Forum

Topic: PS3 interne koeling kapot

Anoniem's avatar

Hee PSX

Ik ben drie maanden geleden aan mijn playstation 3 wezen sleutelen, met als doel om stof te verwijderen op elke plek. Nu ben ik iets onhandig geweest en heb ik de ps3-fan connector van het moederbord afgetrokken. De ps3-fan werkt zelf nog gewoon goed (maar kan geen connectie meer maken met het moederbord).

Om dat op te lossen op een “goede” manier is dat allemaal soldeer en verlengwerk. Nu heb ik de spullen niet, en de kennis/handigheid om dat te doen. Dus vroeg ik me af of een externe ps3 koeler voldoende is om de ps3 te laten werken?

Of dat er een mogelijkheid is om een interne koeler te hebben die via een usb aansluiten van stroom word voorzien. Want dan boor ik gewoon een gaatje aan de zijkant en lus daar dan de usb aansluiting doorheen zo naar de voorkant.

Iemand tips/hulp/oplossingen die hij/zij heeft?

grt,

Youri

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

3 reacties

  1. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    Hee PSX

    Ik ben drie maanden geleden aan mijn playstation 3 wezen sleutelen, met als doel om stof te verwijderen op elke plek. Nu ben ik iets onhandig geweest en heb ik de ps3-fan connector van het moederbord afgetrokken. De ps3-fan werkt zelf nog gewoon goed (maar kan geen connectie meer maken met het moederbord).

    Om dat op te lossen op een “goede” manier is dat allemaal soldeer en verlengwerk. Nu heb ik de spullen niet, en de kennis/handigheid om dat te doen. Dus vroeg ik me af of een externe ps3 koeler voldoende is om de ps3 te laten werken?

    Of dat er een mogelijkheid is om een interne koeler te hebben die via een usb aansluiten van stroom word voorzien. Want dan boor ik gewoon een gaatje aan de zijkant en lus daar dan de usb aansluiting doorheen zo naar de voorkant.

    Iemand tips/hulp/oplossingen die hij/zij heeft?

    grt,

    Youri

    dit kan je proberen

    https://www.youtube.com/watch?v=NdVfjYRemwE

  2. 35 XP
    YouriKramer's avatar

    dit kan je proberen

    https://www.youtube.com/watch?v=NdVfjYRemwE

    Jaa had ik gezien, maar lucht word niet direct PS3 ingestroomd bij hem.

  3. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    Jaa had ik gezien, maar lucht word niet direct PS3 ingestroomd bij hem.

    je kan ook wel usb dan gebruiken voor de interne fan