Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Voor ik begin met allerlei details te spuwen etc, raad ik je aan om dit topic eens door te lezen:

    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?10821-HDD-(hardschijf)-vervangen-types-en-en-voorwaarden

    Veelal zijn dit soort kwesties namelijk goed te vinden op het forum, zeker omdat je niet de enige bent die met dit soort vragen zit.

    Algemeen is het wel zo dat zowel de ps3 en ps4 hetzelfde type HDD gebruiken, maar voordat je deze in je console zet is het wel aan te raden deze eerst te formateren.

    Uitgebreide tutorials zijn zowel op de forums als overal op het web te vinden, google is in deze dan ook je beste vriend.

    Succes 🙂

  2. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Er zijn inderdaad genoeg filmpjes te vinden hoe je de HDD erin zet.
    Het is overigens supermakkelijk. Je kunt bijna niks fout doen. Het is mij ook al 3x gelukt (1x voor mezelf, 2x voor een ander).

  3. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb in m’n ps4 een sshd.. ietsje duurder maar wel veel sneller dan een hdd, en iets langzamer dan een ssd maar wel vĂ©Ă©l goedkoper.

  4. Connection's avatar

    Ik ook een SSD hebben 😛

  5. 36 XP
    TR-Talha-38's avatar

    Voor ik begin met allerlei details te spuwen etc, raad ik je aan om dit topic eens door te lezen:

    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?10821-HDD-(hardschijf)-vervangen-types-en-en-voorwaarden

    Veelal zijn dit soort kwesties namelijk goed te vinden op het forum, zeker omdat je niet de enige bent die met dit soort vragen zit.

    Algemeen is het wel zo dat zowel de ps3 en ps4 hetzelfde type HDD gebruiken, maar voordat je deze in je console zet is het wel aan te raden deze eerst te formateren.

    Uitgebreide tutorials zijn zowel op de forums als overal op het web te vinden, google is in deze dan ook je beste vriend.

    Succes 🙂

    Merci, ik heb het bekeken. Er staat dat de maximale hoogte 9,5mm mag bedragen, maar als ik nu ene van 10mm zou kopen zou dat dan niet passen? Ondersteunt PS3 alle SATA’s?

  6. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ze hebben 7200rpm vs. 5400rpm vs. SS[H]D’s getest en afgezien van dat de SS[H]D’s het voordeel hadden bij het booten van het systeem en dergelijke zijn de verschillen ingame minimaal.

    Ik zou als je wilt upgraden dus gewoon voor een 2,5″ 7200 RPM schijf van 2TB ofzo gaan.

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-ps4-hard-drive-upgrade-guide

    edit: Sorry maar hij maakt van normale haakjes ( ) deze smiley: (H)

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ze hebben 7200rpm vs. 5400rpm vs. SS[H]D’s getest en afgezien van dat de SS[H]D’s het voordeel hadden bij het booten van het systeem en dergelijke zijn de verschillen ingame minimaal.

    Ik vond het verschil bij Dragon Age 1 nogal heel erg groot.

  8. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Natuurlijk verschilt het per game, dat zie je in de benchmarks ook terug, maar over het algemeen genomen vallen de verschillen reuze mee.

  9. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Merci, ik heb het bekeken. Er staat dat de maximale hoogte 9,5mm mag bedragen, maar als ik nu ene van 10mm zou kopen zou dat dan niet passen? Ondersteunt PS3 alle SATA’s?

    Of de 10mm HDD zal passen durf ik niet te zeggen, net als het stuk of ie alle SATA ondersteund. Ik raad je aan even te googlen naar die specifieke vragen.

    Zelf heb ik een standaard 320GB HDD in m’n ps3.
    Mijn oude phat ps3 (welke rust in stukjes) heb ik toen ook van een 320GB HDD voorzien, maar die voldeed dus gewoon aan de eisen die gesteld werden.