PS4 probleem

Forumoverzicht

Geplaatst in: Sony PlayStation 4
Topic gemaakt op:
Level: 1034 XP

Ik heb een erg vervelend probleem met mijn PS4. Steeds als ik bijvoorbeeld FIFA opstart moet ik opnieuw instellen wat voor controller settings ik wil, mijn favo team selecteren, instellen of ik shit wil delen met EAS FC nog wattes word ik in El Classico gegooid. Oh en ook erg vervelend: ik moet elke keer bij het opstarten van FUT de nieuwe squad updates installeren en inloggen op Origin wat behoorlijk irritant is als je net in een slachtmood bent.

Ghosts kan ik niet meer spelen omdat ik zogenaamd “not the licensed user” ben of zoiets?

Ik snap er helemaal geen klote van, en ik heb een Taiwanese PS4 dus ik weet niet of opsturen tot de mogelijkheden behoort.

HELP

Anoniem reageren

Je hebt niet ingelogd op PSX-Sense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

1.    5864 XP
    7th-son's avatar

Ik heb een erg vervelend probleem met mijn PS4. Steeds als ik bijvoorbeeld FIFA opstart moet ik opnieuw instellen wat voor controller settings ik wil, mijn favo team selecteren, instellen of ik shit wil delen met EAS FC nog wattes word ik in El Classico gegooid. Oh en ook erg vervelend: ik moet elke keer bij het opstarten van FUT de nieuwe squad updates installeren en inloggen op Origin wat behoorlijk irritant is als je net in een slachtmood bent.

Ghosts kan ik niet meer spelen omdat ik zogenaamd “not the licensed user” ben of zoiets?

Ik snap er helemaal geen klote van, en ik heb een Taiwanese PS4 dus ik weet niet of opsturen tot de mogelijkheden behoort.

HELP

Dat je ps4 uit Taiwan komt hoort geen probleem te wezen
    Het klinkt meer alsof je je account niet hebt ingesteld als primair account
    Ga naar instellingen, psn, activeren als je primaire ps4
    Werkt dit? Of was dit al gedaan?

2.    1787 XP
    Wesley_PS's avatar

Idd proberen wat 7th-son zegt. Anders Sony ekkes bellen

3.    1034 XP
    mickvl's avatar

Dat je ps4 uit Taiwan komt hoort geen probleem te wezen
    Het klinkt meer alsof je je account niet hebt ingesteld als primair account
    Ga naar instellingen, psn, activeren als je primaire ps4
    Werkt dit? Of was dit al gedaan?

Thanks, ik zal dit morgen proberen. Best gek aangezien ik er nooit eerder las van heb gehad. Heeft dit primaire account invloed op andere accounts op mn PS4? Mijn broer speelt er nl ook op.

4.    436 XP
    ScantraxX26's avatar

Is het probleem al opgelost? Ben best benieuwd na wat het probleem was/is.

5.    5864 XP
    7th-son's avatar

Thanks, ik zal dit morgen proberen. Best gek aangezien ik er nooit eerder las van heb gehad. Heeft dit primaire account invloed op andere accounts op mn PS4? Mijn broer speelt er nl ook op.

Jazeker, als je de ps4 als primair kiest voor jou account, kan iedereen die op die ps4 een account er op heeft staan gebruik maken van jou content
    Er kunnen meerdere accounts op je ps4 staan die die console als primair zien
    Dit zorgt voor geen enkel probleem zover ik weet

6.    1034 XP
    mickvl's avatar

Helaas heeft het niet gewerkt, heb zelfs FIFA al opnieuw geinstalleerd, maar ook dat hielp niet. Toch maar ff Sony bellen dan.

7.    5864 XP
    7th-son's avatar

Helaas heeft het niet gewerkt, heb zelfs FIFA al opnieuw geinstalleerd, maar ook dat hielp niet. Toch maar ff Sony bellen dan.

je zit wel met je garantie als de ps4 uit taiwan komt, dan zou je die waarschijnlijk op moeten sturen daar heen
    mocht het anders zijn, laat het even weten, ik ben wel benieuwd!

8.    1034 XP
    mickvl's avatar

mocht het anders zijn, laat het even weten, ik ben wel benieuwd!

Ik ga het laten weten, ben ook benieuwd. Heb nog niet gebeld.

Edit: Ik ben nu in gesprek met de helpdesk via livechat, het zou opgelost moeten zijn.

