Forum

Topic: De toekomst van PS4 ???

Anoniem's avatar

Ik heb vandaag Killzone: Shadowfall uitgespeeld en ik moet zeggen dat deze game echt bewezen heeft dat de PS4 een next gen console is met een hele mooie toekomst. Bij heel veel momenten dacht ik: wow als dit nog maar het begin is, wat gaan we dan straks krijgen. Er waren heel veel epische next gen momenten in Killzone Bij Battlefield 4 had ik het gevoel dat ik gewoon een high end PC aan het spelen was, maar Killzone is een ander verhaal. Die belichting die diepte particles drawdistance textures en heel veel andere effecten geeft een beetje duidelijk beeld wat de toekomst van de ps4 gaat worden. Dat gezeik met watch dogs zou ik gewoon negeren, want dat is gewoon die ubisoft marketing bullcrap die ze altijd doen (ook bij far cry 3 flikte ze dat. fuck hun). Makers van Beyond Two Souls en Uncharted, God of War gaan de echte next gen ervaring aan ons geven.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hoe jullie de toekomst van de PS4 zien op grafisch gebied. Gaan we straks de echte filmische ervaring krijgen in games of denk je er heel anders over. En Welke grafische dingen gaan er veranderen ten opzichte van de vorige generatie consoles.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Dit is pas het begin we hebben nog niets gezien. Er is maar een heel klein stuk gebruikt van de mogelijke potentie, die de PS4 heeft laat staan wat er nog zal kunnen komen met het nieuwe blueray systeem van 300GB tot 1TB en de technologische vooruitgangen.

  2. GoldenBird's avatar

    Dit is pas het begin we hebben nog niets gezien. Er is maar een heel klein stuk gebruikt van de mogelijke potentie, die de PS4 heeft laat staan wat er nog zal kunnen komen met het nieuwe blueray systeem van 300GB tot 1TB en de technologische vooruitgangen.

    Ehh, het is nog niet bevestigd of de nieuwe blu ray techniek wel gaat werken op de PS4. Tevens zal de PS4 toch altijd achterblijven als het gaat om grafische kracht, de mooiste games zullen altijd op de PC te spelen zijn. Daarom hoop ik ook dat de PS5 over 4 jaar al uitkomt, aangezien de specs in de PS4 nu gelijk is aan een normale game pc.

  3. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Die nieuwe techniek zullen we pas in ps5 zien, denk zelf dat de ps4 eerder op de max zal zitten qua gfx dan de ps3,daar duurde het paar jaar voordat ze alles uit de ps3 haalde. Van mij mochten ze de ps4 100 euro duurder maken als ze maar een betere videokaart in hadden gezet,maar helaas.

  4. GoldenBird's avatar

    Veel mensen denken dan ook dat de PS4 echt next gen gaming is, dat is het dus niet en zal het ook nooit zijn. De PS4 mag alleen de titel next gen console gebruiken. Qua gaming is het niet echt next gen en zal het ook nooit worden. Toen de PS3 was gelanceerd was het wel een high end gaming machine omdat de PC toen op het gebied van gaming nog niet echt krachtig was. Maar nu is de PC zo krachtig dat de PS4 nooit de grafische kracht van de PC kan behalen. High end PC’s kunnen nu al 4K 70 FPS uitpersen terwijl de PS4 nu niet eens stabiel 1080P 60FPS kan behalen.

  5. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Dit is pas het begin we hebben nog niets gezien. Er is maar een heel klein stuk gebruikt van de mogelijke potentie, die de PS4 heeft laat staan wat er nog zal kunnen komen met het nieuwe blueray systeem van 300GB tot 1TB en de technologische vooruitgangen.

    Dat zijn meerdere schijfjes bij elkaar gebundeld. Alleen voor opslag op lange termijn

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    De ps4 heeft het voordeel tegen over de PC dat alle ps4’s het zelfde zijn. Een echte nexgen ps4 had nooit kunnen bestaan, als hij een stuk sterker zal zijn dan een echte game-pc.. dan zal hij voor velen onbetaalbaar zijn en zal sony er niet genoeg aan kunne verdienen. Ik zit er niet op te wachten dat er over 5 jaar al weer een ps5 komt.
    Als je echt nexgen wil gamen koop je maar een game PC en ga je niet lopen klagen dat de ps4 niet kan tippen aan een game pc die veel duurder is.
    Ik heb alleen nog maar Assassins Creed gespeeld op de ps4 en moet zeggen dat deze game er wel goed uitziet, al had het beeld wel wat minder hard mogen zijn.
    Ik speel nu Dark Souls 2 (alles aan deel2 is beter dan in deel1) en ja deze game ziet er niet heel erg mooi uit ‘maar dat maakt me niks uit..het is gewoon een geweldige ps3 game’ ik zal m’n ps3 ook nooit weg doen.
    Zo lang de ps4 games er beter uitzien dan The Last Of Us..mag van mij mag de ps4 10jaar lang mee gaan.

