Forum

Topic: Playstation 4 of Xbox one

Anoniem's avatar

Ik twijfel nog tussen een Playstation 4 en Xbox One. Ik heb helaas geen geld voor beiden. Ik heb 2 vragen:

1. Is de playstation 4 controller echt snel gesneuveld of valt dat mee?

2. (voor mensen met een xbox one en ps4). Zien jullie veel verschil tussen de gameplay op de Xbox one en Ps4.

Dit is niet om een fanboy oorlog te starten en ik hoop niet op reacie’s van Ps4 of Xbox one Is gewoon beter.

Heel erg bedankt voor jullie reactie’s alvast 🙂

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

32 reacties

  1. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    oke, ps4

  2. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    1000 keer liever de ps4. Qua controller zijn de problemen wel opgelost. Mocht zich er toch iets voordoen dan heb je gewoon garantie.

  3. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    De specs van de PS4 zijn feitelijk gewoon beter en de meeste games hebben een betere framerate als de Xbox One. Ben van plan om beide systemen te halen dus geen fanboy geval van opinie.

  4. 371 XP
    Booyah's avatar

    Als je gaming en entertainment wilt = Xbox One
    Alleen gamen = PS4.

    Toch zou ik als jou was deze vraag niet stellen op een PS forum je krijgt alleen maar te horen dat PS4 beter is. Heb je niet op PU of tweakers waar je een forum kan maken? Daar kan je beter deze vraag stellen lijkt me. Qua specs is de PS4 wel iets beter maar het verschil is echt minimaal. En de controller is wel een drama heb net voor de 3e keer een controller opgestuurd.

  5. 486 XP
    4_the_players's avatar

    Heel erg bedankt voor jullie antwoorden ik ga hem zeker ook op andere sites stellen. Maar ik wou graag meer weten over de slijtage van de ps4 controler ik ben weer wat wijzer geworden heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties.

  6. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    PS4-controller is van belabberde kwaliteit, rubber slijt snel en controller is verre van robuust. Maar over de rest heb ik niet veel te klagen. PS4 heeft misschien betere specs dan XB1, waardoor de games op de PS4 tot dusver op een hogere resolutie draaien (waarbij ik me afvraag of je dat verschil echt merkt als je het niet direct naast elkaar vergelijkt). Wat je jezelf moet afvragen is of je die resolutie zo belangrijk vindt, of dat je de controller belangrijker vindt, het multimedia-aspect belangrijker vindt (waar de XB1 het duidelijk wint van de PS4) of de exclusives belangrijker vindt (puur afhankelijk van jouw persoonlijke voorkeur vindt je de betere exclusives op de XB1 of op de PS4). Daarnaast kan natuurlijk ook meespelen welke console vrienden hebben, en of je graag multiplayergames met hen speelt etc.

    Kortom zijn het veelal keuzes waarbij jouw persoonlijke voorkeur van belang is. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik blij ben met de PS4, maar toch met een schuin oog kijk naar de exclusives van de XB1. Maar als ik een XB1 had gehad, had ik waarschijnlijk de exclusives van de PS4 weer gemist, dat hou je altijd (tenzij je beide koopt).

  7. Redacteur - 631 XP
    Assasination-G's avatar

    Het is ook het beste als je nu naar de exclusives kijkt die er zijn (en aankomen) dat zijn toch wel meestal doorslaggevende punten bij het kiezen van een console.

  8. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Heel erg bedankt voor jullie antwoorden ik ga hem zeker ook op andere sites stellen. Maar ik wou graag meer weten over de slijtage van de ps4 controler ik ben weer wat wijzer geworden heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties.

    Als er iets fouts gaat dan heb je garantie (2 jaar). Met verschillende hulpmiddelen kan je een xbox controller op een ps4 zetten (iets wat ik van plan ben om te doen)

  9. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    PS4 is naar mijn mening heel fijn.

