Forum

Topic: Galaxy s5 of iPhone 5s

Anoniem's avatar

Hoi,

Ik heb dringend een mobiel nodig. Maar ik kan niet kiezen tussen de iPhone 5s en Galaxy S5. Wie kan me helpen? Laat je ervaringen of tips hieronder achter :).

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

43 reacties

  1. 90 XP
    Lastpost's avatar

    Beiden prima telefoons. Kies dus gewoon voor het besturingssysteem en het uiterlijk van het ding. Android is wat uitgebreider en wat makkelijker (zeker geroot) te wijzigen naar eigen voorkeur.

  2. 802 XP
    phinal's avatar

    Beide zijn prima telefoons, het enige grote verschil is dat de een google playstore gebruikt en de ander itunes.

  3. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Nou, het display is ook veel beter op de GS5 toch

  4. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Samsung Galaxy S5. Of even wachten, iPhone 6 wordt over 3 weken aangekondigd en is waarschijnlijk een maand later te koop. Persoonlijk vind ik iOS een beter besturingssysteem dan Android, maar de huidige iPhones zijn erg klein.

  5. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Ik heb nu een mobiel nodig, hij is kapot en ga ik waarschijnlijk deze week eentje aanschaffen. De iPhone 6 wordt toch veel duurder dus die sla ik over :pc.

  6. 371 XP
    Booyah's avatar

    Een Nexus 5 is ook een goede optie. Goedkoper qua prijs.

  7. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Ik neem alleen de Iphone 5s of Galaxy, derest vind ik troep op dit moment.

  8. 36 XP
    SmashingJummy's avatar

    Ik neem alleen de Iphone 5s of Galaxy, derest vind ik troep op dit moment.

    https://www.youtube.com/watch?v=V0ijg7in0K8

    Nexus 5 is €180 euro goedkoper en even snel/sneller.
    No-brainer.

  9. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    https://www.youtube.com/watch?v=V0ijg7in0K8

    Nexus 5 is €180 euro goedkoper en even snel/sneller.
    No-brainer.

    Ik hoef geen Nexus. Djeez. Alleen GS5 of i5s

  10. 36 XP
    SmashingJummy's avatar

    Ik hoef geen Nexus. Djeez. Alleen GS5 of i5s

    Beargumenteer dat is. Het is geen troep, want hij is even snel en goedkoper dus dat argument is invalid.

  11. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Beargumenteer dat is. Het is geen troep, want hij is even snel en goedkoper dus dat argument is invalid.

    Oke het is geen troep maar ik wil ‘m niet. Nu weer ontopkc a.u.b

  12. 821 XP
    Crusader's avatar

    Ik heb nu een mobiel nodig, hij is kapot en ga ik waarschijnlijk deze week eentje aanschaffen. De iPhone 6 wordt toch veel duurder dus die sla ik over :pc.

    De iPhone 6 wordt waarschijnlijk net zo duur als de 5S nu.
    De 5S blijft misschien nog als “budget” telefoon die 100 euro ofzo goedkoper is.

  13. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Waarom helpen jullie niet? Ik zeg toch duidelijk: GALAXY S5 of iPhone 5S….

  14. 371 XP
    Booyah's avatar

    Dude doe is rustig man. Ik zeg dan GS5.

  15. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ik heb een S4 en 5s in huis. De Samsung Galaxy S series gebruikt Android als besturingssysteem. De iPhone gebruikt iOS als besturingssysteem. Wat vind je prettiger, een groter scherm of een scherm dat makkelijk in je handen past? Wil je graag customizen, uitgebreid of niet? Welk design vind je zelf mooier?

    En nee, ik ga niet een keuze aan je voorleggen, want je eigen mening. Dat telt.

  16. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Of zoek gewoon reviews op van de Galaxy S5 en van de iPhone 5s. Ik snap niet hoe moeilijk het is om zelf even research te doen. Wees blij dat mensen op je topic reageren en ideeën aandragen.

  17. 46 XP
    amfri's avatar

    Galaxy ivm scherm

  18. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Of zoek gewoon reviews op van de Galaxy S5 en van de iPhone 5s. Ik snap niet hoe moeilijk het is om zelf even research te doen. Wees blij dat mensen op je topic reageren en ideeën aandragen.

    Sommige vinden het fijn om te weten wat andere over iets te zeggen hebben.

  19. 357 XP
    Mausie's avatar

    Samsung S5, vind samsuns wel fijne telefoontjes, heb niet zoveel net Apple. Heb zelf trouwens de HTC One, maar zusje heaft Samsung en is zeer fijn telefoontje

  20. 83 XP
    gertraaf's avatar

    note 3. is maar iets groter en heeft 1gb meer werk geheugen en is goedkoper. 454,-

  21. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    note 3. is maar iets groter en heeft 1gb meer werk geheugen en is goedkoper. 454,-

    Past niet echt in me broekzak. En de S5 heeft een beter scherm.