  7. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Ik heb vandaag Killzone: Shadowfall uitgespeeld en ik moet zeggen dat deze game echt bewezen heeft dat de PS4 een next gen console is met een hele mooie toekomst. Bij heel veel momenten dacht ik: wow als dit nog maar het begin is, wat gaan we dan straks krijgen. Er waren heel veel epische next gen momenten in Killzone Bij Battlefield 4 had ik het gevoel dat ik gewoon een high end PC aan het spelen was, maar Killzone is een ander verhaal. Die belichting die diepte particles drawdistance textures en heel veel andere effecten geeft een beetje duidelijk beeld wat de toekomst van de ps4 gaat worden. Dat gezeik met watch dogs zou ik gewoon negeren, want dat is gewoon die ubisoft marketing bullcrap die ze altijd doen (ook bij far cry 3 flikte ze dat. fuck hun). Makers van Beyond Two Souls en Uncharted, God of War gaan de echte next gen ervaring aan ons geven.

    Ik ben benieuwd naar jullie mening hoe jullie de toekomst van de PS4 zien op grafisch gebied. Gaan we straks de echte filmische ervaring krijgen in games of denk je er heel anders over. En Welke grafische dingen gaan er veranderen ten opzichte van de vorige generatie consoles.

    Ps4 is gewoon de next gen voor de console wereld … Akkoord. Maar dankzij dit komen er nu ook next gen games …

    Deze gen is eigenlijk niet zo bijzonder vergeleken met de 3. Maar dat wil niet zeggen dat de games niet mind-blowing zijn…

    Het zal hem vooral gaan om uit te bouwen op hun particles…. Daarmee maken ze dan ongelooflijk veel detail.

    Detail: zoals realistische kleren /movements
    Maar ook van het grafische gedeelte….

    Dit zijn eigenlijk nog maar de voorproevers… Want de echte game changer zal de elementen en belichting zijn…

    Rook/vuur/water is moeilijk te maken maar eens gemaakt is het zeer makkelijk te boosten tot realisme. Kijk bv naar watch dogs en zelfs imfamous second son.

    Waarom lijken remasterd games beter op ps4? De belichting! De grafische kaart in de combinatie van het ram geheugen is echt de oorzaak van next gen. Zonder dit hadden we nog steeds mooie games. Maar konden we geen wind na bootsen, kogel schoten, sun flair/belichtingss effecten… En de grote van open werelds …

    Dus misschien geen groot verschil maar zeker een aangename gen voor de gamers.

    En dit is nog maar het begin. Ik ga misschien mijn fanboy gedrag effe er bij zetten. Mij niet gelaten. Maar pak nu gta v. Deze game heeft basis current gen. Moest dit op next gen komen zal het vermoedelijk hetzelfde zijn maar meer detail en immense belichting wat je zal doen duizelen van verbazing….

    Anyways omdat dit current gen is. Is dit dus geen next gen. Als ze hun engine op next gen TWEAKEN en daar een game opbouwen wil ik mijn hart al vast houden, hoe awsome die games er niet gaan uitzien. Ik heb bv ook zeer grote hoop in de onaangekondigde just cause 3. Just cause 2 was een van de eerste ps3 games(dus geen cross gen) en het was gewoon mindblowing. Jaren later zijn er constant games op ps3 gevlogen en eerlijk gezegd zijn er echt zeer weinig games te vinden met de kwaliteit van jc2. Het was bijna next gen op zich zelf.

    Immens grote wereld, mega veel voertuigen, de grapple hook en parachute melanisme etc….
    ….
    Toen de ps4 aangekondigd zou worden had ik zowizo al in gedachten “een must have”

    Gewoon omdat het voor mij een upgrade is en geen nieuwe gen. Ik wil gewoon de nieuwste games kunnen spelen. En dat wil elke gamer toch denk ik?

    Dus hoe de console. Os eruit zou zien interesseerde me geen fluit. Zolang ik maar kon gamen en een goede controller heb. De DS4 was gewoon een aangename verassing voor mijn grote handen…

    Ik heb hem nu al uren lang gebruikt. Hij voelt zeer aangenaam. Maar ik denk wel dat hij makkelijk te breken is in tegenstelling tot de ds3

    Edit: nog vergeten te toevoegen: de developpers zullen ook mega veel experimenteren op micro transacties/dlc. Daar boven op komt dus ook free to play en MMO in het vizier. Waar ik persoonlijk helemaal van walg ….

