Forum

Topic: Zo maak je een US account voor goedkopere PS4 games

Anoniem's avatar

Er is hier op het forum al meerdere keren gepost over US account, games kopen uit USA/Canada etc etc. Hierbij een kort ‘How to’ stappenplan. Niet van mij, maar van een gamemaat die dit ook heeft gedaan:

Je hebt nodig het volgende:
– USA PSN account (aanmaken via amerikaanse website van Sony)
– Amazon account (je inlog van amazon geldt trouwens voor alle amazon sites)
– creditcard waarmee je bv al bij amazon dingen koopt. Paypall zou ook een optie moeten zijn, al dan niet met een fake USA adres (zie beneden hoe je dat vindt)

Het aanmaken van een USA PSN account is niet zo moeilijk, google er even op en je hebt het zo gedaan.
Het probleem bij Amazon.com is dat je geen digitale codes zou mogen kopen omdat je niet in de USA woont. Dit is makkelijk te omzeilen door een amerikaans billing adress toe te voegen aan je account. Ik heb een Borderlinx USA adres die ik daarvoor gebruikt heb (Borderlinx geeft je een USA & UK adres, www.borderlinx.com Met deze billing adres kon ik gewoon de digital download code aanschaffen met mijn NL-se Credit Card.
Hier is het goed omschreven wat je moet doen: website

Ik kreeg na betaling mijn code voor de game meteen te zien.

Wat je wel vantevoren moet doen is op je USA PSN account inloggen op je PS4 en je PS4 de Primary PS4 maken van de USA account. Dit betekent concreet dat de amerikaanse downloads ook gespeeld kunnen worden als je ingelogged bent op je NL-account op je PS4.
Ik heb in mijn amerikaanse account de code ingevoerd in de USA store en de game gisterennacht gedownload.
Vanavond heb ik dus USA versie COD Ghosts gespeeld onder mijn NL-se account op de PS4

Onthou dat je gebonden ben aan de USA DLC voor USA games, maar ook dat is in verhouding goedkoper.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Bespaar jezelf de moeite van Amazon, een credit card en een fake US adres voor Amazon. Koop via pcgamesupply.com, direct via Paypal.

    Als je al een credit card hebt kan je dat ook koppelen aan een US Paypal account en direct via de PS Store op je PS4 aanschaffen 😉

  2. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Amazon ondersteund geen Paypal op dit moment.

  3. 518 XP
    recsto's avatar

    Amazon ondersteund geen Paypal op dit moment.

    paypal is van ebay. dus kans is vrij klein dat amazon het krijgt

  4. 8816 XP
    7th-son's avatar

    amazon account is inderdaad niet nodig
    en een adres in amerika voor paypal ook niet

    ik heb zelf een paypal account, en heb die gekoppelt aan mijn eigen bankrekening bij de rabobank
    gewoon eigen adres en alles.
    zodra ik iets koop met paypal, word het automatisch afgeschreven van mijn eigen rekening
    je hebt dus eigenlijk ook geen creditcard nodig (heb ik ook niet)

  5. 389 XP
    Suugie's avatar

    dat hele amazone gedoe hoeft toch niet?
    Gewoon hier tegoed kopen werkt toch ook?
    zolang je maar een USA PSN account hebt.

  6. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Is dit niet illegaal? Misschien wel handig om te vermelden? xD

  7. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    dat hele amazone gedoe hoeft toch niet?
    Gewoon hier tegoed kopen werkt toch ook?
    zolang je maar een USA PSN account hebt.

    Behoorlijk dom om daar te kopen. €11 voor $10, dan ben je niet goed in je hoofd! De rede dat je via de US Store wil kopen is omdat de dollar minder waard is dan de euro en d eprijzer ook nog eens lager liggen. $59 is €43. Via die website van jouw betaal je dus gewoon alsnog €60-70 per game……

    amazon account is inderdaad niet nodig
    en een adres in amerika voor paypal ook niet

    ik heb zelf een paypal account, en heb die gekoppelt aan mijn eigen bankrekening bij de rabobank
    gewoon eigen adres en alles.
    zodra ik iets koop met paypal, word het automatisch afgeschreven van mijn eigen rekening
    je hebt dus eigenlijk ook geen creditcard nodig (heb ik ook niet)

    De US Store accepteert geen NL Paypal accounts…. Ik kreeg elke keer een foutmelding met mijn NL account, vandaar een US Paypal met daaraan mn credit card gekoppeld.

  8. 8816 XP
    7th-son's avatar

    Behoorlijk dom om daar te kopen. €11 voor $10, dan ben je niet goed in je hoofd! De rede dat je via de US Store wil kopen is omdat de dollar minder waard is dan de euro en d eprijzer ook nog eens lager liggen. $59 is €43. Via die website van jouw betaal je dus gewoon alsnog €60-70 per game……

    De US Store accepteert geen NL Paypal accounts…. Ik kreeg elke keer een foutmelding met mijn NL account, vandaar een US Paypal met daaraan mn credit card gekoppeld.

    Ik bedenk me ook net dat eigenlijk nooit rechtstreeks in de store met US paypal betaald heb hoor
    ik bestelde mijn PSN tegoed altijd bij hdmoviesource.com en kreeg mijn code binnen een half uur, die accepteerd wel NL paypal accounts..

  9. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Ik bedenk me ook net dat eigenlijk nooit rechtstreeks in de store met US paypal betaald heb hoor
    ik bestelde mijn PSN tegoed altijd bij hdmoviesource.com en kreeg mijn code binnen een half uur, die accepteerd wel NL paypal accounts..

    En daarom kan je dus beter je credit card koppelen aan een US Paypal account als je toch al een credit card hebt 😉 Gelijk vanuit je PS4 kopen en niet meer prutsen met codes. Ipv $50 +$10 kopen, beide codes inwisselen en dan de game kopen, kan ik direct vanaf de PS4 nu inloggen met mn Paypal account en gelijk de game kopen.

  10. 8816 XP
    7th-son's avatar

    En daarom kan je dus beter je credit card koppelen aan een US Paypal account als je toch al een credit card hebt 😉 Gelijk vanuit je PS4 kopen en niet meer prutsen met codes. Ipv $50 +$10 kopen, beide codes inwisselen en dan de game kopen, kan ik direct vanaf de PS4 nu inloggen met mn Paypal account en gelijk de game kopen.

    Maar niet veel mensen hebben een creditcard helaas

  11. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Maar niet veel mensen hebben een creditcard helaas

    Da’s waar. Je kan overigens ook geld van je NL Paypal overmaken naar je US Paypal en dan daarmee betalen in de PS Store vanuit je PS4. Je hoeft dan ook niet te stoeien met codes en te wachten. Handig voor mensen die geen credit card hebben, maar wel Paypal (kan iedereen gratis en snel aanmaken met bankrekening koppeling)

  12. Anoniem -
    207.46.13..xxx's avatar

    Ambili