    Qua controller problematiek.. Gewoon garantie benutten.

  10. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Kijk naar de games die je het liefst speelt,voor mij ps4.Al heb ik vroeger ook een xbox gekocht voor halo toen die erg goedkoop was.

  11. 486 XP
    4_the_players's avatar

    Wow ik heb nu echt genoeg om over na te denken wat mij betreft mag er een slotje op. Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken ik wacht deze e3 af en kijk waar de leukste game’s voor mijn gevoel op uit komen. Wat ik wel te weten ben gekomen is dat er geen betere console is het gaat gewoon puur om smaak. Nogmaals bedankt iedereen ! wat een toffe community 🙂

  12. 90 XP
    Lastpost's avatar

    Controller is inderdaad van matige kwaliteit, vooral dat rubber maar ook de triggers zijn niet al te best. Ligt wel heerlijk in de hand al vond ik die van de XB1 ook prima.
    Qua gaming zou ik me niet te druk maken over de frames en resolutie, heb op beiden veelvuldig gespeeld en dat verschil wordt zo overdreven en men is bij Microsoft ook druk met een nieuwe DirectX die wel degelijk gaat zorgen voor een verbetering.

    Dan kom je eigenlijk op het volgende uit:
    PS+ van belang wat betreft gratis content in de toekomst?
    Exclusives, bij welke console heb je de games die je écht graag wilt.
    Waar gamen je vrienden op?
    Vind je alle media en entertainment ongein prettig?

    Dat lijken mij de belangrijkste vragen die je jezelf moet stellen.

  13. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ps4 is voor gamen alleen, Xbox-one is een multimedia apparaat.. maar meestal heb je al genoeg apparaten thuis die alles wat de Xbox-one extra kan al kunnen.
    Ps4 is krachtiger en een stuk kleiner dan de Xbox-one. Ook vind ik zelf de exclusieve games van de ps3/4 veel beter en leuker, alleen Fable 2 vind ik leuk… Halo enz vind ik allemaal k*t games.

    Xbox-one vreet ook batterijen (hoorde ik van een Xbox-one eigenaar) + zijn camera was out of the box al kapot.

  14. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    deze site is gericht op playstation, de beste raad die ik je geven kan is, kijk welke games worden uitgegeven op beide consoles,
    en welke games je bij voorkeur graag zou willen hebben.
    vraag op xbox gerichte sites, die je beter kunnen uitleggen de waaroms de hoe en andere mogelijkheden.
    nog veel succes wens ik je

  15. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik zou het ook laten afhangen van de exlusives. Het probleem met de controller is of wordt wel opgelost. Qua hardware verschilt het niet veel van elkaar dus dat is niet doorslaggevend. Multimedia zou ik het ook niet vanaf laten hangen, je zag wel bij de PS3 dat mensen het niet veel boeit. Een game console koop je om te gamen, niet om tv te kijken via je X1.

    Succes met je keuze!

  16. 1978 XP
    Faunus's avatar

    Waarom zegt iedereen dat de controller van matige kwaliteit is? Slaat nergens op.

    Ja, het rubber slijt snel op de analoge sticks, maar niet iedereen heeft daar last van, zoals ik. Wellicht komt dit omdat ik er normaal mee om ga en mijn nagels knip. Sony had het beter kunnen doen, maar buiten dit is het een geweldige controller. Voelt robuust aan en de triggers zijn goed en daarnaast klopt de vormgeving ervan.

    Als je maar 1 console wilt kopen= PS4. Je krijt uiteindelijk het meeste voor je geld. Daarnaast is Plus en controllers etc goedkoper. Daarnaast zijn de specs van de PS4 beter en kan ie makkelijker games op 1080p weergeven. Verder heb ik meer vertrouwen in Sony´s studio´s. En het beeld wat ooit van het PSN is geldt niet meer, want net zo goed als Live vind ik.

