overal is. Maat bij alternatie kreeg ik bij die videokaart assassin’s creed Black Flag voor de pc erbij.

  3. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Oja ik weet niet of het overal is. Maat bij alternatie kreeg ik bij die videokaart assassin’s creed Black Flag voor de pc erbij.

    Ik ga het ook bij alternate kopen :p het is 5 minuten rijden vanaf mn huis 😀

  4. 242 XP
    Xnator's avatar

    High zul je sowieso wel kunnen maar ultra misschien net niet (goed genoeg). Misschien wijs om juist verder te sparen naar betere componenten zoals een i7 serie processor. Dit is pas het begin van dit soort veel vragende grafische games, en die eisen zullen snel meer worden zodra de consoles ook steeds meer geoptimaliseerd worden. Nooit denken op momenten wat je nu kunt spelen maar verder denken dan dat. (mits dat mogelijk is ofc haha xD) PC’s en vooral game pc’s verouderen tegenwoordig echt snel -,-

  5. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik sluit me aan bij de mannen hierboven, het is een leuke setup maar om met oog op de toekomst er wat meer uit te halen zou ik ook eerder een I7 serie processor genomen hebben.
    De huidige setup zou wel BF4 op high aan moeten kunnen overigens.

  6. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    zou toch nog even naar de videokaart kijken. Misschien een gtx 680,690 of misschien zelfs de gtx780 alleen die is best prijzig.

  7. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Het probleem is dat ik pas 14 ben -.- hahah Ik wil ook wel een baantje gaan zoeken enzo maar het is inderdaad wel slim om te wachten met de processor en videokaart te kopen! Jammer genoeg zijn dat juist de duurste componenten

  8. 292 XP
    donselaar's avatar

    Misschien een goed idee om een extra ssd-schijf te hebben waarop je OS staat, op die manier start je pc ook super snel op

  9. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Misschien een goed idee om een extra ssd-schijf te hebben waarop je OS staat, op die manier start je pc ook super snel op

    Ik wil op die SSD sowieso alleen mn windows installeren en misschien nog steam en iets van BF4 ofzo

  10. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Als ik jou was zou ik dan gelijk de beste processor bestellen en dan wat mindere videokaart(aangezien die makkelijker te vervangen is)

    Het probleem is dat ik pas 14 ben -.- hahah Ik wil ook wel een baantje gaan zoeken enzo maar het is inderdaad wel slim om te wachten met de processor en videokaart te kopen! Jammer genoeg zijn dat juist de duurste componenten

  11. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Als ik jou was zou ik dan gelijk de beste processor bestellen en dan wat mindere videokaart(aangezien die makkelijker te vervangen is)

    Dan bewaar ik mijn oude videokaart wel eventjes, die draait nu bioshock infinite op high 😀

  12. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ik zou de ssd later doen. Windows 8(.1) boot sowieso snel. Die 60 euro zou ik stoppen in een videokaart of processor.

  13. 53 XP
    the-bad-bom's avatar

    Handig topic dit, aangezien ik ook een game pc wil gaan kopen.
    Nu heb ik op alternate ook een setup gemaakt alleen mijn vraag hierbij is of ik hiermee de komende 4-5 jaar zonder al te veel te upgraden spellen op high of hoger kan spelen.

    Behuizing: Corsair Carbide 500R TQXV6E € 109,90
    Moederbord: ASUS SABERTOOTH X79 GMEA23 € 279,-
    Processor: Intel® Core™ i7-4820K HM7I17 € 299,-
    RAM: Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit IDIF5DJF € 122,90
    Grafische kaart: NVIDEA GTX770-DC2OC-2GD5 JDXVZ1 € 284,-
    SSD: Samsung 840 EVO MZ-7TE500BW, 500 GB SSD IMJM4E € 279,-
    Voeding: Corsair CX750M TN7V6E € 79,90
    Koeling: Corsair Hydro Series H80i HXLC9G € 84,90
    Overig: € 401,71(scherm, software, montage, cardreader, etc.)

