Forum

Topic: Java Homebrew vanuit je XMB

Anoniem's avatar

Java Homebrew vanuit je XMB

In deze tutorial ga ik jullie uitleggen hoe jullie Java Homebrew kunnen draaien vanuit je XMB.

Wat hebben we nodig?

Dit bestand
Een PC
Een PS3
USB stick of een PSP

1) Pak de bestanden die je net gedownload uit en kopieer de map AVCHD naar de root van je USB stick of je PSP.
2) Ga naar je PS3 en doe je USB stick erin of sluit je PSP aan.
3) Ga in je XMB naar video en start daar AVCHD.
4) Ga vervolgens naar BONUS en klik dan op GAME om Blaster Bunny op te starten.

Voor de programmeurs onder ons kan je hier proberen om een game te maken.

Hier nog een filmpje van de nieuwe methode in werking

[ame=”http://nl.youtube.com/watch?v=lGmIPZDEgaY”]YouTube – PS3 Java game started via XMB (2. 41FW)[/ame]

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

28 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Leuke tut, alleen waar is dit bestandje? :p

  2. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Als je dit hebt op je ps3 kan je dan ook dat vage spel ‘RuneScape’ op je PS3 spelen? want dat is ook Java:p

  3. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Ik ben het bestand nog aan het uploaden. Hij schiet niet echt op….

  4. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Download werkt!

  5. 6 XP
    B7.KB's avatar

    hy wilt niet lukken bij mijn..lukt het op de 40gb ik ben nieuw en heb niet zo een verstand ervan

  6. 6 XP
    B7.KB's avatar

    het downloaden wilt niet lukken

  7. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Als je dit hebt op je ps3 kan je dan ook dat vage spel ‘RuneScape’ op je PS3 spelen? want dat is ook Java:p

    zo vaag vind je het volges mij niet , anders vraag je er niet naar! 😀
    maar hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar , sinds ik Runescape ook jarenlang heb gespeeld

  8. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    zo vaag vind je het volges mij niet , anders vraag je er niet naar! 😀
    maar hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar , sinds ik Runescape ook jarenlang heb gespeeld

    Nja het spel vind ik niet vaag, maar wel *** :p ik speelde ’t op de bassischool… :p ik zal die tutorial wel effe morge doen.. nu ist te laat:p

  9. 6 XP
    B7.KB's avatar

    waar staat bonus? kan het nergens vinden

  10. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    PS: ik wil dat downloaden om mijn eigen game proberen te maken, maar ik snap er niet echt iets van… Wat moet ik nou eigenlijk downloaden???

  11. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    PS: ik wil dat downloaden om mijn eigen game proberen te maken, maar ik snap er niet echt iets van… Wat moet ik nou eigenlijk downloaden???

    Klilk op die link van dit bestand en download dat. Dat moet je dus downloaden

  12. 6 XP
    B7.KB's avatar

    ik weet niet hoe ik AVCHD moet starten moet er een dvd erin van blue ray?

  13. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    ik weet niet hoe ik AVCHD moet starten moet er een dvd erin van blue ray?

    1) Pak de bestanden die je net gedownload uit en kopieer de map AVCHD naar de root van je USB stick of je PSP.
    2) Ga naar je PS3 en doe je USB stick erin of sluit je PSP aan.
    3) Ga in je XMB naar video en start daar AVCHD.
    4) Ga vervolgens naar BONUS en klik dan op GAME om Blaster Bunny op te starten.

  14. 6 XP
    B7.KB's avatar

    ja ik druk kruisje en dan kom ik steeds bij certificate enc alleen moet ik op AVCHD start drukken ofzo?

  15. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    ja ik druk kruisje en dan kom ik steeds bij certificate enc alleen moet ik op AVCHD start drukken ofzo?

    Heb het ff getest en werkt, beetje dom spelletje :p

    Gewoon op X drukken en dan krijg je het menu en daar staat Bonus, krijg je dat niet, dan doe je of iets verkeerd of heb je firmware 2.41 niet.

  16. 38 XP
    Adrian_Nox's avatar

    Is er een rizico daj te PS3 brickt ?? en werken er java games die op internet zijn te vinden ??

  17. 268 XP
    pukkieman's avatar

    als je het niet ziet moet je driehoekje doen en dan alles weergeven volgens mij

  18. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Is er een rizico daj te PS3 brickt ?? en werken er java games die op internet zijn te vinden ??

    Nope je PS3 brickt niet. Voor die spellen moet je iemand anders vragen.

  19. 13 XP
    axe121's avatar

    kunne we dit ok op ons ps3 kopieren en zo laten werken of moeten we altij de usb stick aansluiten? :p

  20. 1386 XP
    Redd's avatar

    moet er een dvd erin van blue ray?

    Quote van het jaar. 😀

  21. 454 XP
    arwin1993's avatar

    maak het eff qoute van het jaar 😀

  22. 564 XP
    Rox92's avatar

    Ja als je hem zo quote isie wel heel dom maar zo zeidie het niet he :p……

  23. 137 XP
    Yavar's avatar

    Hier kan je Pong voor de PS3 downloaden.

  24. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Hé, bedankt Yavar. Ik ga het straks eens proberen. Is er ergens een site met dit soort spellen voor de PS3?

    Edit: Pong voor de PS3 werkt niet. Ik kan de linker kant wel bewegen, maar de rechter kant niet. Ook niet met de andere controller. Jammer…

  25. 82 XP
    stan-w's avatar

    kan je dan ook heb het internet java bestanden openen zoals die online java games??

  26. 38 XP
    fawakaswa's avatar

    thanks voor het tutje

  27. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Het werkt, het verveeld snel maar is grappig dat dit werkt en nog wel bij Video, ik hoop dat het ook werkt met andere dingen :tiffguy:

  28. Anoniem -
    My blog's avatar

    Astonishingly user friendly site. Huge info available on few
    gos to. http://bit.ly/2dQpheI