Forum

Topic: Game PC

Anoniem's avatar

Ik wil rond eind augustus een goede PC halen en voornamelijk om te gamen. Alleen ik heb niet zo heel veel verstand van een PC. Ik heb een budget tussen de 1000-1100 euro. Kunnen jullie mij enige tips geven? 😉

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 486 XP
    4_the_players's avatar

    als je hem zelf in elkaar wilt zetten zou ik al je onderdelen via deze site kopen: https://azerty.nl/. Maar het beste is om naar een computer winkel te gaan daar de onderdelen uit te gaan kiezen (maak een lijste met wat je wilt en wat je budget is) en dan helpen ze je. Veel succes !

  2. 371 XP
    Booyah's avatar

    als je hem zelf in elkaar wilt zetten zou ik al je onderdelen via deze site kopen: https://azerty.nl/. Maar het beste is om naar een computer winkel te gaan daar de onderdelen uit te gaan kiezen (maak een lijste met wat je wilt en wat je budget is) en dan helpen ze je. Veel succes !

    In elkaar zetten gaat niet echt lukken, maar toch bedankt voor de tip.

  3. Redacteur - 631 XP
    Assasination-G's avatar

    Kan geen suggestie geven maar met 1000/1100 euro krijg je wel een hele goede pc hoor, zou hem wel zelf samenstellen i.p.v. een merk kopen.

  4. 371 XP
    Booyah's avatar

    Kan geen suggestie geven maar met 1000/1100 euro krijg je wel een hele goede pc hoor, zou hem wel zelf samenstellen i.p.v. een merk kopen.

    Enig idee waar dit mogelijk is en dat de PC in elkaar wordt gezet voor je. En ook nog voor een redelijke prijs.

  5. Redacteur - 631 XP
    Assasination-G's avatar

    Misschien is dit ook een optie, een vriend van mij heeft dit een paar maanden geleden gebruikt bij het samenstellen van zijn PC.

    http://gamepc.nl/

  6. 292 XP
    donselaar's avatar

    probeer er sws een ssd schijf in te krijgen. Heb laatst mijn pc voorzien van een ssd schijf en werkelijk alles gaat 100 keer sneller (beetje overdrijven mag toch?)

  7. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Enig idee waar dit mogelijk is en dat de PC in elkaar wordt gezet voor je. En ook nog voor een redelijke prijs.

    Kan bij Alternate ook gewoon.

  8. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Ik wil er ook een gaan kopen en ik ga deze halen:
    CPU: I5 4670K Boxed
    Moederbord: MSI Z97 GAMING 3
    Grafische kaart: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
    HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
    Behuizing: Cooler Master Storm Trooper (Window) (kwestie van smaak)
    CPU koeler: be quiet! Dark Rock Advanced C1
    RAM: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8
    Voeding:
    Cooler Master VS V650S
    SSD: Crucial M500 2,5″ 240GB

    Dit is een mooi lijstje als je gaat overclocken

    Als je niet gaat overclocken is dit lijstje meer geschikt!
    CPU: I5 4670 Boxed
    Moederbord: MSI B85-G43 Gaming
    Grafische kaart: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
    HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
    Behuizing: Cooler Master Storm Trooper (Window) (kwestie van smaak)
    CPU koeler: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
    RAM: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8
    Voeding:
    Cooler Master VS V650S
    SSD: Crucial M500 2,5″ 240GB

    Je kan wellicht nog besparen door dit: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU, RAM te nemen. Past niet bij de kleurcode maarja. Of je kan een kleinere SSD nemen of geen CPU koeler maar dan gaat je PC lawaai maken tijdens het gamen

  9. 371 XP
    Booyah's avatar

    Ik wil er ook een gaan kopen en ik ga deze halen:
    CPU: I5 4670K Boxed
    Moederbord: MSI Z97 GAMING 3
    Grafische kaart: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
    HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
    Behuizing: Cooler Master Storm Trooper (Window) (kwestie van smaak)
    CPU koeler: be quiet! Dark Rock Advanced C1
    RAM: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8
    Voeding:
    Cooler Master VS V650S
    SSD: Crucial M500 2,5″ 240GB

    Dit is een mooi lijstje als je gaat overclocken

    Als je niet gaat overclocken is dit lijstje meer geschikt!
    CPU: I5 4670 Boxed
    Moederbord: MSI B85-G43 Gaming
    Grafische kaart: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
    HDD: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
    Behuizing: Cooler Master Storm Trooper (Window) (kwestie van smaak)
    CPU koeler: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
    RAM: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8
    Voeding:
    Cooler Master VS V650S
    SSD: Crucial M500 2,5″ 240GB

    Je kan wellicht nog besparen door dit: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU, RAM te nemen. Past niet bij de kleurcode maarja. Of je kan een kleinere SSD nemen of geen CPU koeler maar dan gaat je PC lawaai maken tijdens het gamen

    Wat is de richtprijs?

