Forum

Topic: Reacties gasten en users (deel2)

Anoniem's avatar

Nadat Hotaru het eerste topic gesloten heeft en daarmee diverse tegenstrijdigheden heeft aangetoond hier het vervolg op deze discussie.

Redenen waarom dit topic gemaakt is:
1. het onderwerp dekte de lading, het opnieuw aanmaken van dit topic zou hierdoor overbodig geweest zijn en zorgt ervoor dat eerdere gemaakte comments niet overkomen.
Om te beginnen daarom een link naar het vorige topic, gezien daar valide comments te lezen vallen welke nog van reacties of antwoorden voorzien dienen te worden: (link naar pagina 2, gezien de discussie vanaf daar hervat werd)

http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?12553-Reacties-gasten-en-users/page2

2. Het topic werd door Roy aangewezen om onze feedback omtrent het onderwerp te uiten zoals aangegeven in onder meer het volgende topic, de link:
http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?15503-Slotje-op-topic-%21&p=235010#post235010

3. Beslissingen van het management en hoe deze omgaan met de feedback wordt in het comment van Hotaru tegenstrijdig beantwoord dan door Roy op de eerste pagina, die zegt en ik quote:

[quote=M4GN3T]Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer je kritiek enorm en zoals je ziet doen we ook veel met kritiek (nieuwsweergave als recentelijk voorbeeld).
Je zal ook altijd netjes antwoord van me krijgen waarom een bepaalde keuze is gemaakt en wat onze visie hierachter is.[/quote]

Het is niet de juiste gang van zaken zoals je kunt voorstellen, maar gezien de situatie ben ik van mening dat dit de beste oplossing is tenzij het originele topic heropend wordt.

Vanuit mijn visie zijn de comments gerechtvaardigd en mag er best kritiek gegeven worden en gevraagd worden naar motieven en opheldering die we enkel kunnen krijgen van het management,
Iedereen heeft ongetwijfeld ook weleens een mening en zou bij discussies graag op een normale wijze inzicht willen krijgen in het standpunt van de tegenstander. Ook als je een vraag stelt zou je ongetwijfeld antwoord willen krijgen….

Dit is nu tegengegaan gezien het oorspronkelijke topic gesloten werd.
————————————————————————————————

Terug naar de discussie:

[quote=Hotaru]Er wordt altijd geluisterd naar feedback. Het kost tijd om bepaalde zaken door te voeren en of zit het in de discussie / ontwikkelings fase (wellicht wordt er nu niets mee gedaan maar staat het op de lijst).

Wanneer de Management vertelt iets niet door te zullen gaan doorvoeren, zal het geen zin hebben om een jaar later dezelfde vraag te stellen. Acties van hen zijn definitief en niet omkeerbaar.
Mocht je vraag of suggestie nog niet eerder zijn gedeeld, creëer een nieuwe topic.

Begrijp het niet verkeerd. Laat de feedback maar komen, vanaf daar is het aan ons om er wat mee te doen. Dat dit niet word gedeeld, betekent niet dat er niets aan wordt gedaan. Dit zijn wij ook niet verplicht te delen.

Over het schelden en dergelijke, wij zijn geen agenten. Iedereen heeft een bepaalde vrijheid. Mocht de emmer overlopen zal er (definitief) actie worden genomen tegen de desbetreffende persoon.

Slot.

P.S. niets gebeurd ongezien op PSX[/quote]

Veelal worden beslissingen genomen op basis van motieven die op dat moment gelden, echter omdat de tijd gewoon doorgaat zou het kunnen dat die motieven niet meer gelden of in z’n geheel opgaan. De situatie kan nou eenmaal veranderd zijn en ook is het mogelijk dat er andere oplossingen aangedragen worden die wellicht niet eens overwogen zijn… zonder dit te vragen of op te merken en hier een reactie op te krijgen is het onmogelijk voor de community te weten of er iets meegedaan wordt. Een stuk feedback is dus eigenlijk helemaal niet ondenkbaar en dit is wat ervoor zorgt dat sommige beslissingen wel degelijk omkeerbaar zijn en dus niet definitief hoeven te zijn.

Het stuk waar jullie niet verplicht zijn het te delen ben ik dan ook maar deels met je eens, je bent het niet verplicht… maar het zou wel schelen, zeker al erom gevraagd wordt om opheldering te geven over de stand van zaken.

Over het stuk waar je geen agent bent is klare zaak, echter kun je niet ontkennen dat er regels overtreden worden in de voorbeelden genoemd waarbij er niet opgetreden wordt door de moderating. Ik heb mensen om minder een ban zien krijgen en comments om minder verwijderd zien worden… de genoemde voorbeelden staan echter allemaal nog gewoon op de site. Dus zeggen dat er niets ongezien gebeurd op PSX-Sense is dan ook een statement wat mij doet verbazen.. want hiermee geef je eigenlijk aan dat schelden met dodelijke ziektes getolereerd wordt en vuur met vuur bestreden mag worden…

de regels zijn er niet voor niets en het zou dan ook goed zijn als er adequater gehandeld zou worden in sommige gevallen en hierbij de feedback vanuit de achterban serieus genomen werd… gezien wij degene zijn die de comments over het algemeen eerder opmerken dan de moderating en wij dus ook dit groeiende probleem eerder opmerken.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

39 reacties

  1. 162 XP
    WilliWonka's avatar

    He doe is ff gamen ipv stukkies schrijven 😛
    Begint bijna op spam te lijken

  2. 2015 XP
    WJayW's avatar

    He doe is ff gamen ipv stukkies schrijven 😛
    Begint bijna op spam te lijken

    haha, multitasken FTW 😉

  3. 83 XP
    gertraaf's avatar

    Vind dat wjayw hier een punt heeft. Vind het dan ook belachelijk dat het eerste topic is gesloten. In hoeverre hebben Lennard en Roel nog inspraak hier over? Deze 2 personen keken hier heel anders naar ten tijde van psfocus.

  4. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Vind dat wjayw hier een punt heeft. Vind het dan ook belachelijk dat het eerste topic is gesloten. In hoeverre hebben Lennard en Roel nog inspraak hier over? Deze 2 personen keken hier heel anders naar ten tijde van psfocus.

    Inderdaad, toen ik nog lid was van PSFocus werd hier heel anders op gereageerd en mee om gegaan… het duurde dan ook even voordat ik besloot om hier lid te worden ipv te lijven lurken.
    Maar nu als lid op een site waarbij je ergens gestimuleerd wordt om je mening te uiten (gezien de commentsecties en forums) is het niet raar om dit terugkerende onderwerp te bespreken en blijven te bespreken. Er zijn zoveel meningen hierover al gedeeld en oplossingen aangekaart dat je het niet simpelweg kunt afdoen met een comment als “dus houden we het zo” of “Wanneer de Management vertelt iets niet door te zullen gaan doorvoeren, zal het geen zin hebben om een jaar later dezelfde vraag te stellen. Acties van hen zijn definitief en niet omkeerbaar.”

    Terwijl de feedback wel anders is en eventuele aangekaarte oplossingen nog niet vermeld waren, ook argumenten die genoemd worden ontkracht werden en de discussie eigenlijk nog niet voorbij was.

