Forum

Topic: Game PC?

Anoniem's avatar

hey mensen,

Mischien is dit niet helemaal de juiste site voor deze vraag, maar ik stel hem hier maar toch.Ik ben van plan om naast mijn Ps4 ook nog een game pc te kopen en ik dacht aan deze(http://gamepc.nl/game-pc-budget) met een geupgrade hdd van 500gb naar 1000gb en een RAM van 8 gb en eventueel nog meer aanpassingen als jullie dit aanraden. Ik wil hierop vooral games spelen die niet op de Ps4 te spelen zijn zoals csgo city skylines H1Z1 en nog tientallen andere . Ik hoef deze games echt niet op ultra of high te spelen en ben al tevreden met low of medium. Mijn vraag is dus is deze pc goed genoeg om dit soort games op te spelen of moet ik toch maar iets meer geld in een pc stoppen.

Alvast bedankt Sem

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Zou eerder voor zoiets als deze gaan:
    http://tweakers.net/reviews/3930/3/desktop-best-buy-guide-maart-2015-budget-en-basisgamesysteem.html

    Een dedicated videokaart ga je sowieso nodig hebben. Je wil niet gamen met een integrated GPU in je CPU.

  2. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Heb een costum build: i5 4460 3.20 ghz, MSI Geforce GTX 970 4GB videokaart, Gigabyte G1 Sniper B5 moederbord, Fractal Design R4 kast, Gelid Solutions Tranquillo Rev.3 koeling, Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869D Ram (2x4GB), Seasonic M12II Evo 520W voeding, Crucial Mx100 256GB SSD, WD Green 640 GB HDD, LG Bluray brander en 2 schermen. Kan er aardig op gamen. Kostte ook wel rond de 1200 euro

  3. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Heb er niet heel erg veel verstand van maar ik denk dat die GPU en CPU van die pc is niet echt bijzonder is, maar eerder waardeloos.
    Denk dat je op z’n minst een quad core processor en bv GTX750 ti 2gb gpu, 4gb+ ram nodig hebt voor je buget pc.
    Een AMD pc is goedkoper om te bouwen dan een Intel PC.

    Heb zelf sinds kort een 1 MSI GTX970 OC Gaming in m’n pc gezet (waren eerst 2 HD6870 gpu’s), i7-3820 3,6GHz (oc4,3GHz), 4x4gb ram 2133mhz (oc), samsung 256gb ssd enz. Draai met deze pc The Witcher 3 1080p met alles op ultra met 52 tot 60fps-lock.

  4. 27 XP
    haikodelange's avatar

    Heb zelf ook een game pc met 3 keer 4k schermen en speel haast nooit meer op de ps4 ..

    maar dat is dan ook vele malen beter dan een ps4 ….

    ziet er beter uit en daar bij de vele
    mods en de spellen zijn goed koper dus misschien is het wel een idee om wat meer geld voor de pc neer teliggen want is het geld meer dan waard VIND IK

  5. 62 XP
    Gmike's avatar

    hey mensen,

    Mischien is dit niet helemaal de juiste site voor deze vraag, maar ik stel hem hier maar toch.Ik ben van plan om naast mijn Ps4 ook nog een game pc te kopen en ik dacht aan deze(http://gamepc.nl/game-pc-budget) met een geupgrade hdd van 500gb naar 1000gb en een RAM van 8 gb en eventueel nog meer aanpassingen als jullie dit aanraden. Ik wil hierop vooral games spelen die niet op de Ps4 te spelen zijn zoals csgo city skylines H1Z1 en nog tientallen andere . Ik hoef deze games echt niet op ultra of high te spelen en ben al tevreden met low of medium. Mijn vraag is dus is deze pc goed genoeg om dit soort games op te spelen of moet ik toch maar iets meer geld in een pc stoppen.

    Alvast bedankt Sem

    Dag Sem, wat is je budget ongeveer? Die pc heeft een AMD APU, is dus een processor geïntegreerde grafische chip. Is goed voor wat basic dingen, maar daar blijft het ook bij.
    Misschien is het interessant om zelf je pc te bouwen? Dan heb je veel meer voor je budget en het is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt!

    Heb je vragen, stel ze gerust, heb al talloze pc’s gebouwd. 🙂

  6. 107 XP
    Sunny-Sem's avatar

    Dag Sem, wat is je budget ongeveer? Die pc heeft een AMD APU, is dus een processor geïntegreerde grafische chip. Is goed voor wat basic dingen, maar daar blijft het ook bij.
    Misschien is het interessant om zelf je pc te bouwen? Dan heb je veel meer voor je budget en het is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt!

    Heb je vragen, stel ze gerust, heb al talloze pc’s gebouwd. 🙂

    hey gmike
    ik heb ongeveer een budget van 400/500 euro. Zelf heb ik amper verstand van pc’s en ik weet dus ook niet zeker of het wel een goed plan is dat ik hem zelf bouw.

  7. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    hey gmike
    ik heb ongeveer een budget van 400/500 euro. Zelf heb ik amper verstand van pc’s en ik weet dus ook niet zeker of het wel een goed plan is dat ik hem zelf bouw.

    Ken je niet iemand die wel weet hoe je een pc moet bouwen?