    Totaal: € 1940,-

  14. 242 XP
    Xnator's avatar

    Handig topic dit, aangezien ik ook een game pc wil gaan kopen.
    Nu heb ik op alternate ook een setup gemaakt alleen mijn vraag hierbij is of ik hiermee de komende 4-5 jaar zonder al te veel te upgraden spellen op high of hoger kan spelen.

    Behuizing: Corsair Carbide 500R TQXV6E € 109,90
    Moederbord: ASUS SABERTOOTH X79 GMEA23 € 279,-
    Processor: Intel® Core™ i7-4820K HM7I17 € 299,-
    RAM: Corsair 8 GB DDR3-1866 Kit IDIF5DJF € 122,90
    Grafische kaart: NVIDEA GTX770-DC2OC-2GD5 JDXVZ1 € 284,-
    SSD: Samsung 840 EVO MZ-7TE500BW, 500 GB SSD IMJM4E € 279,-
    Voeding: Corsair CX750M TN7V6E € 79,90
    Koeling: Corsair Hydro Series H80i HXLC9G € 84,90
    Overig: € 401,71(scherm, software, montage, cardreader, etc.)

    Totaal: € 1940,-

    Dat kun je nooit voorspellen. Ja de setup is goed, maar voor 4 a 5 jaar? Ben bang van niet gezien de snelle vooruitgang wat zeker geboekt gaat worden de komende jaren. Upgraden zal zeker moeten gebeuren. Het is dan daarom ook wijs om een goede basis te hebben (moederbord) zodat je tenminste ook kunt upgraden voor meer of beter. Al is dat ook niet echt 100% vanwege de sockets die wel eens graag veranderen maar je begrijpt het punt wel.

    Je systeem zal zeker goed zijn maar future proof is niks en al helemaal geen game pc helaas. Maar je kunt in ieder geval zoveel mogelijk doen eraan, dat wel.

  15. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Als ik jou was zou ik dan gelijk de beste processor bestellen en dan wat mindere videokaart(aangezien die makkelijker te vervangen is)

    Dit advies is in mijn ogen het beste.

    Ik heb zelf kort geleden een PC gebouwd met de volgende specs:
    Intel i5 4670k
    16GB DDR 3
    Ati Radeon R9 280X
    Rest van de specificaties is ook goed in orde.

    Ik draai Battlefield 4 op ultra 99% van de tijd boven de 60 FPS, wat ook het voornaamste doel voor de PC was qua gaming.
    De 4670k is goed over te klokken en de r9 280x is een erg fijne kaart voor Battlefield 4, alhoewel mijn eerste model wat artifact problemen had (ASUS r9 280x Direct CU 2 TOP ofzo)

    @The-Bad-Bom
    Erg mooie samenstelling, en ik denk dat je met die setup wel een tijd vooruit kan. Ik denk alleen wel dat je werkgeheugen en je videokaart eerder dan die 4-5 jaar een goede upgrade nodig hebben om alles goed op high+ te kunnen spelen. De processor heb ik niet goed bestudeerd maar die lijkt me het langst goed te gebruiken.

  16. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Zo doe mij maar een PS4 als ik zo die prijzen zie 900-1940
    Dan maar niet alles in de super kwaliteit van een pc, hoe klein dat verschil ook is.
    na 400 uit te geven aan een ps4 hou je nog 500 -1540 over om games van te kopen.
    Dat zijn 7 a 22 games.

  17. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Zo doe mij maar een PS4 als ik zo die prijzen zie 900-1940
    Dan maar niet alles in de super kwaliteit van een pc, hoe klein dat verschil ook is.
    na 400 uit te geven aan een ps4 hou je nog 500 -1540 over om games van te kopen.
    Dat zijn 7 a 22 games.

