Forum

Topic: Stop het Download Verbod

Anoniem's avatar

En ook nu weer moet Europa bemoeien met de zaken van Nederland en hebben hun voor ons beslist wat goed voor ons is. En als kleine kind dat Nederland nu is geworden luisteren we netjes. De uitkomst: We hebben een Download verbod in Nederland gekregen.

We moeten als Nederland laten zien dat we het hier niet mee eens zijn. En daarom vraag ik jullie om deze Facebook pagina te liken: https://Facebook.com/stop.downloadverbod

We moeten niet stil blijven en laten zien wat we er van vinden!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. Redacteur - 629 XP
    Assasination-G's avatar

    Ben het helemaal met je eens maar het maakt niet veel uit, het is nogsteeds niet strafbaar.

  2. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Ik blijf lekker doordownloaden. Muziek niet meer, aangezien ik met Spotify nu een alternatief heb voor een (in mijn ogen) te verantwoorden prijs. Maar films, boeken en series? Ik laat me de les niet lezen door een stel grijze ambtenaren in Brussel.

    Ik heb niets te maken met wetten die zijn opgesteld door mensen die niet democratisch gekozen zijn.

  3. 418 XP
    jeep82's avatar

    download via nieuws groep (giganews) en gebruik newbin met 120 mb dus maakt mij niks uit.

  4. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Bij mij gaat er niks veranderen

  5. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Laat de boetes maar komen 😀 Dit is een besluit die is genomen door een instituut die door een meerderheid van het nederlandse bevolking is weg gestemd

  6. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ben het helemaal met je eens maar het maakt niet veel uit, het is nogsteeds niet strafbaar.

    Jawel, downloaden per onmiddelijk strafbaar. Dat het vervoglens gedoogd wordt, en er -misschien- geen vervolging plaats vindt, is een ander verhaal. Bovendien, voor zowel muziek als films zijn er inmiddels vrij goede (streaming) alternatieven, dus downloaden HOEFT al niet eens meer.

    Ik heb niets te maken met wetten die zijn opgesteld door mensen die niet democratisch gekozen zijn.

    Dat zijn ze wel. Over elke wet is in het Europees Parlement gestemd, en daar zitten door ons gekozen vertegenwoordigers in. Daarnaast is dit niet door een Europeese wet bepaald, maar door een Europeese rechter (Het Europees Hof van Justitie). Die rechter heeft bepaald dat de Nederlandse interpretatie van de wet niet deugt. En daar zit ook eigenlijk wel wat in.

    Overigens is wel een direct gevolg dat de Thuiskopieheffing op de schop zal gaan.

  7. Redacteur - 629 XP
    Assasination-G's avatar

    Nu mag die thuiskopieheffing btw wel weg, als het toch illegaal is.

  8. 260 XP
    Erik026's avatar

    zit goed met hun, koop al mijn ps3/ps4 spellen origineel, maar als ik datzelfde spel met een vriend wil spelen die een xbox 360 heeft, ga ik niet nog eens de volle mep betalen.

    daarnaast ga ik ook niet betalen voor films/boeken. mocht ik het achteraf toch het geld waard vinden koop ik het wel 🙂

  9. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Jawel, downloaden per onmiddelijk strafbaar. Dat het vervoglens gedoogd wordt, en er -misschien- geen vervolging plaats vindt, is een ander verhaal. Bovendien, voor zowel muziek als films zijn er inmiddels vrij goede (streaming) alternatieven, dus downloaden HOEFT al niet eens meer.

    Dat zijn ze wel. Over elke wet is in het Europees Parlement gestemd, en daar zitten door ons gekozen vertegenwoordigers in. Daarnaast is dit niet door een Europeese wet bepaald, maar door een Europeese rechter (Het Europees Hof van Justitie). Die rechter heeft bepaald dat de Nederlandse interpretatie van de wet niet deugt. En daar zit ook eigenlijk wel wat in.

    Overigens is wel een direct gevolg dat de Thuiskopieheffing op de schop zal gaan.

    Tegen de tijd dat de heffing stopt, is het een paar jaar verder

  10. Mechromancer's avatar

    Voor de muziek Spotify en meeste films en tv-shows zie ik op internet streams.

