Forum

Topic: Ntfs > Fat32

Anoniem's avatar

Hallo mensen,

Ik heb laatst een 500GB externe harde schijf gekocht. Bij het maken van partities kon ik alleen kiezen uit NTFS.

Ik heb nu dus een partitie van 270GB en 200GB in NTFS. Ik wil graag de partitie van 200GB in FAT32 formaat zetten. Nu weet ik dat XP van zich zelf geen optie bied om NTFS naar FAT32 om te zetten omdat XP FAT32 niet groter wilt hebben dan 32GB. Ik weet ook dat je via Linux een partities groter dan 32GB kan aanmaken. Maar ik heb alleen Linux op mijn PS3 en voor de rest niets. Ik wel 2 Mac mini’s staan, maar Mac kan weer geen NTFS lezen.

Weet iemand een manier hoe ik mijn 200GB NTFS partitie kan omzetten naar een 200GB FAT32 partitie?
Er staan geen gegevens op dus hij kan gewoon geformatteerd worden naar FAT32.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Gebruik Partition Magic of Acronis Partition Expert om je HD te formateren naar FAT32

  2. 277 XP
    RevXxx's avatar

    HirenS boot Cd gebruiken. (downloaden via Torrent)
    Norton ghost Usb drivers opstarten. en dan naar partion magic gaan. en wel de usb aan zetten he. ;p

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    HirenS boot Cd gebruiken. (downloaden via Torrent)
    Norton ghost Usb drivers opstarten. en dan naar partion magic gaan. en wel de usb aan zetten he. ;p

    Kan je me uitleggen wat het precies doet?

  4. 536 XP
    Glennps3's avatar

    waarom wil je in fat32 zetten NTFS is sneller maar wanneer je windows 2000 professionel hebt gaat dat of zoals wij hebben gedaan om linux op de pc te zetten hebben partities gemaakt door een partitie maker te downloaden wel zorgen dan hij werkt op windows xp want meestal zijn ze voor linux

    op deze website kan je gratis ubuntu cd’s krijgen van linux: https://shipit.ubuntu.com/

    ubuntu is echt gemakkelijk en supersnel maar blijft wel dikwijls hangen omdat het zo snel is
    ik veronderstel dat je hiermee partities kan maken maar zou het eerst proberen met een partitie maker

  5. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    @ glenn voor de Ps3 moet hij fat32 geformateerd zijn:P

    @selec1 zoek anders een progje op google ofzo:P

  6. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Gebruik Partition Magic

    Gebruik deze wijze tip van Dexter…

  7. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Gebruik deze wijze tip van Dexter…

    …niet als je Vista hebt. Dit programma werkt namelijk alleen goed op XP en lager. Gebruik Acronis Disk Director.

  8. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Dan moet je XP Instaleren:P En anders mss bij vrienden of kennissen die dit wel kunnen ff langs gaan:P

  9. 818 XP
    Justinvd's avatar

    Damn als ik ooit deze shit begrijp prijs ik mezelf met een nobelprijs.. xD

  10. 8837 XP
    7th-son's avatar

    Ikzelf gebruik Swissknife van CompuApps en dat werkt perfect