    Ik heb ook al een PS4, ik wil ook graag een PC om games als The Division enzo te kunnen spelen! Daarom geef ik er ook niet heeeeel veel aan uit want 1900 euro vind ik een beetje te ver gaan eerlijk gezegt.

  18. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    De eerste game PC die je bouwt is vaak ook het duurst, aangezien je (in ieder geval, ik) met niks begon. Als je direct een goede PSU en behuizing koopt, kan je die langer gebruiken. Een goede monitor, muis en toetsenbord gaan vaak ook wel wat langer mee dan dat een processor of videokaart de nieuwste games top draaien. Zodra je een goede basis hebt staan, kan je van tijd tot tijd upgraden waar het echt moet (of wanneer je iets moois ziet en geld over hebt ;))

    Daarnaast is een erg goede PC natuurlijk ook voor veel andere doeleinden erg handig!

  19. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ik weet niet hoor, maar deze processor/grafische kaart combinatie is prima voor ultra op 1 scherm, beter een GTX770 als je op 2 schermen wilt gamen maar ik zeg dat dit prima werkt.

  20. 357 XP
    Mausie's avatar

    Ik heb ook al een PS4, ik wil ook graag een PC om games als The Division enzo te kunnen spelen! Daarom geef ik er ook niet heeeeel veel aan uit want 1900 euro vind ik een beetje te ver gaan eerlijk gezegt.

    The division komt ok op ps4…, =) heb je niet zo’n dure computer voor nodig =P

  21. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    The division komt ok op ps4…, =) heb je niet zo’n dure computer voor nodig =P

    Weet ik alleen veel vrienden van me hebben nog geen PS4 maar wel een goede game pc en ik denk dat ik sommige componenten uit mijn huidige pc kan behouden ipv deze in zijn geheel weer te verkopen!

  22. 6 XP
    BelgiumBears's avatar

    Eigenlijk ben je beter af met de i5 voor gaming. Een i7 heb je gewoon niet nodig voor gaming, eerder als je photoshop of grafische design dingen doet. Ook kan je toch wat besparen op je case?! Er zijn genoeg cases onder de €100 en kan je dat in een betere graka steken of dat geld gewoon in je zak steken…

  23. 242 XP
    Xnator's avatar

    Grafische applicaties zoals photoshop of video edit programma’s hebben voornamelijk veel ram en gpu vermogen nodig 😉 Processor is wel degelijk belangrijk en i7 hebben voor gaming is geen overbodige luxe. Al helemaal niet als je toekomst gericht wilt zijn.

  24. 53 XP
    the-bad-bom's avatar

    Ik had ook wel verwacht dat er het 1 en ander verbeterd moest worden na een tijdje. Maar als dat waarschijnlijk alleen het werkgeheugen en grafische kaart is dan is dat wel te overzien (totaal 500-700 euro?). Ook zal er uiteindelijk nog een extra HDD of SSD ingezet worden maar dat is voorlopig niet nodig.
    Het ging er mij meer om dat ik niet over een paar jaar weer alles/veel nieuw zou moeten kopen omdat het toch niet goed genoeg was. Want dan zou ik beter 2x een nieuwe goedkopere pc kunnen kopen.

  25. 389 XP
    Suugie's avatar

    Als je een game pc in elkaar zet, bespaar dan nooit op de videokaart.
    persoonlijk heb ik geen game pc maar ik weet door mn opleiding (ICT) er wel het nodige van af.
    Tegenwoordig zijn processors al snel goed genoeg voor high end gaming maar ik zal toch voor een i5 K gaan.

    Als je echt veel jaar verder wilt zonder te hoeven upgraden en graag op high/ultra (wilt blijven) spelen zit je al snel aan de 400 euro voor de videokaart gezien games op het moment heel erg snel groeien qua wat ze vragen van je videokaart.
    En ga zowieso voor GDDR5.

    Om maar een voorbeeld te noemen voor Battlefield 3 had 3 jaar geleden echt wel een goede kaart nodig, maar als je dan een kaart had die net 60 FPS haalde op Ultra dan zal hij je zwaar teleur stellen op Battlefield 4 terwijl je die kaart nog niet eens zo lang hebt.