  11. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Nu mag die thuiskopieheffing btw wel weg, als het toch illegaal is.

    Helemaal mee eens ik vond het zoiezo al belachelijk.

    Downloaden hoort eigenlijk niet ik haal mijn spellen orgineel. Maar afentoe om iets te checken moet het zeker kunnen. Iedereen download wel eens iets zolang het maar geen sport wordt om alles te downloaden en niks te kopen bedrijven moeten ook geld verdienen. Ikzelf heb namelijk geen zin in een 100% F2P syseem. Omdat dit voor mij ook tot het kopen van bepaalde muziek heeft gezorgd.

  12. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Is al vaak genoeg dat ze geen individuele aanpak hanteren dus niets te vrezen, is ook niet te doen opeens 16 miljoen mensen monitoren.

  13. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Voorlopig maakt het niet als je nog download. Stichting Brein heeft aangegeven dat ze niets zullen doen. In plaats daarvan richt Brein zich op sites die illegaal materiaal aanbieden.

    download via nieuws groep (giganews) en gebruik newbin met 120 mb dus maakt mij niks uit.

    Wat jij zegt is dus onzin.. Juist op Torrentz of niewsgroepen, en zo zijn er nog veeeeel meer, is het verboden.

    Jawel, downloaden per onmiddelijk strafbaar. Dat het vervoglens gedoogd wordt, en er -misschien- geen vervolging plaats vindt, is een ander verhaal. Bovendien, voor zowel muziek als films zijn er inmiddels vrij goede (streaming) alternatieven, dus downloaden HOEFT al niet eens meer.

    Dat zijn ze wel. Over elke wet is in het Europees Parlement gestemd, en daar zitten door ons gekozen vertegenwoordigers in. Daarnaast is dit niet door een Europeese wet bepaald, maar door een Europeese rechter (Het Europees Hof van Justitie). Die rechter heeft bepaald dat de Nederlandse interpretatie van de wet niet deugt. En daar zit ook eigenlijk wel wat in.

    Overigens is wel een direct gevolg dat de Thuiskopieheffing op de schop zal gaan.

    Wat hierboven wordt gezegd klopt inderdaad. Wij moeten ons aan die beslissing houden, of wij moeten uit de EU stappen. Maar de ”thuiskopieheffing” wordt nog naar gekeken. Zal waarschijnlijk minder worden of helemaal weg gaan. Het verbod komt overigens ook door Sony. Sony zijn met nog andere partijen een rechtszaak begonnen tegen onze regeling in Nederland.

    Ik hoop niet dat het net zoals in Duitsland of Frankrijk wordt. In Duitsland krijg je al een boete van €450 voor één liedje downloaden.

  14. 104 XP
    x-KINGOFDUTY-x's avatar

    Voorlopig maakt het niet als je nog download. Stichting Brein heeft aangegeven dat ze niets zullen doen. In plaats daarvan richt Brein zich op sites die illegaal materiaal aanbieden.

    Wat jij zegt is dus onzin.. Juist op Torrentz of niewsgroepen, en zo zijn er nog veeeeel meer, is het verboden.

    Wat hierboven wordt gezegd klopt inderdaad. Wij moeten ons aan die beslissing houden, of wij moeten uit de EU stappen. Maar de ”thuiskopieheffing” wordt nog naar gekeken. Zal waarschijnlijk minder worden of helemaal weg gaan. Het verbod komt overigens ook door Sony. Sony zijn met nog andere partijen een rechtszaak begonnen tegen onze regeling in Nederland.

    Ik hoop niet dat het net zoals in Duitsland of Frankrijk wordt. In Duitsland krijg je al een boete van €450 voor één liedje downloaden.