  22. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Past niet echt in me broekzak. En de S5 heeft een beter scherm.

    Het verschil is bijna niet te zien

  23. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    ga naar de winkel en probeer beide toestellen uit.
    jij moet beslissen wat je fijner vind .

  24. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Het verschil is bijna niet te zien

    Tja dan heb je alsnog het broekzak probleem :p

  25. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Dan voor de Galaxy S5 gaan. Al is die achterkant echt afgrijselijk…

  26. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    plastic rommel van Samsung. Voor Apple betaal je weer de hoofdprijs.. zijn betere alternatieven. Maar van die twee zou ik persoonlijk Samsung kiezen voor het besturingssysteem (Android) en voor de looks iPhone.

  27. 161 XP
    ps3fan's avatar

    Iphone 5s , gewoon lekker simpel en makkelijk. En stel je wilt de iphone 6 dan kun je je 5s nog voor een goed prijsje verkopen. Samsung telefoons dalen snel in waarde en vind ik persoonlijk goedkoop aanvoelen.

  28. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Dan voor de Galaxy S5 gaan. Al is die achterkant echt afgrijselijk…

    Die kun je vervangen met een hoesje :p

  29. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Beide erg slechte telefoons,samsung maakt traagste android phones maar dat weet iedereen al.Er komt binnenkort weer een noeuer s5 uit met betere scherm.

  30. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Beide erg slechte telefoons,samsung maakt traagste android phones maar dat weet iedereen al.Er komt binnenkort weer een noeuer s5 uit met betere scherm.

    Nee hoor, de S5 is razendsnel.

  31. 1199 XP
    chris65's avatar

    ik zou voor de iphone gaan. Past beter bij je naam, thunderbolt 😉

  32. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    gewoon voor de sony xperia gaan

  33. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Ik zeg de oneplus one, helemaal geen rare Samsung/sony of wat dan ook voor software op je mobiel
    Maar wel een kompleet aanpasbare, en dat voor een prikje vergeleken met Samsung of iphone

  34. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Oké htc one

  35. 242 XP
    Xnator's avatar

    Iphone 5s. Langere software support, stabielere OS, betere app support en met de komende IOS 8 is het gesloten IOS helemaal niet meer zo gesloten. Je kunt zo’n beetje alles aanpassen binnenkort en dat zonder problemen dat shit gaat vast hangen. Andriod vind ik zeker niet slecht, het is een geweldig OS maar niet voor mij.

    Scherm grote kan een ding zijn maar het ligt eraan of je daar waarde aan hecht. Het scherm van de 5s is absoluut niet verkeerd. Tis gewoon super scherp ook al vergelijk je het met een s5. De camera van de 5s is ook echt geweldig. Die van de 5s net zo goed hoor, maar als je echt veel waarde hecht aan een goede camera heeft de iphone 5s een iets betere camera uit eigen ervaring.

    Jammer dat je zo Samsung gefoussed bent. Nexus 5 is idd zoals meerdere al aangeven ook zeer goed. Build quality gewijs alleen al een stuk beter en software wijs net zo goed. Minder gimmicks, waar je bij Samsung die “geweldige” touch swiss hebt die Android er niet echt beter op maakt aangezien het niet echt stabiel allemaal loopt.

    It’s your choice. Geef anders ook eens dingen aan die je belangrijk vind. Dat helpt namelijk om meer feedback te krijgen. Een paar zinnetjes geven niet echt veel aan. Als we weten wat je zoekt kunnen wij preciezer reageren op je. Let us know!

  36. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Iphone 5s. Langere software support, stabielere OS, betere app support en met de komende IOS 8 is het gesloten IOS helemaal niet meer zo gesloten. Je kunt zo’n beetje alles aanpassen binnenkort en dat zonder problemen dat shit gaat vast hangen. Andriod vind ik zeker niet slecht, het is een geweldig OS maar niet voor mij.

    Scherm grote kan een ding zijn maar het ligt eraan of je daar waarde aan hecht. Het scherm van de 5s is absoluut niet verkeerd. Tis gewoon super scherp ook al vergelijk je het met een s5. De camera van de 5s is ook echt geweldig. Die van de 5s net zo goed hoor, maar als je echt veel waarde hecht aan een goede camera heeft de iphone 5s een iets betere camera uit eigen ervaring.

    Jammer dat je zo Samsung gefoussed bent. Nexus 5 is idd zoals meerdere al aangeven ook zeer goed. Build quality gewijs alleen al een stuk beter en software wijs net zo goed. Minder gimmicks, waar je bij Samsung die “geweldige” touch swiss hebt die Android er niet echt beter op maakt aangezien het niet echt stabiel allemaal loopt.