  26. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Zozo Thomas je krijgt veel reacties :P! Bedoel je met vrienden die nog geen PS4 hebben onder andere mij XD. Ik moet hem gewoon hebben :D, alleen ik heb het geld er nog niet voor :(. Ik hoop maar dat we binnenkort samen n00bs (daar bedoel ik Sven mee) kunnen pownen in Battlefield LOL!

  27. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Zozo Thomas je krijgt veel reacties :P! Bedoel je met vrienden die nog geen PS4 hebben onder andere mij XD. Ik moet hem gewoon hebben :D, alleen ik heb het geld er nog niet voor :(. Ik hoop maar dat we binnenkort samen n00bs (daar bedoel ik Sven mee) kunnen pownen in Battlefield LOL!

    Gast je zit nu naast me xD Lekker op PSX tijdens eco! 😀

  28. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Economie is belangijk jongens, goed opletten 😉

    Als je nu ergens op wilt besparen zou ik eerder een i7 K processor er inzetten en voor een redelijke videokaart gaan en deze dan over bvb 1.5 – 2 jaar nog eens upgraden. Een R9 280X of een 770 kunnen denk ik wel 1.5-2 jaar prima mee en dan kan je die best vervangen. Als je genoeg RAM en een sterke processor hebt die ook nog wat over te clocken is, dan zit je daar denk ik wel 3-4 jaar goed mee als je de GPU upgrade.

    Op die manier kan je redelijk goed over de tijd verspreid je PC upgraden waar je wilt.

  29. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik speel alleen LOL online

    Ik ga binnenkort voor.

    1 x Scythe Ninja 3 Rev.B
    € 41,49*
    1 x SAPPHIRE DUAL-X R9 270X 2GB OC with Boost
    € 172,90*
    1 x Microsoft Windows 8.1
    € 89,90*
    1 x AMD FX-8320
    € 142,90*
    1 x Corsair RM650
    € 104,90*
    1 x Zalman Z11 Plus HF1
    € 59,90*
    1 x Samsung 840 EVO MZ-7TE120BW, 120 GB SSD
    € 82,90*
    1 x Corsair AF140 Quiet Edition red LED fan
    € 17,99*
    1 x ASUS BC-12D2HT
    € 56,90*
    1 x ASUS M5A97 EVO R2.0
    € 86,90*
    1 x Seagate Constellation ES.3, 1 TB
    € 98,90*
    1 x Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
    € 81,90*

    voor euro 1.037,48*

  30. 242 XP
    Xnator's avatar

    Mooie Ati/amd systeempje. Op een of andere manier heb ik zelf meer met Ati dan met nvidea. Heeft altijd boven mijn verwachtingen uitgewerkt. Zoals nu ook met mijn systeem. Ik heb de Ati Radeon HD5870 en is ondertussen al 4 jaar bijna maar hij draaid iedere game nog gewoon lekker mee en op full specs. Tis alleen helaas de processor die een beetje nalaat nu na zoveel jaar haha xD

    Ben alleen bang dat je processor de bottleneck gaat worden over een paar jaar maar gelukkig wisselt amd een stuk minder snel naar een nieuwe socket dan intel xD. Komt dus wel goed met jou setup ;).

  31. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Mooie Ati/amd systeempje. Op een of andere manier heb ik zelf meer met Ati dan met nvidea. Heeft altijd boven mijn verwachtingen uitgewerkt. Zoals nu ook met mijn systeem. Ik heb de Ati Radeon HD5870 en is ondertussen al 4 jaar bijna maar hij draaid iedere game nog gewoon lekker mee en op full specs. Tis alleen helaas de processor die een beetje nalaat nu na zoveel jaar haha xD

    Ben alleen bang dat je processor de bottleneck gaat worden over een paar jaar maar gelukkig wisselt amd een stuk minder snel naar een nieuwe socket dan intel xD. Komt dus wel goed met jou setup ;).

