Forum

Topic: controller registratie ps4

Anoniem's avatar

Beste forumlezers,

ik heb een tijdje geleden een ps4 gekocht met twee controllers, alles deed het prima en ik had tot dusver geen problemen. toen iemand anders zijn controller weg was, heb ik mijn controllers aan hem uitgeleend. Daar heb ik toen een controller registratie gedaan, het lukte. Maar nu ik zelf weer de controllers wil gaan gebruiken lukt het niet om de controller met de ps4 te verbinden, ik het met de USB-kabel geprobeerd, ook zonder. maar niks werkte. Wie kan mij helpen?

Gr. kipuitdeoven

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

38 reacties

  1. 33 XP
    snowleopard's avatar

    Heb hetzelfde gehad met de 2.01 update, naar de 2.02 gegaan en daarna geen problemen meer gehad.

  2. 23 XP
    afca-alex's avatar

    Share + PS knop ingedrukt houden tot die balk knippert , dan verbinden met USB kabel misschien werkt dat?

  3. 248 XP
    KingOfPop1981's avatar

    Via save mode even met kabel verbinden.

  4. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Nope alle Fout Controller via USB aansluiten en dan je Controller reseten en hij werkt weer , je reset zit Achterop je controller dat kleine gaatje gewoon met een naald prikken , en als je dan de PS toets indrukt is die weer gekoppeld

  5. 248 XP
    KingOfPop1981's avatar

    Nope alle Fout Controller via USB aansluiten en dan je Controller reseten en hij werkt weer , je reset zit Achterop je controller dat kleine gaatje gewoon met een naald prikken , en als je dan de PS toets indrukt is die weer gekoppeld

    Bij mij werkte het via de save mode. Maar jou manier is wat sneller. 🙂

  6. Anoniem -
    84.30.121..xxx's avatar

    Oke of je gooid hem op de grond

  7. 196 XP
    lancolot's avatar

    Achterkant van de controller gaatje indrukken met sateprikker of dergelijke, en dan vervolgens aansluiten op ps4 > wachten tot die oplaad en dan op je ps knop rammen en dan doet die het weer.

  8. Anoniem -
    84.85.241..xxx's avatar

    Niks heeft bij mij gewerkt. HELP

  9. Anoniem -
    95.91.204..xxx's avatar

    mijn playstation 4 controller verwisseld niet meer van verbinding met mijn playstation

  10. Anoniem -
    213.73.21.xxx's avatar

    Bij ons heeft niks van dat alles gewerkt

  11. Anoniem -
    104.131.24..xxx's avatar

    Alles hielp bij mij ook niet. Bij de derde keer wisselen van usb kabbel was de koppeling een eitje. Dus koppeling is afhankelijk van welke soort usb kabel.

  12. Anoniem -
    213.127.220..xxx's avatar

    ik alles gebrobeert niks werkt

  13. Anoniem -
    66.249.64..xxx's avatar

    Ik heb een controller waarvan 2 dagen geleden de PS knop het niet doet (de middelste knop) ook al klik ik erop of dat gaatje aan de achter kant niks lukt is hij dan kapot of weten jullie het

  14. Anoniem -
    62.72.192.xxx's avatar

    @66.249.64..xxx: ik heb geen idee

  15. 386 XP
    M3blaze's avatar

    @104.131.24..xxx: welke soort USB kabel heb je dan nodig? Want met remote play op de Mac, maakt de controller verbinding met de ps4 ipv de remote play app op de mac, waardoor de verbinding met remote play verbreekt.

  16. Anoniem -
    84.197.204..xxx's avatar

    @M3blaze: mijn x werkte niet meer in games heb hem gereset en nu speel ik FIFA en heeft het bakje een eigen willetje als ik pas geeft hij altijd een pas achter het steunbeen plus ik kan niet meer sprinten met r2 als ik r2 druk doet hij volledig raar wie kan mij helpen

  17. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    @84.197.204..xxx: niemand?

  18. 86 XP
    johnny31's avatar

    verwijder even je controllers uit de lijst in je ps (ergens bij apparaten/controllers?) zodat als je controller niet stuk is zou het nu moeten lukken.