  17. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Waarom zegt iedereen dat de controller van matige kwaliteit is? Slaat nergens op.

    Ja, het rubber slijt snel op de analoge sticks, maar niet iedereen heeft daar last van, zoals ik. Wellicht komt dit omdat ik er normaal mee om ga en mijn nagels knip. Sony had het beter kunnen doen, maar buiten dit is het een geweldige controller. Voelt robuust aan en de triggers zijn goed en daarnaast klopt de vormgeving ervan.

    Als je maar 1 console wilt kopen= PS4. Je krijt uiteindelijk het meeste voor je geld. Daarnaast is Plus en controllers etc goedkoper. Daarnaast zijn de specs van de PS4 beter en kan ie makkelijker games op 1080p weergeven. Verder heb ik meer vertrouwen in Sony´s studio´s. En het beeld wat ooit van het PSN is geldt niet meer, want net zo goed als Live vind ik.

    Ik ben het met je eens met als enige opmerking dat wat je zegt over nagels knippen kant nog wal raakt. Zelf heb ik de oerslechte gewoonte nagels te bijten (ja heel smerig ik weet het) en toch heb ik het afblakerende rubber ook ervaren. Heb zelf het probleem “opgelost” door de thumbsticks te vervangen door Xbox One exemplaren.

    Aan de topicstarter wil ik meegeven, als je twijfelt om de kwaliteit van de controller, houd jezelf niet voor de gek en ga dan gewoon voor de PS4, dit zou ik voor lief nemen want de controller is afgezien van dit zwakke puntje (waarvan ik heilig overtuigd ben dat ze dit binnen no time oplossen) echt een geweldig apparaat!

  18. 357 XP
    Mausie's avatar

    Tjaa die eerste vraag kan ik wel beantwoorden, heb zelf nog nergens last van met mijn controllers en heb ze sinds dag 1 dus en krijg je der eventueel wat mee kun je hem direct omruilen want valt onder de garantie.

  19. 90 XP
    Lastpost's avatar

    Waarom zegt iedereen dat de controller van matige kwaliteit is? Slaat nergens op.

    Omdat het gewoon zo is, dat jij er geen last van hebt betekend niet dat de controller dús gewoon van goede kwaliteit is natuurlijk. Als de helft van de Xbox’en destijds een RROD kreeg en jij niet maakt de console niet goed.

    Dat rubber hoort niet te slijten en scheuren binnen enkele maanden gamen, het nagelknippen gaat hier in ieder geval ook niet op en dat zou betekenen dat m’n vriendin niet eens op een PS4 fatsoenlijk zou kunnen spelen met d’r lange nagels, zou lekker zijn dan. M’n PS3 controllers én PS2 controller en 360 controllers mankeren allemaal niets dat het gamen moeilijker maakt, zegt genoeg over deze controller en dat is gewoon spijtig. Twijfel er overigens niet aan dat het gewoon opgelost gaat worden in de toekomst.

  20. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    De PS4 controller is van betere kwaliteit dan de PS3 controller, dat verschil is overduidelijk. Over het afbrokkelen van de PS4 Thumbsticks, alleen de mensen die dit ervaren hebben stappen naar voren om hun mening daarover te verkondigen. Mensen die geen problemen hebben zullen echt niet zomaar naar voren stappen om te verkondigen dat zij nergens last van hebben.

  21. 233 XP
    Johnny's avatar

    Zelf heb ik de oerslechte gewoonte nagels te bijten (ja heel smerig ik weet het) en toch heb ik het afblakerende rubber ook ervaren. Heb zelf het probleem “opgelost” door de thumbsticks te vervangen door Xbox One exemplaren.

    waar heb je die gehaald DarkElement ?

  22. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Zelf heb ik nog geen problemen met de controllers gehad.
    En als het goed is, is dat bij nieuwe controllers ook opgelost.