  5. Management - 2317 XP
    Rastapopulos's avatar

    Ik heb alle commentaren in dit topic en het vorige topic doorgelezen. En het klopt dat er inderdaad bepaalde beslissingen zijn gemaakt ten aanzien van hoe wij het beleid voeren op de website. Ik weet dat lang niet iedereen gecharmeerd is van de open mogelijkheid om te reageren, maar aan de andere kant geeft dat de individuele bezoeker wel de kans om willekeurig te reageren zonder hierbij ‘verplichte’ stappen te doorlopen.

    Ik vind dit desondanks een interessant verhaal en ik ga daar eens goed naar kijken. Maar geef me wel wat tijd, want de E3 zit er aan te komen en ben domweg heel erg druk op dit moment. Dit geldt tevens voor andere feedback zaken die tot op heden nog niet zijn opgepikt.

    Verder proberen we zo goed mogelijk te modereren, maar sommigen lijken soms een beetje te vergeten dat 95% van de medewerkers dit in hun vrije tijd doen en dus niet 24/7 beschikbaar zijn om alles á la minuut op te lossen.

    Laten we voor nu eventjes rustig aan doen en na de E3 kom ik er op terug.

  6. 191 XP
    F1veteran's avatar

    ik vindt het ook raar dat 5000 mensen met de gebruikersnaam: naam.. kunnen gebruiken ik weet niet hoe dit kan en het is vrij irriterend, je weet niet wie op wie reageerd. het heeft ook lang geduurd dat ik hier dagelijks kwam na de fuse met PSFocus was daar altijd zeer actief. hier kom ik nu ook dagelijks maar laat bijna nooit een comment achter omdat de hele reactie lijst onoverzichtelijk is (door dezelfde gebruiksnamen enzv). ik snap dat door het laten reageren van gasten de site wat populairder eruit ziet en de site meer aandacht krijgt, maar het wordt dan een groot bende.
    dit is mijn ervaring met de website. ik wil er even bij toevoegen dat er bij PSFocus altijd heel goed geluisterd werd naar feedback

    Offtopic: misschien kunnen jullie ook wat doen aan de forum gedeelte aan de rechter kant op de home pagina, door de meest populaire topics ooik in de lijst toe te voegen samen met de nieuwste topics. (ik weet dat alleen de nieuwste topics daar staan) het is beetje onhandig om steeds na de fora te gaan en de topic op te zoeken.

  7. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    @F1veteran: Volgens mij is die naam.. de anonieme variant van de mobiele versie.

    Verder ga ik met helemaal niet meer met deze discussie bemoeien. Mijn standpunt is denk ik al wel bekend, en ik kijk gewoon wat er op de site gebeurt. Hoe meer anonieme, beschamende reacties op berichten, hoe minder ik hier op de site te zien zal zijn. Voor mij is het wel een beetje genoeg geweest zo.

  8. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Hulde voor jou WjayW! En bedankt voor het aanmaken van dit nieuwe topic.

    Ik ben werkelijk met stomheid verslagen. Ik had dus echt niet aan zien komen dat het eerste topic gesloten zou worden. Maar Hotaru ergerde zich kennelijk aan het topic, schreef een reactie waarbij de dictatuur vanaf droop en sloot dit op een voor hem gepaste wijze af met een slotje, waarbij alle leden die niet schelden en met dodelijke ziektes smijten de mond werden gesnoerd. Sorry Hotaru, maar nu even geen hulde voor jou.

    Eigenlijk was ik in de veronderstelling dat topics in een forum als deze ook bedoeld waren om meningen te delen. Dat het team van PSX in het geval van reacties door niet leden op artikelen een andere mening heeft dan bepaalde leden, kan in mijn ogen nooit een reden zijn om een topic te sluiten. Open te blijven staan voor mogelijke oplossingen, lijkt mij een veel betere manier van communiceren. Overigens denk ik persoonlijk dat het sluiten van het vorige topic een eenmansactie is geweest.

    Ook ik trek mij verder voorlopig terug. Ik heb echt niet meer het idee dat de mening van leden er toe doet. Het gaat alleen nog maar om cijfers en aantallen.

    Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk

  9. 1305 XP
    A Gamer's avatar

    Echt kansloos om een topic te sluiten waar men naar is doorverwezen om deze discussie te voeren. Dan heb je echt een plaat voor je kop. Wat lijkt te worden vergeten is dat members deze feedback plaatsen met goede bedoelingen, en er alleen maar op uitzijn de site te helpen verbeteren.

    Ik sluit me verder aan bij alles wat hierboven al is gezegd en hoop dat er een keer serieus gekeken gaat worden naar feedback van de community.

  10. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Beste ….
    Ik ben blij dat je ook inziet dat PSX zich niet laat de les spellen .
    Zoals je weet had ik het gisteren al aangegeven dat het topic daar vlug gesloten zou gesloten worden .

    Na 2 pogingen van mezelf en nu van jou hoop ik dat dit topic open blijft !
    Mijn vraag @ Redactie is dan ook is het eingelijk nog wel de moeite om onder een kenbare nicknaam ingelogd te blijven ?
    Als gast of onder naam… mag je veel meer volgens mij .

    Gelukkig heb ik op het gele driehoekje gedrukt want de gasten en naam.. waren weeral aan het bashen en was er weeral niet ingegrepen ! .

    Na mijn melding daarvan hebben jullie weeral alle reacties gewist ( 4 niet ) zonder rekening te houden met de menbers !!!

    thnx WYajW voor dit topic aan te maken .

  11. Management - 2317 XP
    Rastapopulos's avatar

    Wat ik wat merkwaardig vind is dat ik een reactie plaats met de inhoud dat ik er naar zal gaan kijken, wat vervolgens volstrekt genegeerd wordt. Daarbij verplaatst de discussie zich min of meer naar het sluiten van een topic, maar dat is in de kern de discussie toch niet? Misschien was het niet de beste actie, maar daar gaat het uiteindelijk niet om, want in dit topic praten we verder over het oorspronkelijke onderwerp. En dat is het eigenlijke ding en ik heb aangegeven dat ik er binnenkort even goed naar ga kijken om te zien of er wat dingen anders kunnen.

  12. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Wat ik wat merkwaardig vind is dat ik een reactie plaats met de inhoud dat ik er naar zal gaan kijken, wat vervolgens volstrekt genegeerd wordt. Daarbij verplaatst de discussie zich min of meer naar het sluiten van een topic, maar dat is in de kern de discussie toch niet? Misschien was het niet de beste actie, maar daar gaat het uiteindelijk niet om, want in dit topic praten we verder over het oorspronkelijke onderwerp. En dat is het eigenlijke ding en ik heb aangegeven dat ik er binnenkort even goed naar ga kijken om te zien of er wat dingen anders kunnen.

    Daar heb je gelijk in Lennard, al kan ik mij wel voorstellen waarom de leden zo reageren… het is dan ook verbazingwekkend te noemen dat het voirige topic gesloten werd.

    Maar om inderdaad inhoudelijk op jouw reactie terug te komen en de kern van het topic te behandelen.

    Ik heb alle commentaren in dit topic en het vorige topic doorgelezen. En het klopt dat er inderdaad bepaalde beslissingen zijn gemaakt ten aanzien van hoe wij het beleid voeren op de website. Ik weet dat lang niet iedereen gecharmeerd is van de open mogelijkheid om te reageren, maar aan de andere kant geeft dat de individuele bezoeker wel de kans om willekeurig te reageren zonder hierbij ‘verplichte’ stappen te doorlopen.

