Forum

Topic: Ps3 start niet meer het schakeld zich zelf uit! Help me plzz!!!! Alvast bedankt.

Anoniem's avatar

Ik heb mijn ps3 al heel lang. Maar hij schakeld zichzelf opeens uit. Ik deed hem vannochtend aan en toen bij het laden van GTA 5 schakelde hij zich zelf opens uit. Toen deed ik het opnieuw er deed hij het weer. Toen ben ik het gaan opzoeken wat er mee aan de hand kon zijn en toen zijden ze dat het misschie. Komt omdat hij te weinig tuimte heeft. Dus heb ik hem meer naar voren verschoven en het stofd weggehaalt toen deed hij het wel. Maar nu ik thuis kom van school doe ik hem aan hij doet het gewoon en wanneer GTA 5 online gestart is dan gaat hij opeens weer uit en als hij zich zelf uit schakeld hoor je die piep 3 x achter elkaar. Dus ikdoe hem aan en dan gaat hij weer uit en dan knippert het rode lampje de hele tijd dan druk ik op power dan stopt het knipperen en dan druk ik weer gaat hij weeer niet aan. Dus ben ik mt een stofzuigen meer stof gaan weghalen maar dat help niet. Help me plzz….
Zo ziet mijn ps3 er uit (wel naar beneden scrollen ) ( . Y . )

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Ik heb mijn ps3 al heel lang. Maar hij schakeld zichzelf opeens uit. Ik deed hem vannochtend aan en toen bij het laden van GTA 5 schakelde hij zich zelf opens uit. Toen deed ik het opnieuw er deed hij het weer. Toen ben ik het gaan opzoeken wat er mee aan de hand kon zijn en toen zijden ze dat het misschie. Komt omdat hij te weinig tuimte heeft. Dus heb ik hem meer naar voren verschoven en het stofd weggehaalt toen deed hij het wel. Maar nu ik thuis kom van school doe ik hem aan hij doet het gewoon en wanneer GTA 5 online gestart is dan gaat hij opeens weer uit en als hij zich zelf uit schakeld hoor je die piep 3 x achter elkaar. Dus ikdoe hem aan en dan gaat hij weer uit en dan knippert het rode lampje de hele tijd dan druk ik op power dan stopt het knipperen en dan druk ik weer gaat hij weeer niet aan. Dus ben ik mt een stofzuigen meer stof gaan weghalen maar dat help niet. Help me plzz….
    Zo ziet mijn ps3 er uit (wel naar beneden scrollen ) ( . Y . )

    je heb een Ylod je Ps3 is kapot , kan je laten maken voor zo 50euro

  2. 10 XP
    Ps3x's avatar

    je heb een Ylod je Ps3 is kapot , kan je laten maken voor zo 50euro

    Wat is er dua eigenlijk stuk????

  3. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Wat is er dua eigenlijk stuk????

    Je CPU/GPU soldeer bolletjes zijn weggesmolten op je moederbord door de hitte ,

  4. 10 XP
    Ps3x's avatar

    Je CPU/GPU soldeer bolletjes zijn weggesmolten op je moederbord door de hitte , welk model heb je ?

    Idk weet niet zeker er staat sony ps3 model no. CECHH00 NTSC J Sony Computer Entertaimend Inc. Gemaakt in china

    Ik zocht het pronleem op en ik zag dat je iets moet fwunen met een hitte gun en 4 grote plaatjes met een of andere kwast moest werken

  5. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Zoek eens op marktplaats op playstation 3 reparatie ofzo.

    Edit: en leer eens typen, je berichten zijn bijna niet leesbaar…

  6. 10 XP
    Ps3x's avatar

    Ahahaha oke.

  7. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Idk weet niet zeker er staat sony ps3 model no. CECHH00 NTSC J Sony Computer Entertaimend Inc. Gemaakt in china

    Ik zocht het pronleem op en ik zag dat je iets moet fwunen met een hitte gun en 4 grote plaatjes met een of andere kwast moest werken

    je heb nog een dikker ps3 fat . zelfde gehad laten maken en 2 maanden later weer kapot toen maar een Nieuwe 320GB slim met Move gekocht ,

    een Reball is beter dan een reflow kan je zelf doen maar is slecht een tijdelijke oplossing voor die optie koos ik toen geven ze ook maar 2a3maanden voor terwijl een voor een Reball 6maanden garantie krijg kost ook duurder

  8. 34 XP
    Sp33d1devil1's avatar

    Ik ben toevallig vanmiddag aan de slag geweest met mijn eigen kapotte Ps3 60gb, die al 5 jaar lang in de kast staat, in April 2009 ging mijn Ps3 first day edition kapot, toen een (waarschijnlijk)nieuwe gekregen en die ging in December 2009 alweer stuk. Toen heb ik deze in de kast gezet en een Ps3 Slim gekocht. Maar aangezien mijn Ps3 Slim nu bij men vriendin staat dacht ik, Misschien kan ik deze Fatboy wel repareren myself.