    Je zou misschien ook op Tweakers een berichtje kunnen zetten: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121
    Altijd goede hulp!

  8. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    hey gmike
    ik heb ongeveer een budget van 400/500 euro. Zelf heb ik amper verstand van pc’s en ik weet dus ook niet zeker of het wel een goed plan is dat ik hem zelf bouw.

    Had een heel verhaal getypt maar werd bij het plaatsen in een keer uitgelogd 🙁 daarom in het kort. Ga voor die €500, met goed zoeken moet het lukken om een goede budget gaming PC te bouwen. BR-speler lijkt me overbodig, koop een 4core Cpu en een goede 2gb Gpu.

  9. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Heb zelf ook een game pc met 3 keer 4k schermen en speel haast nooit meer op de ps4 ..

    maar dat is dan ook vele malen beter dan een ps4 ….

    ziet er beter uit en daar bij de vele
    mods en de spellen zijn goed koper dus misschien is het wel een idee om wat meer geld voor de pc neer teliggen want is het geld meer dan waard VIND IK

    3x 4K schermen? Nu ben ik toch wel benieuwd wat voor een monster PC jij dan wel niet hebt.

  10. 107 XP
    Sunny-Sem's avatar

    oke bedankt allemaal dan zal ik voor 500 euro wel zelf een pc samenstellen.

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Hallo mensen! Ik ben ook van plan een Game PC te bouwen en heb ook hulp nodig met het uitzoeken van de beste componenten voor de beste prijs.

    Ik wil vooral een game PC bouwen om de game ‘Star Citizen’ te spelen. Hoewel je voor deze game (die zwaarder is dan Crysis 3) sowieso al een monster PC nodig hebt om hem überhaupt te kunnen spelen, wil ik deze game ook nog eens op Ultra kunnen spelen (op een enkel beeldscherm) op Full HD resolutie. Ik wil dan ten minste 60 FPS steady halen, maar het liefst 120 FPS. Mijn budget is 1400 euro voor puur de PC, exclusief monitor dus.

    Het enige wat vooralsnog ‘vast’ staat is dat ik een GTX 980 videokaart nodig heb met 4GB DDR5 en een goede i7 processor. Wie kan mij verder helpen? 🙂

  12. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Heb zelf ook een game pc met 3 keer 4k schermen en speel haast nooit meer op de ps4 ..

    maar dat is dan ook vele malen beter dan een ps4 ….

    ziet er beter uit en daar bij de vele
    mods en de spellen zijn goed koper dus misschien is het wel een idee om wat meer geld voor de pc neer teliggen want is het geld meer dan waard VIND IK

    Wat heb je daar voor betaald in godsnaam ik heb een aadige PC maar ik zit voornamelijk op mijn PS4 ik speel alleen LOL op de PC.

  13. 169 XP
    Bobby Peru's avatar

    Hallo mensen! Ik ben ook van plan een Game PC te bouwen en heb ook hulp nodig met het uitzoeken van de beste componenten voor de beste prijs.

    Ik wil vooral een game PC bouwen om de game ‘Star Citizen’ te spelen. Hoewel je voor deze game (die zwaarder is dan Crysis 3) sowieso al een monster PC nodig hebt om hem überhaupt te kunnen spelen, wil ik deze game ook nog eens op Ultra kunnen spelen (op een enkel beeldscherm) op Full HD resolutie. Ik wil dan ten minste 60 FPS steady halen, maar het liefst 120 FPS. Mijn budget is 1400 euro voor puur de PC, exclusief monitor dus.

    Het enige wat vooralsnog ‘vast’ staat is dat ik een GTX 980 videokaart nodig heb met 4GB DDR5 en een goede i7 processor. Wie kan mij verder helpen? 🙂

    Het enige wat nog grote invloed heeft op je performance is de hoeveelheid geheugen 16GB = future proof. Verder is het een kwestie van geschikte (compatible) onderdelen zoeken. Je voeding moet natuurlijk een GTX980 aan kunnen. Als je in de toekomst een SLI opstelling wilt kunnen maken moet je moederbord hiervoor alvast geschikt zijn, en heb je nog een dikkere voeding nodig.
    Verder is een kast met genoeg ruimte handig om warmteproblemen te voorkomen.

  14. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Het enige wat nog grote invloed heeft op je performance is de hoeveelheid geheugen 16GB = future proof. Verder is het een kwestie van geschikte (compatible) onderdelen zoeken. Je voeding moet natuurlijk een GTX980 aan kunnen. Als je in de toekomst een SLI opstelling wilt kunnen maken moet je moederbord hiervoor alvast geschikt zijn, en heb je nog een dikkere voeding nodig.
    Verder is een kast met genoeg ruimte handig om warmteproblemen te voorkomen.

    Thx voor de tips! Ik was inderdaad ook van plan 16GB te nemen. Maar ik zit nog een beetje te twijfelen over het type. Het liefst sneller dan 1600 maar dan moet het moederbord dit ook aankunnen. Over SLI gesproken, ik denk dat ik liever tegen die tijd de hele videokaart upgrade omdat SLI in veel gevallen niet een hele grote boost geeft. De voeding is inderdaad nog een dingetje, hoe weet ik wat genoeg is?