Forum

Topic: Gescheurde thumb stick

Anoniem's avatar

Vandaag is het dus ook bij mij gebeurd, na een potje FIFA te hebben gespeeld scheurde mijn thumb stick.

Nu vraag ik me af of dit normaal is en dit de beroemde fabrieksfout is en wie dit nog meer is overkomen.

MVG.

Zuko

Update: Morgen een nieuwe controller halen en kijken of ik het vergoed krijg.

Update: Ik heb een nieuwe controller vergoed gekregen.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

29 reacties

  1. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Zijn al heel veel topics over geweest..
    Bekend probleem en valt onder de garantie.

  2. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Vandaag is het dus ook bij mij gebeurd, na een potje FIFA te hebben gespeeld scheurde mijn thumb stick.

    Nu vraag ik me af of dit normaal is en dit de beroemde fabrieksfout is en wie dit nog meer is overkomen.

    MVG.

    Zuko

    Update: Morgen een nieuwe controller halen en kijken of ik het vergoed krijg.

    Aangezien je zegt ook bij mij weet je het antwoord al xD

  3. 586 XP
    Zuko's avatar

    Aangezien je zegt ook bij mij weet je het antwoord al xD

    Ik dacht eerst dat het een verzonnen fabel was van xbox fanboys.

  4. 209 XP
    nyela's avatar

    Ik dacht eerst dat het een verzonnen fabel was van xbox fanboys.

    Nee das niet zo mijne gaat morgen ook terug naar bol.com aangezien ik het zelfde probleem heb met mijn dualshock.

  5. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Nee das niet zo mijne gaat morgen ook terug naar bol.com aangezien ik het zelfde probleem heb met mijn dualshock.

    Via Sony heb je met 2 weken een nieuwe! Met Bol duurt het 4 weken

  6. 586 XP
    Zuko's avatar

    Via Sony heb je met 2 weken een nieuwe! Met Bol duurt het 4 weken

    Ik heb gelijk een nieuwe controller gekregen, ik ben tevreden met de goede klantenservice.

  7. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ik dacht eerst dat het een verzonnen fabel was van xbox fanboys.

    Ik ben absoluut geen Xbox Fanboy (zeker nadat dat ding 3x kapot ging) maar de XB One thumbsticks doen het prima in mijn Dualshock 4 🙂 veel betere rubber kwaliteit dan die van Sony. Hoop dat ze daar een voorbeeld aan nemen.

  8. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    Bij mij begint het rubber glad te worden ‘vraag me af wanneer het bij mij gebeurt’.
    Als het zover is vraag ik me af of GM moeilijk gaat lopen doen, ik kan dus beter contact opnemen met Sony.

  9. 249 XP
    Timon's avatar

    Heb ook 2 controllers liggen met gescheurde thumbsticks, maar geen zin om 2 weken te wachten op Sony :’)

  10. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Bij mij begint het rubber glad te worden ‘vraag me af wanneer het bij mij gebeurt’.
    Als het zover is vraag ik me af of GM moeilijk gaat lopen doen, ik kan dus beter contact opnemen met Sony.

    Ik heb al 3 controllers terug gebracht naar GM. Kreeg ook telkens nieuwe garantie.

  11. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Mijne is ook gescheurd blijf er gewoon mee gamen, ze scheuren er niet af ofzo dus dan is het goed.

  12. Redacteur - 624 XP
    Assasination-G's avatar

    Ik heb het ook 1x gehad, minder dan een week nadat ik de controller haalde, gelijk een nieuwe meegekregen bij Dixons. (dit was in juli) tot dusver geen problemen meer gehad, hopen dat, dat zo blijft.

  13. 361 XP
    Denders's avatar

    Ik heb mijn controllers al 2x terug gestuurd. De eerste keer na 1 maand al (heb de ps4 vanaf release). Heb toen 2 nieuwe controllers gekregen waarbij hetzelfde gebeurde. Weer opgebeld naar sony en heb ze net weer geruild gekregen met dit keer volgens sony een nieuwe batch controllers waar ze het probleem hebben opgelost.

    Moet ze nog uitvoerig testen maar de eerste beginselen zien er goed uit. Hij slijt tot nu toe niet en het rubber voelt harder en steviger aan. Het wordt minder week als je langer speelt. Hopelijk blijft dit zo, maar je moet ze zeker te weten omruilen.

  14. 17 XP
    Nautilus's avatar

    Slijtage kun je beter voorkomen. Zelf heb ik opzetstukjes gekocht voor de controllers: Orb Analog Thumb Grips PS4. Deze voldoen zeer goed.

  15. 222 XP
    Frank_1991's avatar

    Ook ik heb dit probleem
    Sony gebeld, 1x Blauwe DS4 en 1x Zwarte DS4.

    Mag de beide controllers 1 voor 1 opsturen, zodat ik toch kan blijven gamen en beide controllers worden door Sony vervangen.

    Super klantenservice van Sony!