    Ik vind dit desondanks een interessant verhaal en ik ga daar eens goed naar kijken. Maar geef me wel wat tijd, want de E3 zit er aan te komen en ben domweg heel erg druk op dit moment. Dit geldt tevens voor andere feedback zaken die tot op heden nog niet zijn opgepikt.

    Verder proberen we zo goed mogelijk te modereren, maar sommigen lijken soms een beetje te vergeten dat 95% van de medewerkers dit in hun vrije tijd doen en dus niet 24/7 beschikbaar zijn om alles á la minuut op te lossen.

    Laten we voor nu eventjes rustig aan doen en na de E3 kom ik er op terug.

    Goed dat je ook het vorige topic doorgelezen hebt en dus begrijpt en inziet dat deze frustraties al zo lang spelen. Het vorige topic was namelijk gestart zo’n 2 jaar geleden en de inhoud ervan blijft de gemoederen dus bezig houden.
    Ik snap dat je druk bent, wij allemaal snappen dat jullie druk zijn en de pijlen dus gericht zijn op de E3… maar toch wil ik je erop wijzen dat zeker tijdens de E3 dit issue aanzienlijk toeneemt. Eer zullen meer gasten op de site komen dan in elke andere periode in het jaar… met meer reacties en dus meer geflame, getroll, gescheld, verbaal gedreig, etc, etc, etc,…

    Omtrent het moderaten wat ik serieus bedoel met de voorbeelden die ik liet zien en dus ook het voorbeeld wat ik nu kan benoemen omtrent het sluiten van het vorige topic laat maar zien dat die 95% vrijwilligers die dus niet 24/7 online zijn niet alles zien en merken zoals ze dat zelf beweren. Dat doen de gebruikers wel…
    De report functie heb ik in de afgelopen week meerdere malen aangeklikt om pas na uren te zien dat er actie ondernomen werd… terwijl je op het forumoverzicht heel goed kunt zien wie er wanneer online is en daar regelmatig namen in het groen of rood tussen staan.

    Nu begrijp ik ook de vrijheid van meningsuiting best en wil je ook niet alles en iedereen censureren maar het gebeurd nu op de foute manier…want ik durf te beweren dat als ik nu in de comment sectie ga kijken van de artikelen ik er zo weer 3 comments uittrek die niet aan de regels voldoen.
    Maar dat is het ook, de regels gelden voor het forum en niet voor de artikelen… wat raar is te noemen. Alle leden zouden in principe de regels dienen te kennen, al durf ik rustig te beweren dat men de helft nog niet kent of weet waar deze terug komen…dit heb ik al een aantal keer vermeld overigens. Dat komt omdat de regels verspreid over de site staan.
    Ook is onbekend wie er nou eigenlijk allemaal de moderating doen en wie niet, nergens is een actuele lijst terug te vinden.

    Dus je hebt het druk en de issues worden verder naar voren geschoven met de belofte dat er naar gekeken wordt en vervolgens blijft het liggen…de geschiedenis herhaalt zich keer op keer. Ik wil zo graag je goede bedoelingen geloven Lennard, maar het verleden laat zien dat de kans op verandering te klein is… en dan kom ik terug op Roy z’n quote: “DUS houden we het zo” en krijgt Hotaru gelijk met :”Acties van hen zijn definitief en niet omkeerbaar.”

    Maar ik maak de volgende belofte, ik zal er ook naar blijven kijken… en zal je dan ook helpen herinneren om er na de E3 op terug te komen.
    Ik trek mij ook voorlopig nog niet terug, zoals anderen dat doen want deze discussie is nog niet voorbij en ik heb hem immers zelf ook verder aangewakkerd.

  13. 247 XP
    robinho123's avatar

    Daar heb je gelijk in Lennard, al kan ik mij wel voorstellen waarom de leden zo reageren… het is dan ook verbazingwekkend te noemen dat het voirige topic gesloten werd.

    Maar om inderdaad inhoudelijk op jouw reactie terug te komen en de kern van het topic te behandelen.

    Goed dat je ook het vorige topic doorgelezen hebt en dus begrijpt en inziet dat deze frustraties al zo lang spelen. Het vorige topic was namelijk gestart zo’n 2 jaar geleden en de inhoud ervan blijft de gemoederen dus bezig houden.
    Ik snap dat je druk bent, wij allemaal snappen dat jullie druk zijn en de pijlen dus gericht zijn op de E3… maar toch wil ik je erop wijzen dat zeker tijdens de E3 dit issue aanzienlijk toeneemt. Eer zullen meer gasten op de site komen dan in elke andere periode in het jaar… met meer reacties en dus meer geflame, getroll, gescheld, verbaal gedreig, etc, etc, etc,…

    Omtrent het moderaten wat ik serieus bedoel met de voorbeelden die ik liet zien en dus ook het voorbeeld wat ik nu kan benoemen omtrent het sluiten van het vorige topic laat maar zien dat die 95% vrijwilligers die dus niet 24/7 online zijn niet alles zien en merken zoals ze dat zelf beweren. Dat doen de gebruikers wel…
    De report functie heb ik in de afgelopen week meerdere malen aangeklikt om pas na uren te zien dat er actie ondernomen werd… terwijl je op het forumoverzicht heel goed kunt zien wie er wanneer online is en daar regelmatig namen in het groen of rood tussen staan.

    Nu begrijp ik ook de vrijheid van meningsuiting best en wil je ook niet alles en iedereen censureren maar het gebeurd nu op de foute manier…want ik durf te beweren dat als ik nu in de comment sectie ga kijken van de artikelen ik er zo weer 3 comments uittrek die niet aan de regels voldoen.
    Maar dat is het ook, de regels gelden voor het forum en niet voor de artikelen… wat raar is te noemen. Alle leden zouden in principe de regels dienen te kennen, al durf ik rustig te beweren dat men de helft nog niet kent of weet waar deze terug komen…dit heb ik al een aantal keer vermeld overigens. Dat komt omdat de regels verspreid over de site staan.
    Ook is onbekend wie er nou eigenlijk allemaal de moderating doen en wie niet, nergens is een actuele lijst terug te vinden.

    Dus je hebt het druk en de issues worden verder naar voren geschoven met de belofte dat er naar gekeken wordt en vervolgens blijft het liggen…de geschiedenis herhaalt zich keer op keer. Ik wil zo graag je goede bedoelingen geloven Lennard, maar het verleden laat zien dat de kans op verandering te klein is… en dan kom ik terug op Roy z’n quote: “DUS houden we het zo” en krijgt Hotaru gelijk met :”Acties van hen zijn definitief en niet omkeerbaar.”

