Forum

Topic: Hoe is het met je ps4?

Anoniem's avatar

Ik dacht eens een topic openen over hoe jullie playstation nu functioneert, of je problemen hebt gehad etc. Ikzelf moet m voor de 2e keer opsturen, als de disc op volle toeren draait dan trilt die als een gek, waar die in het begin nog muisstil was. Verder doet ie het wel gewoon maar sony vond het toch verstandig om even een kijkje onder de motorkap te nemen.

Hoe zit het dus met jullie? Laat het me weten in dit topic, is wel aardig om te weten tijdens het wachten.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

53 reacties

  1. 141 XP
    seth156's avatar

    ik heb nu een probleem hij blijft in veilige modus hangen

  2. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ik heb helemaal in het begin 1x een vastloper gehad daarna nooit meer weer, heb ‘m sinds release dag en na de 1e patches/updates is ie naar mijn gevoel alleen maar stabieler geworden πŸ™‚

  3. 1199 XP
    chris65's avatar

    Hier geen problemen met de console of controllers. Vanaf dag 1 functioneert het goed

  4. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    ik heb nu een probleem hij blijft in veilige modus hangen

    Heb je sony al gebeld en het probleem voorgelegd? Die mensen daar helpen graag met het oplossen van je problemen, althans als je de juiste persoon aan de lijn hebt.

    Ik heb helemaal in het begin 1x een vastloper gehad daarna nooit meer weer, heb ‘m sinds release dag en na de 1e patches/updates is ie naar mijn gevoel alleen maar stabieler geworden πŸ™‚

    Dus ook geen trillingen in je blu ray drive die hoorbaar zijn zeg maar. Alleen maar chill voor je πŸ˜€ de eerste van mij had een foutieve bleutooth receiver, en deze begint met de week harder te vibreren.

    Hier geen problemen met de console of controllers. Vanaf dag 1 functioneert het goed

    Ik heb inmiddels al 4 controllers opgestuurd, het gekke van alles is dat de controller waar ik het meest mee speel totaal geen slijtageverschijnselen heeft op de rubber van de thumbstick.

  5. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Gaat goed met hem alleen af en toe verkouden, maar dat is logisch…. staat vlak bij het raam.

  6. 141 XP
    seth156's avatar

    Heb je sony al gebeld en het probleem voorgelegd? Die mensen daar helpen graag met het oplossen van je problemen, althans als je de juiste persoon aan de lijn hebt.

    Dus ook geen trillingen in je blu ray drive die hoorbaar zijn zeg maar. Alleen maar chill voor je πŸ˜€ de eerste van mij had een foutieve bleutooth receiver, en deze begint met de week harder te vibreren.

    Ik heb inmiddels al 4 controllers opgestuurd, het gekke van alles is dat de controller waar ik het meest mee speel totaal geen slijtageverschijnselen heeft op de rubber van de thumbstick.

    Ja dat heb ik gedaan en ze zouden een mail stuuren maar die heb ik niet gekregen

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Geen idee speel er al heel lang niet meer mee. Heb wel even een probleem gehad met een nieuwe sshd.. maar dat was m’n eigen fout.

  8. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Heb je sony al gebeld en het probleem voorgelegd? Die mensen daar helpen graag met het oplossen van je problemen, althans als je de juiste persoon aan de lijn hebt.

    Dus ook geen trillingen in je blu ray drive die hoorbaar zijn zeg maar. Alleen maar chill voor je πŸ˜€ de eerste van mij had een foutieve bleutooth receiver, en deze begint met de week harder te vibreren.

    Ik heb inmiddels al 4 controllers opgestuurd, het gekke van alles is dat de controller waar ik het meest mee speel totaal geen slijtageverschijnselen heeft op de rubber van de thumbstick.

    Totaal niks hardware matigs wat mij stoort of wat mij opvalt inderdaad. Alleen af en toe dat een game crasht maar dat ligt dan aan de game.

  9. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Toch fijn dat jullie gewoon relax kunnen gamen πŸ˜€ Ik hoop m ook zo snel mogelijk terug te krijgen, begin al afkickverschijnselen te vertonen hahaha πŸ˜›

  10. 249 XP
    Timon's avatar

    Totaal geen prombleem gehad met de PS4 zelf, alleen m’n thumbsticks beginnen te scheuren

  11. 357 XP
    Mausie's avatar

    Nog nergens last van, gelukkig, als je sommigen hoort.

