Forum

Topic: Call of Duty advertentie met Xbox logo’s

Anoniem's avatar

Beste PSX Sense,

Zojuist zag ik een advertentie van Xbox 360 / Xbox One in combinatie met COD advanced warfare op jullie website….

Ik begrijp dat jullie advertentie-inkomsten nodig hebben maar om nou een Xbox advertentie op deze site te plaatsen vind ik op twee manier raar:
– Jullie zijn DÉ PLAYSTATION COMMUNITIE VAN DE BENELUX” en vervolgens staat er een advertentie van Xbox, een beetje tegen de principes in lijkt me.
– Degene die de advertentie plaatst heeft denk ik weinig marketing gestudeerd, want je potentiële Xbox klanten vind je niet op een playstation website lijkt mij.

Het maakt mij niet zoveel uit, ik vind het eerder grappig, maar het ziet er een beetje raar uit.

Groeten, en keep up the good work!

J-NL-B.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 389 XP
    Suugie's avatar

    Ik heb zelf adblock aanstaan dus zie het nooit maar je weet dat veel ads gepersonaliseerd zijn he?
    zegmaar dat als jij een keer hebt gekeken naar een cod video op youtube dat het kan zijn dat je op willekeurige sites xbox en cod reclame ziet omdat xdoos veel reclame maakt voor cod exclusiviteit.
    daar heeft psx dan niks mee te maken.

    EDIT:
    jups het is gepersonaliseerd naar jou interesse, vandaar:P
    http://www.youronlinechoices.com/nl/interest-based-advertising

  2. 5795 XP
    tyger1's avatar

    LOL ik heb ook adblock aanstaan .

  3. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Adblock zorgt ervoor dat we geen inkomsten krijgen, en jullie zijn beide frequente leden dus dat vind ik dan wel jammer.

    Ik snap dat het je opvalt, niet zo gek ook op een PS-site, maar zal het even uitleggen. Activision heeft bij ons een Call of Duty advertentie in willen kopen en wij hebben dit geaccepteerd. Ding is alleen, door de deal met Microsoft mag Activision alleen Xbox-logos gebruiken bij alle vormen van reclame voor Call of Duty, dus ook hier.

    Het lijkt inderdaad een beetje raar, maar dat is nu eenmaal de deal die Activision heeft met MS. Je zegt alleen reclame voor de ‘Xbox’, maar dat is niet waar, het is reclame voor Call of Duty, niet de Xbox. Het gaat dan ook om de game en niet welke logo’s erbij staan en zoals iedereen weet komt de game ook uit op de PS3 en PS4.

  4. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ach het maakt voor mij niets uit! Ik heb nooit adblock gehad, want ik irriteer me er toch niet aan. Tenminste is het gaming gerelateerd.

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik heb Adblock gewoon uit voor PSX-Sense, want met Adblock help je websites als deze naar de …

    En over de Xbox-reclame binnen de CoDAW advertentie, ik vind het inderdaad ook wat raar. Maar goed, zoals de topicstarter zelf ook al zei vind je potentiële klanten niet op een PlayStation website. Kan er wel om lachen.

  6. 389 XP
    Suugie's avatar

    Adblock zorgt ervoor dat we geen inkomsten krijgen, en jullie zijn beide frequente leden dus dat vind ik dan wel jammer.

    Dat snap ik maar mijn ervaring met psx zonder adblock is dat ze van die ads hebben die in beeld springen.
    Nu gun in mijn favoriete gamesite de inkomsten wel maar door middel van ads die in de weg zitten is dat vrij irritant.

    Edit: ik zal psx eens uitsluiten van de adblock, kijken of de ads minder irritant zijn

  7. 36 XP
    TR-Talha-38's avatar

    ik heb ook adblock open staan, ik zal het maar deactiveren 😉

  8. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Viel mij ook al op. Bedankt voor de duidelijke uitleg, Roy.

