Forum

Topic: Enkele trophy tips voor de sp van the last of us

Anoniem's avatar

Hey psx sense
(Deze topic bevat spoilers).

Nu dat de game THE LAST OF US eindelijk op de ps4 uit is heb ik eindelijk deze masteiece ontdekt.

Ik dacht echt dat dit een overhypte game is. Maar ik heb nu eindelijk het tegendeel ondervonden. Wat een game zeg! Al moet ik er wel bij melden dat het na het eerste keer uitspelen van deze game een beetje eentonig maakt

Het blijft goed maar je weet jammergenoeg al wat er gebeurt. Gelukkig zijn er adembenemende graphics en over de top gameplay elementen met daarbij nog eens een 10/10 story.

NOTE: de game moet je van begin tot eind uitspelen anders lijkt de game echt saai en stom omdat de story niet klopt …

Oke genoeg gezaag. Omdat de game me dus heeft weten te pakken wou ik voor de platium gaan. Zelf heb ik hem nog niet maar ik kan wel handige tips geven die ik had ondervonden…

…..
Stap 1 speel de game op eender welke dificulty en geniet er gewoon van. Ga zeker niet voor de trofeeën ….

Zorg gewoon dat je elk hoekje en kantje vindt voor het maximale uit de game te halen…

Stap 2: de game is uitgespeeld? Begin nu maar met een clean op in chapter select…

Het leek me een raar systeem voor de collectables in chapter select op te slaan. Maar eens je weet hoe het in mekaar zit is het eigenlijk kinderspel.

– ga naar een chapter…
-kies nu eender welke dificulty, en maak een nieuw bestand aan. Of indien al jouw 10 bestanden al vol zitten overschrijf je eentje..
– zoek nu naar de collectables met een video guide zoals powerpyx
– eens gevonden , BLIJF SPELEN! Zorg dat je aan een volgende checkpoint zit of het slaat niet op…

Je kan via bonussen-statistieken alles volgen… Dat geld ook voor de de gesprekken !! Bij algemeen

NOTE: mijn trophy JUTTER/scavenger popte al op voordat ik alles gevonden had. Ik had zelfs nog niet elke individuele trophy(van collectables)

Mijn vermoeden is dus dat het wel op jouw trophy data saved maar niet in jouw in game save….. Toch adviseer ik je te wachten op de volgende checkpoint…
—-
ELLIE’s Jokes !!
1 de eerste is in alleen en verlaten: nog juist voor de bib. Je moet eerst de 3 enemy’s laten passeren… Klim nog niet op de Bus… En wacht een tijdje..

2 als elke enemy dood is kan je normaal gezien op je gemak exploren. Ga nog niet naar de exit. Maar wacht aan de bar …

3 wanneer je bij dat moeras meer bent… Ga naar achter ipv naar het moeras meer—-> er zijn drie posters… Kijk naar het mager model. Wacht totdat Ellie spreekt… Interactie —-> ga nu weer terug naar de plaats waar het filmpje starte..

Normaal gezien begint Ellie nu 2 minuten te wandelen…. Daarna komt ze dus met grappen af

4 wanneer je in het verlaten hotel bent… Juist vanuit her moeras meer…
-.ga op de ladder
-ga naar rechts
– in een valies vindt je nu een cijfer combinatie
– ga naar beneden en open de kluis aan de toog ongeveer(helemaal rechts)
– ga nu weer op de ladder
-Ellie begint met Jokes …

5
Wanneer je uit de riool bent. Ben je normaal gezien in een stadje…
-ga helemaal naar links. Tegenover vindt je een huis met een keuken… Ga daar in
-ga daar na naar het huis er tegenover met de waarschuwings tekst … Interactie is niet nodig..
-ga naar de ijscreme wagen
– ga naar boven in het laatste huis(dicht bij de honden )
– ga op de zolder—-> cijfer combinatie
– eerste verdiep—-> kluis(je kan er niet naast kijken )
– ga naar beneden—-> Ellie begint te darten met Sam … Wacht en gooi de dart door interactie te duwen…
Ga nu naar het einde waar de honden juist weg vluchten…
Je ziet nu een boom/een klein boompje … Je kan niet verder… Stop daar en daar vindt je een fyer fly tekening op de muur… Eens ze gedaan hebben met praten zal Ellie haar laatste Joke zeggen: TROPHY!