    Maar ik maak de volgende belofte, ik zal er ook naar blijven kijken… en zal je dan ook helpen herinneren om er na de E3 op terug te komen.
    Ik trek mij ook voorlopig nog niet terug, zoals anderen dat doen want deze discussie is nog niet voorbij en ik heb hem immers zelf ook verder aangewakkerd.

    http://www.psx-sense.nl/colofon/

  14. 2015 XP
    WJayW's avatar

    lol, die colofon is niet echt up-to-date hoor… zeker het moderator gedeelte niet. Maar goed dat je het opmerkt hoor, want dit doet mijn verhaal alleen maar sterker maken met het voorbeeld dat er geen acurate lijst te vinden is. 🙂

  15. 1199 XP
    chris65's avatar

    Vlak de members ook niet uit hoor. Soms worden er reacties door members geplaatst waar de honden geen brood van lusten. Ik heb er een keer wat van gezegd en je krijgt gelijk een bak meningen over je heen. Tegenwoordig vinden we een capslock erger dan allerlei nutteloze krachttermen die soms voorbij komen. Eens dat gasten of anoniempjes zich soms misdragen, maar members kunnen er soms ook wat van.
    Misschien even weer strakker modereren

  16. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Vlak de members ook niet uit hoor. Soms worden er reacties door members geplaatst waar de honden geen brood van lusten. Ik heb er een keer wat van gezegd en je krijgt gelijk een bak meningen over je heen. Tegenwoordig vinden we een capslock erger dan allerlei nutteloze krachttermen die soms voorbij komen. Eens dat gasten of anoniempjes zich soms misdragen, maar members kunnen er soms ook wat van.
    Misschien even weer strakker modereren

    Ben ik ook zeker met je eens hoor, ook members lusten er soms flink pap van en kunnen flink tekeer gaan. Maar bij een member kun je enigszins verwachten dat meningen verschillen en veelal een discussie op een wijze beëindigen waar iedereen wel mee kan leven (uitzonderingen zijn er echter altijd natuurlijk)… bij anonieme gasten weet ik veelal niet of de reacties van dezelfde persoon komen of dat ik al eerder bepaalde argumenten aangevoerd heb tegen zijn of haar comments.
    Maar vandaar ook dat dit topic “Reacties gasten en users” heet…waarbij users eigenlijk een synoniem is voor de members.

    Ik ben het met je eens dat er best strakker gemodereerd mag worden of dat je drempels moet kunnen opgooien.
    Een “ignore” functie voor gasten of specifieke users zou ook niet misstaan in mijn optiek…
    Een report functie die een comment automatisch verbergt zodra er 3x melding van gemaakt is nog voordat er een moderator aan te pas is gekomen, die later kan beslissen of de comment inderdaad in z’n geheel verwijderd dient te worden of dat er misbruik gemaakt is van de report functie. Sowieso is het loggen van wie de report functie aanroept geen overbodige luxe (mij is onbekend of dit nu al wel of niet gebeurd).

    Zoveel oplossingen te bedenken om iedereen tevreden te houden, maar onbekend is of er daadwerkelijk naar geluisterd en gekeken wordt anders dan de belofte dat te doen.

  17. 1199 XP
    chris65's avatar

    Ik zie ook dat gasten steeds vaker een negatieve invloed hebben. Ik vraag me wel af in hoeverre dit het merendeel van de gasten is. Misschien “verpest” 10% van de gasten het voor de overige 90% Is daar weleens naar gekeken? Als het een klein percentage is, dan is strakker modereren en het consequent toepassen van de regels effectiever dan allerlei creatieve oplossingen naar mijn idee

  18. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik zie ook dat gasten steeds vaker een negatieve invloed hebben. Ik vraag me wel af in hoeverre dit het merendeel van de gasten is. Misschien “verpest” 10% van de gasten het voor de overige 90% Is daar weleens naar gekeken? Als het een klein percentage is, dan is strakker modereren en het consequent toepassen van de regels effectiever dan allerlei creatieve oplossingen naar mijn idee

    Natuurlijk is daar naar gekeken, kijk een willekeurig nieuwsbericht met veel comments en je ziet het vanzelf. Degene die willen verzieken doen dit sowieso wel, gast of registratie.

    De vergelijking met PSFocus de hierboven genoemd wordt is ook niet op zijn plaats, PSX-Sense is in de huidige vorm 3x/4x groter dan dat PSFocus destijds was. De fusie heeft heel veel bezoekers bij elkaar gebracht en dan nog eens de stijging die we geboekt hebben de afgelopen jaren.

    Het reactiesysteem zoals die nu is hoort bij de formule van PSX en zal niet veranderen. Ik heb al 100x uitgelegd waarom het zo is als dat het is. De redenen die ik een jaar geleden gaf zijn nog steeds van kracht. Moderatie kan altijd strenger en aangescherpt worden, daar zijn we hard mee bezig. Maar de mogelijkheid om zonder account te reageren zal altijd blijven en we zullen er alles aan doen om te zorgen dat deze functionaliteit in stand kan blijven zonder dat het al teveel hinder oplevert.

    Dat er nare mensen zijn die misbruik van de situatie maken, kun je niet op ons afreageren. Er zijn nu eenmaal rare mensen, niet alleen op PSX, maar overal. Het is juist aan jezelf of je hier vatbaar voor bent of dat je erboven staat en het negeert.

    Dat van die ‘naam’ is een bug in de mobiele versie, ik zal hier naar kijken en ook zorgen dat hier ook een IP met de laatste 3 cijfers verborgen zijn.

    Ben ik ook zeker met je eens hoor, ook members lusten er soms flink pap van en kunnen flink tekeer gaan. Maar bij een member kun je enigszins verwachten dat meningen verschillen en veelal een discussie op een wijze beëindigen waar iedereen wel mee kan leven (uitzonderingen zijn er echter altijd natuurlijk)… bij anonieme gasten weet ik veelal niet of de reacties van dezelfde persoon komen of dat ik al eerder bepaalde argumenten aangevoerd heb tegen zijn of haar comments.
    Maar vandaar ook dat dit topic “Reacties gasten en users” heet…waarbij users eigenlijk een synoniem is voor de members.

    Ik ben het met je eens dat er best strakker gemodereerd mag worden of dat je drempels moet kunnen opgooien.
    Een “ignore” functie voor gasten of specifieke users zou ook niet misstaan in mijn optiek…
    Een report functie die een comment automatisch verbergt zodra er 3x melding van gemaakt is nog voordat er een moderator aan te pas is gekomen, die later kan beslissen of de comment inderdaad in z’n geheel verwijderd dient te worden of dat er misbruik gemaakt is van de report functie. Sowieso is het loggen van wie de report functie aanroept geen overbodige luxe (mij is onbekend of dit nu al wel of niet gebeurd).

    Zoveel oplossingen te bedenken om iedereen tevreden te houden, maar onbekend is of er daadwerkelijk naar geluisterd en gekeken wordt anders dan de belofte dat te doen.

    Ter aanvulling, tuurlijk heb je hier en daar een punt met onder andere de colofon of nalatige moderatie en dat niet alles gezien wordt. Dit heeft soms verschillende redenen, enorme drukte (E3 nu vooral, wat veel voorbereiding vereist), te weinig mankracht en kwestie van prioriteiten. Op 1 staat bij ons snelle nieuws levering en veel content, we doen ons best en maken het er beste van en zonder arrogant te zijn, vind ik dat we het enorm goed doen. Geen 1 site is perfect en er is altijd ruimte voor verbetering en het is goed als er aangegeven wordt waar we kunnen verbeteren, iets we ook pro-actief doen.

  19. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Hopelijk blijven we 100% achter dit topic staan en houden we allemaal ons woord.

    Ik kijk mee wanneer dit gaat gebeuren na de E3 plaatst een Redactie lid dus vinger gekruist

  20. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Misschien weer eens een artikel plaatsen op PSX dat jullie op zoek zijn naar moderators? Zou handig zijn, vooral met de groei die er is op dit moment en eventueel zal plaatsvinden m.b.t. de E3. We kunnen als PSX’ers wel verscheidene topics openen met het probleem maar we kunnen ook initiatief tonen door zelf te gaan modereren en de daadwerkelijke boosdoeners aan te spreken. Zo maken we de site er alleen beter op vooral als er wordt aangegeven dat er weinig staff members zijn.

