Forum

Topic: Alien: Isolation of The Evil Within?

Anoniem's avatar

Hey Mannen (en mannen verkleed als vrouwen),

Het is weer salaris tijd en elke maand heb ik mijn gamebudget van 1 game. AC: Unity ga ik met mijn volgend salaris halen dus nu zit ik te twijfelen tussen Alien: Isolation of The Evil Within.

Welke is aan te raden om eerst op te pikken?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Over The Evil Within kan ik niet oordelen, maar Alien Isolation vind ik erg tof. Zeker als je de Alien-films hebt gezien heeft het wel iets nostalgisch. Game heeft wat weg van Outlast en is op momenten scary as hell. AI vind ik alleen een kritiekpuntje, want hoewel duidelijk is te zien dat de ontwikkelaars hun best hebben gedaan aan Alien, hadden ze wel wat meer mogen doen aan de overige vijanden.. Soldaten reageren nogal lomp. Ander puntje is dat de game op een gegeven moment wat repetitief kan worden, maar dat is meer iets persoonlijks.

  2. 490 XP
    Goregash's avatar

    Dead space is en blijft mijn favoriet qua Sci-fi Alien survival en ben al sinds deel 1 op zoek naar een gewaagde tegenhanger. Evil within heeft voor mijn gevoel wel iets weg van de psychische horror van Dead Space en Alien heeft weer het sci-fi op een “verlaten” ruimtevaartuig.

    Toch lijkt evil within me iets enger dan alien isolation maar ja ik wil ze uiteindelijk wel allebei spelen xD

  3. 1870 XP
    R*forever's avatar

    nou, ik heb beide games niet maar ik heb al ferm wat walktroughs bekeken/livestreams…

    Alien isolation is gewoon een hide AND seek game. Boring as fuck. Enkel voor de fans als je het mij vraagt…

    THE EVIL WITHIN: de game lijkt niet grafisch super sterk maar de atmosfeer en sfeer van de gamelevels zijn echt insane. Deze is kwalitatief toch echt sterk.

    Ik wil hem zelf ook wel eens spelen maar het is niet echt mijn genre. Want je kan de game letterlijk gewoon vanbuiten kennen omdat er maar 15 unieke en lange chapters zijn…

    Het horror sfeertje zit er duidelijk in maar toch is het een beetje kiddy. Nou ja, ik speel gewoon bijna nooit horror omdat ik meer van sandbox games houdt.

    Het is wel een game waar tenminste aan gewerkt is. Bethesda heeft ook enkel maar een studio die een game maakt dus je krijgt waar voor je geld…

    Toch zou ik nog wachten dat hij een beetje zakt want het is zo een game van eens gespeeld is de pret eraf…natuurlijk heb je nog nieuw game mode +

    Je kan ook 2 games kopen in november he 🙂

    Ik kan alleszins niet wachten op GTA V: real edition. Maar assassin’s creed unity, far cry 4 en cod advanced warefare staat ook nog in de pre order…

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    nou, ik heb beide games niet maar ik heb al ferm wat walktroughs bekeken/livestreams…

    Alien isolation is gewoon een hide AND seek game. Boring as fuck. Enkel voor de fans als je het mij vraagt…

    THE EVIL WITHIN: de game lijkt niet grafisch super sterk maar de atmosfeer en sfeer van de gamelevels zijn echt insane. Deze is kwalitatief toch echt sterk.

    Ik wil hem zelf ook wel eens spelen maar het is niet echt mijn genre. Want je kan de game letterlijk gewoon vanbuiten kennen omdat er maar 15 unieke en lange chapters zijn…

    Het horror sfeertje zit er duidelijk in maar toch is het een beetje kiddy. Nou ja, ik speel gewoon bijna nooit horror omdat ik meer van sandbox games houdt.