    Ik denk dat het allebei prima spelcomputers zijn. De Xbox One wil daarnaast ook nog een soort media center zijn (ga je daar gebruik van maken?).
    Verder zou ik vooral kijken naar de exclusives. Welke exclusieve games zou je graag willen spelen?
    FIFA en Call of Duty verschijnen op alle systemen, maar games als Uncharted of Halo niet.
    Daar zou ik je keuze op baseren.

  23. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Omdat het gewoon zo is, dat jij er geen last van hebt betekend niet dat de controller dús gewoon van goede kwaliteit is natuurlijk. Als de helft van de Xbox’en destijds een RROD kreeg en jij niet maakt de console niet goed.

    Helaas kon ik dit niet laten. Niet aangepast op Nederlands , moet wel identiek blijven ;).

    Omdat het gewoon zo is, dat jij er last van hebt betekend niet dat de controller dús gewoon van slechte kwaliteit is natuurlijk. Als de helft van de Xbox’en destijds geen RROD kreeg en jij wel maakt de console niet slecht.

    Zelf heb ik ook geen last van het rubber dat slijt en gebruik de controller ook op de PC :D. Weet natuurlijk niet hoe jullie met je controller omgaan en heb ook vaak mensen horen klagen over een hun PS3 controller , terwijl als je die controller zag denk je van * ja wat heb jij er mee gedaan*.

  24. 84 XP
    CABAxNL's avatar

    controller slijtage valt mee, mocht het toch gebeuren kan je zo een nieuwe krijgen van sony, verder heb je voor 4 euro al een pakketje opzetstukjes, als je wilt zelfs verhoogde voor betere aim dus dat is geen probleem, gewoon ff zoeken. wat beeld betreft maakt het wel wat uit, de ps4 is wel beter, je kunt het best zien maar aan de andere kant, het is altijd beter dan last gen dusja je zult het altijd mooier vinden, ik zou dus gewoon kijken naar de exclusives, welke controller je fijner vind, of welke console je vrienden hebben

  25. 90 XP
    Lastpost's avatar

    Helaas kon ik dit niet laten. Niet aangepast op Nederlands , moet wel identiek blijven ;).

    Omdat het gewoon zo is, dat jij er last van hebt betekend niet dat de controller dús gewoon van slechte kwaliteit is natuurlijk. Als de helft van de Xbox’en destijds geen RROD kreeg en jij wel maakt de console niet slecht.

    Zelf heb ik ook geen last van het rubber dat slijt en gebruik de controller ook op de PC :D. Weet natuurlijk niet hoe jullie met je controller omgaan en heb ook vaak mensen horen klagen over een hun PS3 controller , terwijl als je die controller zag denk je van * ja wat heb jij er mee gedaan*.

    Met alle respect, maar als ik van Bart Smit Zuidplein (Rdam) hoor dat ze al honderden (!) controllers hebben ontvangen met problemen m.b.t triggers en het rubber kun je moeilijk zeggen dat het een geslaagd product is lijkt me. Dat er af en toe iets fout gaat is logisch bij hardware en randapparatuur maar hier zijn wereldwijd zoveel problemen mee (die ik absoluut niet heb gehoord of meegemaakt bij de PS3) in de eerste maanden dat ie uit is, dat je zelfs als fanboy niet kunt ontkennen dat ze daar gewoon de fout mee ingegaan zijn.

    Ik ga met m’n controller om zoals ik ook met andere spullen omga, leg ze netjes weg en gebruik ze waar ze voor bedoeld zijn haha. Dat ze daar niet tegen kunnen zegt me dat ze in de testfase niet al teveel onderzoek hebben gedaan m.b.t dat rubber. 😀
    Zelfs m’n SNES controllers zien er na al die jaren nog beter uit dat m’n DS4, puur fysiek gezien dan.

    Maar dat is natuurlijk niet dé reden om niet voor een PS4 te kiezen, gewoon de garantie gebruiken of direct via de winkel regelen.