    Ik krijg dan echt een boete van uhm… 450000 euro? hahaha

  15. 280 XP
    DarkDevil's avatar

    Ik download eigenlijk alleen films als ze heel moeilijk te krijgen zijn

    bijv: was maanden aan het zoeken naar de film ‘Pretty Tough’ maar kon hem nergens vinden dus toen maar van het internet gehaald

  16. 802 XP
    phinal's avatar

    Ik download eigenlijk alleen films als ze heel moeilijk te krijgen zijn

    bijv: was maanden aan het zoeken naar de film ‘Pretty Tough’ maar kon hem nergens vinden dus toen maar van het internet gehaald

    Ik doe hetzelfde maar dan met Russische films, oude films en anime

  17. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Het zal mij allemaal worst zijn ik blijf toch wel via newsgroepen downloaden. Vooral omdat de streamingdiensten die er zijn allemaal oude troep hebben kwa muziek en films. En omdat er gewoonweg grof geld betaald moet worden voor series en films. Als ze die diensten goedkoper maken en een goed aanbod hebben dan is het veel aantrekkelijker om dan een abo te nemen op zon dienst. Maar aangezien dat nooit zal gebeuren blijven de newsgroepen op internet gewoon bestaan.

  18. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik lach mij altijd kapot om dit soort regelgevingen, voornamelijk vanwege de gebrekkige kennis van de mensen die deze regels maken.

    Sowieso, wie gaat bepalen wanneer iets “illegaal” is en hoe bepaal je dat eigenlijk? Dat is simpelweg niet te doen, gezien er niet bijstaat “dit is illegale content”. Punt is dus, dat je als consument niet altijd kunt weten of iets legaal of illegaal is.

    Daarnaast is het internet bedoeld om dingen te delen, van informatie tot bestanden… deze regelgeving komt dus ongeveer zo’n 20 jaar te laat en druist in tegen de oorspronkelijke bedoeling van het internet.

    En als laatste punt wil ik graag aankaarten dat de mensen die deze regelgeving graag willen omdat ze zogezegd inkomsten mislopen wel erg geld gedreven zijn, want we hebben het hier immers over grote maatschappijen die miljoenen binnenhalen met fims en muziek. zelfs de meest gedownloade film was nog steeds winstgevend, zo ook het meest gedownloade muzieknummer.

    Ook al wordt deze regelgeving doorgevoerd dan is het dus nog maar de vraag in hoeverre de digitale waakhonden je echt kunnen beboeten. Ik maak mij dus ook helemaal niet druk over wat die politieke kliek te melden heeft met hun belachelijke regeltjes, maar dat ze als gevolg de thuiskopieheffing verlagen is dan wel een kleine plus… want ook dat was een domme regel.

  19. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Ik hoop dat iedereen die er tegen is ook even de facebook pagina wil liken :)?

    Netflix zorgt er inderdaad voor dat je minder gaat downloaden. Het is makkelijk en goedkoop.

    Maar als ik 3 maanden moet wachten tot iets op Netflix te zien is terwijl het ondertussen zelfs als op de Nederlandse TV is geweest download ik het toch.

    Voorbeeld: Following seisoen 2 is op de Nederlandse TV al bijna afgelopen. In Amerika lopen ze een paar afleveringen voor.
    Op Netflix is alleen seisoen 1 te kijken. Terwijl ik gewoon Seisoen 2 wil zien.

    Dan is de keuzeom te downloaden wel erg makkelijk he!

  20. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik hoop dat iedereen die er tegen is ook even de facebook pagina wil liken :)?

    Als ik Facebook zou hebben zou ik het misschien wel gedaan hebben, maar dat heb ik niet en begin er ook niet aan… ook betwijfel ik of zo’n actie wel zin heeft met ons huidige politieke stelsel. We worden nu al genegeerd als volk door onze eigen regering, laat staan door de EU. Maar goed, wellicht is dat een hele andere discussie om te voeren… maar zal het bij het topic houden.

    Wel een leuke om over na te denken, als Netflix iets host wat niet mag en iedereen streamt dat… zijn dan de streamers illegaal bezig of Netflix? En hoe gaan ze daar dan mee om?

    Wat ik overigens nog het meest irritante vind is dat wanneer ik een legale DVD of Blu-ray koop ik eerst die F*ck melding vann Brein/Baf krijg en die meestal niet eens kan skippen. Ik weet toch dat dat ding legaal gekocht is, waarom dan die melding? En sowieso, ik ken niemand die ooit dat nummer gebeld heeft om te bekennen dat ze iets van content hebben waar ze aan twijfelen.