  16. 270 XP
    RvG_NL's avatar

    Voor diegene die dit ook hebben:
    je kunt bellen met de sony helpdesk.

    http://faq.nl.playstation.com/app/answers/detail/a_id/3150/~/contact-opnemen

    je kunt de controller gratis opsturen indien hij nog geen jaar oud is.
    Dan krijg je een nieuwe welke een hardere rubber op de sticks hebben.

  17. 222 XP
    Frank_1991's avatar

    21-8 mijn eerste controller verstuurd (blauw) klantenservice zei dat er geen blauw op voorraad was, dus briefje erbij dat het ook een zwarte mocht zijn.

    26-8 al retour (en toch een blauwe). Dit is binnen 4 werkdagen (15 werkdagen beloofd) dus eigenlijk heel erg snel.

    vandaag 28-8 ga ik mijn 2e versturen, kijken of het weer zo snel gaat.

    ik adviseer iedereen met gescheurde ThumbSticks niet naar de winkel te gaan maar gewoon te bellen met Sony, dit blijkt toch de snelste optie.

  18. 249 XP
    Timon's avatar

    21-8 mijn eerste controller verstuurd (blauw) klantenservice zei dat er geen blauw op voorraad was, dus briefje erbij dat het ook een zwarte mocht zijn.

    26-8 al retour (en toch een blauwe). Dit is binnen 4 werkdagen (15 werkdagen beloofd) dus eigenlijk heel erg snel.

    vandaag 28-8 ga ik mijn 2e versturen, kijken of het weer zo snel gaat.

    ik adviseer iedereen met gescheurde ThumbSticks niet naar de winkel te gaan maar gewoon te bellen met Sony, dit blijkt toch de snelste optie.

    Ook de meest verstandige, aangezien je bij de winkel waarschijnlijk een DS4 krijgt die weer scheurt.

    Vandaag ook mijn 1e controller op de post gedaan. Hopen op een net zo snelle service!

  19. 222 XP
    Frank_1991's avatar

    Ook de meest verstandige, aangezien je bij de winkel waarschijnlijk een DS4 krijgt die weer scheurt.

    Vandaag ook mijn 1e controller op de post gedaan. Hopen op een net zo snelle service!

    Inderdaad, veel winkels ruilen hem ook niet meer om… Heb het wel geprobeerd maar ook de winkel zou hem opsturen naar Sony en een vervangende leveren zodra deze ontvangen is van Sony. Toen heb ik op mijn beurt gezegd dat ik ze dan zelf wel op stuur, dat lijkt mij sneller.

    Ik hoop het ook want ik heb vandaag mijn 2e opgestuurd dus hoop dat ik die ook zo snel terug heb, dan kan ik weer FIFA tegen mijn vrienden spelen. Ik zal wel weer een berichtje posten zodra ik deze 2e terug heb.

    Wat ik nog wel vreemd vind is dat het Model nummer hetzelfde is, hopen dat ik nu straks niet weer met gescheurde thumbsticks zit, maar dat zien we dan wel weer. De klantenservice had het erover dat alle DS4’s die nu op voorraad liggen de nieuwe Batch zijn. Die ik nu terug heb is een Blauwe, terwijl Sony zei geen blauwe meer op voorraad te hebben. Dus het is nog maar even afwachten of deze heel blijft.

  20. 249 XP
    Timon's avatar

    Inderdaad, veel winkels ruilen hem ook niet meer om… Heb het wel geprobeerd maar ook de winkel zou hem opsturen naar Sony en een vervangende leveren zodra deze ontvangen is van Sony. Toen heb ik op mijn beurt gezegd dat ik ze dan zelf wel op stuur, dat lijkt mij sneller.

    Ik hoop het ook want ik heb vandaag mijn 2e opgestuurd dus hoop dat ik die ook zo snel terug heb, dan kan ik weer FIFA tegen mijn vrienden spelen. Ik zal wel weer een berichtje posten zodra ik deze 2e terug heb.

    Wat ik nog wel vreemd vind is dat het Model nummer hetzelfde is, hopen dat ik nu straks niet weer met gescheurde thumbsticks zit, maar dat zien we dan wel weer. De klantenservice had het erover dat alle DS4’s die nu op voorraad liggen de nieuwe Batch zijn. Die ik nu terug heb is een Blauwe, terwijl Sony zei geen blauwe meer op voorraad te hebben. Dus het is nog maar even afwachten of deze heel blijft.

    Kreeg je wel een compleet nieuwe controller of alleen een nieuwe thumbstick? Bij mij vroeg de beste heer namelijk of het om de L3 of R3 ging, wat ik nogal vreemd vond.

  21. 436 XP
    ScantraxX26's avatar

    Kreeg je wel een compleet nieuwe controller of alleen een nieuwe thumbstick? Bij mij vroeg de beste heer namelijk of het om de L3 of R3 ging, wat ik nogal vreemd vond.