    AND last but not least. Ze gaan dus ook verder uitbreiden op de MP. de marketing praat van frames per seconde en 1080p gewoon vermijden is mijn advies. Het is echt een plaag geworden de laatste tijd. But in fact is de creatie van de dev de key tot de resolutie….

    Je kan call of duty of bf in 1080p zetten maar dat zijn juist gewoon management games. Games waar echt aan gewerkt wordt bevat ongelooflijk veel meer detail. Pak nu bv metal gear solid V, GTA V, etc

  8. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Je kan nooit een vergelijking maken tussen PC en console. Kap daar ook gewoon mee..Vergelijk gewoon de PS4 met de Xone of PS3
    En de term Next Gen staat niet voor een minimale resolutie of zoiets. Er is geen ‘minimale standaard’ voor Next Gen…
    Next Gen geeft gewoon aan dat het de opvolger is van de current gen PS3/xbox360…PS5 is straks ook Next Gen..

    PS4 kan alleen maar uit een game halen wat de game-ontwikkelaar erin stopt….CoD Ghost draait op een oude engine…
    BF4 op een nieuwe. Ontwikkelaars gaan vanaf nu specifiek ontwikkelen voor de PS4 en dan maken ze echte sprongen in alles.

    The Division gaat straks op een Gloednieuwe ’snowdrop’ engine draaien en dan ga je een game-ervaring krijgen die ECHT filmisch is. Voor mij wordt dat de game van 2014 die de kracht PS4 maximaal gaat benutten…

  9. GoldenBird's avatar

    De PS5 zal wel snel komen hoor, aangezien de OS4 geen speciale techniek gebruikt zoals de PS3 had zal het niet lang duren voordat de PS4 ver gaat achterlopen in technische mogelijkheden. Ik kan je garanderen dat hij niet meer dan 4 á 5 jaar zal bestaan.

  10. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Tuurlijk brengt de PS4 mooie beelden,zeker over een aantal jaar.
    Maar ik heb het gevoel dat de “next gen consoles” te kort gaan schieten, mijn gevoel zegt dat de PC tegenwoordig een heel stuk voorruit loopt!
    Tuurlijk was/is dit al jaren zo. Maar ik heb het gevoel dat het nu veel erger is dan jaren geleden.

    Natuurlijk laten ze vaak pc beelden zien omdat daar alles uit gehaald kan worden, maar eerlijk is eerlijk,
    niet iedereen heeft zn monsten pc in huis staan de eeste jaren. Dus daar trekt je het wel weer mee recht met de PS4 (Xbox-one)

    Ik ben ook blij dat er tegenwoordig al multiplayer games gespeeld kan worden met 64 man in Battlefield 4 (66 als je de 2 commando’s erbij telt)
    Dat is al een verademing.
    Maar misschien had dit al in de tijd van de PS3/X360 moeten gebeuren,helaas kwam dat niet goed.

  11. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Hoewel ik van de hele Killzone game niet echt onder de indruk was heeft het grafisch gezien (vooral in dag-licht missies) echt heel veel indruk gemaakt en dan met name om de punten die in de OP zijn genoemd. Verder heb ik het topje van de ijsberg nog niet teruggezien. Kan iemand mij vertellen hoe Thief het doet?

  12. 3140 XP
    moes's avatar

    heb ff iedereen zn comment net gelezen en ik moet zeggen dat ik hele interessante meningen tegen kwam. erg leuk om te zien hoe iedereen de definitie van ” next gen gaming/graphics”’ opvat. keep going folks !

  13. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    ik denk dat de ps4 nog wel 5 tot 8 jaar meegaat.

    daarna zal vast wel de ps5 komen…

  14. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    De PC loopt grafisch inderdaad vooruit, maar het verschil in performance tussen de PS3 en de PS4 is volgens mij erg groot, dus ontwikkelaars kunnen grafisch veel meer. Daarnaast zijn deze generatie consoles ook veel beter voorbereid nog op internet, sociale media, multiplayer gaming en nog meer van dat soort moderne toepassingen die bij de PS3 launch nog in de kinderschoenen stonden. Daarom denk ik dat we in de komende periode wel steeds meer next-gen gaming ervaringen zullen hebben met allerlei innovatieve toepassingen, het zal alleen grafisch niet overdonderend zijn, zeker in vergelijking met de PC versies van games. Dat is het mooie van de nieuwe generaties consoles, dat alle games vanaf nu weer een hele stap verder kunnen gaan. Ik denk dat de capaciteiten van consoles veel bepalen voor wat we in games zien, ook voor PC games (die multiplatform zijn). PC is grafisch alleen wat sterker.

    Maar ik reken erop dat we allemaal gaan schreeuwen van blijdschap wanneer we de eerste gameplay van Uncharted 4 gaan zien, zo mooi 🙂