    Het is voor mij gewoon inderdaad de kosten en voor 1000 euro kan ik dan beter gewoon een nieuw systeem halen. Ik speel eigenlijk alleen maar lol dus die bottleneck blijft nog even weg.

  32. 242 XP
    Xnator's avatar

    Word nog meer afwachten zo te merken! DirectX12 word 20 maart onthuld dus dat betekend dat alleen de nieuwe videokaarten dit weer gaan ondersteunen -,-

  33. 357 XP
    Mausie's avatar

    Ik ben ok beetje op zoek naar game pc of laptop, nou wou ik jullie mening ok wel eens weten, wat ik beter kan doen laptop kun je natuurlijk overal mee naar toe meenemen, maar pc kun je natuurlijk makelijker upgraden?

    Heb niet zoveel verstand van ccomputers namelijk hihi, =$

  34. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Een PC is gemakkelijker te upgraden en je hebt voor hetzelfde geld een PC die beter uitgerust is, dus tenzij de mobiliteit echt een must is, zou ik een voor een desktop gaan (en deze natuurlijk zelf in elkaar zetten, wat meer keuzevrijheid geeft en ook weer geld scheelt).

  35. 242 XP
    Xnator's avatar

    Ik ben ok beetje op zoek naar game pc of laptop, nou wou ik jullie mening ok wel eens weten, wat ik beter kan doen laptop kun je natuurlijk overal mee naar toe meenemen, maar pc kun je natuurlijk makelijker upgraden?

    Heb niet zoveel verstand van ccomputers namelijk hihi, =$

    Dat ligt er geheel vanaf of je mobiliteit belangrijker vind dan grafische prestaties of andersom. Beide kan, als je geld teveel hebt (Alianware) als dat geen optie is en mobiliteit vind je belangrijk dan zul je moeten accepteren dat grafische prestaties minder zullen zijn. Game laptop kun je idd dan ook niet upgraden (behalve ramm en hdd) dus zijn levensduur is ook een stuk minder dan een desktop pc. Kortom en nogmaals, hoe belangrijk vind je die mobiliteit ?

  36. 357 XP
    Mausie's avatar

    Bedankt voor de reacties, toch maar eens goed nadenken dan, =)

  37. 53 XP
    the-bad-bom's avatar

    Ik heb een nieuwe lijst, veel goedkoper dan de oude. Veel mensen zeggen dat je boven een bepaald bedrag heel veel extra geld uitgeeft voor heel weinig extra kracht. Daarom deze setup van 1170 euro.
    http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/loadSharedConfiguration.html?kind=pcBuilder&id=0440079f1686214e90236228cedaeb0a

  38. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    ik zelf twijfel zwaar voor een betere Pc want ik speel zelden op de Pc de laatste games is South park geweest, en nu zou ik niet weten wat ik zo graag zou willen doen wat enkel op de Pc is . en South park had ook niet veel nodig draaide super op een 5jaar oud Fabriek pctje specs

    Fujitsu ESPRIMO P1500

    CPU Intel quad-core 8200Q 2,44
    Ram 4GB-DDR2 800HZ
    GPU Nvidia GT 220 1GB Kloksnelheid – Chip 625 MHz Kloksnelheid – Geheugen 1.360 MHz Kloksnelheid – Shaders 790 MHz Geheugencontroller 128 bit Type geheugen DDR3
    HDD 1000GB 7200RPM
    OS Win7 64Bitt

    Dus stokoud maar draait al 5jaar zonder problemen , en 600a1000 euro is voor mij een pc niet waard aangezien ik zo weinig op een pc games speel ,

  39. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik heb een nieuwe lijst, veel goedkoper dan de oude. Veel mensen zeggen dat je boven een bepaald bedrag heel veel extra geld uitgeeft voor heel weinig extra kracht. Daarom deze setup van 1170 euro.
    http://www.alternate.nl/html/configurator/builder/loadSharedConfiguration.html?kind=pcBuilder&id=0440079f1686214e90236228cedaeb0a