  26. 495 XP
    patrick3's avatar

    Ik heb helaas nog geen Xbox One ook vanwege de financien maar deze gaat er wel komen voor een aantal games Forza en Titanfall. Op dit moment zal ik kiezen voor een PS4 daar komen verre weg net zoals met de PS3 de meeste games(exclusives) op uit.

  27. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik vind dat het probleem groter wordt gemaakt dan het is. Natuurlijk is het vervelend als je terug moet naar de winkel voor een nieuwe controller, maar verder kan je wel lekker door gamen. Het is niet zo als bij de 360 toen dat ring of death had en niks meer kon. Voor Sony is het een groter probleem, want zij zitten met een grote kostenpost om dit allemaal goed te krijgen.

  28. 371 XP
    Booyah's avatar

    Binnenkort kan je een externe harde schijf op de Xbox One aansluiten! Ik weet niet of je van plan was om je geheugen uit te breiden.

  29. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    waar heb je die gehaald DarkElement ?

    Overgenomen van een Tweaker maar je kan ze gewoon voor een paar euro bestellen op ebay.

  30. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Met alle respect, maar als ik van Bart Smit Zuidplein (Rdam) hoor dat ze al honderden (!) controllers hebben ontvangen met problemen m.b.t triggers en het rubber kun je moeilijk zeggen dat het een geslaagd product is lijkt me. Dat er af en toe iets fout gaat is logisch bij hardware en randapparatuur maar hier zijn wereldwijd zoveel problemen mee (die ik absoluut niet heb gehoord of meegemaakt bij de PS3) in de eerste maanden dat ie uit is, dat je zelfs als fanboy niet kunt ontkennen dat ze daar gewoon de fout mee ingegaan zijn.

    Ik ga met m’n controller om zoals ik ook met andere spullen omga, leg ze netjes weg en gebruik ze waar ze voor bedoeld zijn haha. Dat ze daar niet tegen kunnen zegt me dat ze in de testfase niet al teveel onderzoek hebben gedaan m.b.t dat rubber. 😀
    Zelfs m’n SNES controllers zien er na al die jaren nog beter uit dat m’n DS4, puur fysiek gezien dan.

    Maar dat is natuurlijk niet dé reden om niet voor een PS4 te kiezen, gewoon de garantie gebruiken of direct via de winkel regelen.

    Wow ben gelijk een fanboy ;).

    Je snapte al de que niet van waarom ik je tekst had aangepast 😉 -> (die ik absoluut niet heb gehoord of meegemaakt bij de PS3).

  31. 2457 XP
    peyj's avatar

    Als er iets fouts gaat dan heb je garantie (2 jaar). Met verschillende hulpmiddelen kan je een xbox controller op een ps4 zetten (iets wat ik van plan ben om te doen)

    Maar de PS4 controller wordt toch juist geprezen omdat deze zo fijn speelt? Of is het puur voor competitie spelen?

  32. 1891 XP
    Redrum83's avatar

    Super nintendo!

    Controllers gaan jaren mee en er zit een kabel aan, die vast zit aan je console. Dus geen zoeken meer naar je game pad! !
    De games staan op stevige cassettes die een woede aanval overleven! Tevens te gebruiken om mogelijk button smashers uit te schakelen met 1 goed gemikte gooi.

    Geen last van lag en of internet problemen! slecht functioneerden multimedia functies onmogelijk!

    Ik zeg kat in bakkie.

    Maar of je nu een ps4 wil of xbox one. Ik Denk dat wanneer al jou maten een ps4 of xbox1 hebben en jij graag met je butt buddies wil gamen de keuze snel gemaakt is en anders kijk je naar de exclusieve games die voor ieder console uitgaan komen en wat jij het leukst vindt.

    Maar om mijn verhaal kort te maken. Vraag je zelf af ben je een ECHTE VENT of ECHTE DAME? Zo ja. Dan kies je voor de Sony playstation vier!!!!!!!