Forum

Topic: Vita geluidsetting AVLS

Anoniem's avatar

Sinds ik de vita gewonnen heb dankzij een prijsvraag hier op psx-sense heb ik al aardig wat uurtjes op het apparaat gespeeld, het enige waar ik me echt aan stoor is het geluid.

Het standaard volume is namelijk maar tot 75% in te stellen, en je kunt wel via de settings het AVLS vinkje uitzetten zodat je geluid harder kan… maar deze stelt zichzelf na 20 uur (of een reboot) weer opnieuw in.

Is er een manier om deze instelling standaard uit te krijgen?
Dus dat je altijd direct het volume op max kunt zetten zonder eerst naar de settings te hoeven.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 3825 XP
    PBJ85's avatar

    hier echt nog nooit last van gehad!
    AVLS staat ook niet aan bij mij.

    AVLS is schelden in mijn oor! Muziek moet hard en snoei hard afgespeeld worden!

  2. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik heb hier dus wel last van en vind het dus ook echt irritant… ik wil ook gewoon het volume op max hebben en houden. En dus niet dat de vita “slim” doet om het weer te resetten elke keer als ik het apparaat uitschakel.
    Heb al een gezocht of ik er iets over kon vinden dat het uitgeschakeld blijft… maar tot nu toe geen resultaat. Vandaar dus mijn vraag of iemand het weet… (I really hope someone knows)

  3. 322 XP
    WippertNL's avatar

    Ja ik heb dat ook… ik ben bang dat dat niet te veranderen is, na 20 uur herstelt ie zich weer naar AVLS… Zeer irritant ja..!

  4. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ok, ik lees inderdaad overal hetzelfde…namelijk:

    Dat deze AVLS setting bij de nieuwere modellen van de vita standaard zo ingesteld is en (tot dusverre) niet te veranderen valt.

    Ik zal eens een mailtje richting Sony sturen of hier iets aan veranderd kan worden, want dit is simpelweg TE irritant. Met de 20 uur kan ik nog leven, maar niet elke keer dat ik mijn vita uitschakel dat het weer reset.

    Mocht iemand ondertussen gevonden hebben hoe je dit standaard uitschakelt (en dus uit blijft) deel het dan alstublieft 🙂

    EDIT: vraag verstuurd naar Sony, zodra ik antwoord krijg zal ik het hier posten.

    Wow…nog nooit zo snel een reactie gekregen van Sony.

    Anyway, hier mijn vraag aan hun:

    Omtrent de AVLS setting op de vita.

    Is er een mogelijkheid om de AVLS standaard uit te laten op het apparaat. Momenteel is het zo dat de vita zich na 20 uur of wanneer deze uitgeschakeld wordt deze setting weer aan zet.
    Dit is erg irritant en nergenss is er informatie te vinden hoe je deze setting standaard uit kunt zetten.
    Ik begrijp de functionaliteit van de functie, echter lijkt het mij dat het een vrije keuze dient te zijn voor de consument om deze functie standaard uit te laten.
    Mocht dit niet het geval zijn zou ik graag bij deze direct willen opperen om dit in een volgende firmware update mogelijk te maken.

    Graag hoor ik van jullie omtrent deze functie en de mogelijkheden om deze standaard (en dus voor altijd) uit te kunnen zetten.

    En het antwoord:

    Bedankt voor uw mail.

    Deze functie staat standaard ingeschakeld ter bescherming van de consument, het is inderdaad niet mogelijk om dit standaard uit te schakelen. Of dit op korte termijn zal veranderen is op dit moment nog niet bekend. We zullen uw vraag door zetten naar ons development team, mogelijk dat dit dan in de toekomst aangepast zal worden.

    We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Conclusie: het is dus niet mogelijk… maar wellicht in de toekomst wel. (al ga ik er niet van uit)

  5. 357 XP
    Mausie's avatar

    Yeah, is tegenwoordig al met veel meer apparaten zo, allemaal wetgeving ivm gehoorbeschadeging voorkomen., =(

  6. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Yeah, is tegenwoordig al met veel meer apparaten zo, allemaal wetgeving ivm gehoorbeschadeging voorkomen., =(

    Ik snap dat het ivm de wetgeving de optie aanwezig dient te zijn, maar om deze nu altijd aan te hebben dmv het te resetten wanneer een gebruiker ervoor kiest om het uit te zetten is in mijn optiek wat overdreven. Maar goed, het is niet anders.

  7. 357 XP
    Mausie's avatar

    Ik snap dat het ivm de wetgeving de optie aanwezig dient te zijn, maar om deze nu altijd aan te hebben dmv het te resetten wanneer een gebruiker ervoor kiest om het uit te zetten is in mijn optiek wat overdreven. Maar goed, het is niet anders.

    Ben ik helemaal met je eens , hopen dat het in de toekomst anders wordt .

  8. 3825 XP
    PBJ85's avatar

    ben ik blij met een “oude” versie van de vita *O*

  9. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Ik heb er geen last van bij mijn Vita 3G eerste lichting 😀

    Blijft bij mij gewoon uit AVLS in Instellingen 🙂 en de PSV gaat echt niet hard vindt ik dus eigenlijk een nutteloos iets,