Forum

Topic: [Discussie] Muis & Toetsenbord op de PS4

Anoniem's avatar

Een muis en toetsenbord kan je sowieso aansluiten op je PlayStation 4 en deze werken dan ook binnen het PS menu. Maar de meeste games kan je er niet mee bedienen, met uitzondering van o.a. de game WarThunder.

XIM Technologies brengt echter later dit jaar de XIM4 op de markt en met dit apparaat zul je in staat zijn ook al je games op de PS4 te spelen met een muis en toetsenbord รณf ander besturingsapparaat naar keuze. Dit zal mogelijk zijn omdat het apparaat de functies van een muis en toetsenbord (e.d.) vertaald naar de PlayStation als controller-input. Meer info kan je vinden op XIM4.com.

Nu is de vraag die ik jullie hierover wil stellen:
Vind jij het cheaten om een muis en toetsenbord aan te sluiten op de PS4 en hier mee te gamen? En waarom?

Een goede muis is accurater dan een controller, echter is het ook een tool net zoals een TV of een headset en draait het erom wat de speler met deze tool kan doen. Maar goed, het blijft zo dat een muis accurater is dan een controller en daar kan je in principe een voordeel uit halen bij veel games mits je goed en accuraat bent ermee. En dus is het cheaten om op de PS4 te gamen met een muis zou je kunnen zeggen.

Maar is het dan ook cheaten als persoon A een 720p HDTV heeft met een standaard responsetime van ~40ms en een goedkope 2.1 headset heeft en persoon B een FullHD monitor heeft met een responsetime van ~1ms en een goede 5.1 headset heeft? Want dan kan je ook stellen dat persoon B een (misschien nog wel groter) voordeel heeft.

Hoewel ik niet van plan ben dit apparaat te gaan kopen omdat ik een controller fijner vind spelen en ik hier persoonlijk accurater mee ben dan met een muis, is het naar mijn mening niet meteen cheaten als je op de PS4 speelt met een muis en toetsenbord. Ik vind het eerder een voordeel dat je hebt of kan hebben op tegenstanders. Net zoals je een voordeel hebt met een goede en snelle monitor en een goede headset. Een wallhack o.i.d. waarbij de game daadwerkelijk gehackt wordt en skills uit de handen van de speler worden gehaald; dat is cheaten in mijn ogen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

30 reacties

  1. GoldenBird's avatar

    Ik vind dat muizen en toetsenborden thuishoren bij de PC. De PS4 heeft een eigen controller en daarmee moeten de gamers het gewoon doen, wat je zegt over dat de muis accurater is klopt ook. Maar het kan wel als de games alleen werken met de muis en/of toetsenbord of als de games offline speelbaar zijn. Online kan het echte een ramp worden.

  2. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Ik zie geen toegevoegde waarde voor een muis en toetsenbord.
    Alle games worden gemaakt voor controllers, dus daar is het niet voor nodig.
    Voor die enkele keer dat je een paar letters moet invoeren hoef ik geen toetsenbord te hebben.

  3. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    ‘Vind jij het cheaten om een muis en toetsenbord aan te sluiten op de PS4 en hier mee te gamen?’

    Ja

    ‘En waarom?’

    Omdat de muis zoals gezegt al veel nauwkeuriger is. Het is ook een kunst om precies goed te kunnen richten met je thumpstickies.

  4. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Je koopt geen console om met muis en toetsenbord te spelen, console is voor skeere mensen :p die geen zin hebben om in een geforceerde houding achter een bureau te gaan zitten! Console speel je op de bank!

  5. 1034 XP
    mickvl's avatar

    FPS met een muis bak ik toch geen donder van, maar ik zou het best kut vinden als CoD opeens met muis en toetsenbord gespeeld zou kunnen worden. Een muis, voor mensen die er wel wat van bakken, kan inderdaad veel preciezer en sneller zijn dan een joystick, dus die mensen zijn wel degelijk in het voordeel.

    Beetje kut.

  6. Mechromancer's avatar

    muis en toetsenbord bij de playstation 4 lol ga dan terug na de pc ๐Ÿ˜‰

  7. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Het gebruiken van een muis en toetsenbord op een console, waar iedereen speelt met de controller die bij de console hoort, is net zo’n vorm van cheaten als het gebruiken van turbocontrollers.