  12. 389 XP
    Suugie's avatar

    1 keer gehad dat hij vastliep toen ik een youtube tutorial volgde en tegelijk die game aan het spelen was (FEZ) maar dat was het ook wel.
    af en toe dat hij wat langzaam word maar dat komt wss omdat de schijf bij mij redelijk vol begint te lopen

  13. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Totaal geen prombleem gehad met de PS4 zelf, alleen m’n thumbsticks beginnen te scheuren

    Welke ei gaat dan ook met zijn nagels in die thumpsticks drukken!? hahaha XD

    ————————-

    OT: Ps4 functioneerd prima, geen problemen mee gehad. Controllers ook geen problemen mee :).

  14. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Nog nergens problemen mee gehad qua hardware (gelukkig).

    Enige “probleem” is dat ik uit het spel Lego Movie werd gegooid en toen een stuk opnieuw moest doen.
    Maar dat is maar één keer gebeurd en kun je nauwelijks een probleem noemen.

  15. 371 XP
    Booyah's avatar

    Geen problemen mee gehad alleen met de controllers natuurlijk wel.

  16. 107 XP
    Sunny-Sem's avatar

    Mijn ps4 is alleen nog maar 1 keer gefreezd heb hem toen ook niet opgestuurd lijkt mij niet nodig daarvoor of wel

  17. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Alleen na update 1.7 dat hij soms extra piept in het naar standby gaan en saves uploaden niet altijd.
    geen grote problemen just the little ones:)

  18. GoldenBird's avatar

    Ben er blij mee, maar de ventilator irriteert me soms erg, maar ik zit dan ook heel dichtbij m’n PS4. Ik had liever een design zoals de Xbox One dan zo een ventilator. En de hitte die eruit komt verwarmt na een paar uurtjes heel me kamer.

  19. 262 XP
    dnmw2705's avatar

    Met de Playstation qua functioneren is niets mis… alleen het lijkt wel of er op de linkerkant van de bovenkant vanzelf krasjes ontstaan!

    Mijn DS4 controller heeft wel last van slijtage. De L3 joystick begint zijn rubber te verliezen, maar de lokale gamewinkel zegt dat ik me niet aan moet stellen!

    Het is enige jammere is dat er nog niet veel games zijn waar ik veel plezier mee kan hebben, maar aan het eind van deze maand komt daar gelukkig verandering in!

  20. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Met de Playstation qua functioneren is niets mis… alleen het lijkt wel of er op de linkerkant van de bovenkant vanzelf krasjes ontstaan!

    Mijn DS4 controller heeft wel last van slijtage. De L3 joystick begint zijn rubber te verliezen, maar de lokale gamewinkel zegt dat ik me niet aan moet stellen!

    Het is enige jammere is dat er nog niet veel games zijn waar ik veel plezier mee kan hebben, maar aan het eind van deze maand komt daar gelukkig verandering in!

    Als ik naar m’n ps4 al kijk komen er automatisch krasjes op.

    Slechte game winkel πŸ™ je moet gewoon boos worden daar in die winkel en voor je rechten opkomen.

    Idd: te weinig games (ik heb er nog maar 1 gekocht) wacht op nieuwe games.. maar er komt voorlopig voor mij totaal niks uit.
    Evil Within en The Wither 3 staan boven aan mijn lijst.. de rest is afwachten.

  21. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ben er blij mee, maar de ventilator irriteert me soms erg, maar ik zit dan ook heel dichtbij m’n PS4. Ik had liever een design zoals de Xbox One dan zo een ventilator. En de hitte die eruit komt verwarmt na een paar uurtjes heel me kamer.

    Toch vreemde klachten die ik hier lees, mijn PS4 wordt echt niet bijzonder warm, gewoon warm, maar niet ‘ik bak een ei op mijn ps4’-temperaturen. Ook de decibels van de ventilator vallen me bijzonder mee, zeker vergeleken met mijn oude Xbox 360. Dat was pas een hel

  22. 778 XP
    taart0001's avatar

    Mijn PS4 wil tijdens het gamen nog wel eens vastlopen. Zoals ook gisteren weer tijdens het spelen van Devastation in Call of Duty: Ghosts. Bij AC IV: Black Flag is dit ook wel eens gebeurd. En de PS Store komt soms nog erg traag op gang alsmede ook mijn vriendenlijst. Die wil ook nog wel eens niet omhoog komen.