    Knippert je Ps3 ook met een geel lampje?

    Ik heb naar zelf-reparatie methodes gezocht
    Ik heb op Youtube filmpjes gezien dat mensen bijv. dit doen: https://www.youtube.com/watch?v=hL9-eKZv_2s
    of de makkelijkere, maar ik geloof maar een tijdelijke oplossing: https://www.youtube.com/watch?v=50Qri-971so

    Zelf twijfel ik welke ik ga doen, ik heb er ook over gedacht om hem weg te brengen, maar ik geloof dat dat nog best prijzig is! Misschien dat iemand anders weet waar het relatief goedkoop kan?

    Tenzij je garantie tijd nog niet verlopen is natuurlijk, dan zou ik sws Sony bellen en hem opsturen. Garantie tijd is minimaal 2 jaar, wat je winkel je ook vertelt heeft.

  9. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Ik ben toevallig vanmiddag aan de slag geweest met mijn eigen kapotte Ps3 60gb, die al 5 jaar lang in de kast staat, in April 2009 ging mijn Ps3 first day edition kapot, toen een (waarschijnlijk)nieuwe gekregen en die ging in December 2009 alweer stuk. Toen heb ik deze in de kast gezet en een Ps3 Slim gekocht. Maar aangezien mijn Ps3 Slim nu bij men vriendin staat dacht ik, Misschien kan ik deze Fatboy wel repareren myself.

    Knippert je Ps3 ook met een geel lampje?

    Ik heb naar zelf-reparatie methodes gezocht
    Ik heb op Youtube filmpjes gezien dat mensen bijv. dit doen: https://www.youtube.com/watch?v=hL9-eKZv_2s
    of de makkelijkere, maar ik geloof maar een tijdelijke oplossing: https://www.youtube.com/watch?v=50Qri-971so

    Zelf twijfel ik welke ik ga doen, ik heb er ook over gedacht om hem weg te brengen, maar ik geloof dat dat nog best prijzig is! Misschien dat iemand anders weet waar het relatief goedkoop kan?

    Tenzij je garantie tijd nog niet verlopen is natuurlijk, dan zou ik sws Sony bellen en hem opsturen. Garantie tijd is minimaal 2 jaar, wat je winkel je ook vertelt heeft.

    Kosten zijn zo 40a80euro ligt eraan voor wat je kiest Reflow of Reball

  10. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Zoek eens op marktplaats op playstation 3 reparatie ofzo.

    Edit: en leer eens typen, je berichten zijn bijna niet leesbaar…

    als je geen nuttige bijdrage kan leveren, tieft dan maar lekker op. ik zou in paniek raken en niet op mijn grammatica letten. het is wel een console die kapot gaat. das een big deal.
    consoles zijn niet goedkoop (zelfs een ps3) en kunnen een groot deel van je leven zijn. als dat ineens wegvalt vind ik niet dat je iemand nog een trap na hoeft te geven vanwege slechte spelling.

  11. 10 XP
    Ps3x's avatar

    Ik ben toevallig vanmiddag aan de slag geweest met mijn eigen kapotte Ps3 60gb, die al 5 jaar lang in de kast staat, in April 2009 ging mijn Ps3 first day edition kapot, toen een (waarschijnlijk)nieuwe gekregen en die ging in December 2009 alweer stuk. Toen heb ik deze in de kast gezet en een Ps3 Slim gekocht. Maar aangezien mijn Ps3 Slim nu bij men vriendin staat dacht ik, Misschien kan ik deze Fatboy wel repareren myself.

    Knippert je Ps3 ook met een geel lampje?

    Ik heb naar zelf-reparatie methodes gezocht
    Ik heb op Youtube filmpjes gezien dat mensen bijv. dit doen: https://www.youtube.com/watch?v=hL9-eKZv_2s
    of de makkelijkere, maar ik geloof maar een tijdelijke oplossing: https://www.youtube.com/watch?v=50Qri-971so

    Zelf twijfel ik welke ik ga doen, ik heb er ook over gedacht om hem weg te brengen, maar ik geloof dat dat nog best prijzig is! Misschien dat iemand anders weet waar het relatief goedkoop kan?