    Jammer dat men dit soort hulpmiddelen nodig heeft om een voordeel te hebben over anderen.

  8. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Muis werkt voor geen meter in het PS4 menu bij mij. Hij wordt softwarematig wel herkend maar dat is ook alles.

    Verder zeg jij (topicstarter) dat je iets geen cheaten vind als je de skills niet uit handen van de speler neemt, maar FPS games zijn op de PS4 BEDOELD om te spelen met een controller en niet met een Muis en toetsenbord.

    Ik vind dat een PS4-speler skills heeft als hij met alleen de controller een goede shooter is en daar niet een muis voor nodig heeft. Ik wil het geen cheaten noemen maar ik vind het niet helemaal eerlijk als ik mijn best zit te doen met een controller en er dan zo’n muis-henkert aankomt en mij killt voor dat ik kan mikken.

  9. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Controller only all the way,speel maar met je muis achter de pc.

  10. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ze hebben beiden voor en nadelen..
    Rond lopen met een toetsenbord vind ik zelf een ramp als je het vergelijk met een controller.
    Als ik na anderen kijk die Dark Souls 2 pc spelen.. dan spelen ze bijna allemaal deze game met een controller.

  11. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Het is cheaten…Console = controller…

    Dat een gamer speelt met een andere headset of monitor is niet hetzelfde als het voordeel van een muis tav de controller. Dat is vaker een budgetkeuze of iemand speelt minder of minder fanatiek MPgames…
    Toetsenbord/muis is een bewuste keuze (en investering) om voordeel te halen tav controller in een MPgame..Dat noem ik cheaten net zoals mod controllers..

  12. 389 XP
    Suugie's avatar

    nouja ik heb red alert geprobeerd te spelen met controller op ps3 en dat was echt een ramp….
    dus als ze bij C&C spellen toetsenbord en muis ondersteuning zouden toevoegen zal dat wel fijn zijn.
    voor de rest vind ik dat als er muis en toetsenbord bij competitieve games zou worden ondersteund dit bij online ook eigen lobby’s moeten krijgen en bij private matches beide mag.

  13. 8859 XP
    7th-son's avatar

    ik had een muis/toetsenbord voor de PS3 (Tactical Assault Commander 3)
    wat mij opviel met veel spellen (vooral borderlands 2) was dat je eigenlijk helemaal niet zo nauwkeurig kon richten
    bij een kleine beweging (maakt niet uit hoe ik de controller instelde) maakte de camera al een vrij grote sprong de kant op die ik bewoog.
    Battlefield 3 ging vele malen beter, en Black Ops2 was eigenlijk perfect. Ik denk eigenlijk dat het meerendeels komt door de framerate, of de programmering van hoe nauwkeurig je kunt richten.

    Geen idee hoe het met de PS4 zou gaan, maar wil het best eens proberen

  14. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Het is cheaten…Console = controller…

    Dat een gamer speelt met een andere headset of monitor is niet hetzelfde als het voordeel van een muis tav de controller. Dat is vaker een budgetkeuze of iemand speelt minder of minder fanatiek MPgames…
    Toetsenbord/muis is een bewuste keuze (en investering) om voordeel te halen tav controller in een MPgame..Dat noem ik cheaten net zoals mod controllers..

    Hier sluit ik mij volledig bij aan!

  15. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Verder zeg jij (topicstarter) dat je iets geen cheaten vind als je de skills niet uit handen van de speler neemt, maar FPS games zijn op de PS4 BEDOELD om te spelen met een controller en niet met een Muis en toetsenbord.

    Nja het is niet zo dat je helemaal geen skills nodig hebt om met een muis accuraat te zijn. Maar ben het met je eens dat het meer skills eist om accuraat te zijn met een controller. In dat opzicht geef je dus misschien skills uit handen, maar ik bedoelde dit software-matig. Dus met in-game hacks e.d.

  16. Anoniem -
    94.214.186..xxx's avatar

    Ik ben zelf een voorstander van toetsenbord en muis en zou het ook een toegevoegde waarde vinden voor de ps4 ik snap dat de console lief hebbers liever een controller hebben dan een toetsenbord en muis en dat ze het liever niet op de console willen zien vanwege dat de muis toetsenbord vele malen beter en sneller gamed…
    Ps willen ze zich meer onderscheiden en grotere doelgroep aanspreken dan is de muis toetsenbord zeker een toegevoegde waarde.