    Het is 2014 en een systeem, waarbij je niet hoeft in te loggen om iets te plaatsen is zeker een must. Denk dat de hoeveelheid van anonieme bezoekers groter is als de geregistreerde bezoekers (correct me if I’m wrong). PSX is groot geworden d.m.v. bezoekers en daardoor krijgen wij de uitbreidingen en de nieuws waar wij zo zeer van houden. Door zoiets te ontnemen daalt dat alleen maar, waardoor ze eventuele inkomsten missen en waardoor wij onze dagelijkse dosis niet meer krijgen of eventueel een vermindering daarvan.

    Technologie groeit alsmaar en de tijd, waarmee kinderen met Pokemon kaarten en buiten gaat knikkeren is helaas voorbij. Kinderen gamen veel meer en zitten dagelijks achter het internet, waardoor wij ook onze perikelen krijgen. Het is helaas zo en in mijn ogen moeten we allemaal bij onszelf beginnen, voordat er daadwerkelijk wat kan veranderen.

    Dit is in mijn ogen de enigste optie aangezien ik niet denk dat PSX veel beter kan doen op dit moment, wegens het aangegeven groei en te weinig mankracht in PSX zelf.

    Ben wel blij dat het openen van de topic wat heeft aangewakkerd en dat er ook naar wordt gekeken! Bedankt WjayW en uiteraard Rastapopulos & M4GN3T voor het verhelderen van de situatie zelf.

    Note: Velen maken ook onopgemerkte reacties die zorgen voor flame’s hoe goed je het ook bedoeld 🙂

  21. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ter aanvulling, tuurlijk heb je hier en daar een punt met onder andere de colofon of nalatige moderatie en dat niet alles gezien wordt. Dit heeft soms verschillende redenen, enorme drukte (E3 nu vooral, wat veel voorbereiding vereist), te weinig mankracht en kwestie van prioriteiten. Op 1 staat bij ons snelle nieuws levering en veel content, we doen ons best en maken het er beste van en zonder arrogant te zijn, vind ik dat we het enorm goed doen. Geen 1 site is perfect en er is altijd ruimte voor verbetering en het is goed als er aangegeven wordt waar we kunnen verbeteren, iets we ook pro-actief doen.

    Enorme drukte kan ik mij voorstellen, zoals ik al eerder in m’n comments aangaf. Echter is met enorme drukte een kwestie van prioriteiten stellen ook van belang, zoals je zelf aangeeft ligt die bij jullie op het leveren van gamenieuws en content (waar je me ook verder niet over hoort, gezien ik ook bijna dagelijks terug kom op deze site om juist die nieuwtjes en content te lezen en te bekijken).
    De mankracht die je ervoor nodig hebt kom je simpelweg tekort, zoals je zelf aangeeft… maar daar valt wat aan te doen. Ik krijg langzaam het idee dat je wellicht teveel hooi op je vork hebt en te weinig uit handen geeft. Ik weet dat je naast het brengen van nieuws bezig bent met het delegeren van taken voor het team, de website onderhouden en dat niet alleen voor PSX-Sense maar ook voor AppleSoft en andere sites van Rootbeat…en dan ook nog je eigen leven naast de sites.
    Maar daar zitten taken tussen die je uit handen kunt geven, zo kunnen Lennard en Roel perfect een gamesite runnen zoals ze dat gedaan hebben met PSFocus, zeggen dat de vergelijking niet in z’n geheel opgaat omdat deze site groter is doet daar niet toe, gezien de content over het algemeen hetzelfde werk bevat en het team groter is dus het werk beter verdeeld zou moeten zijn.
    Verder als je mensen tekort komt in de moderatie, begrijp ik niet waarom je niet weer een oproep op je site plaatst. Dit heb je vaker gedaan en zou in principe niet meer tijd in beslag moeten nemen als het plaatsen van een artikel. Het screenen van juiste kandidaten is een kwestie van tijd nemen, dan schrijf je eens geen review en geef je die taak aan een ander zodat jij je met de screening bezig kunt houden…of je laat juist die screening over aan een ander.

    Zoals ik al eerder eens gemaild heb naar jou en Lennard ben ik bereid je te helpen, echter heb ik daar tot op heden nooit een reactie van je over gekregen… simpelweg omdat je het zo druk hebt? of omdat je de tijd er niet voor neemt… dat laat ik in het midden, gezien jij de enige bent die dat kan beantwoorden.

    Momenteel is wel duidelijk dat de pro-actieve houding die je claimt te hebben niet teruggezien wordt door de community, ik kan zo diverse punten opnoemen waar dat aan te merken is…
    met de colofon als eerder genoemd voorbeeld.
    Juist met de E3 op komst is het toch tijd om ervoor te zorgen dat de site er vaste bezoekers bij krijgt, lijkt mij dat dat ook jouw visie is om groter te worden dan dat je al bent…of dat nou draait om de motivatie om gamers te plezieren met nieuwtjes en content of simpelweg vanwege het geld dat ermee gemoeid gaat.
    hoe mooi het ook is dat mensen anoniem en zonder teveel stappen kunnen reageren, er zal iets extra’s tegen over moeten staan om ze over die drempel te krijgen om lid te worden, of een sanctie om niet hier te komen om de boel te verzieken.

    Tevens liep ik laatst nog tegen iets verbazingwekkends aan, omtrent de comments… deze gaan op IP en niet op username. Dat wil zeggen dat wanneer ik en mijn collega vanaf hetzelfde IP een comment sturen hij mijn comments kan bewerken en ik die van hem…
    ook als ik vanaf mijn werk een comment maak, kan ik die vervolgens thuis niet meer bewerken, omdat het IP anders is…
    niet het allergrootste issue, maar wilde het nog wel even gemeld hebben.

  22. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Enorme drukte kan ik mij voorstellen, zoals ik al eerder in m’n comments aangaf. Echter is met enorme drukte een kwestie van prioriteiten stellen ook van belang, zoals je zelf aangeeft ligt die bij jullie op het leveren van gamenieuws en content (waar je me ook verder niet over hoort, gezien ik ook bijna dagelijks terug kom op deze site om juist die nieuwtjes en content te lezen en te bekijken).
    De mankracht die je ervoor nodig hebt kom je simpelweg tekort, zoals je zelf aangeeft… maar daar valt wat aan te doen. Ik krijg langzaam het idee dat je wellicht teveel hooi op je vork hebt en te weinig uit handen geeft. Ik weet dat je naast het brengen van nieuws bezig bent met het delegeren van taken voor het team, de website onderhouden en dat niet alleen voor PSX-Sense maar ook voor AppleSoft en andere sites van Rootbeat…en dan ook nog je eigen leven naast de sites.
    Maar daar zitten taken tussen die je uit handen kunt geven, zo kunnen Lennard en Roel perfect een gamesite runnen zoals ze dat gedaan hebben met PSFocus, zeggen dat de vergelijking niet in z’n geheel opgaat omdat deze site groter is doet daar niet toe, gezien de content over het algemeen hetzelfde werk bevat en het team groter is dus het werk beter verdeeld zou moeten zijn.
    Verder als je mensen tekort komt in de moderatie, begrijp ik niet waarom je niet weer een oproep op je site plaatst. Dit heb je vaker gedaan en zou in principe niet meer tijd in beslag moeten nemen als het plaatsen van een artikel. Het screenen van juiste kandidaten is een kwestie van tijd nemen, dan schrijf je eens geen review en geef je die taak aan een ander zodat jij je met de screening bezig kunt houden…of je laat juist die screening over aan een ander.