    Is geen vreemde vraag hoor. Als je opbelt en zegt mn playstation is kapot er zit een scheur in de behuizing, dan vragen ze toch ook waar die scheur zit? 😛 Zover ik weet krijg je een nieuwe, zit ook mooi in een originele blister. Wat ik ook even wil melden is dat ik denk dat ik jullie allemaal overtref wat betreft mijn contact met de playstation helpdesk. Ik zit ondertussen met controller nr 6 en 7 en met playstation nr 3 :p Ik weet niet wat het is met deze gen maar een goede start heb ik absoluut niet gehad. Gelukkig game ik onderhand wel al 1,5 maand zonder issues en begin het vertrouwen langzamerhand terug te krijgen 😛

  22. 357 XP
    Mausie's avatar

    Is geen vreemde vraag hoor. Als je opbelt en zegt mn playstation is kapot er zit een scheur in de behuizing, dan vragen ze toch ook waar die scheur zit? 😛 Zover ik weet krijg je een nieuwe, zit ook mooi in een originele blister. Wat ik ook even wil melden is dat ik denk dat ik jullie allemaal overtref wat betreft mijn contact met de playstation helpdesk. Ik zit ondertussen met controller nr 6 en 7 en met playstation nr 3 :p Ik weet niet wat het is met deze gen maar een goede start heb ik absoluut niet gehad. Gelukkig game ik onderhand wel al 1,5 maand zonder issues en begin het vertrouwen langzamerhand terug te krijgen 😛

    Aight, das zwaar balen, hier PlayStation en controllers vanaf dag 1 en gelukkig niks mis mee, en heel wat uurtjes al versleten.

  23. 249 XP
    Timon's avatar

    Is geen vreemde vraag hoor. Als je opbelt en zegt mn playstation is kapot er zit een scheur in de behuizing, dan vragen ze toch ook waar die scheur zit? 😛 Zover ik weet krijg je een nieuwe, zit ook mooi in een originele blister. Wat ik ook even wil melden is dat ik denk dat ik jullie allemaal overtref wat betreft mijn contact met de playstation helpdesk. Ik zit ondertussen met controller nr 6 en 7 en met playstation nr 3 :p Ik weet niet wat het is met deze gen maar een goede start heb ik absoluut niet gehad. Gelukkig game ik onderhand wel al 1,5 maand zonder issues en begin het vertrouwen langzamerhand terug te krijgen 😛

    Dat zijn heel wat uurtjes bellen met de helpdesk aangezien ik voor 1 controller al 25 minuten aan de telefoon hing!

  24. 222 XP
    Frank_1991's avatar

    Zoals eerder genoemd heb ik de blauwe als eerst terug gekregen en er werd gezegd dat deze niet op voorraad was, toch kreeg ik binnen 4 dagen een nieuwe blauwe terug.

    Ik heb het idee dat de nieuwe een refurbished controller is, de L2 en R2 zijn heel lichtjes versleten, dat de controller niet 100% nieuw zal zijn maakt opzich niets uit.

    als het goed is en net zo snel gaat als vorige keer krijg ik morgen mijn 2e controller retour. dan heb ik weer 2 nieuwe en kunnen we weer vollop gamen.

    Heb wel het idee dat de knuppeltjes beter zijn van de nieuwe, kan hem nog niet op slijtage betrappen.

  25. 222 XP
    Frank_1991's avatar

    Ook de meest verstandige, aangezien je bij de winkel waarschijnlijk een DS4 krijgt die weer scheurt.

    Vandaag ook mijn 1e controller op de post gedaan. Hopen op een net zo snelle service!

    Vandaag mijn 2e controller ook retour ontvangen, dus wÊÊr donderdag verstuurd dinsdag nieuwe in huis. Nogmaals 4 werkdagen i.p.v. 15

    Echt een hele dikke pluim van mij aan Sony! “thumbs UP”

  26. 249 XP
    Timon's avatar

    Die van mij was er ook binnen 6 dagen, topservice

  27. 222 XP
    Frank_1991's avatar

    Merk bij de zwarte echt verschil.. thumbsticks voelen veel steviger aan.

    de Blauwe begint helaas alweer te slijten, denk nog maar een keer opsturen en een zwarte terug vragen, vorige keer ook gedaan omdat ze geen voorraad zouden hebben maar toch een blauwe gekregen, deze is denk ik toch nog van de oude batch…

    Jammer maar gelukkig gaat het snel.

  28. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Heb vandaag oude zwarte weer omgeruild tegen een rode. Had al een rode die harder is, dus vandaar weer een rode. Deze zullen niet meer weg slijten.

  29. 222 XP
    Frank_1991's avatar

    Heb vandaag oude zwarte weer omgeruild tegen een rode. Had al een rode die harder is, dus vandaar weer een rode. Deze zullen niet meer weg slijten.

    Dan misschien maar vragen aan Sony of ik in plaats van een blauwe een rode er voor terug mag… voel echt duidelijk verschil tussen de zwarte en blauwe, zwarte zijn de thumbsticks echt veel harder en voelen ook steviger aan, de blauwe heb ik nu een week en begint alweer…

    bedankt voor de TIP! ga gewoon vragen of ik een zwarte of rode mag… Ookal had ik nu al gezegd dat ik voor de blauwe een zwarte terug wou… De klantenservice zei daar wel bij dat de mensen die de controllers daadwerkelijk omruilen eigenlijk alleen maar kleur voor kleur omruilen.