Forum

Topic: Voor en nadelen us account

Anoniem's avatar

Hi allemaal ,

ik had een paar vragen en hoopte dat jullie mij zouden kunnen herlpen

ik wil ea ufc aanschaffen in us store scheelt nog al wat geld ! kan ik het spel op mijn europees account spelen ?

en als ik op mijn europees account ps plus heb kan ik dan online met de game of moet daarvoor us ps plus hebben ? alvast bedankt !

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Officieel mag het niet, want je hebt geen US adres, maar het gebeurt wel. Ja, je kan het spel met het ene (US) account kopen, en met het andere (EU) account spelen. Voor online houd ik even een slag om de arm, dat zou moeten werken, maar geen 100% garantie (zelf nog niet geprobeerd)

  2. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Officieel mag het niet, want je hebt geen US adres, maar het gebeurt wel. Ja, je kan het spel met het ene (US) account kopen, en met het andere (EU) account spelen. Voor online houd ik even een slag om de arm, dat zou moeten werken, maar geen 100% garantie (zelf nog niet geprobeerd)

    Online werkt gewoon, en je zit gewoon op de normale servers
    Vergeet niet beide accounts als primair in te stellen op je ps4
    Voorkomt eventuele problemen
    Ik speel ook gewoon watchdogs online en die van mij komt uit Amerika

    Doe het al vanaf het begin van de ps3 games uit Amerika halen en bevalt me prima

  3. 36 XP
    Mocroide-_-'s avatar

    Maar hoe gaat het betalendan?

  4. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Maar hoe gaat het betalendan?

    US dollar cards , paypal of CC.

    Ik wil nog even op de servers terugkomen. Bij de meeste games zijn het gewoon dezelfde servers als de EU versie , maar er zijn klein aantal games ( demon souls ) waar de server regio verbonden is

  5. 36 XP
    Mocroide-_-'s avatar

    US dollar cards , paypal of CC.

    Ik wil nog even op de servers terugkomen. Bij de meeste games zijn het gewoon dezelfde servers als de EU versie , maar er zijn klein aantal games ( demon souls ) waar de server regio verbonden is

    Hoe zit t dan met de wisselkoersen? Kan iemand het proces misschien een beetje uitleggen?

  6. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Je betaalt gewoon in dollars. Wat je precies kwijt bent in euro’s hangt van de koers af, dat kan elke dag dus anders zijn. Vaak is $59 dollar gemiddeld €43. Je kan via Amazon (via credit card én een US adres) of via http://www.pcgamesupply.com/buygames/sony-playstation-network-cards/ (Paypal en direct in euro’s) digitaal tegoed aanschaffen.

    Als je een Amerikaanse Paypal account hebt dan kan je ook direct vanuit de US Store op je PS4 de game aanschaffen. Ik heb mijn NL credit card gekoppeld aan mijn US Paypal account. Ik kan hiermee direct via de US Store op de PS4 games aanschaffen. Scheelt een hoop tijd en codes. Betalen met een NL Paypal account werkte bij mij niet, vandaar dat ik gebruik maak van een US Paypal account, die kan je wel koppelen met een NL credit card indien je dat hebt.

    Ik koop al mijn games via de US Store, nooit problemen mee. Let echter wel op dat een game andere servers kán gebruiken. Tot nu toe hebben PS4 games geen regiolock op de online play BEHALVE Injustice! Ik heb die aangeschaft en kan enkel op US servers spelen. Erg dramatisch gezien ik 1 seconde lag heb, niet te doen met een fighter.

    Mijn tip: zoek vooraf even uit of de game die je wil aanschaffen regiovrije servers gebruikt. Ik weet in ieder geval dat EA, Ubisoft, Activision en Sony geen regiolocked servers gebruiken. Injustice is van Warner Bros, dus ik ga er maar vanuit dat de nieuwe Mortal Kombat X ook regiolocked servers gebruikt, maar we zullen het zien.

  7. 36 XP
    Mocroide-_-'s avatar

    Je betaalt gewoon in dollars. Wat je precies kwijt bent in euro’s hangt van de koers af, dat kan elke dag dus anders zijn. Vaak is $59 dollar gemiddeld €43. Je kan via Amazon (via credit card én een US adres) of via http://www.pcgamesupply.com/buygames/sony-playstation-network-cards/ (Paypal en direct in euro’s) digitaal tegoed aanschaffen.