    Zoals ik al eerder eens gemaild heb naar jou en Lennard ben ik bereid je te helpen, echter heb ik daar tot op heden nooit een reactie van je over gekregen… simpelweg omdat je het zo druk hebt? of omdat je de tijd er niet voor neemt… dat laat ik in het midden, gezien jij de enige bent die dat kan beantwoorden.

    Momenteel is wel duidelijk dat de pro-actieve houding die je claimt te hebben niet teruggezien wordt door de community, ik kan zo diverse punten opnoemen waar dat aan te merken is…
    met de colofon als eerder genoemd voorbeeld.
    Juist met de E3 op komst is het toch tijd om ervoor te zorgen dat de site er vaste bezoekers bij krijgt, lijkt mij dat dat ook jouw visie is om groter te worden dan dat je al bent…of dat nou draait om de motivatie om gamers te plezieren met nieuwtjes en content of simpelweg vanwege het geld dat ermee gemoeid gaat.
    hoe mooi het ook is dat mensen anoniem en zonder teveel stappen kunnen reageren, er zal iets extra’s tegen over moeten staan om ze over die drempel te krijgen om lid te worden, of een sanctie om niet hier te komen om de boel te verzieken.

    Tevens liep ik laatst nog tegen iets verbazingwekkends aan, omtrent de comments… deze gaan op IP en niet op username. Dat wil zeggen dat wanneer ik en mijn collega vanaf hetzelfde IP een comment sturen hij mijn comments kan bewerken en ik die van hem…
    ook als ik vanaf mijn werk een comment maak, kan ik die vervolgens thuis niet meer bewerken, omdat het IP anders is…
    niet het allergrootste issue, maar wilde het nog wel even gemeld hebben.

    Ik hoop wel dat je begrijpt dat er een grens is van feedback geven en iemand vertellen hoe die zijn werk moet doen. Kritiek, feedback, complimenten, tips en al die andere zaken moedigen we aan, maar je zit nu een bericht te tikken met hoe ik mijn taken moet verdelen en dingen uit handen moet geven, dat gaat me iets te ver. Je hoeft ons niet te vertellen hoe wij een site moeten gaan runnen volgens jouw visie, aan dat soort feedback heb ik geen behoefte. Dan had je zelf een site moeten starten, dan kun je mensen vertellen hoe ze dingen moeten aanpakken.

    Jij hebt jouw werk, ik heb de mijne, er zijn dingen aangeven waar we het een en ander kunnen verbeteren, prima, gaan we mee aan de slag. Hoe wij dat verder aanpakken is aan ons, niet aan jou. Het enige wat bezoekers namelijk zien is de voorkant en niet de achterkant, veel mensen weten dit dan ook en gaan zich niet bemoeien met hoe wij ons werk moeten doen. Je hebt feedback gegeven, prima, maar je gaat nu toch wel je met iets bemoeien wat aan ons is en niet aan jou.

    Wat betreft de colofon, deze is up-to-date, moest enkel 1 naam vanaf. Sommige mensen kiezen er ook voor niet met naam en toenaam op de pagina te verschijnen.

    Dat van de comments klopt, dit gaat niet op cookie, maar op IP, vanwege de cookie wet destijds hebben we gekozen zo min mogelijk cookies te gebruiken voor onder andere gast-reacties.

    Om een lang verhaal kort te maken, zoals PSX hier staat is wat we bieden. Dat soms hier en daar iets niet vlekkeloos loopt, dat is vaak onvermijdelijk met een site van deze omvang. Wees een tijdje actief op een ander NL gamesite en je zal er achter komen dat ook daar niet alles is zoals je wilt. Dit is wat we bieden, waar we achter staan en waar we ontzettend trots op zijn, meer en beter kan altijd en blijft ook ons streven. Maar we pakken het op onze manier aan zoals wij al sinds 2008 het beste achten en dit werpt zijn vruchten af op zichtbare wijze, dus blijven we ook vooral doen waar we mee bezig zijn. We bedienen ruim 125.000/150.000 mensen per maand en iedereen tevreden houden lukt nooit. Niet iedereen doet ook boodschappen bij de Appie, sommige hebben ook liever de Spar of C1000. Maar de Appie gaat niet alles omgooien om te zorgen dat mensen die C1000 mooier vinden ook naar hun toe komen. Je hebt allemaal je eigen formule en visie die je uitwerkt, dit past vervolgens bij een groot aantal mensen die op je site komen, maar er zullen ook mensen zijn die het niet kunnen waarderen.

    Ik zelf heb bijvoorbeeld niks met InsideGamer, maar toch is het enorm populair. Maar ik ga dan niet zeggen IG pas je zo en zo aan want dan is het beter, nee die hebben ook hun eigen visie en formule en met succes, want ze zijn enorm groot. Geen enkele site zal ooit helemaal perfect voor wie dan ook zijn, tenzij je zelf een site maakt en zelfs dan nog krijg je het nooit zoals je het helemaal wilt.

  23. 8383 XP
    7th-son's avatar

    Ik hoop wel dat je begrijpt dat er een grens is van feedback geven en iemand vertellen hoe die zijn werk moet doen. Kritiek, feedback, complimenten, tips en al die andere zaken moedigen we aan, maar je zit nu een bericht te tikken met hoe ik mijn taken moet verdelen en dingen uit handen moet geven, dat gaat me iets te ver. Je hoeft ons niet te vertellen hoe wij een site moeten gaan runnen volgens jouw visie, aan dat soort feedback heb ik geen behoefte. Dan had je zelf een site moeten starten, dan kun je mensen vertellen hoe ze dingen moeten aanpakken.

    Jij hebt jouw werk, ik heb de mijne, er zijn dingen aangeven waar we het een en ander kunnen verbeteren, prima, gaan we mee aan de slag. Hoe wij dat verder aanpakken is aan ons, niet aan jou. Het enige wat bezoekers namelijk zien is de voorkant en niet de achterkant, veel mensen weten dit dan ook en gaan zich niet bemoeien met hoe wij ons werk moeten doen. Je hebt feedback gegeven, prima, maar je gaat nu toch wel je met iets bemoeien wat aan ons is en niet aan jou.

    Wat betreft de colofon, deze is up-to-date, moest enkel 1 naam vanaf. Sommige mensen kiezen er ook voor niet met naam en toenaam op de pagina te verschijnen.

    Dat van de comments klopt, dit gaat niet op cookie, maar op IP, vanwege de cookie wet destijds hebben we gekozen zo min mogelijk cookies te gebruiken voor onder andere gast-reacties.

    Om een lang verhaal kort te maken, zoals PSX hier staat is wat we bieden. Dat soms hier en daar iets niet vlekkeloos loopt, dat is vaak onvermijdelijk met een site van deze omvang. Wees een tijdje actief op een ander NL gamesite en je zal er achter komen dat ook daar niet alles is zoals je wilt. Dit is wat we bieden, waar we achter staan en waar we ontzettend trots op zijn, meer en beter kan altijd en blijft ook ons streven. Maar we pakken het op onze manier aan zoals wij al sinds 2008 het beste achten en dit werpt zijn vruchten af op zichtbare wijze, dus blijven we ook vooral doen waar we mee bezig zijn.