NOTE: zorg dat je dicht bij Ellie staat en niet wegloopt ! Luister de Jokes volledig uit. En vergeet niet op driehoek te duwen!!!!
….
SURVIVOR PLUS:
Speel op eender welke dificulty, daarna op New game mode plus. Zorg dat je Joel volledig maxed out hebt op pillen en wapens….

Eens je alles hebt zorg dan wel dat deze save volledig tot op het einde is uitgespeeld …

NU BEGINT DE MAGIE…: je kan deze truck natuurlijk ook doen na je eerste playtrough maar ik adviseer je eerst joel up te graden voordat je survivor + aangaat …

DE TRICK: je hebt de game uitpgespeeld…
Zorg dat dit bestand open staat …(gewoon ingeladen bedoel ik)
Maak nu een New game mode + aan. Alles is overgedragen maar je moet het wel eerst weer vinden(wapens)
Speel de proloog … Eens je aan 20 jaar later bent(chapter 2 dus) pauzeer je de game en save je deze….
Ga nu terug naar de menu
Kies chapter select
Selecteer de proloog
Als het goed is kan je nu survivor kiezen. Omdat je in New game mode plus zit denkt de game dat je dus ook degelijk survivor + aan het spelen bent!

SURVIVOR+ uitspelen =alle dificulty trofeeën ! Dit bespaart je dus een playtrough…

Zo dit is het zowat. Hopelijk is het wat te begrijpen…

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 414 XP
    Milkyray's avatar

    Misschien even een spoiler waarschuwing plaatsen in je topic? Verder handige tips!

  2. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik raad persoonlijk aan om de game eerst op normal te spelen, en dan wat R*forever al zegt, eerst normaal uitspelen en genieten van het spel.
    Dan opnieuw beginnen met new game +, en op z’n makkelijkst gaan spelen
    je behoud op deze manier je items en dergelijke, en kunt zo makkelijk door de game heen komen.
    moet je echter wel waarschuwen voor de moeilijkheidsgraad survivor, die kun je niet meteen spelen en is erg uitdagend!

  3. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Ik heb de game uitgespeeld op normaalde eerste keer, maar raad aan de game gewoon op moeilijk te beginnen. Resources als ammo en materialen waren op normal toch wel in overvloed te vinden, zelf vind ik het leuker om te weten dat ik maar een beperkt aantal kogels, molotovs of health heb en het anders aan moet pakken dan run&gun.

    Ik vond de game echt geweldig trouwens. Eén van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Ik was voordat ik de game kreeg enthousiast bezig met Watch Dogs die ik hierna weer wilde oppakken, maar na dit spel voelt haast elke game aan als een stap terug 😛 Ik vind het gewoon jammer dat ik TLOU heb uitgespeeld.

  4. 1870 XP
    R*forever's avatar

    ik raad persoonlijk aan om de game eerst op normal te spelen, en dan wat R*forever al zegt, eerst normaal uitspelen en genieten van het spel.
    Dan opnieuw beginnen met new game +, en op z’n makkelijkst gaan spelen
    je behoud op deze manier je items en dergelijke, en kunt zo makkelijk door de game heen komen.
    moet je echter wel waarschuwen voor de moeilijkheidsgraad survivor, die kun je niet meteen spelen en is erg uitdagend!

    SPOILERS!!!!!!
    ⬇️

    @seventh son…

    Dankzij de splintercell reeks , hitman reeks, thief en dergelijke was het best nog makkelijk…

    Ik heb al men kogels op gespaard tot het einde!

    In het museum heb ik een kogel afgeschoten
    In bills town 1… Uitgezonderd de infinity ammo tijdens de clifhanger
    Molotovs in de school op gebruikt en 3 shotgun shells voor de bloater
    Tijdens de nacht 2 pijlen gebruikt(richting de ambush)
    In de riool 3-5 kogels
    In de bib 1 kogel
    In de hotel lobby…. 2 pijlen en veel melee wapens/bakstenen!
    In de winter had ik 4 kogels over bij Ellie, na de kidnapping 0 😛
    Bij joel had ik alles nog over… Slechts een pijl gebruikt…
    Op het einde massa ammo!!! Guns blazin gegaan—–> ding trofeeën unlocked!