  10. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Wat is de richtprijs?

    Rond de 1000/1100 euro bij Alternate, de non-overclock is goedkoper! Je kan altijd nog een goedkopere case nemen want degene die ik nu heb is best duur!

  11. 3140 XP
    moes's avatar

    met dat geld kan je een heerlijk PC’tje bouwen hoor. alternate, 4launch, azerty. kijk daar maar. controlleer bij de videokaart de benchmark. kijk welke processoren en videokaarten samen op een hoge benchmark kunnen uitkomen er zijn genoeg sites.
    het gaat allemaal om de ”chemistry”. op youtube vind je mensen die laten zien hoe je efficient een goeie PC kunt bouwen zonder onnodige hoge kosten zoals onnodige dure onderdelen zoals dure kasten etc. en ze laten ook nog de resultaten ervan zien. resolutie, settings, framerate, benchmarks etc.

    en als je daar geen zin in hebt, dan zou ik gewoon een kant en klare alienware gaming pc nemen. met 1000-1100 euro kan je genoeg doen. heel veel succes 😉

  12. 371 XP
    Booyah's avatar

    met dat geld kan je een heerlijk PC’tje bouwen hoor. alternate, 4launch, azerty. kijk daar maar. controlleer bij de videokaart de benchmark. kijk welke processoren en videokaarten samen op een hoge benchmark kunnen uitkomen er zijn genoeg sites.
    het gaat allemaal om de ”chemistry”. op youtube vind je mensen die laten zien hoe je efficient een goeie PC kunt bouwen zonder onnodige hoge kosten zoals onnodige dure onderdelen zoals dure kasten etc. en ze laten ook nog de resultaten ervan zien. resolutie, settings, framerate, benchmarks etc.

    en als je daar geen zin in hebt, dan zou ik gewoon een kant en klare alienware gaming pc nemen. met 1000-1100 euro kan je genoeg doen. heel veel succes 😉

    Thanks ;). Ja daar zat ik ook al naar te kijken http://www.medion.com/nl/prod/MEDION+AKOYA+PC+P5301+G/410018780 , http://www.medion.com/nl/prod/MEDION+ERAZER+PC+X5329+E/410019055

    Zijn deze een beetje goed voor de prijs dan?

  13. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Voor gamen zou ik dan die onderste doen! Zelf in elkaar zetten is natuurlijk beter maar als je geen zin/tijd hebt is dit ook een goede oplossing

  14. 371 XP
    Booyah's avatar

    Voor gamen zou ik dan die onderste doen! Zelf in elkaar zetten is natuurlijk beter maar als je geen zin/tijd hebt is dit ook een goede oplossing

    Ja, alleen het enige minpunt is Windows 8.1 in mijn ogen.

  15. 3140 XP
    moes's avatar

    Ja, alleen het enige minpunt is Windows 8.1 in mijn ogen.

    ik moet je eerlijk zeggen. ik ben aardig onder de indruk van die GTX 770 PC. de onderste dus ik bedoel 2 GB DDR5 videogeheugen? heerlijk die GDDR5 😛
    die videokaart is sowieso een mooie eyecatcher. maja die eerste heeft natuurlijk een i7 processor met een iets hogere kloksnelheid. of dat veel gaat uitmaken? ik denk het niet. ik zou persoonlijk ook voor de onderste gaan. i5 processor, leuke videokaart? why the hell not huh? het is een lekkere bakkie die onderste. je bent aardig op weg trouwens.
    maar zou toch wel ff verder zoeken naar andere PC’s. wie weet vind je zelfde PC als deze met nog meer leuke features erbij?

  16. 371 XP
    Booyah's avatar

    ik moet je eerlijk zeggen. ik ben aardig onder de indruk van die GTX 770 PC. de onderste dus ik bedoel 2 GB DDR5 videogeheugen? heerlijk die GDDR5 😛
    die videokaart is sowieso een mooie eyecatcher. maja die eerste heeft natuurlijk een i7 processor met een iets hogere kloksnelheid. of dat veel gaat uitmaken? ik denk het niet. ik zou persoonlijk ook voor de onderste gaan. i5 processor, leuke videokaart? why the hell not huh? het is een lekkere bakkie die onderste. je bent aardig op weg trouwens.
    maar zou toch wel ff verder zoeken naar andere PC’s. wie weet vind je zelfde PC als deze met nog meer leuke features erbij?

    Precies, ik zie het rond augustus/september wel! Thanks!

  17. 3140 XP
    moes's avatar

    Precies, ik zie het rond augustus/september wel! Thanks!

    geen probleem 😉