Forum

Topic: geen geluid met ps3 via tv maar wel via headset

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

Mijn ps3 doet raar en daar heb ik hulp bij nodig.

Even ter informatie, ik heb een oudere ps3 slim met 360GB, en een Big Ben HS20 PS3+PC headset.

Dit is het probleem:

Altijd ging het goed met mijn PS3 en headset. Ik kon er alles door horen. Zowel tv als headset. Maar sinds ik vorige week mijn PS3 ontkoppelde om erachter schoon te maken en de PS3 weer koppelde aan mijn tv, doet het geluid van mijn PS3 raar. Ik krijg geen geluid op mijn tv, maar als ik mijn headset aansluit, heb ik wel op de headset geluid. Ik hoor op de tv helemaal niks van mijn PS3. Niet eens het deuntje van de startup. Maar op mijn headset wel. Terwijl ik wel gewoon geluid hoor als ik gewoon tv kijk.

Mijn PS3 is zowel met de HDMI kabel als met de rood-wit-geel kabels verbonden vanwege mijn headset (moet met de rood-wit-geel kabels anders werkt hij niet). Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben ten einde raad. Ik weet ook niet of het mijn geluidskaart of zoiets is.

Groet,

Een wanhopige gamer die snel weer geluid wil op zn PS3

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 116 XP
    OptimusPrimeNL's avatar

    heb je het geluid wel op de juiste output staan op de Ps3? je kunt instellen of het geluid over hdmi, rood/wit of optical. maar je kunt ook instellen dat het over meerdere outputs gaat.

    geluidsinstellingen > meervoudige audio-uitvoer, die moet je aanzetten, en dan gaat het geluid over alle mogelijkheden, anders moet je even kijken of de HDMI kabel nog wel goed is.

  2. 3 XP
    Daniel Kennedey's avatar

    Hij heeft altijd op meervoudige audio uitvoer gestaan. Maar hij doet t niet.

  3. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Bij audio kijken op je ps3. En anders even de instellingen van je tv pakken. Hdmi al een keer losgehaald en opnieuw aangesloten?

  4. 3 XP
    Daniel Kennedey's avatar

    Bij audio kijken op je ps3. En anders even de instellingen van je tv pakken. Hdmi al een keer losgehaald en opnieuw aangesloten?

    Ik heb de hele PS3 al eens losgekoppeld en opnieuw aangesloten. Ik heb de HDMI inputs ook al verwisseld. Dus van de tv naar de PS3