Forum

Topic: nieuwe laptop, problemen met wifi

Anoniem's avatar

Beste forumleden, ik heb een probleem/uitdaging, en hoop er met jullie hulp samen uit te komen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar word er nu na een aantal dagen toch een beetje moedeloos van!

Sinds vorige week heb ik een nieuwe laptop (sony vaio), waar Windows 8 op stond. Eigenlijk had ik toen al wat problemen met verbinding maar heb het wel voor elkaar gekregen dat alles netjes werd geupdate, en ik naderhand Windows 8.1 kon installeren.
Nu het probleem, ik heb dus geen wifi verbinding op mijn laptop. Hij ziet alle draadloze verbindingen wel, maar zodra ik probeer te verbinden zegt de laptop ‘kan geen verbinding maken met dit netwerk’. Een andere laptop (Windows 7), mobiel, tablets, tv etc werken wel via wifi, en ook een bekabelde pc (Windows 8.1) werken wel gewoon.
Daarentegen werkt me nieuwe laptop bij iemand anders thuis wel gewoon via wifi zonder enkel probleem.

Iemand bekend met dit euvel? Ik word er doodziek van, en wil het nu wel eens werkend hebben. Heb het volgende al geprobeerd:
-Router resetten (hierna doet hij het, tot ik me laptop dicht doe en weer open)
-Router hard resetten (hierna doet hij het, tot ik me laptop dicht doe en weer open)
-Alle andere wifi apparaten uitschakelen ahfgezien van laptop
-Tijd instellingen corrigeren
-Het uitschakelen van de wifi adapter door Windows 8.1 is uitgezet

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik had iets soortgelijks met mijn laptop, bleek (waarschijnlijk) aan de wifi verbinding te liggen. Deze was namelijk 5Ghz en dit werd niet ondersteund door mijn netwerkkaart, hoewel ik wel kon verbinden met het netwerk en dan deed wifi het voor een paar minuten. Maar het viel daarna telkens weer uit. (Misschien een probleem met drivers?) Maar toen ik verbinding maakte met reguliere 2.4Ghz wifi werkte alles prima. *Klopt af* Misschien kan je kijken of je wellicht ook 5Ghz wifi hebt en als dat het geval is, of je laptop wel 5Ghz ondersteund?

  2. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Mijn laptop ondersteund zowel 2.4 als 5Ghz zover ik weet

    even nog ter informatie:
    – Zyxel modem/router P-2812HNU-F1
    – Sony Vaio SV1521T4E

  3. 74 XP
    AvanCade's avatar

    Het draadloos netwerk even verwijderen als bekend netwerk en dan weer opnieuw connectie maken wil ook wel eens helpen.

  4. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ik had dit probleem ook ondervonden, heb zelf ook een Sony Vaio. Na enkele opties dat niet werkte heb ik eens dieper gekeken naar de oorzaak. Sinds een week of twee heb ik een nieuwe driver geïnstalleerd, Atheros wat jij waarschijnlijk ook hebt. Het probleem is echter, dat als je bij deze networkadapters naar updates zoekt via de Sony Vaio model pagina, je waarschijnlijk de laatste versie al hebt. Dat is echter niet zo, en ik raad je aan om de nieuwste versie van de driver via Atheros’ website te downloaden.

  5. 288 XP
    shooterman100's avatar

    aangezien je hem nieuw hebt kan je sony bellen en misschien vervangen ze hem als het probleem niet software matig is

  6. 8825 XP
    7th-son's avatar

    @Avancade: al meerdere malen geprobeerd, dit wou niet werken helaas

    @Fatoeboy: bij mij zit er een andere wifi adapter in, deze combineerd WiFi en Bluetooth, maar ik zal inderdaad eens kijken of er nog andere drivers zijn, naar mijn weten (volgens internet) had ik de nieuwste.
    Ik heb een BCM43142 van het merk Broadcom, versie 6.30.59.124

    @shooterman100: Het lijkt mij geen hardware probleem, aangezien het wel werkt bij iemand anders thuis zonder enkele problemen.

  7. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Lijkt mij puur een driver probleem eigenlijk. Zou niet weten wat anders de oorzaak zou kunnen zijn, behalve je eigen wifi netwerk. Maar zoals je al aangaf werkt je wifi wel met andere apparaten van je..

  8. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Volgens mij is het probleem opgelost
    Er stond in de buurt een digitenne antenne, en die heb ik afgekoppeld, kijk toch bijna geen tv
    Ook heb ik wat simpele dingen aangepast in de router..

    Mag van mij een slotje op