    Sorry dat ik me er mee bemoei heren, maar volgens mij vat je het even te persoonlijk op.
    WjayW bedoelt het niet slecht, en ook niet op de manier van hoe jij het MOET doen, maar hoe je het zou KUNNEN doen. Hij verplicht je tot niets, hij geeft je alleen zijn visie op de zaken die hem opvalt…

  24. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Sorry dat ik me er mee bemoei heren, maar volgens mij vat je het even te persoonlijk op.
    WjayW bedoelt het niet slecht, en ook niet op de manier van hoe jij het MOET doen, maar hoe je het zou KUNNEN doen. Hij verplicht je tot niets, hij geeft je alleen zijn visie op de zaken die hem opvalt…

    Valt wel mee, ik blijf bij mijn visie en formule waar ik PSX mee groot heb gebracht en waar het vandaag de dag ook op rust. Dat het niet werkt voor een ander is prima, maar ik hoef dan geen lange verhalen van iemand met waarom het niet werkt voor diegene. Het begon bij feedback en nu lijkt het meer op de les lezen, dat hoeft voor ons niet.

  25. 23 XP
    Raaijmakers's avatar

    Valt wel mee, ik blijf bij mijn visie en formule waar ik PSX mee groot heb gebracht en waar het vandaag de dag ook op rust. Dat het niet werkt voor een ander is prima, maar ik hoef dan geen lange verhalen van iemand met waarom het niet werkt voor diegene. Het begon bij feedback en nu lijkt het meer op de les lezen, dat hoeft voor ons niet.

    Dude, wees dankbaar voor dit soort betrokkenheid. Dat iemand de tijd neemt om zo’n reactie te schrijven betekent dat het belangrijk voor hem of haar is. Zie dat nou eens niet als een aanval maar als een kans om het forum te ontwikkelen. Eerlijk gezegd lees ik PSX vanwege het nieuws, en niet vanwege het forum. En nu weet ik ook weer waarom dat zo is.

  26. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Valt wel mee, ik blijf bij mijn visie en formule waar ik PSX mee groot heb gebracht en waar het vandaag de dag ook op rust. Dat het niet werkt voor een ander is prima, maar ik hoef dan geen lange verhalen van iemand met waarom het niet werkt voor diegene. Het begon bij feedback en nu lijkt het meer op de les lezen, dat hoeft voor ons niet.

    Roy, dat je het persoonlijk opvat is alleen maar goed, dat laat zien hoe betrokken je bent bij de site.
    Wel wil ik je erop wijzen dat ik het niet als een persoonlijke aanval bedoel, ook ik probeer met de beste intenties ideeën aan te dragen.
    Je zegt dat druk bent en daarom tijd te kort komt, ik speculeer dan ook alleen maar omdat ik onmogelijk kan weten hoe jij verder je tijd indeelt… als jij dat als kritiek ziet is dat niet zo bedoeld, alleen jij kunt je daarbij aangesproken voelen mocht er een kern van waarheid in zitten.

    Nogmaals, ik kom niet voor niets op PSX-Sense en ik ben ook zeker niet onbekend met andere gamesites zowel nederlandse als internationale.

  27. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Bij deze is het niet langer mogelijk om als ‘Naam…’ een reactie te plaatsen. De bug in de mobiele versie is opgelost en ook hier gebruikt de site nu het afgeschermde IP als username voor de reactie.

    Dit resulteert in het feit dat je geen ‘Naam…’ meer zult zien zin de reacties.

  28. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Bij deze is het niet langer mogelijk om als ‘Naam…’ een reactie te plaatsen. De bug in de mobiele versie is opgelost en ook hier gebruikt de site nu het afgeschermde IP als username voor de reactie.

    Dit resulteert in het feit dat je geen ‘Naam…’ meer zult zien zin de reacties.

    Heb inderdaad gemerkt dat er nergens meer “naam…” te zien valt, goede zaak.

    Overigens is de E3 ondertussen voorbij, de rust weer wat teruggekeerd… maar de nieuwsgierigheid gebleven over wat er met de overige feedback gebeurd en de beloftes van oa. Lennard om naar dingen te kijken.

    Nog een klein ander puntje, in de slider op de home page wordt de 5e slide (tussen de review van enemy front en entwined) leeg/wit getoond.

  29. Management - 2317 XP
    Rastapopulos's avatar

    Jazeker de E3 is voorbij. Maar ik zit nog met een shitload aan E3 content dat ik moet verwerken. Het is misschien wat rustiger qua nieuws etc, maar voor mij is het nog steeds een gekkenhuis. Maar, ik ben je niet vergeten. Geef me nog wat tijd 😉

  30. 1305 XP
    A Gamer's avatar

    Een echte vooruitgang dat men niet meer als Naam… kan reageren! Ik merk dat discussies overzichtelijker zijn en er minder getroll is. Keep up the good work!

  31. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Jazeker de E3 is voorbij. Maar ik zit nog met een shitload aan E3 content dat ik moet verwerken. Het is misschien wat rustiger qua nieuws etc, maar voor mij is het nog steeds een gekkenhuis. Maar, ik ben je niet vergeten. Geef me nog wat tijd 😉

    *bump*…hoe staat het ervoor Lennard? nog meer tijd nodig???

  32. 150 XP
    Hotaru's avatar

    *bump*…hoe staat het ervoor Lennard? nog meer tijd nodig???

    Lennard vertelde me dat hij er op dit moment mee bezig is dus vroeg of laat komt er wel duidelijkheid.

  33. 490 XP
    Goregash's avatar

    Weet niet of dit de juiste locatie is maar bekijk even dit topic en dan de user comments:
    http://www.psx-sense.nl/177419/gemiddeld-32-miljoen-spelers-voor-destiny/

    Je ziet duidelijk dat iemand scheldt, haatzaait en zeer aggressief anoniem comments kan plaatsen. Is er geen moderator die dat soort berichten wist? Toegegeven reageer ik er ook op maar eerlijk gezegd horen dit soort mensen gewoon niet thuis op PSXsense…

    Omdat iemand op zijn pik getrapt is betekend niet dat iedereen daar de dupe van moet zijn. Imo moeten deze berichten verwijderd worden, ook mijne als dat nodig is en wellicht wat beter opgelet worden op de comments.

    Neem willekeurige site waar je anoniem kan reageren en er staan altijd blokjes tussen die “verwijderd zijn door admin” vanwege welke reden dan ook.

    Nu is het een soort Free for All waarbij de anonimiteit een soort schild vormt zodat je ongestoord kan lopen schelden, spuwen en haat zaaien. Ik vind dat echt niet kunnen, sorry.

  34. 2457 XP
    peyj's avatar

    Weet niet of dit de juiste locatie is maar bekijk even dit topic en dan de user comments:
    http://www.psx-sense.nl/177419/gemiddeld-32-miljoen-spelers-voor-destiny/

    Je ziet duidelijk dat iemand scheldt, haatzaait en zeer aggressief anoniem comments kan plaatsen. Is er geen moderator die dat soort berichten wist? Toegegeven reageer ik er ook op maar eerlijk gezegd horen dit soort mensen gewoon niet thuis op PSXsense…

    Omdat iemand op zijn pik getrapt is betekend niet dat iedereen daar de dupe van moet zijn. Imo moeten deze berichten verwijderd worden, ook mijne als dat nodig is en wellicht wat beter opgelet worden op de comments.

