Forum

Topic: Hulp speakerset

Anoniem's avatar

Dames en heren,

na een jaar of 6 gebruik zijn mijn logitech speakers a 60 euro overleden. Ik zoek nu nieuwe speakers voor bij mijn pc. Deze zijn niet voor gaming bedoeld, maar voornamelijk om muziek af te spelen. Bij mn tv heb ik een 2.1 set van Hercules, en die vind ik prima. De reden dat ik 2,1 zoek en niet groter is dat ik nogal klein woon en in een appartementencomplex dus een surround set met super veel vermogen heeft ook weinig zin. Overigens zouden het ook gewoon 2 speakers mogen zijn. Mits de kwaliteit goed is. (is een subwoofer nodig?) Dit is dan ook mijn enige eis. Het hoeft niet veel vermogen te hebben, maar moet qua geluidskwaliteit echt top zijn.

Qua budget wil ik een maximum stellen van 300 euro. Over niet al te lange tijd zal ik waarschijnlijk groter gaan wonen en dan zullen deze speakers gebruikt worden in game/muziek kamer en dus ook in een kleine ruimte. Dan wil ik in mijn woonkamer een goede surround set kopen en om die reden wil ik nu geen duizenden euros uitgeven. Voor ik naar een hi-fi winkel ren zou ik hier graag wat tips krijgen van mensen die er wat meer verstand van hebben. De eis is dus om binnen het budget een zo goed mogelijke geluidskwaliteit te krijgen. Vermogen maakt niet erg uit. Ik vraag me wel eens af of het slim is voor de kwaliteit om de speakers gewoon aan te sluiten op de headphone aansluiting of dat er ook nog andere/betere mogelijkheden zijn.

Hopelijk kan iemand me hiermee van tips voorzien!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Logitech z623

  2. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Dames en heren,

    na een jaar of 6 gebruik zijn mijn logitech speakers a 60 euro overleden. Ik zoek nu nieuwe speakers voor bij mijn pc. Deze zijn niet voor gaming bedoeld, maar voornamelijk om muziek af te spelen. Bij mn tv heb ik een 2.1 set van Hercules, en die vind ik prima. De reden dat ik 2,1 zoek en niet groter is dat ik nogal klein woon en in een appartementencomplex dus een surround set met super veel vermogen heeft ook weinig zin. Overigens zouden het ook gewoon 2 speakers mogen zijn. Mits de kwaliteit goed is. (is een subwoofer nodig?) Dit is dan ook mijn enige eis. Het hoeft niet veel vermogen te hebben, maar moet qua geluidskwaliteit echt top zijn.

    Qua budget wil ik een maximum stellen van 300 euro. Over niet al te lange tijd zal ik waarschijnlijk groter gaan wonen en dan zullen deze speakers gebruikt worden in game/muziek kamer en dus ook in een kleine ruimte. Dan wil ik in mijn woonkamer een goede surround set kopen en om die reden wil ik nu geen duizenden euros uitgeven. Voor ik naar een hi-fi winkel ren zou ik hier graag wat tips krijgen van mensen die er wat meer verstand van hebben. De eis is dus om binnen het budget een zo goed mogelijke geluidskwaliteit te krijgen. Vermogen maakt niet erg uit. Ik vraag me wel eens af of het slim is voor de kwaliteit om de speakers gewoon aan te sluiten op de headphone aansluiting of dat er ook nog andere/betere mogelijkheden zijn.

    Hopelijk kan iemand me hiermee van tips voorzien!

    Op tweakers (nerd paradijs) heb je forum over home cinema sets, speakers etc. Mensen posten foto’s van hun lay-out ervaringen enz. Hele mooie dingen gezien en met zo een budget kom je er zeker uit.

  3. 382 XP
    e-man's avatar

    Danku!

    Wat voor speakers heb je eigenlijk zelf Said?

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Jamo S 426 HCS 3 5.0 (Zwart) en een Onkyo AV-HTR548B (Boven je budget)

    Ben een serie / movie lover 🙂 Mooie van tweakers is ook dat je soms ziet hoe ze het hebben ingericht super slick en meeste nog redelijk geprijst.

  5. 382 XP
    e-man's avatar

    Die jamo set ziet er wel erg mooi uit en is ook wel betaalbaar. Alleen is zo’n centerspeaker niet handig te plaatsen hier. Wat is precies het nut van zo’n receiver eigenlijk. Heb al zitten googelen maar misschien kan jij dat in n00b taal even uitleggen. Voor nu inderdaad niet van belang maar als ik ooit voor de lange termijn een berg geld wil uitgeven kan het misschien nuttig zijn (?)