  17. Anoniem -
    31.161.142..xxx's avatar

    Ik speel wel met muis en toetsenbord jammer voor je joh

  18. Anoniem -
    82.171.70..xxx's avatar

    Flauwe kul, natuurlijk is het geen cheaten, het gaat om het spelplezier. De muis en toetsenbord zal nooit ergens bij horen. Het is een inputapparaat, niet meer en niet minder. Je koopt een console omdat je bv battlefield 1 kan spelen voor 450 euro (bv ps4 pro + game) en in 4K. Wil ik dat op een pc ben je minimaal 2000 euro armer. Vals spelen is wat anders. Toch. Jos

  19. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    @82.171.70..xxx: Hallo ,ook ik probeer het op een ps4 maar kan maar niet wennen aan die gamepet ( speelde altijd op de PC maar die trekt het niet meer en heb geen zin om weer 2000. Euro uit te geven) dus dus vandaar een PS4 ,maar kan ik er een toetsenbord met muis op aansluiten en hoe?
    Ik speel voornamelijk FPS en niet online.

  20. 8859 XP
    7th-son's avatar

    @144.76.14.xxx: in dat geval kan ik je aanraden om eens te kijken naar de tactical assault commander pro van tori (oftewel de tac pro). Is een stukje toetsenbord en muis. En in te stellen naar eigen wens.
    De xim4 is een stuk duurder, en dan zou je er ook nog een muis en toetsenbord bij aan moeten schaffen.

  21. Anoniem -
    82.73.87.xxx's avatar

    voor online spelen vind ik een toetsen boord wel handig . erg vervelend dat ik niet kan praten met anderen of moeilijk

  22. Anoniem -
    2a02:1810:940f:5300:9030:4824:fca3:6.xxx's avatar

    ik kan gewoon niet werken met een controler dus vind ik het persoonlijk makkelijker om een muis en een toetsen bord aan toe te voegen

  23. Anoniem -
    95.96.210..xxx's avatar

    Ik vind dat het mag… MITS HET NIET ONLINE IS.

    Ik zit op school met een paar PC gamers die zitten te overwegen een PS4 te kopen voor de exclusives. Uncharted, The Last Of Us. Dit zijn single player games die je alleen op de PS4 kan spelen en daardoor kunnen diegene die niet overweg kunnen met een controller, maar wel met toetsenbord en muis, dit spel niet optimaal ervaren. Hoe zou jij het vinden als een top spel dat je nog altijd wil spelen alleen met toetsenbord en muis te spelen is op het moment dat je daar niet mee overweg kan.

    Dus mijn mening blijft. Oke..
    MAAR SINGLE-PLAYER ONLY

  24. Anoniem -
    2a02:a447:f926:1:6458:d979:5ed3:7.xxx's avatar

    ik vind dat het niet uitmaakt met wat je speelt ik vind zelf de controller fijner maar sommige mensen vimden toetstenbord en muis weer fijner

  25. 8859 XP
    7th-son's avatar

    @2a02:a447:f926:1:6458:d979:5ed3:7.xxx: voordeel van muis en toetsenbord is dat je precieser kunt richten dan met een controller, dat is een feit.
    Heeft niets te maken met wat je fijner vind helaas ๐Ÿ˜‰

    Vroeger speelde ik ook op de PC, maar ik vind een console gewoon prettiger qua formaat, en niet hoeven upgraden om de paar jaar Enzo..

  26. Anoniem -
    207.46.13.xxx's avatar

    @Yeroon: onzin wat je daar nu zecht

  27. 2424 XP
    ps4 ps4's avatar

    @GoldenBird: helemaal mee eens.

    mvg

  28. 544 XP
    Yeroon's avatar

    @207.46.13.xxx:
    Een reactie op iets wat ik 3,5 jaar geleden gezegd heb!
    ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

  29. Anoniem -
    194.187.170..xxx's avatar

    Ik wil een ps4 kopen omdat ik altijd pc game maar ik gezeik krijg maar dan wil ik wel met muis en toetsenbord dus ik vind het fijn dat dit er is

  30. Anoniem -
    Anoniem-1450's avatar

    ik kan mijn muis niet in de browser gebruiken