  23. 94 XP
    stook024's avatar

    ik na 1.70 wel soms een melding dat mijn savegames niet goed geupload zijn

  24. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Heb er twee weken geleden flink wat problemen mee gehad. De savedata raakte constant corrupt, moest steeds opnieuw inloggen, games werden gereset, noem het allemaal maar op.

    HDD gereset, alles opnieuw geinstalleerd, saves van Plus gedownload en nog steeds geen enkel probleem mee gehad. Net Battlefield 4 gekocht en wat is dat een tof spel zeg!

  25. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Geen problemen mee gehad alleen met de controllers natuurlijk wel.

    Zo natuurlijk is dat niet hoor.
    Ik heb nog geen enkel probleem met mijn controller gehad.

  26. 40 XP
    nrm01's avatar

    hier werkt ook alles perfect

  27. 371 XP
    Booyah's avatar

    Zo natuurlijk is dat niet hoor.
    Ik heb nog geen enkel probleem met mijn controller gehad.

    Dan is dat zeer fijn voor je! Ik heb het met beide controllers gehad, drama drama

    Ben er blij mee, maar de ventilator irriteert me soms erg, maar ik zit dan ook heel dichtbij m’n PS4. Ik had liever een design zoals de Xbox One dan zo een ventilator. En de hitte die eruit komt verwarmt na een paar uurtjes heel me kamer.

    Ik had ook ergens gelezen dat de ventilator van de Xbox One ook minder geluid maakt, is dat zo?

  28. 210 XP
    Jokerfanhenders's avatar

    Hallo,

    In begin veel last van error code CE-34878-0, nu nergens meer last van

  29. 483 XP
    Klart's avatar

    Geen enkel probleem

  30. GoldenBird's avatar

    Dan is dat zeer fijn voor je! Ik heb het met beide controllers gehad, drama drama

    Ik had ook ergens gelezen dat de ventilator van de Xbox One ook minder geluid maakt, is dat zo?

    Ja, de ventilator van de Xbox One is niet eens hoorbaar (getest bij een vriend) en véél stiller dan de PS4. Mijn PS4 wordt niet echt warm, dat betekent dat de ventilator zijn werk goed doet. Maarja, in zo’n kleine behuizing moet ie wel veel lucht in de PS4 pompen. Hierdoor komt er veel warmte en geluid vrij.

  31. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Met mijn PS4 gaat het goed, en met mij ook bedankt voor het vragen ;p hahaha. Nee maar ff zonder dollen, mijn PS4 doet het nog terwijl ik hem bijna op de release had gekocht!

  32. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Valt allemaal goed mee , zelf de controllers zijn ok maar ik heb daar rubberen rondjes voor gekocht die je gewoon over je duimstokjes moet halen ( aanrader )

    Maar ik ben blij met mijn ps4

    terwijl we toch over de ps4 bezig zijn , hoeveel hebben er nu een nieuwe HDD ingestoken . Ik niet !!!

    En als jullie je ps4 opstarten horen jullie ook geluid ( kan het niet omschijven ) ?

  33. 10 XP
    WDS's avatar

    Valt allemaal goed mee , zelf de controllers zijn ok maar ik heb daar rubberen rondjes voor gekocht die je gewoon over je duimstokjes moet halen ( aanrader )

    Maar ik ben blij met mijn ps4

    terwijl we toch over de ps4 bezig zijn , hoeveel hebben er nu een nieuwe HDD ingestoken . Ik niet !!!

    En als jullie je ps4 opstarten horen jullie ook geluid ( kan het niet omschijven ) ?

    Zijn die rubberen opzetdingen beetje fijn ja? Mijn linker pookje begint nu ook lichtjes af te brokkelen. Bedoel je bij het opstarten die *Klik*? Dat hoort naar mijn weten

  34. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Heb de laatse tijd heel vaak die error dat de saves niet uploaden

  35. 418 XP
    jeep82's avatar

    Heb zins day one de ps4 tot nu toe 3 keer terug getuurd. 1st x nieuwe gekregen 2e keer de zelfde terug gekregen 3e keer weer neiuwe gekregen. had hem via game mania de laaste keer terug gestuurd met spoed dus het weekend maar testen,
    een plus punt nu geen made in china by fox maar MADE IN JAPAN daar heb ik wel vertouwen. zullen zien

    Valt allemaal goed mee , zelf de controllers zijn ok maar ik heb daar rubberen rondjes voor gekocht die je gewoon over je duimstokjes moet halen ( aanrader )

    Maar ik ben blij met mijn ps4

    terwijl we toch over de ps4 bezig zijn , hoeveel hebben er nu een nieuwe HDD ingestoken . Ik niet !!!