    Mijn PC is bijna gelijk, ik zou alleen niet voor de Asus R9 280X Direct CU 2 TOP gaan (die heb je nu in je mandje). Ik heb die kaart eerst gehad en had direct bij aankomst al artifacts enzo (grafische kaart was dus defect). na wat onderzoek blijkt deze Asus kaart vaker deze problemen te hebben. Nu kan dit met elke kaart gebeuren, maar bij deze Asus helaas net wat vaker dan normaal. (Ik wil er wel direct bijzeggen dat de service perfect was en ik binnen een week een MSI Twin Frozr 280X kreeg + dat Asus over het algemeen een erg goed merk is). Die MSI is 25 euro goedkoper ook, alleen heeft een iets lagere factory overclock tov. de Asus.

    Verder is ons systeem nagenoeg gelijk. Als je de processor wilt overclocken na verloop van tijd dan zou ik voor een i5-4670K gaan. Wil je niet overclocken, dan weet ik niet eens zeker als je wel die Cooler Master Hyper TX3 Evo nodig hebt, stock cooler is dan denk ik voldoende. Voor de rest goede keuzes. Enige wat ik me nog kan bedenken is je PSU. Ik heb dezelfde PSU maar dan de 750W versie en die R9 280x lust wel wat stroom over het algemeen. Zou goed kunnen dat de 550W voldoende is, maar 750W wordt aangeraden.

    Daarnaast de opmerking die je maakt over dat je veel geld uitgeeft boven de 1500 euro bijvoorbeeld voor weinig winst. Of dat echt het geval is kan ik moeilijk zeggen, maar als je een 4670K hebt en je koopt een R9 290X ipv. een 280x dan heb je bij bijvoorbeeld Battlefield 4 wel een significante performance winst.

  40. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    ik zelf twijfel zwaar voor een betere Pc want ik speel zelden op de Pc de laatste games is South park geweest, en nu zou ik niet weten wat ik zo graag zou willen doen wat enkel op de Pc is . en South park had ook niet veel nodig draaide super op een 5jaar oud Fabriek pctje specs

    Fujitsu ESPRIMO P1500

    CPU Intel quad-core 8200Q 2,44
    Ram 4GB-DDR2 800HZ
    GPU Nvidia GT 220 1GB Kloksnelheid – Chip 625 MHz Kloksnelheid – Geheugen 1.360 MHz Kloksnelheid – Shaders 790 MHz Geheugencontroller 128 bit Type geheugen DDR3
    HDD 1000GB 7200RPM
    OS Win7 64Bitt

    Dus stokoud maar draait al 5jaar zonder problemen , en 600a1000 euro is voor mij een pc niet waard aangezien ik zo weinig op een pc games speel ,

    Maar ik kan al een heel mooi systeem kopen voor nog geen 500 Euro via tweakers nieuw, specs

    Processor ; AMD FX-6300 Black Edition ( Six-Core CPU, Turbo @ 4,1 GHz )

    Moederbord ; ASUS M5A78L-M LX3 ( Socket AM3+ )

    Harddisk ; Seagate Barracuda 2000 GB Sata-600 ( 7200rpm & 64MB Cache )

    Videokaart ; MSI HD 7790-oc 2 GB DDR5 @ 1,05 GHz

    Memory ; Crucial 8 GB 1600 MHz DDR3 CL9

    DVD ( Optical drive ) ; Lite-On iHas124 ( Sata-300 ) DVD brander

    Behuizing ; Zalman ZM-T4

    Voeding ; Corsair CX430 ( 430 Watt & 80% Efficiency )

    WiFi ; TP-Link TL-WN822N ( 802.11b/g/n & 2,4 GHz & 300Mbps )

    OS ; Windows7 Ultimate ( 64 bit )