  6. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    ik heb een setje boxjes van yamaha 70 euro nooit meer van die logitech troep. Yamaha NX 50 op plattetv.nl gekocht.

  7. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Die jamo set ziet er wel erg mooi uit en is ook wel betaalbaar. Alleen is zo’n centerspeaker niet handig te plaatsen hier. Wat is precies het nut van zo’n receiver eigenlijk. Heb al zitten googelen maar misschien kan jij dat in n00b taal even uitleggen. Voor nu inderdaad niet van belang maar als ik ooit voor de lange termijn een berg geld wil uitgeven kan het misschien nuttig zijn (?)

    http://www.homecinemamagazine.nl/2013/05/wat-is-een-av-receiver/

    Lees vanaf het stukje wat is een av receiver. Ik heb het meer omdat ik een server heb voor streamen en verscheidene apparaten aansluit zoals ps3, computer etc.

  8. 382 XP
    e-man's avatar

    Ok. Helder. En zo iets? Van wat ik lees is het wel behoorlijk ok allemaal maar ik weet het niet zo zonder subwoofer.

    http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/product/242471-bose-computer-musicmonitor/prijzen

  9. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Ok. Helder. En zo iets? Van wat ik lees is het wel behoorlijk ok allemaal maar ik weet het niet zo zonder subwoofer.

    http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/product/242471-bose-computer-musicmonitor/prijzen

    Voor die prijs raad ik je dat echter niet aan. Heb even je post goed doorgelopen en aangezien je het voor game en muziek in een kleine ruimte gaat raad ik je de volgende aan:

    Voor de average gebruiker af en toe beetje muziek etc

    http://tweakers.net/pricewatch/263452/logitech-z506/specificaties/

    Reviews: http://tweakers.net/pricewatch/263452/logitech-z506/reviews/

    —–

    Ongeveer hetzelfde als bovenstaande maar uiteraard met betere specs

    http://tweakers.net/pricewatch/263412/logitech-speaker-system-z623.html

    Reviews: http://tweakers.net/pricewatch/263412/logitech-speaker-system-z623/reviews/

    —-

    Wil je een wat overpowered iets voor muziek en gamen dan raad ik je deze 100% aan en zit ook binnen je aangegeven budget. Aanrader aangezien je het geld ervoor hebt.

    http://tweakers.net/pricewatch/279592/logitech-z906.html

    Reviews: http://tweakers.net/pricewatch/279592/logitech-z906/reviews/

  10. 382 XP
    e-man's avatar

    Bedankt voor je input man! Het gaat mij inderdaad om de muziek vooral en films dus ja… Maar gezien het feit dat ik nog maar een jaar of 2 vooruit hoef is de kans groot dat het dan die z623 moet. 5.1 is wel mooier maar is hier niet te doen qua ruimte. Dan wordt mijn papegaai echt doof en de buren woest haha. En qua ruimte is het ook irritant. Ik ga zelf nog even kijken op tweakers forum (inderdaad veel te vinden) en dan vandeweek f 1 kopen.

  11. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Bedankt voor je input man! Het gaat mij inderdaad om de muziek vooral en films dus ja… Maar gezien het feit dat ik nog maar een jaar of 2 vooruit hoef is de kans groot dat het dan die z623 moet. 5.1 is wel mooier maar is hier niet te doen qua ruimte. Dan wordt mijn papegaai echt doof en de buren woest haha. En qua ruimte is het ook irritant. Ik ga zelf nog even kijken op tweakers forum (inderdaad veel te vinden) en dan vandeweek f 1 kopen.

    Je hoeft hem ook niet keihard te zetten orr 🙂 Uiteraard geen dank succes!

  12. 8825 XP
    7th-son's avatar

    En als hij voor dat geld nou een receiver haalt met 2 speakers?
    Kan hij die later in zijn nieuwe huis opnieuw gebruiken, en hoeft hij alleen nog een paar surround speakers te halen en een subwoofer.

    Overigens vind ik een subwoofer ook niet zo belangrijk, maar dat hangt van je speakers af en opstelling

  13. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    En als hij voor dat geld nou een receiver haalt met 2 speakers?
    Kan hij die later in zijn nieuwe huis opnieuw gebruiken, en hoeft hij alleen nog een paar surround speakers te halen en een subwoofer.