Edit 2: Helaas, FIFA kunnen ze niet oplossen maar Ghosts wel. FIFA is van een third party developer dus daar kunnen ze niks aan doen. Ghosts kon ik ook niet meer spelen vanwege een probleem met licenses of zo.

9.    5864 XP
    7th-son's avatar

Ik ga het laten weten, ben ook benieuwd. Heb nog niet gebeld.

Edit: Ik ben nu in gesprek met de helpdesk via livechat, het zou opgelost moeten zijn.

Edit 2: Helaas, FIFA kunnen ze niet oplossen maar Ghosts wel. FIFA is van een third party developer dus daar kunnen ze niks aan doen. Ghosts kon ik ook niet meer spelen vanwege een probleem met licenses of zo.

ghosts is toch ook van een third party developer?

10.    979 XP
    Mikeyboy's avatar

ghosts is toch ook van een third party developer?

Waarschijnlijk durft Sony het niet te zeggen, ik wel : EA 😉

Nee zonder gein,inderdaad. Ghost is ook third party..

11.    1034 XP
    mickvl's avatar

Waarschijnlijk durft Sony het niet te zeggen, ik wel : EA 😉

Nee zonder gein,inderdaad. Ghost is ook third party..

Ik snap het ook niet, maar ik heb nog eens met EA gelivechat, en die hadden de oplossing. PS4 deactiveren als primaire PS4, opnieuw opstarten, reactiveren als primaire PS4, FIFA verwijderen via application storage, terug opnieuw installeren en klaar is kees.

Dat ik daar zelf nog niet opgekomen was.

Ik heb ook aan Sony gevraagd of ze de datum van firmware update 1.70 zijnde 30 april konden bevestigen, helaas kon ze hier niks over zeggen.

12.    1034 XP
    mickvl's avatar

En jahoor, nieuw probleem. Heel veel data raakt plotseling corrupt en licenses zorgen ervoor dat af en toe elke game gelocked is, oftewel niet meer speelbaar. Ik moet heel vaak opnieuw in PSN inloggen en met Trials Fusion moest ik helemaal opnieuw beginnen nadat al mijn data corrupt geraakt was. Op Reddit zeiden zedat dit leek op een kapotte HDD.

Ik heb net PlayStation Nederland gebeld of mijn Taiwanese PS4 binnen de garantie viel maar dat bleek niet zo te zijn dus ik ben de lul.

13.    5864 XP
    7th-son's avatar

En jahoor, nieuw probleem. Heel veel data raakt plotseling corrupt en licenses zorgen ervoor dat af en toe elke game gelocked is, oftewel niet meer speelbaar. Ik moet heel vaak opnieuw in PSN inloggen en met Trials Fusion moest ik helemaal opnieuw beginnen nadat al mijn data corrupt geraakt was. Op Reddit zeiden zedat dit leek op een kapotte HDD.

Ik heb net PlayStation Nederland gebeld of mijn Taiwanese PS4 binnen de garantie viel maar dat bleek niet zo te zijn dus ik ben de lul.

Heb je je PS4 al eens helemaal geformateerd? alle instelingen terug op standaard?
    En dan opnieuw beginnen met alles downloaden en installeren

14.    1034 XP
    mickvl's avatar

Heb je je PS4 al eens helemaal geformateerd? alle instelingen terug op standaard?
    En dan opnieuw beginnen met alles downloaden en installeren

Nee ik ben bang dat ik dan alles kwijtraak. Ik heb wel Plus voor eventuele backup, maar met al die problemen betwijfel ik de betrouwbaarheid daarvan.

Zou een nieuwe HDD het oplossen? Ik dacht aan deze?

http://www.hardeschijfstore.nl/product/336605/seagate-laptop-sshd-1-tb.html?sort-order&utm_source=Zanox&utm_medium=Affiliate&utm_term=2075025&zanpid=1895894807445201921

15.    5864 XP
    7th-son's avatar

Nee ik ben bang dat ik dan alles kwijtraak. Ik heb wel Plus voor eventuele backup, maar met al die problemen betwijfel ik de betrouwbaarheid daarvan.

Zou een nieuwe HDD het oplossen? Ik dacht aan deze?

http://www.hardeschijfstore.nl/product/336605/seagate-laptop-sshd-1-tb.html?sort-order&utm_source=Zanox&utm_medium=Affiliate&utm_term=2075025&zanpid=1895894807445201921

Je kunt de savegames die wel werken gewoon zelf uploaden naar plus, dan weet je zeker dat het er staat
    Dan zou ik alleen niet degene uploaden die defect zijn
    Je verliest er niets mee