Forum

Topic: Wii u 8GB

Anoniem's avatar

Halloooooo,

Wil graag binnekort Wiiu kopen met mario kart 8 en mario 3d land en mario bros en donkey kong country ofzo. Weet iemand of je dan genoeg hebt aan 8 GB? of heb je dan al de 32 gb nodig? Want ik heb er niet zo veel geld over en scheelt aardig kwa prijs 😛

Gr,

Koen

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Om je vraag te beantwoorden als je de 8GB koopt heb je maar rond de 4GB geheugen vrij. De OS, data profiel etc neemt een groot gedeelte al in beslag waardoor je maar die 4GB hebt. Mario etc is maar rond de 1 a 2 GB dus ik raad je aan mocht je veel games kopen dat je de 32GB koopt.

  2. 162 XP
    MollieO1's avatar

    Alsof er nooit non playstation gerelateerde vragen/ weetjes en dergelijke binnenkomen….

    Om je vraag te beantwoorden als je de 8GB koopt heb je maar rond de 4GB geheugen vrij. De OS, data profiel etc neemt een groot gedeelte al in beslag waardoor je maar die 4GB hebt. Mario etc is maar rond de 1 a 2 GB dus ik raad je aan mocht je veel games kopen dat je de 32GB koopt.

    Thanks. Toch klote kost al gauw 280? Echt te duur. Weet iemand nog een aantrekkelijke aanbieding. Of misschien is het handig om de 8GB te kopen met externe hardeschijf.

  3. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Externe HDD altijd beter en goedkoper

  4. 162 XP
    MollieO1's avatar

    beter?

  5. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    beter?

    Kan je voor andere doeleinden ook gebruiken, je kan meer als 32GB hebben etc etc

  6. 9117 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Wat een kleine hardeschijf trouwens zeker niet te vervangen?

  7. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ik denk dat je beter geadviseerd kunt worden op Nintendo-gebied op een Nintendo-site, no offense man, ik snap dat je goede bedoelingen hebt met het offtopic gedeelte maar dit lijkt mij gewoon niet de juiste site ook al word je vast goed geholpen hier.

  8. 382 XP
    e-man's avatar

    Als je geen genoeg hebt aan die 8GB kan je volgens mij gewoon een externe hdd aansluiten en daarop saven bij de Wiiu, Ik ga er ook 1 halen ooit, al was het maar voor Zelda.

  9. 9117 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Halloooooo,

    Wil graag binnekort Wiiu kopen met mario kart 8 en mario 3d land en mario bros en donkey kong country ofzo. Weet iemand of je dan genoeg hebt aan 8 GB? of heb je dan al de 32 gb nodig? Want ik heb er niet zo veel geld over en scheelt aardig kwa prijs 😛

    Gr,

    Koen

    Ik heb de 32 GB voor 249 bij intertoys gezien.

  10. Redacteur - 413 XP
    RogueSquad's avatar

    De WiiU heeft 8GB of 32GB flash opslag.

    Dat betekent dus dat dit zeer snel functioneert. Een externe HDD is een optie, echter een stuk trager. Daarnaast weet ik eigenlijk niet of de WiiU standaard een externe HDD ondersteund… Dit was bij de Wii namelijk niet het geval als deze niet was gemod.

  11. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Voor Mario Kart en Mario 3D land heb je genoeg aan die 8GB.
    Inderdaad is er maar 4GB over die je echt vrij kan gebruiken, maar updates zijn over het algemeen vrij klein op de Wii U. En save games ook.
    Zolang je games op disk koopt is het voorlopig voldoende.
    Als je dingen wil gaan downloaden uit de store, dan loopt het wel erg snel vol en kun je beter voor een grotere schijf gaan.

  12. 162 XP
    MollieO1's avatar

    Oke bedankt allemaal denk dat ik dan gewoon voor de 8gb ga. En als t echt nodig is ext harde schijf later. 🙂

    Als iemand aanbiedingen voorbij ziet komen. Please let me know!

  13. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Gewoon een USB stick erin van 16 GB. Meer dan zat aan!

  14. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Intertoys: 199 euro voor de Basic-versie:
    https://www.intertoys.nl/games/nintendo-wii-u-basic-pack-8gb-581023.html

    (als ze hem nog ergens hebben, want niet meer in de webshop)