Forum

Topic: mySQL met C++

Anoniem's avatar

Heey,

Iemand ervaring om met c++ naar mySQL te kunnen connecten?
Welke tutorial ik ook op internet gebruik ik blijf vast lopen.
Ik heb o.a met de boost libary gebrobeerd.
Ik heb op mijn computer:
MySQL Connector C 6.1
MySQL Connector C++ 1.1.3

Ik gebruik:
VS 2010

Als iemand mij kan helpen zou het geweldig zijn.
Een link naar een werkende tutorial is ook goed!

Vincent

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 2015 XP
    WJayW's avatar

    de beste tip die ik je op het moment kan geven is te kijken en te zoeken op stackoverflow.com.

    uit m’n hoofd zijn er diverse opties die je kunt doen om dit voor elkaar te krijgen, via tools -> connect to database bijvoorbeeld.

    het gaat er uiteindelijk om dat je een connectiestring richting je database hebt welke je nodig hebt om dus verbinding te maken met je database.

    het is ook van belang dat je alle juiste libraries include in je project.

    gebruik je datasets of query je direct op je pagina?
    je zou ook kunnen kijken of dmv jquery de boel aan de praat kunt krijgen…

    zoveel opties en manieren… mocht je niets kunnen vinden zal ik vanavond even wat uitgebreider zoeken voor je naar tutorials (en deze wellicht in eenvoudigere stappen omschrijven).

    succes 🙂

  2. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Had inderdaad al op stackoverflow.com gekeken, maar wat ik ook doe blijf errors krijgen:(

  3. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Kun je een error posten?

    Ga ik ondertussen voor je opzoek naar een goede tutorial.

    Step by step tutorial, al wat ouder maar zou in principe moeten werken: http://blog.ulf-wendel.de/2009/mysql-connectorc-little-idiots-guide-on-building-a-windows-client-using-visual-studio/

    Even een stukje opheldering, zelf ben ik programmeur en gebruik ik SQL Server Management Studio en VS2010 en hoger en schrijf voornamelijk in VB (iets andere syntax maar over het algemeen iets leesbaarder), al kan ik C++ ook lezen.
    De aanpak is dus iets anders dan wat ik zelf normaal gesproken doe, maar ik zal m’n best doen om je te helpen.

  4. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Ik ga die tutorial even na lopen kijken wat er uit komt. 🙂
    Ik zelf doe nu een game dev opleiding 🙂

    Al vast heel erg bedankt!

  5. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Geen punt, ik ben zelf geen game dev maar maak business to business software… andere tak van sport dus, maar het klappen van de zweep komt in basis overeen. (qua programmeren natuurlijk)

    Ik zal morgen nog even het topic checken of je gevorderd bent in je aanpak.

    nogmaals succes 🙂

  6. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Ik heb deze foutmelding:

    1>c:\program files\mysql\mysql connector c++ 1.1.3\include\cppconn\connection.h(31): fatal error C1083: Cannot open include file: ‘boost/variant.hpp’: No such file or directory

    Ik heb de boost libary wel gewoon..

    Fout heb ik er nu uit 🙂

    Maar dan krijg ik dus de fout waar ik meestal op uitkom:

    1>—— Build started: Project: test, Configuration: Debug Win32 ——
    1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol “__declspec(dllimport) public: class std::basic_string,class std::allocator > const & __thiscall sql::SQLException::getSQLState(void)const ” (__imp_?getSQLState@SQLException@sql@@QBEABV?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@XZ) referenced in function __catch$_main$0
    1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol “__declspec(dllimport) public: int __thiscall sql::SQLException::getErrorCode(void)const ” (__imp_?getErrorCode@SQLException@sql@@QBEHXZ) referenced in function __catch$_main$0
    1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol “__declspec(dllimport) public: __thiscall sql::SQLString::~SQLString(void)” (__imp_??1SQLString@sql@@QAE@XZ) referenced in function _main
    1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol “__declspec(dllimport) public: __thiscall sql::SQLString::SQLString(char const * const)” (__imp_??0SQLString@sql@@QAE@QBD@Z) referenced in function _main
    1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp__get_driver_instance referenced in function _main
    1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol “__declspec(dllimport) public: class std::basic_string,class std::allocator > const & __thiscall sql::SQLString::asStdString(void)const ” (__imp_?asStdString@SQLString@sql@@QBEABV?$basic_string@DU?$char_traits@D@std@@V?$allocator@D@2@@std@@XZ) referenced in function “class std::basic_ostream > & __cdecl std::operator<<(class std::basic_ostream > &,class sql::SQLString const &)” (??6std@@YAAAV?$basic_ostream@DU?$char_traits@D@std@@@0@AAV10@ABVSQLString@sql@@@Z)
    1>C:\Users\Vincent\Dropbox\Running is fun\Game1\test1\test\Debug\test.exe : fatal error LNK1120: 6 unresolved externals

  7. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Als je zoekt op error LNK2019 vind je de foutmelding en wat je er tegen kunt doen.

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/799kze2z.aspx

    In het topic staan diverse mogelijke oorzaken en hoe deze op te lossen.

    hoogstwaarschijnlijk is het een character/symbol dat ergens in je code staat wat er niet hoort of anders behandeld dient te worden, dat is ook letterlijk wat de melding zegt natuurlijk.

    EDIT: tevens zag ik nog error LNK1120, ook daarop gezocht en het volgende artikel gevonden:

    http://stackoverflow.com/questions/7410798/c-fatal-error-lnk1120-1-unresolved-externals

    het zou erop kunnen wijzen dat je project van het verkeerde applicatie type is.

    EDIT2: ook niet geheel onbelangrijk, C++ is case sensetive.. dat betekend dus dat je goed op je hoofdlettergebruik moet letten in je functies en variabelen.