    Neem willekeurige site waar je anoniem kan reageren en er staan altijd blokjes tussen die “verwijderd zijn door admin” vanwege welke reden dan ook.

    Nu is het een soort Free for All waarbij de anonimiteit een soort schild vormt zodat je ongestoord kan lopen schelden, spuwen en haat zaaien. Ik vind dat echt niet kunnen, sorry.

    Nu is dit wel een uit de hand gelopen “discussie” tussen een paar 12 jarigen. Nu is het bijna onmogelijk voor PSX om ieder bericht na te lopen, maar hier had zeker wel een moderator kunnen ingrijpen. Alleen al door eerdere berichten te verwijderen of commentaar op te geven. Het blijft lastig..

  35. 490 XP
    Goregash's avatar

    Nu was ik een van de “12 jarige” maar wellicht dat het mogelijk is om “spelregels” voor comments in te stellen? Zoals on-topic reageren, niet schelden of respectloos doen. Je ziet het namelijk vaker en is ook niet raar, zeker als je gewoon kan reageren zonder account aan te maken.

    Het gaat er ook niet zo zeer om of mensen zich op laten naaien door anderen. Het is meer dat de mogelijkheid geboden wordt om mensen op te naaien en hier geen bescherming tegen is. Tuurlijk worden mensen steeds bozer als ze uitgemaakt worden voor kut, hoerenjong, bitch, kutkind, kneusje etc. Das nou eenmaal een logische reactie. Vervelende is dat dat gewoon ongestoord kan.

    Daarom was de titel van dit topic ideaal. Gasten kunnen ongestraft schelden en maar roepen wat ze willen. Terwijl users meestal toch wat beleefder proberen te zijn. Daarom zou ik persoonlijk het fijn vinden als comments verwijderd worden. En misschien bij herhaaldelijk gebruik specifieke IP bannen voor een dag/week/maand/perma?

    Users kan je namelijk gewoon waarschuwen. Des noods maak je mij mod en scan ik de berichten hiervoor door…

  36. 2015 XP
    WJayW's avatar

    @Goregash: ik snap je issue heel goed, vandaar ook inderdaad dit topic. Wel is het zo dat je natuurlijk de comments kan reporten… vervolgens is het dan afwachten of er actie ondernomen wordt door een moderator.

    Wat mij wel veel opvalt (nog steeds) is dat er genoeg users op deze site zijn die vaker online te vinden zijn dan de vrijwillige moderators. Snap heel goed dat veel moderators op vrijwillige basis dingen controleren hoor, maar toch zou het niet verkeerd zijn om moderators te hebben die wat actiever zijn… dus die zelf ook op zoek gaan naar comments die niet door de beugel kunnen of die zich ook kunnen bedenken bij diverse topics dat het kan leiden tot foute comments en discussies die niet door de beugel kunnen en daar regelmatig naar kijken.
    Ook het “excuus” we hebben het druk heeft op een bepaald moment z’n grenzen natuurlijk, want iedereen kan bedenken dat men niet 24/7 de site in de gaten blijft houden… maar ik durf bijna te garanderen dat als er 3 man elk 5 minuten per uur (of 2 misschien 3) even rondkijkt dat het al zou helpen om een hoop vervelende comments te voorkomen.
    Ook de mensen die de artikelen posten hebben de mogelijkheden tot moderaten… echter zie ik vaak ze een artikel posten en vervolgens zijn ze weer offline (om maar even niet in te gaan op hoevaak een artikel niet vlekkeloos gepost wordt met verkeerd embedde youtube links etc.).

    Maar deze discussie is en blijft bezig natuurlijk, zeker als er naar gekeken zou worden al maanden geleden en het resultaat/feedback uitblijft……………….

  37. 2457 XP
    peyj's avatar

    Nu was ik een van de “12 jarige” maar wellicht dat het mogelijk is om “spelregels” voor comments in te stellen? Zoals on-topic reageren, niet schelden of respectloos doen. Je ziet het namelijk vaker en is ook niet raar, zeker als je gewoon kan reageren zonder account aan te maken.

    Het gaat er ook niet zo zeer om of mensen zich op laten naaien door anderen. Het is meer dat de mogelijkheid geboden wordt om mensen op te naaien en hier geen bescherming tegen is. Tuurlijk worden mensen steeds bozer als ze uitgemaakt worden voor kut, hoerenjong, bitch, kutkind, kneusje etc. Das nou eenmaal een logische reactie. Vervelende is dat dat gewoon ongestoord kan.

    Daarom was de titel van dit topic ideaal. Gasten kunnen ongestraft schelden en maar roepen wat ze willen. Terwijl users meestal toch wat beleefder proberen te zijn. Daarom zou ik persoonlijk het fijn vinden als comments verwijderd worden. En misschien bij herhaaldelijk gebruik specifieke IP bannen voor een dag/week/maand/perma?

    Users kan je namelijk gewoon waarschuwen. Des noods maak je mij mod en scan ik de berichten hiervoor door…

    Nu doelde ik eigenlijk helemaal niet op jouw reactie, maar van de mensen daarboven. Als je door alles heen leest zie je mensen al bashen/bitchen/trollen (hoe je het ook maar wil noemen) op andere comments. Internet zit helaas vol van dat soort lui en regels opstellen gaat niet werken. Zulke mensen moet je eigenlijk gewoon negeren en vanuit gaan dat ze verder in een zielig bestaan leven.

  38. 490 XP
    Goregash's avatar

    Nu doelde ik eigenlijk helemaal niet op jouw reactie, maar van de mensen daarboven.

    hehe weet ik alleen geef ik eerlijk toe dat ik ook niet de meest volwassen persoon was in die discussie. Het is alleen wel kwalijk dat het kan. Wil het best negeren maar het is ook niet alleen uit mijn eigen belang dat ik op die mensen reageer. Eigenlijk in het belang van de betreffende game en deze site. Er zijn nauwelijks nog comments die over het bericht gaan. En op pagina’s komen waar kleine kinderen elkaar uitschelden zijn ook niet echt goede reclame voor PSX-Sense denk ik.

    Post van EA krijg je altijd haters op de uitgever en hoe slecht ze het wel niet gedaan hebben in het verleden. Destiny over hoe kut Bungie de game heeft gemaakt. Ubisoft over valse beloftes met 30 of 60 FPS.

    Fanboy vs Fanboy -> Mening = Feit -> Feit is Ruzie -> Ruzie is Schelden.

    Denk niet dat dat het doel was van de comments

    Ik zou het wel eens fijn vinden als ik de comments doorlees en ik zie gewoon normale antwoorden. (Stomme is, er zijn weinig tot geen User comments die gal spuwen enkel anonieme mietjes…)

    Neem voorbeeld aan de 30 vs 60 fps discussie. Bij de comments zit alleen maar troep, gezeik en gescheld. Kijk je op het forum topic zitten netjes meningen, feitjes en discussieren we op normaal niveau.

  39. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Zo’n systeem dat Tweakers hanteert is erg fijn. Je kan de reacties beoordelen met cijfers. Slechte reacties zijn dan automatisch niet meer zichtbaar.