    Overigens vind ik een subwoofer ook niet zo belangrijk, maar dat hangt van je speakers af en opstelling

    Heeft geen nut ivm zijn huidige opstelling /situatie van nu.

  14. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Heeft geen nut ivm zijn huidige opstelling /situatie van nu.

    Ik heb zelf ook een wat duurdere receiver (sony dn1040) met maar 2 speakers aangesloten. Omdat ik nu wegens omstandigheden bij me ouders zit. Maar ik neem deze straks mee naar me eigen huisje, en ga dan vol gebruik maken van de 7.2 surround hehehe

  15. 382 XP
    e-man's avatar

    Ik heb dat zelf ook even zitten bekijken maar ik ga denk ik voor de z623 of z906 (is die surroundset eigenlijk een beetje makkelijk aan te sluiten en komt bijvoorbeeld spotify stream ook automatisch over alle speakers?) Die set word dan mijn nieuwe huis zodra de portemonnee het dan toelaat doorgeschoven als gameset en voor muziek en films koop ik dan een high end setup. De 2.1 set die ik op dit moment voor gaming gebruik zal ik dan aan 1 van mijn zwagers verkopen!

    Stel, bedenk ik nu, ik ga voor de z906. Is er dan een mogelijkheid om zowel mijn laptop (muziek/Bluray) als mijn ps4 tegelijk op de set aan te sluiten, zodat ik makkelijk kan switchen tussen laptop en ps4. Zo te zien en lezen is die z906 namelijk een prima set. Als het makkelijk switchen is, dan is mijn keuze sowieso gemaakt. Of moet ik altijd met kabels lopen wisselen?

  16. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Ik heb dat zelf ook even zitten bekijken maar ik ga denk ik voor de z623 of z906 (is die surroundset eigenlijk een beetje makkelijk aan te sluiten en komt bijvoorbeeld spotify stream ook automatisch over alle speakers?) Die set word dan mijn nieuwe huis zodra de portemonnee het dan toelaat doorgeschoven als gameset en voor muziek en films koop ik dan een high end setup. De 2.1 set die ik op dit moment voor gaming gebruik zal ik dan aan 1 van mijn zwagers verkopen!

    Stel, bedenk ik nu, ik ga voor de z906. Is er dan een mogelijkheid om zowel mijn laptop (muziek/Bluray) als mijn ps4 tegelijk op de set aan te sluiten, zodat ik makkelijk kan switchen tussen laptop en ps4. Zo te zien en lezen is die z906 namelijk een prima set. Als het makkelijk switchen is, dan is mijn keuze sowieso gemaakt. Of moet ik altijd met kabels lopen wisselen?

    Is makkelijk te switchen. Ps4 via optical en pc via 3.5mm

  17. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Ik heb dat zelf ook even zitten bekijken maar ik ga denk ik voor de z623 of z906 (is die surroundset eigenlijk een beetje makkelijk aan te sluiten en komt bijvoorbeeld spotify stream ook automatisch over alle speakers?) Die set word dan mijn nieuwe huis zodra de portemonnee het dan toelaat doorgeschoven als gameset en voor muziek en films koop ik dan een high end setup. De 2.1 set die ik op dit moment voor gaming gebruik zal ik dan aan 1 van mijn zwagers verkopen!

    Stel, bedenk ik nu, ik ga voor de z906. Is er dan een mogelijkheid om zowel mijn laptop (muziek/Bluray) als mijn ps4 tegelijk op de set aan te sluiten, zodat ik makkelijk kan switchen tussen laptop en ps4. Zo te zien en lezen is die z906 namelijk een prima set. Als het makkelijk switchen is, dan is mijn keuze sowieso gemaakt. Of moet ik altijd met kabels lopen wisselen?

    Voor 20 a 30 euro kan je een draadloze receiver kopen. Kan je connecten met bluetooth via telefoon, laptop etc.

    Met je ps4 moet je wel een kabel gebruiken aangezien dat niet ondersteund wordt. Je kan ook eventueel een 3.5 mm met 2 koppen kopen kan je 2 apparaten pluggen 🙂 Manier van Dju Dju kan eventueel ook.

  18. 382 XP
    e-man's avatar

    Zojuist een Z906 logitech bluetooth ontvanger en een optic audiio kabel besteld. De kogel is door de kerk, en ik ben zeer benieuwd. Volgende week maandag komt ie. De eerste dag dat ik thuis ben onder bezorgtijden… FUUUUUUUUUUUUUUUUUUU :p