Forum

Topic: Macbook Pro componenten upgraden voor gaming

Anoniem's avatar

Even een vraagje voor de Macbook geek’s onder ons: ik wil graag mijn Macbook Pro upgraden om het een beetje geschikt te maken voor games. Ik bedoel dan niet per se games zoals Call of Duty Ghosts op volle resolutie ofzo, maar dat hij wel redelijk wat aankan. Kan iemand me dus tips geven over wat ik aan onderstaande specificatie’s moet upgraden en/of eventuele tips?

Mijn huidige specificaties:

Macbook Pro Late 2011 15″ 1440 x 900
Processor 2,4 GHz Intel Core i7
Geheugen 8 GB 1333 MHz DDR3
Videokaart Intel HD-video 3000 512 MB
750 GB SATA-schijf
OS X 10.9.2

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Heb niet echt verstand qua gaming op pc / laptop maar wat ik zo kan zien.

    Processor is wel okey maar een upgrade is niet verkeerd.
    Videokaart upgraden is een must.

  2. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    die intel kan je niet upgraden omdat die in de core i7 zelf zit

    processor kan maar dan moet je ff kijken welke socket je cpu heeft

  3. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Een Mac voor gamen lol.

    Mijn Vaio heeft betere specs i5 1,8 turbo 2,7 GHZ 8GB DDr3 Nvidia gt735m 2GB w8-64bitt touchscreen 15inch full Hd , en de Cpu heeft een Intel 4000 ingebakken.

    en een i7 is niet nodig om te gamen, er zijn bijna geen games die 4cores gebruiken en zeker cod niet. Enkel arma gebruikt 4cores dat ik weet.

    En ghost draait niet op Mac-Os dus je heb ook w7_64 bitt nodig. Om de game überhaupt te kunnen spelen en full-Hd gaat niet lukken. Aangezien je geen aparte gpu heb..

  4. 307 XP
    LanceVance's avatar

    Ik heb ook gewoon Windows 7 via Parallels Desktop op m’n Macbook hoor, anders zou ik deze vragen niet eens stellen.

  5. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Ik heb ook gewoon Windows 7 via Parallels Desktop op m’n Macbook hoor, anders zou ik deze vragen niet eens stellen.

    Oké, ik wist dat niet, dacht dat een Mac gebruiker anti Windows waren, maar je gaat hem niet draaien op high

  6. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Een Mac voor gamen lol.

    Mijn Vaio heeft betere specs i5 1,8 turbo 2,7 GHZ 8GB DDr3 Nvidia gt735m 2GB w8-64bitt touchscreen 15inch full Hd , en de Cpu heeft een Intel 4000 ingebakken.

    en een i7 is niet nodig om te gamen, er zijn bijna geen games die 4cores gebruiken en zeker cod niet. Enkel arma gebruikt 4cores dat ik weet.

    En ghost draait niet op Mac-Os dus je heb ook w7_64 bitt nodig. Om de game überhaupt te kunnen spelen en full-Hd gaat niet lukken. Aangezien je geen aparte gpu heb..

    Je kan zelfs een dual boot ( windows & mac os) maken op je mac met de bijgeleverde bootcamp van Apple.

  7. 3 XP
    job9999's avatar

    Het enige wat je aan die macbook kunt veranderen is het werkgeheugen en de harde schijf, de componenten die je moet upgraden om beter te kunnen gamen (de cpu en de videokaart) zitten beiden vast gesoldeerd op een printplaat en zijn dus niet te veranderen zonder de laptop compleet uit elkaar te halen en daarbij komt ook nog dat er voor macbook’s geen andere moederborden beschikbaar zijn met een goede videokaart. Een macbook is dus in geen enkel opzicht geschikt om goed te gamen of om te upgraden om beter te kunnen gamen, je zult het moeten doen met de hardware die erin zit.

  8. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Het enige wat je aan die macbook kunt veranderen is het werkgeheugen en de harde schijf, de componenten die je moet upgraden om beter te kunnen gamen (de cpu en de videokaart) zitten beiden vast gesoldeerd op een printplaat en zijn dus niet te veranderen zonder de laptop compleet uit elkaar te halen en daarbij komt ook nog dat er voor macbook’s geen andere moederborden beschikbaar zijn met een goede videokaart. Een macbook is dus in geen enkel opzicht geschikt om goed te gamen of om te upgraden om beter te kunnen gamen, je zult het moeten doen met de hardware die erin zit.

    En daar betaal je dan een godsvermogen voor vergeleken met een Windows laptop met betere specs. Geen upgraden mogelijk heden met een apple. Een windows laptop kan dat wel. Maar laptops zijn niet echt game machines aangezien je een beperkt aantal watts kan leveren aan je video kaartje 🙁 en dat is veel minder dan een pc

  9. 307 XP
    LanceVance's avatar

    Hmm oke dan weet ik genoeg. Ik heb zelf maar 600 betaald voor de Macbook en dat was gewoon een mooie prijs voor deze specificaties en hij ziet er nog gloednieuw uit. Bedankt!

  10. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Hmm oke dan weet ik genoeg. Ik heb zelf maar 600 betaald voor de Macbook en dat was gewoon een mooie prijs voor deze specificaties en hij ziet er nog gloednieuw uit. Bedankt!

    Als je er maar 600 voor hebt betaald heb je het serieus getroffen 🙂

  11. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Serieus je wilt een MacBook gebruiken om te gamen, met welke gedachte heb je dat apparaat eigenlijk gekocht, want Apple richt zich met die dingen voornamelijk op video/audiofielen en beeldbewerkers.

