Forum

Topic: het filesysteem op de systeemopslag is beschadigd

Anoniem's avatar

Hey

Sinds een paar dagen komt er altijd te staan als ik mijn ps3 opstart : het filesysteem op de systeemopslag is beschadigd en zal worden hersteld
dan laat ik dat herstellen en dan start mijn ps3 op ma alles gaat zo traag en da blokeert elke 20 seconde ik heb al gelezen dat ik alles moest reseten maar dan zijn al mijn gegevens weg en dat wil ik niet kan ik mijn opgeslagen data niet ff ergens op zetten op mijn pc bv en derna terug op mijn ps3 zetten gaat dat
Help mij aub !
mvg alexander

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 518 XP
    recsto's avatar

    Hey

    Sinds een paar dagen komt er altijd te staan als ik mijn ps3 opstart : het filesysteem op de systeemopslag is beschadigd en zal worden hersteld
    dan laat ik dat herstellen en dan start mijn ps3 op ma alles gaat zo traag en da blokeert elke 20 seconde ik heb al gelezen dat ik alles moest reseten maar dan zijn al mijn gegevens weg en dat wil ik niet kan ik mijn opgeslagen data niet ff ergens op zetten op mijn pc bv en derna terug op mijn ps3 zetten gaat dat
    Help mij aub !
    mvg alexander

    ja dat kan gewoon een usb stick in je playstation doen en alles over zetten. als je psplus hebt kan je alles in een keer overzetten anders moet het een voor een.
    als je dat systeemherstel wil cancelen gewoon rondje drukken als je dat nog niet wist.
    als

  2. 8831 XP
    7th-son's avatar

    ja dat kan gewoon een usb stick in je playstation doen en alles over zetten. als je psplus hebt kan je alles in een keer overzetten anders moet het een voor een.
    als je dat systeemherstel wil cancelen gewoon rondje drukken als je dat nog niet wist.
    als

    met psplus en een usb stick zul je alleen je savegames over kunnen zetten

    je zou een externe hardeschijf kunnen proberen en daar een backup op maken via het menu van de ps3, dan kun je alles overzetten (als je externe hardeschijf groot genoeg is dan)

  3. 389 XP
    Suugie's avatar

    zolang je je saves maar hebt toch?
    Je gekochte content (DLC en volledige games enzo) kan je zo weer opnieuw downloaden uit de store zonder opnieuw te hoeven betalen.

  4. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Playstation Plus is een hele fijne optie (als je dat hebt).
    Toen mijn PS3 het niet meer deed, inmiddels 2 jaar geleden, heb ik een nieuwe gekocht.
    Al je games/DLC kun je zo weer downloaden en je savegames kun je dan heel makkelijk van Plus terugkopieren.

    De vraag is dus: heb je Playstation Plus?

  5. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Playstation Plus is een hele fijne optie (als je dat hebt).
    Toen mijn PS3 het niet meer deed, inmiddels 2 jaar geleden, heb ik een nieuwe gekocht.
    Al je games/DLC kun je zo weer downloaden en je savegames kun je dan heel makkelijk van Plus terugkopieren.

    De vraag is dus: heb je Playstation Plus?

    PS+ is zeker een fijne optie, dat werkt erg goed, maar de vraag is niet of hij plus heeft
    Zolang de PS3 werkt (ook al is het traag) kan de gamesaves toch ook op een USB zetten ?

    Een back-up van je saves maken is sowieso slim, moet je altijd 1 x in de zoveel tijd even doen voor de zekerheid

    Games en DLC kan je zo weer makkelijk downloaden via je downloadlijst

    Succes ik hoop dat het lukt

  6. 8831 XP
    7th-son's avatar

    PS+ is zeker een fijne optie, dat werkt erg goed, maar de vraag is niet of hij plus heeft
    Zolang de PS3 werkt (ook al is het traag) kan de gamesaves toch ook op een USB zetten ?

    Een back-up van je saves maken is sowieso slim, moet je altijd 1 x in de zoveel tijd even doen voor de zekerheid

    Games en DLC kan je zo weer makkelijk downloaden via je downloadlijst

    Succes ik hoop dat het lukt

    Niet alle savegames kun je kopiëren op een usb stick, sommige games zijn ‘ beveiligd ‘

  7. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Niet alle savegames kun je kopiëren op een usb stick, sommige games zijn ‘ beveiligd ‘

    Zijn die beveiligde wel naar PS Plus te kopiëren?
    (misschien niet echt een vraag voor in dit topic, maar ik vroeg het me ineens af)

  8. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Zijn die beveiligde wel naar PS Plus te kopiëren?
    (misschien niet echt een vraag voor in dit topic, maar ik vroeg het me ineens af)

    Dat dan weer wel, ze worden ook automatisch Geupload als je dat aan hebt staan

  9. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Niet alle savegames kun je kopiëren op een usb stick, sommige games zijn ‘ beveiligd ‘

    Inderdaad en dat heeft bij mij tot verschrikkelijke verliezen geleden. 🙁

  10. 4 XP
    B.brink's avatar

    uuhm hoe maak ik een backup als mijn ps niks meer doet??
    als ik hem alleen kan herstellen kan ik niks doen in het Playstation menu of wat dan ook

  11. 2457 XP
    peyj's avatar

    uuhm hoe maak ik een backup als mijn ps niks meer doet??
    als ik hem alleen kan herstellen kan ik niks doen in het Playstation menu of wat dan ook

    Dan wordt het denk ik lastig.. Ik heb het zelf ook een keer gehad, na een paar keer herstel kwam ik alsnog in het PS menu. Ik kan daar niks verder in doen, bij iedere optie liep die vast en kon ook de helft niet laden. Met puur geluk kon ik nog wel bij de optie om mijn save files naar PS+ te uploaden. Maar hiervan kon ik des tijds ook niet alles uploaden..

  12. 4 XP
    B.brink's avatar

    hoe werkt psplus op je ps3 dan?