    Tenzij je garantie tijd nog niet verlopen is natuurlijk, dan zou ik sws Sony bellen en hem opsturen. Garantie tijd is minimaal 2 jaar, wat je winkel je ook vertelt heeft.

    mijn lampje knippert nog eers groen dan word het geel en blauw en dan rood.

    ik zou hem zelf niet opsturen want dan ben je al je data kwijt.

  12. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    mijn lampje knippert nog eers groen dan word het geel en blauw en dan rood.

    ik zou hem zelf niet opsturen want dan ben je al je data kwijt.

    Ben je PS-Plus dan kan je al je data online opslaan of sla het op een USB stick op 9v10 kan save-games kan je gewoon na je Stickje kopiëren dus je hoef niet bang tezijn dat je data weg is na reparatie en ze doen daar niks mee met je data 😉

  13. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    als je geen nuttige bijdrage kan leveren, tieft dan maar lekker op. ik zou in paniek raken en niet op mijn grammatica letten. het is wel een console die kapot gaat. das een big deal.
    consoles zijn niet goedkoop (zelfs een ps3) en kunnen een groot deel van je leven zijn. als dat ineens wegvalt vind ik niet dat je iemand nog een trap na hoeft te geven vanwege slechte spelling.

    Ik geef wel degelijk een nuttige bijdrage, nl gewoon op MP een reparateur zoeken. Dat reflowen moet je helemaal niet zelf doen, dat kan je beter iemand laten doen die dat al 10x eerder gedaan heeft. En als hij hulp wil, kan hij beter ervoor zorgen dat hij te begrijpen is.

  14. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Ik geef wel degelijk een nuttige bijdrage, nl gewoon op MP een reparateur zoeken. Dat reflowen moet je helemaal niet zelf doen, dat kan je beter iemand laten doen die dat al 10x eerder gedaan heeft. En als hij hulp wil, kan hij beter ervoor zorgen dat hij te begrijpen is.

    oke dat is een solide argument, maar wees dan niet zo achterlijk neerbuigend.
    ik weet niet hoe het bij hem overkomt maar zo ziet het er voor mij uit.
    ik probeer alleen maar voor iemand op te komen.

  15. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    als je geen nuttige bijdrage kan leveren, tieft dan maar lekker op. ik zou in paniek raken en niet op mijn grammatica letten. het is wel een console die kapot gaat. das een big deal.
    consoles zijn niet goedkoop (zelfs een ps3) en kunnen een groot deel van je leven zijn. als dat ineens wegvalt vind ik niet dat je iemand nog een trap na hoeft te geven vanwege slechte spelling.

    🙂

    Maar klopt, zeer vervelend en je weet dat het waarschijnlijk geld gaat kosten

  16. 4 XP
    Eray's avatar

    stop! koop géén nieuwe, pak je ps3, zet hem op zijn kop achterstevoren in een doos, ga dan aan de achterkant (bij al die gaatjes) met een föhn 15 tot 20 minuten blazen, het best heet en hard, daarna moet je hem een uurtje laten afkoelen en done… ik hb het net ook gedaan en het werkt!

  17. 10 XP
    Ps3x's avatar

    Ben je PS-Plus dan kan je al je data online opslaan of sla het op een USB stick op 9v10 kan save-games kan je gewoon na je Stickje kopiëren dus je hoef niet bang tezijn dat je data weg is na reparatie en ze doen daar niks mee met je data 😉

    maar als ze het repareren gaat het na 2 weken weer zo doen dus dan heeft het toch geen nut als ik het laat repareren. ;/ dat is wat me werd verteld.

    oke dat is een solide argument, maar wees dan niet zo achterlijk neerbuigend.
    ik weet niet hoe het bij hem overkomt maar zo ziet het er voor mij uit.
    ik probeer alleen maar voor iemand op te komen.

    bedankt dat je voor me op komt. xD maar ik kan best wel wat beter gaan typen maar die reactie was niet nodig ja.

  18. Anoniem -
    84.27.213.xxx's avatar

    Precies hetzelfde alleen ik heb hem nog niet meer ruimte gegeven en nu ga ik het morgen nog eens proberen

  19. Anoniem -
    82.168.146.xxx's avatar

    @Ps3x: j