Forum

Topic: Weet Iemand Interne Harde Schijfen Aanraders HDD/SSD Voor PS4?

Anoniem's avatar

Ik heb nu de standaard Interne Harde Schijf in me PS4 zitten,
Ik vroeg me af of er al mensen waren die een nieuwe HDD/SSD in de PS4 hebben zitten en hoe het tot nu toe bevalt?..

ik zit te twijfelen om 1 TB of 1.5 TB te gaan halen, hoger is sowieso beter maar weet wat je wel ervoor betaald!

weet iemand aanraders??

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 389 XP
    Suugie's avatar

    ik zou voor een SSHD gaan.
    schijnt redelijk wat verschil te maken maar is niet heel veel duurder dan een normale HDD

  2. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb er een Seagate sshd in zitten van 1tb.. ssd zal ik op dit moment nooit kopen ‘veel te duur’.

  3. 322 XP
    WippertNL's avatar

    http://www.psx-sense.nl/150543/de-ultieme-harde-schijf-voor-een-ps3-of-ps4-upgrade-hitachi-travelstar-1-5tb-5k1500/

    Ik heb hem zelf ook… werkt perfect, en het installeren is ‘peanuts’..!

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    SSD in een ps4 is gewoon puur weg geld weggooien. SSHD (hybride) is je beste optie.
    Normale HDD kan ook allebei hebben hun slechte en goeie punten.

  5. 3140 XP
    moes's avatar

    vraag me af wat de voordelen van die SSHD zijn. weet iemand dat?

  6. 119 XP
    JordanMaster's avatar

    vraag me af wat de voordelen van die SSHD zijn. weet iemand dat?

    De lage prijs van een HDD, en de (bijna net zo snelle) snelheid van een SSD.

  7. 389 XP
    Suugie's avatar

    vraag me af wat de voordelen van die SSHD zijn. weet iemand dat?

    Een SSHD cached in flash geheugen waardoor dingen die je het meest laad sneller laden (veel gespeelde maps in battlefield bijvoorbeeld in mijn geval).
    voor de rest heeft het opslag geheugen zoals een HDD.

    Het zit zo:
    Start je een spel dat je vaak speelt = korte laadtijden.
    Start je een spel dat je minder vaak speelt = zelfde laadtijd als HDD.

    De laadtijden zullen nooit zo snel zijn als een SSD (SSHD is ongeveer 1/3 van de snelheid van een moderne SSD) maar het is altijd redelijk wat sneller dan een snelle HDD.

  8. 87 XP
    5StarGbVk's avatar

    ik heb eens bij de reactie’s gekeken bij de link van WippertNL – http://www.psx-sense.nl/150543/de-ultieme-harde-schijf-voor-een-ps3-of-ps4-upgrade-hitachi-travelstar-1-5tb-5k1500/

    ik kwam bij de conclusie dat ik voor een SSHD wilt gaan.
    het is ook wat voor wensen je hebt. snelheid boven geheugen of geheugen boven snelheid
    zijn daar ook 1.5TB a 2TB SSHD’s??

    ik las bij een van de reactie’s van de link dat er 2 SSHD vergeleken werd. Seagate een hogere data buffer heeft (64mb tegenover 32mb van Toshiba)

    wat houd data buffer eigenlijk in??

    alsnog bedankt voor de reacties

  9. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    ik heb eens bij de reactie’s gekeken bij de link van WippertNL – http://www.psx-sense.nl/150543/de-ultieme-harde-schijf-voor-een-ps3-of-ps4-upgrade-hitachi-travelstar-1-5tb-5k1500/

    ik kwam bij de conclusie dat ik voor een SSHD wilt gaan.
    het is ook wat voor wensen je hebt. snelheid boven geheugen of geheugen boven snelheid
    zijn daar ook 1.5TB a 2TB SSHD’s??

    ik las bij een van de reactie’s van de link dat er 2 SSHD vergeleken werd. Seagate een hogere data buffer heeft (64mb tegenover 32mb van Toshiba)

    wat houd data buffer eigenlijk in??

    alsnog bedankt voor de reacties

    Naar mijn weten is data buffer ( Drive Cache ) een tijdelijk geheugen, dus daar word data naar heen geschreven, voordat de data echt de disk zelf benadert. Soort van RAM (werkgeheugen). Corrigeer me als ik fout zit,

    Hoeveel mb drive cache heeft de standaard harde schijf in de ps4 eigenlijk?

  10. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    Die van 64mb is beter dan die van 32mb, de 32mb versie is een oudere model. Ik zelf heb er een met 64mb.

  11. 87 XP
    5StarGbVk's avatar

    dan zal ik ook eens kijken voor een 64 mb data buffer. ik las net ergens op een forum dat een SSHD wel sneller warm word tegenover een HDD, klopt dat?

  12. 322 XP
    WippertNL's avatar

    dan zal ik ook eens kijken voor een 64 mb data buffer. ik las net ergens op een forum dat een SSHD wel sneller warm word tegenover een HDD, klopt dat?

    De verschillen zijn verwaarloosbaar, zowel kwa snelheid (tijd) en temperatuur. Alleen het prijsverschil is (erg) groot… ik zou je de 1,5 HDD aanraden… (zelf zeer tevreden mee)

  13. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Heb een 1,5TB HDD erin gezet en het bevalt. Ik vind de snelheid wat betreft opstarten prima te doen en heb nergens last van! 🙂

  14. 9117 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik heb gelezen dat Seagate alleen een hoge failrate heeft.