Forum

Topic: blauw/witte lichtbalk?

Anoniem's avatar

Vraag me af waarom de Ps4 over al met blauwe lichtstreep word gepresenteerd, terwijl de lichtstreep met een witte kleur heeft,
lijkt er op dat Sony de blauwe kleur, duidelijk mooier vind,
dom van Sony, wie weet het antwoord?.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Als een echte Playstation Fan zou ik zeggen: doe grondig onderzoek en neem contact op met de marketing afdeling van Sony, of met Shuhei Yoshida via Twitter @yosp :p

  2. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Zeer jammer idd.
    Vooral op de witte ps4 is de blauwe streep heel mooi. Naar helaas word het een spierwitte playstation

  3. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Tijdens de firmware updates is de streep mooi blauw :p

  4. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Ik denk persoonlijk dat ze voor wit hebben gekozen omdat het minder afleidend is. Tuurlijk, blauw is mooier en echt de PlayStation kleur, maar wit is een stuk rustiger en valt niet op. De meeste mensen hebben de PS4 in de buurt van de TV staan, bijvoorbeeld in een meubel of ernaast. Als je in het donker speelt en je ziet constant een blauwe streep in je ooghoek of onder je TV, dan kan ik me voorstellen dat dit storend is na een tijdje. Wit valt niet zo op en zal dus ook minder afleidend werken.

    De Vita en de DualShock 4 hebben beide blauw als aan kleur en oranje als opladen. De PS4 heeft oranje voor standby (vergelijkbaar met opladen stand) en blauw voor opstarten. Echter zou het denk ik dus wel storend zijn op den duur als her blauw zou blijven. Wit is dus een bewuste keus geweest, want blauw is logischer als je puur kijkt naar de PS Vita en DualShock 4. Echter kijk je niet de hele tijd naar de LED-bar van de DS4 en is het lampje van de Vita erg klein. Dus hier stoort een blauwe kleur niet.

    Vanwewe troubleshooting is het bekangrijk om de LED kleuren overal gelijk te houden, te lang blauw is error en rood al helemaal. Door de optie te bieden om kleuren zelf te wisselen, kan dit voor verwarring zorgen bij zowel de kanten als de klantenservice. De LED strip heeft als belangrijkste functie om makkelijk aan te geven wat de status is, en dit op een zo onopvallend mogelijke manier te doen.

    Dus hoewel ik blauw ook mooier vind, kan ik mij heel goed voorstellen waarom hij wit is. En achteraf bekeken ben ik blij dat hij wit is. Leuk zo’n blauw LED strip, maar niet als dit afleid van wat belangrijk is: genieten en ongestoord gamen!

    edit: snap trouwens niet wat dit onder categorie ‘PS4 Games’ doet…

  5. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    mijn eerste ps4, was de led bar Blauw, (en als ik me niet vergis bij uitkomst van de ps4 29 was er sprake van een wit light of dead)
    dus was altijd blauw tot na ongeveer 2 weken kon ik het de applicatie van battlefield 4 niet meer opstarten, na veel contact met service dienst Moest ik na ongeveer 2 maanden de eerste ps4 opsturen daarvoor kreeg ik een nieuwe terug,
    ben dus niet helemaal overtuigd dat wit licht normaal is, natuurlijk ben ik ook wel gewend aan het blauw licht minder storend is,
    en om even terug te gaan naar mijn vraag,
    waarom presenteren ze de ps4 met een blauwe licht streep
    , zou een van de fabrikanten verkeerd gefabriceerd hebben, want is toch vreemd dat op presentatie plaatjes en waar ze de ps4 aanbieden dat licht blauw is,
    zijn er ps4 fans die een wit licht of een blauw licht hebben als ze gamen?
    volgens mij moeten dat leden met een blauw licht zijn en leden met een wit licht als je van presentatie van in de winkels uitgaat zelfs bij sense staat de ps4 blauw licht, gepresenteerd,………..Dus het antwoord is????????.

  6. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Blijkbaar niet.

  7. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    mijn eerste ps4, was de led bar Blauw, (en als ik me niet vergis bij uitkomst van de ps4 29 was er sprake van een wit light of dead)
    dus was altijd blauw tot na ongeveer 2 weken kon ik het de applicatie van battlefield 4 niet meer opstarten, na veel contact met service dienst Moest ik na ongeveer 2 maanden de eerste ps4 opsturen daarvoor kreeg ik een nieuwe terug,
    ben dus niet helemaal overtuigd dat wit licht normaal is, natuurlijk ben ik ook wel gewend aan het blauw licht minder storend is,
    en om even terug te gaan naar mijn vraag,
    waarom presenteren ze de ps4 met een blauwe licht streep
    , zou een van de fabrikanten verkeerd gefabriceerd hebben, want is toch vreemd dat op presentatie plaatjes en waar ze de ps4 aanbieden dat licht blauw is,
    zijn er ps4 fans die een wit licht of een blauw licht hebben als ze gamen?
    volgens mij moeten dat leden met een blauw licht zijn en leden met een wit licht als je van presentatie van in de winkels uitgaat zelfs bij sense staat de ps4 blauw licht, gepresenteerd,………..Dus het antwoord is????????.

    Ik weet niet wat je gerookt hebt, maar de PS4 is ALTIJD wit geweest als hij aanstaat. Ik heb een PS4 sinds launch en heb 7 andere PS4’s gekocht (8 in totaal) voor vrienden en familie. Ze hebben allemaal gwn een blauw LED bij opstarten en als hij eenmaal aan staat is hij wit. Dit is bij IEDEREEN zo sinds dag EEN. Ook andere vrienden van mij die zelf een PS4 hebben hebben gewoon dit. 100% van de mensen op dit forum en 100% van de PS4’s zijn zo.

    Dus….

    En waarom ze blauw gebruiken voor advertenties? Simpel: het valt meer op en het is de Sony kleur. Zoals ik net al uitgebreid aangaf: het zou logisch zijn om blauw te gebruiken als aan-kleur, omdat het de Sony kleur is en de Vita en de DualShock 4 ook blauw kleuren als ze aan staan. Maar het kan afleiden en is daarom (naar mijn idee) voor een neutrale kleur gekozen: wit. Voor de advertenties gebruiken ze gewoon blauw omdat het opvallend is en een kenmerkend Sony kleur is.

    Zoek je een ander antwoord: neem dan even contact op met Sony, je verwacht toch niet dat iemand hier zit die het antwoord ‘weet’. De enige die het 100% weet is degene die de PlayStation 4 ontworpen heeft.

    Tetsu Sumii heeft het uiterlijk van PlayStation 4 ontworpen en Mark Cerny is hoofd designer van het interne systeem.

    Succes!

    En aub, schoon je teksten op. Ik wil niet kinderachtig doen over grammatica etc, maar jouw post is dus echt onduidelijk met allemaal komma’s, enters, puntjes en vraagtekens.

  8. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Hier mee is mijn vraag beantwoord, bedankt voor je antwoord, met de vriendelijke groeten :).