    7-8 uurtjes…

  5. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    SPOILERS!!!!!!
    ⬇️

    @seventh son…

    Dankzij de splintercell reeks , hitman reeks, thief en dergelijke was het best nog makkelijk…

    Ik heb al men kogels op gespaard tot het einde!

    In het museum heb ik een kogel afgeschoten
    In bills town 1… Uitgezonderd de infinity ammo tijdens de clifhanger
    Molotovs in de school op gebruikt en 3 shotgun shells voor de bloater
    Tijdens de nacht 2 pijlen gebruikt(richting de ambush)
    In de riool 3-5 kogels
    In de bib 1 kogel
    In de hotel lobby…. 2 pijlen en veel melee wapens/bakstenen!
    In de winter had ik 4 kogels over bij Ellie, na de kidnapping 0 😛
    Bij joel had ik alles nog over… Slechts een pijl gebruikt…
    Op het einde massa ammo!!! Guns blazin gegaan—–> ding trofeeën unlocked!

    7-8 uurtjes…

    Je kan altijd nog voor Grounded gaan.

  6. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    vind de trophyguides op playstationtrophies.org toch beter 😉

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    (5) Vlak bij de ijscokar staat volgens mij nog een huis met een dichte vlieringtrap waar ook iets op zolder ligt. Deze trap is makkelijk te missen omdat hij dicht is.

  8. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Nu een paar dagen na mijn playtroughs moet ik eerlijk bekennen dat de game echt zuigt. De eerste keer lijkt het echt een over the top experience. Wat ook zo is. Maar eens alles gezien is het niet meer dan een wandel game met een paar verschillende levels .. Het survival aspect maakt het juist langer. De eerste keer genoot ik er van… Over de 15 uur over gedaan op normaal, 86 creatieve foto’s gemaakt,
    2de keer 9 uurkes
    3de keer zelfs nog maar 7 uurkes
    ….
    Voor de story geef ik het een 8
    Voor de graphics een 7.5
    Gameplay 7
    Sound: 8

    De multiplayer is trouwens echt brol. Ik snap echt niet hoe de fuck je het voor elkaar moet krijgen telkens 57 flesjes te verzamelen per match. Ik zit nu in week 10 dag 4.

    Ik speel gewoon de mp omdat ik voor platium ging. De game is zeker niet bagger. Ook niet over de top maar wel zeker een game die je ooit moet spelen. De eerste keer is het echt kippenvel ….

  9. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    Nu een paar dagen na mijn playtroughs moet ik eerlijk bekennen dat de game echt zuigt. De eerste keer lijkt het echt een over the top experience. Wat ook zo is. Maar eens alles gezien is het niet meer dan een wandel game met een paar verschillende levels .. Het survival aspect maakt het juist langer. De eerste keer genoot ik er van… Over de 15 uur over gedaan op normaal, 86 creatieve foto’s gemaakt,
    2de keer 9 uurkes
    3de keer zelfs nog maar 7 uurkes
    ….
    Voor de story geef ik het een 8
    Voor de graphics een 7.5
    Gameplay 7
    Sound: 8

    De multiplayer is trouwens echt brol. Ik snap echt niet hoe de fuck je het voor elkaar moet krijgen telkens 57 flesjes te verzamelen per match. Ik zit nu in week 10 dag 4.

    Ik speel gewoon de mp omdat ik voor platium ging. De game is zeker niet bagger. Ook niet over de top maar wel zeker een game die je ooit moet spelen. De eerste keer is het echt kippenvel ….

    al op grounded gedaan? want dat vond ik een behoorlijke uitdaging

  10. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Nu een paar dagen na mijn playtroughs moet ik eerlijk bekennen dat de game echt zuigt. De eerste keer lijkt het echt een over the top experience. Wat ook zo is. Maar eens alles gezien is het niet meer dan een wandel game met een paar verschillende levels .. Het survival aspect maakt het juist langer. De eerste keer genoot ik er van… Over de 15 uur over gedaan op normaal, 86 creatieve foto’s gemaakt,
    2de keer 9 uurkes
    3de keer zelfs nog maar 7 uurkes
    ….
    Voor de story geef ik het een 8
    Voor de graphics een 7.5
    Gameplay 7
    Sound: 8

    De multiplayer is trouwens echt brol. Ik snap echt niet hoe de fuck je het voor elkaar moet krijgen telkens 57 flesjes te verzamelen per match. Ik zit nu in week 10 dag 4.