    Het is wel een game waar tenminste aan gewerkt is. Bethesda heeft ook enkel maar een studio die een game maakt dus je krijgt waar voor je geld…

    Toch zou ik nog wachten dat hij een beetje zakt want het is zo een game van eens gespeeld is de pret eraf…natuurlijk heb je nog nieuw game mode +

    Je kan ook 2 games kopen in november he 🙂

    Ik kan alleszins niet wachten op GTA V: real edition. Maar assassin’s creed unity, far cry 4 en cod advanced warefare staat ook nog in de pre order…

    even off-topic, maak jij je avatars zelf of haal je deze van internet. kan niet echt een goede website vinden. nice pics bij jou mate!

  5. 1870 XP
    R*forever's avatar

    even off-topic, maak jij je avatars zelf of haal je deze van internet. kan niet echt een goede website vinden. nice pics bij jou mate!

    Die heb ik zelf gemaakt met men iPad …(Adobe Photoshop touch)

    Indien je echt iets wilt wil ik wel eens een maken voor jou..

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    The Evil Within ben ik nu aan het spelen op de ps4.
    Ik raad deze game zwaar af ook al kost de game maar 50 eur voor de ps4.

    Erger me kapot aan,
    -kogels die niet aankomen bij de vijanden
    -lucifers die het gene wat in brand moet niet in brand steken
    -vaak moet ik een paar keer op de knop moet drukken voordat je ergens op klimt
    In tegenstelling tot Resident Evil 1/2/3/zero/Veronica waar ik me totaal niet erger aan de camera heb ik dat bij deze game wel.
    Mijn cijfer voor deze game is 6/10

    Alien: Isolation heb ik niet, maar ik raad je aan niet het volle pond te betalen voor deze 2 games.

  7. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    misschien een van de games halen en ruilen in het marktplaats topic?

  8. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    The Evil Within ben ik nu aan het spelen op de ps4.
    Ik raad deze game zwaar af ook al kost de game maar 50 eur voor de ps4.

    Erger me kapot aan,
    -kogels die niet aankomen bij de vijanden
    -lucifers die het gene wat in brand moet niet in brand steken
    -vaak moet ik een paar keer op de knop moet drukken voordat je ergens op klimt
    In tegenstelling tot Resident Evil 1/2/3/zero/Veronica waar ik me totaal niet erger aan de camera heb ik dat bij deze game wel.
    Mijn cijfer voor deze game is 6/10

    Alien: Isolation heb ik niet, maar ik raad je aan niet het volle pond te betalen voor deze 2 games.

    Dit had ik juist ook, ik was vroeger helemaal gek van de Resident Evil serie. Vooraal 1 t/m 3, heerlijke games.

    Helaas na al die jaren zijn we te verwend kwa games die wel goed zijn uitgewerkt en heb ik The Evil Within gelijk de deur weer uitgedaan.

    Ik kijk wel streams, krijg ik ook wat mee van het verhaal, maar hoef ik niet te ergeren aan al die punten die jij opnoemt. 😉

  9. 490 XP
    Goregash's avatar

    Ik heb dus uiteindelijk Alien Isolation gisteren gehaald 🙂 Bedankt voor de tips enz.

    Tot nu toe erg onder de indruk van de game. Het is spannend en soms een beetje griezelig maar het voelt wel een beetje als Dead Space 2. (En dat is goed lol) Wel lineair met een klein beetje open gangen, wat naar secret areas gaat.

    Sfeer zit er in ieder geval goed in en soms wel aardige schrikmomenten. Je moet wel goed opletten moet ik zeggen, want de eerste keer dat je de Alien zou zien is mij compleet ontgaan xD Erg spannende muziek en zag hem pas toen ik allang veilig was.

    De setting is wel heel erg in Alien sfeer, dus idd de echte fans zullen het zeker waarderen. 2 gratis DLC erbij gekregen dus ik kijk ff of ik me geld eruit krijg 🙂 En anders ruil ik em weer in zodat ik Unity goedkoper krijg.

  10. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Als je van brute, gekke spanning houd zou ik evil within kopen. Ik heb de game zelf niet mar aan alle trailers, gameplay vids enzo te zien is die echt ziek.
    En dat terwijl ik helemaal niet van horrorgames houd.