Forum

Topic: BluRay schijf werkt niet op PS4

Anoniem's avatar

Ik heb een BluRay uitgeleend aan een kennis die mij vertelde dat de schijf niet werkte op zijn PS3. Dus heb ik het eens geprobeerd op mijn PS4 en kreeg foutmelding CE-35460-8 dat het een ongeldige disc zou zijn. Dus heb ik dezelfde schijf eens in mijn PS3 geprobeerd en daar speelt hij zonder problemen af.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan en of ik hier iets aan kan doen om de schijf wel op mijn PS4 af te kunnen spelen? Ik moet er wel bij vermelden dat ik een fat PS3 heb en mijn kennis een modernere versie.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Wat is de staat van de schijf? Is ie beschadigt of niet?

  2. 527 XP
    XverderNix's avatar

    De schijf is perfekt. Geen krasje of vlekje op te zien.

  3. 608 XP
    The_ghostmen's avatar

    Ik heb een BluRay uitgeleend aan een kennis die mij vertelde dat de schijf niet werkte op zijn PS3. Dus heb ik het eens geprobeerd op mijn PS4 en kreeg foutmelding CE-35460-8 dat het een ongeldige disc zou zijn. Dus heb ik dezelfde schijf eens in mijn PS3 geprobeerd en daar speelt hij zonder problemen af.
    Heeft iemand enig idee hoe dit kan en of ik hier iets aan kan doen om de schijf wel op mijn PS4 af te kunnen spelen? Ik moet er wel bij vermelden dat ik een fat PS3 heb en mijn kennis een modernere versie.

    is het een gebrande of originele blu-ray film vermoedelijk the walking dead

  4. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    is het een gebrande of originele blu-ray film vermoedelijk the walking dead

    Gebrande werken op zowel de PS3 als de PS4 niet

  5. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Welke film is het? Regio code? Is het een 3d film?

  6. 802 XP
    phinal's avatar

    Wacht dus het is mogelijk om met je ps 4 blurays te bekijken??
    Ik dacht dat het later in een patch zou komen

  7. 527 XP
    XverderNix's avatar

    Het is een originele BluRay en niet the Walking Dead. Bij mijn zoektocht om een oplossing kwam ik die zelf ook tegen. Het gaat om een BluRay van The Prodigy: World’s On Fire Live uit Engeland, dus dezelfde regio en geen 3D film. Normaal heb ik geen problemen met het kijken van BluRay films op de PS4.
    Ik vind het wel vreemd dat deze foutmelding zelfs op de officiele PlayStation site niet terug te vinden is en alleen die Walking Dead problemen te vinden zijn met deze code, maar zonder een antwoord.

  8. 262 XP
    dnmw2705's avatar

    Je moet de HDCP weer aanzetten op je PS4, dan zal die het gewoon doen!

  9. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Yep zoals werd gezegd HDCP aanzetten. Hebben ze expres gedaan, zodat je geen films kan opnemen. Bij het inschakelen is er geen optie voor opname, waardoor je weer je blue-ray kan afspelen.

  10. 527 XP
    XverderNix's avatar

    HDCP is al ingeschakeld. Als ik deze uit zet dan kan hij hem ook niet afspelen maar krijg ik een andere melding.

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Komt deze blu-ray disc en jouw PS4 beide uit Nederland / Europa?

  12. 527 XP
    XverderNix's avatar

    De PS4 wel, de schijf niet. De schijf komt uit Engeland en is dus wel dezelfde regio als Nederland.

  13. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    De PS4 wel, de schijf niet. De schijf komt uit Engeland en is dus wel dezelfde regio als Nederland.

    Hmmm, weet niet of het zo is maar misschien dat blu-ray discs op de PS4 wel land gebonden zijn? Zou anders ook niet weten waar het aan ligt..

  14. 527 XP
    XverderNix's avatar

    Het rare vind ik juist dat er NERGENS een antwoord op te vinden is. De Sony site kent de foutcode niet eens en een mailtje naar hen heeft ook niks nuttigs opgeleverd.

  15. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Hmmm, weet niet of het zo is maar misschien dat blu-ray discs op de PS4 wel land gebonden zijn? Zou anders ook niet weten waar het aan ligt..

    er zijn maar 3 regio codes voor bluray, en nederland en engeland vallen onder de zelfde code