Forum

Topic: prijs kinect los hier te lezen

Anoniem's avatar

Sinds bekend raakte dat de Kinect-sensor niet langer een vereiste is voor de Xbox One en de console ook zonder de sensor beschikbaar ging zijn, was er onduidelijkheid over de beschikbaarheid van de sensor voor mensen die deze achteraf toch in huis wilden nemen. Microsoft schept nu duidelijkheid met een releasedatum en prijs.

De losse Kinect-sensor voor de Xbox One zal vanaf 7 oktober op de Amerikaanse markt voor 150 dollar beschikbaar zijn, wat zich op de Europese markt zonder twijfel naar € 150 zal vertalen. Dat is 50 dollar meer dan het prijsverschil tussen een Xbox One mét Kinect en een Xbox One zonder. Door de downloadtitel Dance Central Spotlight bij de sensor te bundelen compenseert Microsoft dat prijsverschil gedeeltelijk.

Microsoft stelt dat ze nog steeds in Kinect geloven, maar gamers de keuze willen bieden om eerst de Xbox One zonder Kinect aan te schaffen en later alsnog een sensor aan de console toe te voegen. Als argumenten halen ze Skype-integratie en enkele Kinect-compatibele games aan.

Waar gaat het heen met MS

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    In het algemeen is het niet zo raar dat een bundel goedkoper is dan beide los
    Zeker met die “game” erbij denk ik dat het een logische prijs is

    Om je vraag te beantwoorden waar het heen gaat met MS,
    ik denk dat ze steeds meer zullen willen concurreren met de PS4,
    en dat de stijd nog lang niet gestreden is

  2. 1978 XP
    Faunus's avatar

    Zo wil niemand meer de Kinect kopen. Was een hele slechte tactiek door de One te bundelen met Kinect. Nu gaat ie los veel beter in de sales. Denk dat de feestdagen dit jaar erg interessant worden. Als GTA V dit jaar nog naar PS4 komt (waar ik zeer mijn twijfels over heb) dan moet Sony met een PS4 bundel komen en die game. Even zaken naar 400 met die game en bam dat kan al veel effect hebben.

  3. 486 XP
    4_the_players's avatar

    Waar gaat heen heen ? Zie je dat echt niet Ms probeert te concuren met Sony daar gaat het heen.

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Najaa programmeurs vinden het een topding om mee te werken. Hebben ze tenminste iets haha