Forum

Topic: Harman Kardon set

Anoniem's avatar

Beste PSX-ers.

Ik heb een nieuw setje aangeschaft,

Alleen mijn vraag is : als ik snel door de PS4 menu’s scrollt dan valt het geluid weg via de boxen. Via het geluid van de tv niet. Overigens komt het geluid wel terug,maar het is net of het te snel gaat. Met mijn vorige set geen last van gehad. (dit is overigens een home cinema set,vorige enkel versterker)
Net of die de snelheid niet kan bij houden.

Kan dit komen door de HDMI kabel, moet ik hier een andere tussen planten die de snelheid aankan als het ware ?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 8825 XP
    7th-son's avatar

    heb je het al geprobeerd met een optische kabel?

  2. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    7th-Son, ja die er al tussen.

  3. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Als je die er ook standaard al aan heb zitten, zit je audio probleem niet in je hdmi kabel, misschien iets aan de instellingen?

  4. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Dat gevoel heb ik ook, ik heb dezelfde vraag beantwoord op het Harman Kardon forum, dus ben benieuwd wat hun bevindingen zijn.

    Mijn gevoel zegt ook inderdaad dat de HDMI kabel het niet trekt op een één of andere manier.

  5. 2457 XP
    peyj's avatar

    Dat gevoel heb ik ook, ik heb dezelfde vraag beantwoord op het Harman Kardon forum, dus ben benieuwd wat hun bevindingen zijn.

    Mijn gevoel zegt ook inderdaad dat de HDMI kabel het niet trekt op een één of andere manier.

    7th-son geeft juist aan dat het niet aan je HDMI kabel kan liggen. Want je hebt er ook een optische kabel tussen. Dus mijn vraag is nu even hoe heb je het precies aangesloten? Heb je je PS4 op je Kardon setje aangesloten via HDMI, optisch of beide? Heb je in je instellingen op je PS4 ook aangegeven dat audio via optisch moet?

    Heb je echt alleen HDMI, dan kan je de kabel makkelijk uitsluiten door je HDMI rechtstreeks van je PS4 op je tv aan te sluiten.
    Heb je een optische kabel er tussen zitten haal de kabel is weg en laat geluid eens alleen over HDMI gaan.

  6. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    7th-son geeft juist aan dat het niet aan je HDMI kabel kan liggen. Want je hebt er ook een optische kabel tussen. Dus mijn vraag is nu even hoe heb je het precies aangesloten? Heb je je PS4 op je Kardon setje aangesloten via HDMI, optisch of beide? Heb je in je instellingen op je PS4 ook aangegeven dat audio via optisch moet?

    Heb je echt alleen HDMI, dan kan je de kabel makkelijk uitsluiten door je HDMI rechtstreeks van je PS4 op je tv aan te sluiten.
    Heb je een optische kabel er tussen zitten haal de kabel is weg en laat geluid eens alleen over HDMI gaan.

    Ik heb de set met beide, zowel HDMI en optisch.
    De PS4 staat niet op de set gekoppelend,enkel op de tv, dus het geluid gaat als het ware via de tv.

  7. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    Ik heb de set met beide, zowel HDMI en optisch.
    De PS4 staat niet op de set gekoppelend,enkel op de tv, dus het geluid gaat als het ware via de tv.

    misschien komt het daar door

    sluit je ps4 gewoon rechtstreeks via de home cinema aan via optical

  8. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    misschien komt het daar door

    sluit je ps4 gewoon rechtstreeks via de home cinema aan via optical

    Net je tip opgevolgd, helaas hier hetzelfde probleem.
    Bepaalde geluidjes vallen weg, dit is goed merkbaar in de PS store.

  9. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    Net je tip opgevolgd, helaas hier hetzelfde probleem.
    Bepaalde geluidjes vallen weg, dit is goed merkbaar in de PS store.

    dat is raar dan zet het eens op bitstream of pcm

    heb je hem op dts staan of op 5.1 Dolby Pro Logic

    en om welke home cinema gaat het merk

  10. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    dat is raar dan zet het eens op bitstream of pcm

    heb je hem op dts staan of op 5.1 Dolby Pro Logic

    en om welke home cinema gaat het merk

    Om Harman Kardon, welliswaar 2.1

    Bitstream niet gevonden, pcm wel. Die staat op Off (Dacht bij HDMI out ofzo, maar weet ik niet even zeker)

  11. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Haal je optische kabel er uit en zet je ps4 instellingen op PCM (ik geloof de eerste keuze).probeer het daarna nog eens..

    En ik denk dat dragonblade bedoelde wat voor merk en type, dus niet alleen de merknaam

  12. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Merktype : bds 330.

    Ben er ook achter dat de tv alweer verouderd is.. ik heb HMDI dvi ingang, tegenwoordig is dat alweer HDMI arc
    Hierbij is er dan geen optische kabel nodig.

    Maar toch vreemd dat die het geluid niet kan bijbenen als het ware

  13. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Doe je hdmi van je ps4 in je tv, en je optische kabel in je harman kardon
    Volgens mij is de optische aansluiting in een tv namelijk een uitgang, geen ingang
    Dat zou de reden kunnen zijn

    Hoe zit je harman kardon set aangesloten op je tv?

  14. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Mijn set zit aangesloten :

    Harman kardon met HDMI kabel van en naar de tv. (1 kabel) + optische kabel. Thats it.
    Plug and play.

    Het probleem is dat mijn tv te oud is, mijn ingang is een HDIM DVI, dat is enkel audio heb ik geleerd. (staat ook het boekje)
    Mijn tv moet HDMI ARC hebben (die de set wel heeft)

    Vandaar dat ik de optische kabel moet gebruiken voor het geluid,anders kan ik die achterwege laten.

    Dus volgend project : nieuwe tv (aangezien de mijne aardig oud is alweer)

  15. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Stop de optische kabel eens in je ps4 en in je versterker, de rest laten zitten, kijken wat dat doet..