    Als je een Amerikaanse Paypal account hebt dan kan je ook direct vanuit de US Store op je PS4 de game aanschaffen. Ik heb mijn NL credit card gekoppeld aan mijn US Paypal account. Ik kan hiermee direct via de US Store op de PS4 games aanschaffen. Scheelt een hoop tijd en codes. Betalen met een NL Paypal account werkte bij mij niet, vandaar dat ik gebruik maak van een US Paypal account, die kan je wel koppelen met een NL credit card indien je dat hebt.

    Ik koop al mijn games via de US Store, nooit problemen mee. Let echter wel op dat een game andere servers kán gebruiken. Tot nu toe hebben PS4 games geen regiolock op de online play BEHALVE Injustice! Ik heb die aangeschaft en kan enkel op US servers spelen. Erg dramatisch gezien ik 1 seconde lag heb, niet te doen met een fighter.

    Mijn tip: zoek vooraf even uit of de game die je wil aanschaffen regiovrije servers gebruikt. Ik weet in ieder geval dat EA, Ubisoft, Activision en Sony geen regiolocked servers gebruiken. Injustice is van Warner Bros, dus ik ga er maar vanuit dat de nieuwe Mortal Kombat X ook regiolocked servers gebruikt, maar we zullen het zien.

    En hoe zit t met playstation plus, werkt ook denk ik, ofniet?

  8. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Ja, alles wat je met een account heb gekocht, werkt op alle accounts op de PS4, zolang het als primair is ingesteld.

    Als jij PS+ koopt voor een US account, dan kan je het ook alleen activeren op een US account. Let alleen wel op dat bepaalde voordelen ALLEEN voor de PS+ account gelden. Je kan bijvoorbeeld wel online spelen met andere accounts, maar automatisch uploaden van save files werkt alleen op de PS+ account.

    Mijn advies:

    Heb je een NL account? Koop dan PS+ voor je NL account waarmee je speelt en schaf de games aan via de US Store met een US account als je ze digitaal wil aanschaffen. Deze games kan je dan gewoon spelen met je NL account.

    Heb je geen account en je hebt net een PS4? Maak gelijk een US account aan ipv een NL account als je eigen account. Niet alleen games zijn goedkoper, maar ook diensten zoals PS+ en Sony Music Unlimited etc.

  9. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Hou ook even in de gaten dat US games vaak alleen werken met US dlc. Ik had BF4 in USA gekocht, maar Premium in NL. Dat werkte dus niet.
    Games krijgen dus wel hun updates etc etc, maar DLC is vaak regiogebonden. Speel je een US game, haal dan daar ook je US dlc voor.

    Veel gamematen van mij halen ook hun games uit USA, scheelt veel geld en werkt prima

  10. 30 XP
    edraket's avatar

    Hoe komen jullie dan aan een adres in USA? Kiezen jullie gewoon willekeurig een plaats en straatnaam?

  11. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Hoe komen jullie dan aan een adres in USA? Kiezen jullie gewoon willekeurig een plaats en straatnaam?

    Ja gewoon iets uit Yellow Pages plukken, beter als je bedrijven ofzo doet zoals KFC of Mc Donalds. Val je ook niemand lastig 🙂

  12. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    ik heb zelf een adres van een kantoor van sony gebruikt, maar gebruik het account vrij weinig

  13. 8864 XP
    7th-son's avatar

    hou wel rekening dat als je gaat afrekenen in de store, dat als je uit bepaalde steden komt, er over de kosten heen ook nog een “tax” komt.
    er zijn plaatsen waar die niet is, waaronder california geloof ik

  14. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    hou wel rekening dat als je gaat afrekenen in de store, dat als je uit bepaalde steden komt, er over de kosten heen ook nog een “tax” komt.
    er zijn plaatsen waar die niet is, waaronder california geloof ik

    Je kan toch ook gewoon met je ‘wallet’ betalen op PSN? Die vul je gewoon op oa Amazon.
    Of je besteld gewoon de discversie bij www.Videogamesplus.CA
    Geen taxes, wel de gunstige dollarkoers..En dlc haal je gwoon op je US account waar je met je wallet betaalt.

