Forum

Topic: YLOD oorzaak

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

ik heb twee verschillende playstations en beide hebben de YLOD.

De eerste kreeg YLOD en deze had ik verholpen met nieuwe koelstof.
1 week later kreeg deze playstation weer YLOD, heb toen iemand anders zijn playstation overgenomen.
Deze had na een dag spelen ook de YLOD.

nu is mijn vraag,
kan een hacker bepaalde dingen met je PS3 doen zodat ik de YLOD krijg?

Ik heb gehoord van vrienden dat dit mogelijk en als dit het geval is, maak ik een nieuwe PSN aan voordat ik een nieuwe koop of eentje laat repareren.
Ik hoop meer dat ik gewoon slecht geluk heb want een nieuwe account maken zou best lastig zijn (ivm trofeeen)

BIj voorbaat dank,

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 260 XP
    Erik026's avatar

    Nee, dit komt puur van het moederbord af daar kan een hacker niks aan doen die zouden alleen iets met je software kunnen doen.

    Edit:
    En als ik dit zo lees kan dat inderdaad niet aan een hacker liggen:
    https://www.consoleplaza.nl/reparaties/playstation/playstation3/ylod.html

    Maar ik weet er ook niet alles van.

  2. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Hallo allemaal,

    ik heb twee verschillende playstations en beide hebben de YLOD.

    De eerste kreeg YLOD en deze had ik verholpen met nieuwe koelstof.
    1 week later kreeg deze playstation weer YLOD, heb toen iemand anders zijn playstation overgenomen.
    Deze had na een dag spelen ook de YLOD.

    nu is mijn vraag,
    kan een hacker bepaalde dingen met je PS3 doen zodat ik de YLOD krijg?

    Ik heb gehoord van vrienden dat dit mogelijk en als dit het geval is, maak ik een nieuwe PSN aan voordat ik een nieuwe koop of eentje laat repareren.
    Ik hoop meer dat ik gewoon slecht geluk heb want een nieuwe account maken zou best lastig zijn (ivm trofeeen)

    BIj voorbaat dank,

    naar die vriend gaan en je geld terugpakken. ik ben nou al kwaad. je bent gewoon belazerd denk ik. (weet niet zeker)

  3. 4 XP
    MrPringles's avatar

    naar die vriend gaan en je geld terugpakken. ik ben nou al kwaad. je bent gewoon belazerd denk ik. (weet niet zeker)

    haha ik heb m overgenomen, niks voor betaald gelukkig maar ik ben al van plan om de ps4 aan te schaffen.

    thanks voor de reacties! 🙂

  4. 1 XP
    patjeAFCA's avatar

    Hallo allemaal,

    ik heb twee verschillende playstations en beide hebben de YLOD.

    De eerste kreeg YLOD en deze had ik verholpen met nieuwe koelstof.
    1 week later kreeg deze playstation weer YLOD, heb toen iemand anders zijn playstation overgenomen.
    Deze had na een dag spelen ook de YLOD.

    nu is mijn vraag,
    kan een hacker bepaalde dingen met je PS3 doen zodat ik de YLOD krijg?

    Ik heb gehoord van vrienden dat dit mogelijk en als dit het geval is, maak ik een nieuwe PSN aan voordat ik een nieuwe koop of eentje laat repareren.
    Ik hoop meer dat ik gewoon slecht geluk heb want een nieuwe account maken zou best lastig zijn (ivm trofeeen)

    BIj voorbaat dank,

    HALLO,ik ben patrick ik heb de ps3 phat 8 jaar en is nu ook DOOD zogezegd..die van mij gaf ook een geel lichie YLOD ik heb nu ook een andere en die persoon zegt dat er pas 2 jaar een nieuwe lens in zit maar ik weet niet of de ps 3 t zelf nog lang volhoudt….ik ben heeeeel zuinig op die van mezelf geweest heb m nooit opengemaakt ik deed altijd met de stofzuiger langs de luchtroostertjes maar toch is die stuk….ik wil weten hoe dat kan of dat tie t nog kan gaan doen….ikzelf durf da nie echt maar wil t wel laten doen maar is best duur….

    HALLO,ik ben patrick ik heb de ps3 phat 8 jaar en is nu ook DOOD zogezegd..die van mij gaf ook een geel lichie YLOD ik heb nu ook een andere en die persoon zegt dat er pas 2 jaar een nieuwe lens in zit maar ik weet niet of de ps 3 t zelf nog lang volhoudt….ik ben heeeeel zuinig op die van mezelf geweest heb m nooit opengemaakt ik deed altijd met de stofzuiger langs de luchtroostertjes maar toch is die stuk….ik wil weten hoe dat kan of dat tie t nog kan gaan doen….ikzelf durf da nie echt maar wil t wel laten doen maar is best duur….

    maar ik hoop idd niet dat een hacker aan de gang is geweest….ik ben wel alles kwijt nu….al me punten me trofeeen en me account….das wel balen

  5. 486 XP
    distefano's avatar

    Ylod komt hoofdzakelijk omdat de prints aan de chip stillaan loskomen door de warmte .
    Met de tand des tijds heeft de playstation veel warmte te verduren gehad waardoor het soldeersel van de chip stillaan niet zo goed meer hecht .
    Dat is de reden van een ylod .
    Dat is op te lossen door de prints van de chip te reballen , dus overal nieuw soldeersel .
    Ik hoop dat je hiermee genoeg info hebt .
    Een hacker kan geen ylod veroorzaken tenzij hij in uw huis komt en met een heteluchtblazer contant op uw chip van de playstation zit 🙂 .