    Ik speel gewoon de mp omdat ik voor platium ging. De game is zeker niet bagger. Ook niet over de top maar wel zeker een game die je ooit moet spelen. De eerste keer is het echt kippenvel ….

    Dat is toch eigenlijk altijd met dit soort spellen? Geef mij maar eens game in dit soort genre die je na 1x uitspelen in de singleplayer, nog echt verrassend blijft.
    Dat het spel zuigt, vind ik dan ook een Waardeloze opmerking.

    Heb je de game al op survivor of grounded gespeelt? Het is een wereld van verschil, ook al is de opzet van de game hetzelfde als op easy (duh)

  11. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Dat is toch eigenlijk altijd met dit soort spellen? Geef mij maar eens game in dit soort genre die je na 1x uitspelen in de singleplayer, nog echt verrassend blijft.
    Dat het spel zuigt, vind ik dan ook een Waardeloze opmerking.

    Heb je de game al op survivor of grounded gespeelt? Het is een wereld van verschil, ook al is de opzet van de game hetzelfde als op easy (duh)

    de sp is subliem en dan is de magie weg zoals ik probeerde te vermelden. Ja ik heb de game al op survivor uitgespeeld…. En grounded ga ik misschien nog doen maar ben de story al een beetje beu.. Dus misschien later…

    Dit soort genre??? Story related games moeten ook niet te story related zijn. Bij the last of us is dit dus wel gelukt. Enkel de replay value is dus naar de vanen.

    In mijn opinie is RED DEAD REDEMPTION dan echt nog steeds de MASTERPIECE. Natuurlijk niet te vergelijken met the last of us…

    Maar het is free roam, story related en bevat zeer veel replay value. Bovendien is de MP nog steeds een van de besten die je ooit zou vinden.

    The left behind DLC vond ik eigenlijk zeer mager en bijna niks van toevoeging. Moest ik er 15 voor neertellen had ik hem nooit gespeeld. Ja oke de story krijgt wat meer inzicht over ellie en over chapter 9-10 maar al bij al is de hoofdstory goed waardoor ik niet snap zo een bagger DLC te releasen…. Ze konden evengoed gewoon een the last of us dvd maken en je hebt al 60% van de game.. Serious jong bijna constant films en een paar levels met weinig gameplay… Deze game is blijkbaar niks voor mij maar de eerste maal is het wel de moeite. Maar als ik dan zo denk, geef mij maar liever hersenloze shooters of stealth games….

  12. 8864 XP
    7th-son's avatar

    de sp is subliem en dan is de magie weg zoals ik probeerde te vermelden. Ja ik heb de game al op survivor uitgespeeld…. En grounded ga ik misschien nog doen maar ben de story al een beetje beu.. Dus misschien later…

    Dit soort genre??? Story related games moeten ook niet te story related zijn. Bij the last of us is dit dus wel gelukt. Enkel de replay value is dus naar de vanen.

    In mijn opinie is RED DEAD REDEMPTION dan echt nog steeds de MASTERPIECE. Natuurlijk niet te vergelijken met the last of us…

    Maar het is free roam, story related en bevat zeer veel replay value. Bovendien is de MP nog steeds een van de besten die je ooit zou vinden.

    The left behind DLC vond ik eigenlijk zeer mager en bijna niks van toevoeging. Moest ik er 15 voor neertellen had ik hem nooit gespeeld. Ja oke de story krijgt wat meer inzicht over ellie en over chapter 9-10 maar al bij al is de hoofdstory goed waardoor ik niet snap zo een bagger DLC te releasen…. Ze konden evengoed gewoon een the last of us dvd maken en je hebt al 60% van de game.. Serious jong bijna constant films en een paar levels met weinig gameplay… Deze game is blijkbaar niks voor mij maar de eerste maal is het wel de moeite. Maar als ik dan zo denk, geef mij maar liever hersenloze shooters of stealth games….

    Dit soort genre, survival horror games, zoals silent hill, resident even
    Zelfs games als metal gear rising en devil May cry is hetzelfde.
    Na 1 keer uitspelen heb je het gezien

    Een game als red Dead redemption kun je inderdaad niet vergelijken met dit soort games