  19. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    Wanneer beide controllers niet meer werken en je meerdere keren op reset gedrukt hebt. Gewoon de stekker uit de ps halen terwijl hij aan staat.
    Usb kabel aan de controller laten zitten.
    En via de ps toets aanzetten alles werkt weer bij mij

  20. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    Gewion PS uit zetten in start menu Dan reset de PS en controller

  21. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    Ik heb een aantal verschilende kabels geprobeerd en bij mijn turtle beach kabel deed hij het opeens wel

  22. Anoniem -
    2001:0985:2f80:0001:d097:6154:54b7:d.xxx's avatar

    @afca-alex: deze is goud ik was aan het lurken naar een oplossing en deze werkt TOP gozer bedankt

  23. Anoniem -
    85.150.147.xxx's avatar

    @M3blaze: is het mogelijk dan om met je Ps3 controller via “ps4 remote play” op je mac te spelen? Ik krijg de controller verbonden met de Pc (bluetooth) maar bewegen in remote play wilt hij maar niet doen.. alvast bedankt!

  24. 386 XP
    M3blaze's avatar

    @85.150.147.xxx: ik heb het aan de praat gekregen door een ander USB kabel. Blijkbaar kan er verschil in zitten.

  25. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    @M3blaze: maar je hebt niets speciaals moeten doen? Een extra driver installeren of een bepaalde setting instellen ofso? En werkt het dan als de usbkabel aangesloten blijft of ook draadloos? Alvast bedankt!

  26. 386 XP
    M3blaze's avatar

    @144.76.14.xxx: ik heb er niks extras voor hoeven doen. In mijn geval ging het om remoteplay via de laptop. Wat het verschil in USB kabel is weet ik niet, maar na verschillende kabels geprobeerd te hebben, was het duidelijk dat met de ene kabel alles goed werkt en met de andere niet. Via remoteplay dient de kabel aangesloten te blijven. Maar met de verkeerde kabel herkent de controller en de systeem elkaar niet.

  27. Anoniem -
    2a02:a03f:1807:5800:6d3c:7c30:52e7:b.xxx's avatar

    @M3blaze: nog een laatste vraagje; is het de originele usbkabel waar het uiteindelijk mee gelukt is? Superbedankt!

  28. 386 XP
    M3blaze's avatar

    @2a02:a03f:1807:5800:6d3c:7c30:52e7:b.xxx: er zit geen USB kabel bij, wanneer je een Ps4 koopt, dus nee. Je zou kunnen vragen bij een winkel naar verschillende USB kabels en daar het beste uit kiezen. Ik had het geluk dat ik meerdere kabels had liggen.

  29. Anoniem -
    2a02:a03f:1807:5800:e579:fbf3:6d4f:c.xxx's avatar

    @M3blaze: bij mij zat er gewoon een kabeltje bij hoor..

  30. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    controller reset werkt prima. bedankt voor de tip!

  31. Anoniem -
    68.180.230.xxx's avatar

    er zit er ook een op mijn controle maar heb er maar een wat moet ik er aan doen groetjes Alfred

  32. Anoniem -
    66.249.6.xxx's avatar

    Gebruik een andere oplader dat werkte bij mij

  33. Anoniem -
    80.112.81..xxx's avatar

    Stroom uittrekken terwijl hij aanstaat en dan opstarten met controler verbonden met USB werkte bij mij

  34. Anoniem -
    2001:983:50d2:1:75eb:5331:f7b2:a.xxx's avatar

    @144.76.14.xxx: deze is de enige die heeft geholpen! Thanks kerel

  35. Anoniem -
    86.81.146.xxx's avatar

    @80.112.81..xxx:
    Lijkt me niet erg slim om de stekker uit de PS4 te halen terwijl hij aan staat je loopt groot risico dat je al je save data kwijt bent en je loopt kans dat je PS4 beschadigd er word door Sony op gewezen dat je dit nooit moet doen ik begrijp niet dat mensen zulke adviezen geven zonder op de risico’s daarvan te wijzen er zijn allerlei processen bezig op de achtergrond die dus niet correct worden afgesloten met gevolg van data verlies of nog erger doe dit dus niet.

  36. Anoniem -
    Anoniem-6207's avatar

    hallo ik heb een nacon controller maar kan mijn ps4 niet herinstaleren hoe los je dit probleempje op

  37. Anoniem -
    Anoniem-5558's avatar

    @MCLERC: Heb geprobeerd maar ik kan eigenlijk niets indrukken.

  38. 8818 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-5558: er zit een heel klein knopje in dat gaatje. Je voelt het amper als je deze in drukt. Maar hij zit er wel degelijk.

    Wat je ook kunt proberen is de PS en Share knop tegelijk inhouden tot dat de lichtbalk op de controller vrij snel licht blauw knippert. Zo kun je de controller ook resetten.