  15. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Je kan toch ook gewoon met je ‘wallet’ betalen op PSN? Die vul je gewoon op oa Amazon.
    Of je besteld gewoon de discversie bij www.Videogamesplus.CA
    Geen taxes, wel de gunstige dollarkoers..En dlc haal je gwoon op je US account waar je met je wallet betaalt.

    ik bestel mijn games ook bij videogamesplus..
    daar heb je inderdaad geen tax bij fysieke games

    als je met je “wallet” betaald in de store, moet je soms alsnog tax betalen
    maar zoals ik al zei, dat is niet overal in amerika zo
    state sale tax word het ook genoemd.

    hier een aantal staten die tax free zijn:
    illinois, alaska, oregon, new hampshire, michigan, delaware

    de volgende hebben het wel:
    california, washington

  16. 84 XP
    CABAxNL's avatar

    maar als je het via psn kaarten doet, in de store zijn een hoop games bij release 69,99 en in de winkel 59,99, als je dat gewoon meeneemt die 10 via de store, scheelt het toch niet zo heel veel? dan kom je ongeveer uit op €50 euro.. nogsteeds leuk, maar denk dat een gewone game kopen (disc) toch iets voordeliger is, of zit ik dan verkeerd, ivm verzending?

    ik bestel mijn games ook bij videogamesplus..
    daar heb je inderdaad geen tax bij fysieke games

    hoe zit het dan met je eu account als je de discversie haalt, kan je daar dan alsnog op spelen?

  17. 8864 XP
    7th-son's avatar

    maar als je het via psn kaarten doet, in de store zijn een hoop games bij release 69,99 en in de winkel 59,99, als je dat gewoon meeneemt die 10 via de store, scheelt het toch niet zo heel veel? dan kom je ongeveer uit op €50 euro.. nogsteeds leuk, maar denk dat een gewone game kopen (disc) toch iets voordeliger is, of zit ik dan verkeerd, ivm verzending?

    hoe zit het dan met je eu account als je de discversie haalt, kan je daar dan alsnog op spelen?

    Jazeker, als je eu account en je us account op dezelde ps4 als primair zijn ingesteld heb je zeker geen enkel probleem
    Sterker nog, als je geen dlc haald voor een us game, heb je niet eens een us account nodig ook
    Je kunt het gewoon spelen!
    Geld natuurlijk alleen voor disc games, niet dlc of gedownloade games

    Ik kocht persoonlijk ook geen us spellen in de store, alleen dlc, en demo’s die hier niet uit kwamen

  18. 84 XP
    CABAxNL's avatar

    Jazeker, als je eu account en je us account op dezelde ps4 als primair zijn ingesteld heb je zeker geen enkel probleem
    Sterker nog, als je geen dlc haald voor een us game, heb je niet eens een us account nodig ook
    Je kunt het gewoon spelen!
    Geld natuurlijk alleen voor disc games, niet dlc of gedownloade games

    Ik kocht persoonlijk ook geen us spellen in de store, alleen dlc, en demo’s die hier niet uit kwamen

    Ah dat is al helemaal handig, dan maak ik geen us account, gewoon fifa 15 us pre orderen en gewoon de disc spelen op eu 😀

  19. 1 XP
    AventadorX789's avatar

    Hou ook even in de gaten dat US games vaak alleen werken met US dlc. Ik had BF4 in USA gekocht, maar Premium in NL. Dat werkte dus niet.
    Games krijgen dus wel hun updates etc etc, maar DLC is vaak regiogebonden. Speel je een US game, haal dan daar ook je US dlc voor.

    Veel gamematen van mij halen ook hun games uit USA, scheelt veel geld en werkt prima

    Ik heb bijna hetzelfde probleem. Ik heb dus een dlc gekocht en ja die werkte dus niet. weg geld…. Maar zou ik nu wel op een 2de aangemaakte account die geregistreerd staat als US account naar de ps store kunnen gaan de dlc opnieuw kunnen kopen en hem ook op mn anderen Europese/Nederlandse psn account installeren???? Kan iemand het please zeggen. Wil de dlc graag :p

  20. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Ik heb bijna hetzelfde probleem. Ik heb dus een dlc gekocht en ja die werkte dus niet. weg geld…. Maar zou ik nu wel op een 2de aangemaakte account die geregistreerd staat als US account naar de ps store kunnen gaan de dlc opnieuw kunnen kopen en hem ook op mn anderen Europese/Nederlandse psn account installeren???? Kan iemand het please zeggen. Wil de dlc graag :p

    Als je zeker weet dat de game waar je die content voor wilt halen ook US is, dan kan dat
    Je gaat naar je US account, schaft de DLC aan die je voor je US game wilt hebben.
    Je kunt tijdens het downloaden gewoon weer terug naar je eigen account gaan, ook maakt het niet uit of je het nou installeerd in je EU of je US account. Het werkt op beide.
    En daarna veel speel plezier 🙂