Forum

Topic: PS3 maakt een tikkend geluid en loopt na 10 min vast please help me?!

Anoniem's avatar

Als ik mijn ps3 SLIM (160 gig) opstart is er niks mee aan de hand tot dat ik online ga (bo2, ghost en FIFA elke game!) hij gaat een raar tikkend geluid maken dat bij de poweradapter weg komt het geluid valt steeds weg en hij begint te haperen ongeveer na 10 min spelen loopt hij vast hij is al 50 keer vastgelopen en ik weet niet wat ik moet doen ik heb al heel veel geprobeerd please reageer en help me!
alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    even op youtube op zoeken, met een beetje geluk, en als je beetje handig bent, kan je het zelf verhelpen, voor de zekerheid eerst op youtube zoeken, 😉

  2. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Een tikkend geluid kunnen een paar dingen zijn, bv je HDD of Blu-Ray of je Koelvin

    Heb je het niet met een game of demo die op je HDD staat, dan kan het je Blu-Ray speler zijn

    Wat het ook kan zijn is stof in je PS3 (op je koelvin) dan hoor je een zachte tik en door stof kan je PS3 kan warmer worden en kan dan gaan uitvallen

    Als dat zo is dan moet je je PS3 uitzetten en de stroom er af halen (kabel of stekker ff los)
    Stroom er weer aansluiten terwijl je de eject knop ingedrukt blijft houden
    De koelvin gaat nu tijdelijk harder draaien waardoor hij zichzelf van binnen schoonblaast

    Ik zou dit als eerste proberen, hopelijk werkt het

  3. 4 XP
    Fifa-Verslaafde's avatar

    Een tikkend geluid kunnen een paar dingen zijn, bv je HDD of Blu-Ray of je Koelvin

    Heb je het niet met een game of demo die op je HDD staat, dan kan het je Blu-Ray speler zijn

    Wat het ook kan zijn is stof in je PS3 (op je koelvin) dan hoor je een zachte tik en door stof kan je PS3 kan warmer worden en kan dan gaan uitvallen

    Als dat zo is dan moet je je PS3 uitzetten en de stroom er af halen (kabel of stekker ff los)
    Stroom er weer aansluiten terwijl je de eject knop ingedrukt blijft houden
    De koelvin gaat nu tijdelijk harder draaien waardoor hij zichzelf van binnen schoonblaast

    Ik zou dit als eerste proberen, hopelijk werkt het

    Dat heb ik allemaal geprobeerd maar het getik en het gelag blijft doorgaan met de demo hoor je geen getik maar met alle andere games wel! ik ben ten einde raad

  4. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    om je ps3 stof vrij te maken (op de onderstaande link klikken) op deze manier blaast het veel stof uit je ps3, bedenk wel dat na 5 jaar veel stof tussen de luchtingswegen blijft hangen, is toch raadzaam om je ps3 te openen en schoon te maken;)
    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?13679-Eenvoudig-De-PS3-Stof-vrij-maken

  5. 4 XP
    Fifa-Verslaafde's avatar

    om je ps3 stof vrij te maken (op de onderstaande link klikken) op deze manier blaast het veel stof uit je ps3, bedenk wel dat na 5 jaar veel stof tussen de luchtingswegen blijft hangen, is toch raadzaam om je ps3 te openen en schoon te maken;)
    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?13679-Eenvoudig-De-PS3-Stof-vrij-maken

    Ik heb bijde al meerdere keren geprobeerd ik denk dat het aan de laser ik denk dat ik em weg breng ter reparatie want ik wil hem niet stukker hebben dan hij al is -_-

  6. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Dat heb ik allemaal geprobeerd maar het getik en het gelag blijft doorgaan met de demo hoor je geen getik maar met alle andere games wel! ik ben ten einde raad

    Als het met een Demo niet zo is, dan is het denk wel je Blu-Ray speler

    Ik weet niet of het slim is een oude PS3 te laten repareren, kost al snel meer dan €100,= en vaak zijn ze na 3 maanden weer kapot
    Voor ongeveer € 180,= heb je al een nieuwe incl 2 jaar garantie (en heb je gelijk een extra controller)

  7. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Je zou ook eens kunnen kijken wat dat betreffende onderdeel kost, even op zoeken, hier heb je een site waar je ook 2de handse ps3`s kan kopen, zo dat je weet wat de prijzen zijn, wens je veel geluk dat je ps3 snel weer werkt, hoop je hier mee van dienst te zijn.

  8. Anoniem -
    207.46.13.xxx's avatar

    Mij ps3 ging in eens uit en hij gaat niet meer aan wat moet ik doen