    En als jullie je ps4 opstarten horen jullie ook geluid ( kan het niet omschijven ) ?

    nieuwe hdd in gedaan ,1,5 tb.
    bij aan zetten hoor ik zo tik geluid

  36. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    sinds de laaste update heb ik wel vaker dat spellen vast lopen bf4 ac4 tombraider fifa 14 dat had ik er voor niet.

  37. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Zijn die rubberen opzetdingen beetje fijn ja? Mijn linker pookje begint nu ook lichtjes af te brokkelen. Bedoel je bij het opstarten die *Klik*? Dat hoort naar mijn weten

    Zeker weten je hebt ze 4 overtrekkers een met allemaal antislip topjes erop de anderen zoals er officeel op je tumpstokje gelijk maar dan zitten je duimen 5mm hoger .
    deze gebruik ik en ik ben er zeer tevreden over !

    http://ecx.images-amazon.com/images/I/61FNK8h-SwL._SL1500_.jpg

    Onderaanzicht
    http://ecx.images-amazon.com/images/I/41fXDsNkVcL._AA160_.jpg

    deze moet je over je pookje doen en het zit muurvast op je tumbsticks !

    prijs 3 pond 45 ofzo maar ik denk dat bol ze ook wel heeft πŸ™‚

    Bedank om op min vraag bij het opstarten ook te antwoorden πŸ™‚

  38. 31 XP
    Dyl_(s)KiLL's avatar

    Helemaal nergens last van gehad!

  39. 23 XP
    belsjkuh's avatar

    ik heb mijn eerste moeten terug sturen,die ging soms vanzelf aan en gooide dan de disc eruit.ik heb toen met sony gebeld en moest hem terug sturen.
    binnen een week had ik een nieuwe die het nu goed doet.

  40. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Ik heb nog nergens last van gehad gelukkig, althans, niets wat mij er op wijst dat me ps4 stuk is of terug moet

    ja ik hoor me ps4 wel eens blazen, maar dat deed mijn ps3 ook wel eens, so what?
    ik heb soms dat als ik me ps4 aanzet dat hij savegames niet kon uploaden (zal aan 1.70 liggen)
    en ik stoor me lichtelijk aan wat andere dingen, maar dat is een kwestie van afwachten tot er een update aan komt

  41. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Ik zie hier ook mensen die hem toch al terug hebben moeten sturen meerdere malen. Ik zal eerlijk zijn ik hoop dat ze die van mij gewoon repareren, hoef geen andere! Die fan is zo stil bij mij en de warmte valt ook erg mee. Plus het feit dat er made in Japan opstaat is wat mij betreft een stuk beter. Het is gewoon ruiger als made in China :p

  42. 418 XP
    jeep82's avatar

    Ik zie hier ook mensen die hem toch al terug hebben moeten sturen meerdere malen. Ik zal eerlijk zijn ik hoop dat ze die van mij gewoon repareren, hoef geen andere! Die fan is zo stil bij mij en de warmte valt ook erg mee. Plus het feit dat er made in Japan opstaat is wat mij betreft een stuk beter. Het is gewoon ruiger als made in China :p

    hoop ik ook voor jou . bij mijn eerste ps4 dacht ik ook wat maakt ie een lawaai maar de nieuwe die ik kreeg was nog erger en die daar na het zelfde probleem en nu heb ik eindelijk een die vrij stil isje hoort hem maar een beetje, de vorige waren made in china deze is made in japan

  43. 280 XP
    DarkDevil's avatar

    Ik heb nergens last van, maar misschien komt dat ook omdat ik er heel weinig op speel.

  44. 152 XP
    AnalogueDream's avatar

    Ook save upload problemen na de laatste patch. Krijg elke keer een melding dat er niet geΓΌpload kon worden. Verder niks πŸ™‚

  45. GoldenBird's avatar

    Software problemen hoeven hier niet gepost te worden, dat hebben we zo een beetje allemaal en het wordt toch opgelost.