    Mijn advies is, upgrade je pc of schaf een goede (game)laptop aan, op Alternate.nl heb je al degelijke kant en klare upgrade kits <- klik (moederbord/geheugen/processor) en zijn niet eens zo gek duur. Bedenk wel dat je met een redelijke videokaart zo een paar honderd euro verder bent maar dan kan je wel weer een jaartje of 3 vooruit.

  12. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Serieus je wilt een MacBook gebruiken om te gamen, met welke gedachte heb je dat apparaat eigenlijk gekocht, want Apple richt zich met die dingen voornamelijk op video/audiofielen en beeldbewerkers.

    Mijn advies is, upgrade je pc of schaf een goede (game)laptop aan, op Alternate.nl heb je al degelijke kant en klare upgrade kits <- klik (moederbord/geheugen/processor) en zijn niet eens zo gek duur. Bedenk wel dat je met een redelijke videokaart zo een paar honderd euro verder bent maar dan kan je wel weer een jaartje of 3 vooruit.

    Dus als een specifiek bedrijf zich richt op iets dergelijks mag jij geen gebruik maken van de volledige potentie ervan, waarvan gamen er eventueel 1 is?

  13. 307 XP
    LanceVance's avatar

    Serieus je wilt een MacBook gebruiken om te gamen, met welke gedachte heb je dat apparaat eigenlijk gekocht, want Apple richt zich met die dingen voornamelijk op video/audiofielen en beeldbewerkers.

    Mijn advies is, upgrade je pc of schaf een goede (game)laptop aan, op Alternate.nl heb je al degelijke kant en klare upgrade kits <- klik (moederbord/geheugen/processor) en zijn niet eens zo gek duur. Bedenk wel dat je met een redelijke videokaart zo een paar honderd euro verder bent maar dan kan je wel weer een jaartje of 3 vooruit.

    Zoals ik al zei, ik wil de laptop niet gebruiken voor high-end games alleen voor een kleine (wat oudere game) eens in de zoveel tijd. In ieder geval ik ben al genoeg geholpen dus verdere reacties zijn ook overbodig.

  14. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Zoals ik al zei, ik wil de laptop niet gebruiken voor high-end games alleen voor een kleine (wat oudere game) eens in de zoveel tijd. In ieder geval ik ben al genoeg geholpen dus verdere reacties zijn ook overbodig.

    Counter strike. spore, Minecraft, en nog wel wat kijk anders op steam voor Mac games daar staat ook wat je Mac- ps in huis moet hebben, maar je kan beter een desktop kopen want een laptop kan geen 300 watt leveren aan een gpu. Hooguit 50@150 watt

  15. Redacteur - 438 XP
    RogueSquad's avatar

    Als je niks weet van PC gaming, shush.

    De meeste games gebruiken inderdaad geen 4 cores, als je deze uitspraak 5 jaar geleden deed.

    Met je processor is dan ook absoluut niks mis Lance, en je werkgeheugen ook niet. Het enige probleem is je videokaart. Echter valt deze niet te upgraden. Überhaupt is het niet slim om te gaan knutselen aan je MacBook, gezien alles hierin vast gesoldeerd zit. De enige optie die je zou hebben is een casing kopen om een externe videoadapter aan te sluiten http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock

    Verder kan je helaas niks doen.
    Succes verder!

  16. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Als je niks weet van PC gaming, shush.

    De meeste games gebruiken inderdaad geen 4 cores, als je deze uitspraak 5 jaar geleden deed.

    Met je processor is dan ook absoluut niks mis Lance, en je werkgeheugen ook niet. Het enige probleem is je videokaart. Echter valt deze niet te upgraden. Überhaupt is het niet slim om te gaan knutselen aan je MacBook, gezien alles hierin vast gesoldeerd zit. De enige optie die je zou hebben is een casing kopen om een externe videoadapter aan te sluiten http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock

    Verder kan je helaas niks doen.
    Succes verder!

    Noem dan pc games die echt optimaal 4 cores gebruiken ? ,90% van de Game pc is uitgerust met een I5 k serie geen i7 geld verspilling voor Video en foto bewerking is het een must een i7 , maar dat was 5jaar terug en nu nog steeds hoor ,

  17. Redacteur - 438 XP
    RogueSquad's avatar

    Assassin’s Creed 4, Resident Evil 5, 6 en Revelations, Skyrim, Metro 2033 & Last Light, Supreme Commander 1 & 2, Batman Arkham Asylum, City en Origins, XCOM Enemy Unknown…

    Ik kan nog even doorgaan…

    http://www.youtube.com/watch?v=v3rhQc666Sg

  18. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Assassin’s Creed 4, Resident Evil 5, 6 en Revelations, Skyrim, Metro 2033 & Last Light, Supreme Commander 1 & 2, Batman Arkham Asylum, City en Origins, XCOM Enemy Unknown…

    Ik kan nog even doorgaan…

    https://www.youtube.com/watch?v=v3rhQc666Sg

    Geloof je je zelf eigenlijk wel ?

    Vooral batman Assassin’s Creed resident evil klopt voor geen reet. Noem jij je eigen een pc gamer?

    een i5 k is de beste keuze. die kan je ook nog overklokken, bf4 draait die Op ultra een i7 is geld verspilling.. Doe niet eigenwijs AUB

  19. Redacteur - 438 XP
    RogueSquad's avatar

    Kijk jij ooit naar de hoeveelheid threads die een game benut als jij deze speelt? Ik doe dit namelijk wel. JUIST Assassin’s Creed 4 gebruikt meerdere cores, dit is een next-gen game. Een game die gebouwd is op de architectuur van de octacores in de PS4 en Xbox One.

    Overigens spreek je jezelf heel erg tegen. Je roept dat quad-cores onnodig zijn, maar promoot hier wel hard dat de OP een i5 4xxxK model moet halen. Dit zijn ook quad-cores, daar ben je toch hopelijk wel van op de hoogte?