Forum

Topic: PS3 valt uit na opstarten

Anoniem's avatar

Na zeven jaar is het eindelijk zover, mijn PS3 is helaas zo goed als overleden. 2 seconden na het opstarten wordt het groene lampje geel, en vervolgens wordt het een rood knipperend lampje en piept mijn ps3 om vervolgens uit te vallen.

Ik heb een beetje op het internet gekeken en het lijkt te gaan om een YLOD al weet ik het niet zeker. Weet iemand of het daadwerkelijk hier om een YLOD gaat en wat de kosten daarvan zijn om het te repareren?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 288 XP
    shooterman100's avatar

    ongeveer €40-60 kost het repareren maar er is kans dat die weer YLOD kan krijgen dus laat hem repareren bij een webshop dat garantie geeft

  2. 101 XP
    killermees's avatar

    ongeveer €40-60 kost het repareren maar er is kans dat die weer YLOD kan krijgen dus laat hem repareren bij een webshop dat garantie geeft

    ja ik had er al één gevonden die drie maanden garantie geeft en het voor 40 euro doet 😀

  3. 414 XP
    Milkyray's avatar

    Het is in principe een chipset die van je moederbord is losgekomen door de hitte. De hittebestendige “pasta”die je CPU beschermde is weggesmolten. Het vervangen hiervan is een goede, maar wel TIJDELIJKE oplossing, aangezien je PS3 wel evenveel hitte blijft produceren en dus waarschijnlijk binnen afzienbare tijd hetzelfde probleem weer gaat krijgen. Misschien een idee om voor een tientje of zo ergens een externe cooler te bestellen… (Bijvoorbeeld bij bol.com.)

  4. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    idd ylod heb ik ook gehad. heb toendertijd mijn PS3 zelf gerepareerd aan de hand van een youtubeguide om hem te repareren.
    daarna ging die alsnog kapot aan iets anders ondertussen ben ik al aan mijn 3 PS3 toe welke ook al een nieuwe Blu-ray heeft.
    maar ben bang dat het over is. moet wel zeggen dat 7 jaar toch netjes is naar mijn idee

  5. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    7 jaar kunnen ze makkelijk halen. Ligt ook wel aan de frequentie natuurlijk hoe vaak je dat ding hebt aan staan. Maar die van mij zit nu ook op 7 jaar. Heb hier dus nog een fat staan. Die werkt nu nog prima. Even afkloppen, maar hoop dat ie het ook nog een tijdje blijft doen. Want ik wil pas volgend jaar de ps4 gaan aanschaffen. Maar als mijn ps3 dan stuk gaat koop ik er nog wel een. Want ben echt een game verzamelaar. En wil toch die games kunnen blijven spelen.

  6. 1 XP
    Bull888's avatar

    De ps3 phat van mijn Broertje ging gisteren nog gwn aan, maar toen we de wifi hadden ingesteld viel hij opeens uit. Toen we hem aan wilden zetten werd het lampje oranje en daarna rood en toen hoorden we 3 piepjes. Later die dag ging hij wel weer even aan, maar daarna ging het weer mis. Iemand een idee wat het is?

  7. 57 XP
    ColdBurn's avatar

    Overleden denk ik zo

  8. Anoniem -
    87.195.107.xxx's avatar

    Receptjje hem dan

  9. Anoniem -
    212.127.195.xxx's avatar

    Worden dan als gewist

  10. 1 XP
    FordRacertje_'s avatar

    Hallo

    Als ik ps3 slim aan doe doet hij na 30 sec een raar geluid geven en valt hij uit.
    Maar ik weet zeker dat het geen YLOD is.
    Als iemant weet wat het is reageer dan AUB snel op mij in de reacties!

    Vriendelijke Groet FordRacer_

  11. Anoniem -
    86.91.14..xxx's avatar

    Ik heb het ook wat moet Ik doen