    It’s your choice. Geef anders ook eens dingen aan die je belangrijk vind. Dat helpt namelijk om meer feedback te krijgen. Een paar zinnetjes geven niet echt veel aan. Als we weten wat je zoekt kunnen wij preciezer reageren op je. Let us know!

    Camera van de iPhone 5s beter? Galaxy S5 neemt op in 4K… Verder is er bij Apple inderdaad langer software support maar vind ik het scherm zo klein en lelijk…

  37. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Dus je hebt jouw keuze al gemaakt? Als ik jouw worden mag geloven.. Waarom wil jij perse voor een S5 gaan? Als jij reviews leest van het afgelopen jaar, dan zijn er betere android telefoons dan de S5.

  38. 242 XP
    Xnator's avatar

    Camera van de iPhone 5s beter? Galaxy S5 neemt op in 4K… Verder is er bij Apple inderdaad langer software support maar vind ik het scherm zo klein en lelijk…

    Resolutie zegt helemaal niks of een camera beter is of niet. Als je een iPhone 5s jailbreakt kun je via een mod ook 4k opnemen. Tis maar software maar absoluut geen ware 4k. De sensor van de iPhone 5s is een stuk beter dan galaxy s5. Waar de iPhone 5s nog in donkere plaatsen scherpe foto’s kan maken zit je met een galaxy s5 flink te kijken op het scherm omdat de framerate flink achteruit is gegaan. Of de foto dan scherp is weet je pas als hij genomen is. De live view is niet echt accuraat. Dit komt puur omdat de sensor groter is dan die van de galaxy s5 en meer licht naar kan opvangen. Daarnaast heb je ook nog dat de 5s een bursthoot heeft, waar hij in 1 sec 10 foto’s neemt. Dit is een een teken dat de sensor hardware matig sneller is plus komt erbij dat iPhone 5s ook nog eens in 120fps kan filmen. Wel is waar 720p maar het werk geweldig.

  39. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Resolutie zegt helemaal niks of een camera beter is of niet. Als je een iPhone 5s jailbreakt kun je via een mod ook 4k opnemen. Tis maar software maar absoluut geen ware 4k. De sensor van de iPhone 5s is een stuk beter dan galaxy s5. Waar de iPhone 5s nog in donkere plaatsen scherpe foto’s kan maken zit je met een galaxy s5 flink te kijken op het scherm omdat de framerate flink achteruit is gegaan. Of de foto dan scherp is weet je pas als hij genomen is. De live view is niet echt accuraat. Dit komt puur omdat de sensor groter is dan die van de galaxy s5 en meer licht naar kan opvangen. Daarnaast heb je ook nog dat de 5s een bursthoot heeft, waar hij in 1 sec 10 foto’s neemt. Dit is een een teken dat de sensor hardware matig sneller is plus komt erbij dat iPhone 5s ook nog eens in 120fps kan filmen. Wel is waar 720p maar het werk geweldig.

    Nee, de Galaxy S5 neemt echt op in Ultra HD. De iPhone 5S kan dit nooit doen, veelste weinig MP. We hebben het zelf getest in de winkel, de telefoon was aangesloten op een 4K TV.

  40. 242 XP
    Xnator's avatar

    Nee, de Galaxy S5 neemt echt op in Ultra HD. De iPhone 5S kan dit nooit doen, veelste weinig MP. We hebben het zelf getest in de winkel, de telefoon was aangesloten op een 4K TV.

    Als een spiegelreflex en video camera het nog maar net kunnen met zieke prijzen dan kan een telefoon dat nog lang niet. Tis software meer niet. 4k is 8MP. De camera van de iPhone ook. Dus zeker geen MP te kort.

  41. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Als een spiegelreflex en video camera het nog maar net kunnen met zieke prijzen dan kan een telefoon dat nog lang niet. Tis software meer niet. 4k is 8MP. De camera van de iPhone ook. Dus zeker geen MP te kort.

    Alsnog heb je 4K video op Samsung en op de iPhone 1080p.

  42. 242 XP
    Xnator's avatar

    En het enige wat je eraan hebt is dat je het kun zeggen maar heb je er helemaal niks aan. Als echt zo graag 4k wilt is het de Iphone even jailbreaken en voila, via een mod schiet je ook met “4K”.

  43. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    En het enige wat je eraan hebt is dat je het kun zeggen maar heb je er helemaal niks aan. Als echt zo graag 4k wilt is het de Iphone even jailbreaken en voila, via een mod schiet je ook met “4K”.

    Kdenk niet dat de iPhone dat aankan :p