Forum

Topic: Hoe werkt stand-by modes inclusief joystick opladen

Anoniem's avatar

Zoals de titels het al zegt.

Hoe werkt het als de PS4 in stand-by modes staat dat de controller oplaad ?

Her en der gelezen (sony site) dat als je de PS4 op stand-by zet,met de usb kabel in de joystick dat die oplaad. Dat kan je zien dat er een oranje lampje gaat knipperen.
Bij mij knippert er niks,en blijf er een oranje lijn branden op de PS4 console. (lichtstreep)

Alles overigens aangevinkt bij de instellingen.

Je moet ook kunnen zien als je op de PS (logo) knop 1 seconde indruk hoever de joystick is opgeladen, als ik dit doet springt de console gelijk aan.

En hoe kan ik als ik in de main menu zit en in de game kijken hoever mijn joystick leeg is ?
Alles staat uigelegd op de site van sony,maar alles gevolgd en werkt niet (naar behoren).

Bij de PS3 was het het PS knopje indrukken en je kon zien hoeveel sap je joystick had.

(Vindt overigens de PS3 netter en overzichtelijker dan de PS4 main menu, misschien kwestie van wennen)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    Zoals de titels het al zegt.

    Hoe werkt het als de PS4 in stand-by modes staat dat de controller oplaad ?

    Her en der gelezen (sony site) dat als je de PS4 op stand-by zet,met de usb kabel in de joystick dat die oplaad. Dat kan je zien dat er een oranje lampje gaat knipperen.
    Bij mij knippert er niks,en blijf er een oranje lijn branden op de PS4 console. (lichtstreep)

    Alles overigens aangevinkt bij de instellingen.

    Je moet ook kunnen zien als je op de PS (logo) knop 1 seconde indruk hoever de joystick is opgeladen, als ik dit doet springt de console gelijk aan.

    En hoe kan ik als ik in de main menu zit en in de game kijken hoever mijn joystick leeg is ?
    Alles staat uigelegd op de site van sony,maar alles gevolgd en werkt niet (naar behoren).

    Bij de PS3 was het het PS knopje indrukken en je kon zien hoeveel sap je joystick had.

    (Vindt overigens de PS3 netter en overzichtelijker dan de PS4 main menu, misschien kwestie van wennen)

    het menu is inderdaad wennen had ikzelf ook maar zit prima in elkaar als je het eenmaal gewend bent.
    volgens mij ging mijn controller gewoon oranje branden (niet knipperen) in standby maar weet ik niet 100% zeker.
    en om te zien hoe vol die is dat niet gewoon als je ps4 aan is? lijkt me niet logisch dat je in stand-by op de psknop drukt want dan gaat hij aan

  2. 74 XP
    AvanCade's avatar

    Gewoon insteken en een dag wachten. Dan weet je vanzelf of hij oplaadt. Overigens kun je tegenwoordig de controller ook opladen via het netstroom. Je iPhone lader pakken, de USB kabel van de controller erin jassen en klaar! Ik heb een iPhone oplader, USB verlengkabel en de bijgeleverde kabel in het stopcontact zitten. Zo kan ik lekker verder gamen terwijl hij aan het opladen is.

    Ps. Het menu is gewoon wennen en véél beter dan de PS3 variant.

  3. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    De controller zit nu in mijn Samsung oplader en laad nu netjes op, knippert oranje van opladen.

    het rare is dat als bij Sony op de site gaat kijken staat er : (even gekopieerd van de site)

    Opladen

    “Als u het PS4™-systeem en de controller met elkaar verbindt via een USB-kabel, wordt de batterij van de controller opgeladen. Het PS4™-systeem moet zijn ingeschakeld of zich in de stand-bymodus bevinden. U kunt het laadniveau van de batterij controleren op het scherm dat wordt weergegeven als u op de PS-toets drukt en deze minimaal 1 seconde lang ingedrukt houdt.
    Terwijl het systeem zich in de stand-bymodus bevindt, knippert de lichtbalk langzaam oranje. Als het opladen is voltooid, wordt de lichtbalk uitgeschakeld”

    Dit klopt niet, mijn controller knipperde niet oranje, maar de console waar je dat lichtbalkje heb bleef oranje.

  4. 357 XP
    Mausie's avatar

    De controller zit nu in mijn Samsung oplader en laad nu netjes op, knippert oranje van opladen.

    het rare is dat als bij Sony op de site gaat kijken staat er : (even gekopieerd van de site)

    Opladen

    “Als u het PS4™-systeem en de controller met elkaar verbindt via een USB-kabel, wordt de batterij van de controller opgeladen. Het PS4™-systeem moet zijn ingeschakeld of zich in de stand-bymodus bevinden. U kunt het laadniveau van de batterij controleren op het scherm dat wordt weergegeven als u op de PS-toets drukt en deze minimaal 1 seconde lang ingedrukt houdt.
    Terwijl het systeem zich in de stand-bymodus bevindt, knippert de lichtbalk langzaam oranje. Als het opladen is voltooid, wordt de lichtbalk uitgeschakeld”

    Dit klopt niet, mijn controller knipperde niet oranje, maar de console waar je dat lichtbalkje heb bleef oranje.

    Dat die balkje oranje is betekent dat de ps4 in standby modus staan.

  5. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Dat die balkje oranje is betekent dat de ps4 in standby modus staan.

    Klopt, en nu zal de controller moeten opladen als je dat heb aangevinkt, dat doet die hier dus niet.

  6. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Dan ben je waarschijnlijk vergeten aan te vinken dat de usb poorten nog spanning geven als de ps4 op standby staat
    Je kunt alleen aan de controller zien dat hij oplaad door het lampje op de controller die oranje word

    En dat van de ps knop een seconde inhouden om je batterij status te zien werkt natuurlijk alleen als je ps4 aan staat

  7. 389 XP
    Suugie's avatar

    Ik heb alles aangevinkt bij instellingen in standby en als ik mijn ps4 in standby zet laad hij gewoon op.
    Controller kleurt oranje en als t goed is heeft de snelheid waarmee de controller wisselt van oranje naar niks ook iets te maken met hoe vol de DS4 is.

  8. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Dan ben je waarschijnlijk vergeten aan te vinken dat de usb poorten nog spanning geven als de ps4 op standby staat
    Je kunt alleen aan de controller zien dat hij oplaad door het lampje op de controller die oranje word

    En dat van de ps knop een seconde inhouden om je batterij status te zien werkt natuurlijk alleen als je ps4 aan staat

    Dit staat juist aangevinkt.

    ik ga de controller zo goedals leeg gamen. En dan hang ik hem er weer eens aan.
    Nu is die wat de PS4 aangeeft vol. Dus dan laad die sowieso niet op

  9. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Als mijn ps4 in stand-by staat dan blijft de led op oranje staan.

    als ik mijn controller oplaad tijdens de standby mode dan gaat mijn controller niet knipperen
    maar gaat de led bar langsaan aan en uit op een oranje kleur. Als hij vol is blijft de led uit.

  10. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Hoe je het snel kan testen is gewoon met een telefoon ipv een controller.