  9. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Dat snap ik maar mijn ervaring met psx zonder adblock is dat ze van die ads hebben die in beeld springen.
    Nu gun in mijn favoriete gamesite de inkomsten wel maar door middel van ads die in de weg zitten is dat vrij irritant.

    Edit: ik zal psx eens uitsluiten van de adblock, kijken of de ads minder irritant zijn

    Mwah die pop-ups hebben we al heel lang niet meer gehad en proberen we tegenwoordig zoveel mogelijk te vermijden 🙂

  10. 724 XP
    J-NL-B's avatar

    Ik heb zelf adblock aanstaan dus zie het nooit maar je weet dat veel ads gepersonaliseerd zijn he?
    zegmaar dat als jij een keer hebt gekeken naar een cod video op youtube dat het kan zijn dat je op willekeurige sites xbox en cod reclame ziet omdat xdoos veel reclame maakt voor cod exclusiviteit.
    daar heeft psx dan niks mee te maken.

    EDIT:
    jups het is gepersonaliseerd naar jou interesse, vandaar:P
    http://www.youronlinechoices.com/nl/interest-based-advertising

    Thanks voor de uitleg, ik begrijp ook dat banners/advertenties gepersonaliseerd worden maar ik heb heb nooit naar COD of Xbox gezocht of iets in die richting ‘bezocht’, dus dat vind ik dan wel vreemd. Ach wat maakt het uit.. het viel me alleen op.

  11. 84 XP
    CABAxNL's avatar

    Thanks voor de uitleg, ik begrijp ook dat banners/advertenties gepersonaliseerd worden maar ik heb heb nooit naar COD of Xbox gezocht of iets in die richting ‘bezocht’, dus dat vind ik dan wel vreemd. Ach wat maakt het uit.. het viel me alleen op.

    zo goed selecteren ze dat nou ook weer niet, heb een keer een weekend wk darts gekeken via de livestream omdat mn tv kapot was, normaal altijd via de tv dus ging echt om 2 dagen, 1 pagina, die waar de stream op was..

    sindsdien zijn de banners naar dartpijlen en dartborden niet meer weg te slaan haha 😛 denk dus dat als je maar 1 of 2 keer een artikel over cod ergens opent dat je dit al hebt.

  12. 631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Heb adblocker ook ff geinstalleerd paar uurtjes geleden. Werkt super. Werd afentoe helemaal niet goed van die pop-up right in your face reclame shit. Op deze site kreeg ik elke keer een pop-up die er ook nog is voor zorgde dat de website zelf amper reageerde totdat ik die pop-up weggeklikt had. Nu geen last meer van. ^_^ Nice..

  13. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik heb Adblock gewoon uit voor PSX-Sense, want met Adblock help je websites als deze naar de …

    En over de Xbox-reclame binnen de CoDAW advertentie, ik vind het inderdaad ook wat raar. Maar goed, zoals de topicstarter zelf ook al zei vind je potentiële klanten niet op een PlayStation website. Kan er wel om lachen.

    Jup niet goed voor de site adblock maar als het een pagina grote ad is dan zet ik hem wel even aan. Hou niet van grote popups door mijn scherm. Normale ads laat ik voor wat het is.

    Heb adblocker ook ff geinstalleerd paar uurtjes geleden. Werkt super. Werd afentoe helemaal niet goed van die pop-up right in your face reclame shit. Op deze site kreeg ik elke keer een pop-up die er ook nog is voor zorgde dat de website zelf amper reageerde totdat ik die pop-up weggeklikt had. Nu geen last meer van. ^_^ Nice..

    Inderdaad daar heb ik ook last van ik heb zelf een oude computer dus als het van die mega popups zijn dan gaat deze gewoon aan.

  14. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Bij enorme pop-ups kan ik het enigszins begrijpen op een oudere PC, maar dat is niet altijd het geval op PSX-Sense en met Adblock blok je wel altijd alle ads.