  46. 418 XP
    jeep82's avatar

    Software geen problemen mee tot nu toe. Enm GoldenBird ik meld het wel even lekker dat me software goed loopt.

  47. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    hoop ik ook voor jou . bij mijn eerste ps4 dacht ik ook wat maakt ie een lawaai maar de nieuwe die ik kreeg was nog erger en die daar na het zelfde probleem en nu heb ik eindelijk een die vrij stil isje hoort hem maar een beetje, de vorige waren made in china deze is made in japan

    Ik had exact hetzelfde. De eerste ps4 die ik had was made in China en had uiteindelijk een foutieve bleutooth receiver, en ik dacht dat het normaal was dat die fan blies als een gek. Na het terugsturen een nieuwe gekregen met made in japan. Muis maar dan ook muisstil. En nu ratelt er ergens iets binnen. Ik heb ze er ook een heel mooi briefje in het engels bij gedaan waarin ik vraag of ze alsjeblieft deze ps4 willen repareren omdat ik echt geen nieuwe wil. Ik heb goede hoop dat ze gewoon de drive gaan vervangen na de gesprekken die ik met Sony gehad heb. Maar goed ik hoop dat deze week de postnl bezorger aan de deur staat met mn heilige graal πŸ˜€

    Zeker weten je hebt ze 4 overtrekkers een met allemaal antislip topjes erop de anderen zoals er officeel op je tumpstokje gelijk maar dan zitten je duimen 5mm hoger .
    deze gebruik ik en ik ben er zeer tevreden over !

    http://ecx.images-amazon.com/images/I/61FNK8h-SwL._SL1500_.jpg

    Onderaanzicht
    http://ecx.images-amazon.com/images/I/41fXDsNkVcL._AA160_.jpg

    deze moet je over je pookje doen en het zit muurvast op je tumbsticks !

    prijs 3 pond 45 ofzo maar ik denk dat bol ze ook wel heeft πŸ™‚

    Bedank om op min vraag bij het opstarten ook te antwoorden πŸ™‚

    Ja die klik dat is de zekering. Is niet meer dan normaal. Ik meen dat je hem alleen hoort als je het systeem volledig uitschakelt. Als je in stand by gaat en andersom dan blijft er gewoon spanning op de zekering staan en hoor je die klik niet ^^

  48. 90 XP
    ZombOwn's avatar

    Ik heb 2 controllers de eerste die ik er bij kreeg was na een paar weken het rubber vanaf en heb m opgestuurd en kreeg een nieuwe en nu is bij mijn tweede controller ook heb rubber kapot. Van de rest geen problemen.

  49. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Heb intussen een paar weken de Xbox One stickjes erop zitten en ben heel veel bezig met Trials (wat erg veel van de pookjes vergt en ook de oorzaak van het slijtage was in mijn geval) en ze zijn nog helemaal intact πŸ™‚ Dikke aanrader.

  50. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    In mijn omgeving een playstation opgestuurd geworden met exact dezelfde klachten. Vreemde van alles is dat we zo goed als het zelfde serienummer hebben, dus ik denk dat er sprake is can foute batches, of iets misgegaan met transport.

  51. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    klopt had zelf ook liever gehad dat de ventilator net als de xbox one was.
    mede doordat er een standby modus is, en voor remoite play moet ik hem ook aanlaten.
    dus staat soms wel 10 uur per dag aan. kijk ook vaak naar youtube op me ps4.

    dus ben een beetje bang voor de levensduur met de hitte die eruit komt

  52. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Vandaag contact gehad met Sony na aanleiding van de e-mail omtrent het feit dat mijn ps4 onderweg terug is. Blu ray drive is vervangen, en een plaatje bij het moederbord wat overgebroken was? Verder hebben ze nog nieuwe koelpasta erop gepleurd maar dat schijnt standaard te zijn als ze hem open gedraaid hebben.

    Hopelijk gaat morgenvroeg de bel met de bezorger van PostNL aan de deur πŸ˜€

  53. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Ja hoor, ik heb er ook last van! Mijn thumpsticks zijn na lang spelen eindelijk gescheurd! hahaha.
    Binnenkort maar even van die thumpstick overtrekkertjes, zoals hierboven is genoemd, aanschaffen.