Forum

Topic: Speelstijlen van jongeren

Anoniem's avatar

Voor mijn afstudeerproject ben ik momenteel aan het onderzoeken wat de speelstijlen van jongeren (14 t/m17 jaar) zijn. Dit doe ik aan de hand van een korte enquete (gemiddelde invultijd is 4 minuten). Door mee te doen help je mij met mijn afstuderen EN maak je kans op één van de twee waardebonnen van 25 euro.

Je kunt de enquête hier vinden: http://chkmrkt.com/rhwjo

Mijn afstudeeronderwerp betreft “Serious gaming in het Middelbaar Onderwijs”.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 35 XP
    YouriKramer's avatar

    Ik vul het wel even in voor je!

  2. 11 XP
    Musa's avatar

    Leuke enquête :). Wanneer hebben we de uitslag?

  3. 6 XP
    bbekkers's avatar

    Thanks beiden! Ik ga proberen aanstaande maandag de resultaten verwerkt te hebben. Als jullie het nog wellicht willen delen met vrienden/familie dan worden de resultaten steeds nauwkeuriger!

    Ik zal de resultaten ook in dit topic posten.

  4. 2457 XP
    peyj's avatar

    Als gamer heb ik alleen wel wat opmerking/vraag tot je onderzoek. Nu weet ik niet op welk niveau je dit onderzoek moet uitvoeren. Maar je onderzoekt speelstijlen, maar er is geen enkele vraag over console, pc, handheld gaming. Je stelt enkel een specifieke vraag over spelletjes op je mobiel. Terwijl consoles en pc juist spellen hebben zoals Call of Duty, Need for Speed, e.d. De wat meer “Serious gaming” spellen. Spellen die juist je social life meer beïnvloeden en dus ook eventueel je school e.d. (spreek hier wel uit ervaring 😛 ). Is er een reden waarom je dit deel links laat liggen? Momenteel oogt het namelijk als een mobile device gaming onderzoek.

  5. 6 XP
    bbekkers's avatar

    Een terechte vraag Peyj, dit onderzoek is inderdaad meer gericht op het gebruik van mobiele apparaten in het middelbaar onderwijs. Mobiele games slagen er vaak beter in om de gebruiker terug te laten keren (als is het maar 5 minuten). Het doel is ook om te kijken hoe je snel en gemakkelijk “even aan de slag kan gaan” met schoolstof.

    Dit heeft verder geen effect op het type speler dat je bent. Vandaar dat ik de console/pc games even buiten beschouwing laat.

  6. 2457 XP
    peyj's avatar

    Vandaar :). Zeker met push notificaties slagen idd mobile games er vaak in om je aandacht weer te trekken. Bedankt voor je antwoord. Omdat je het op een PS forum postte ging ik er automatisch vanuit dat ook consoles meegenomen zouden worden ;). Succes met je onderzoek!

  7. 6 XP
    bbekkers's avatar

    Haha de verwarring is begrijpelijk en bedankt!

  8. 41 XP
    Seriousgnome's avatar

    Zou je, je onderzoeksresultaten misschien willen delen. Als docent middelbaar onderwijs vind ik serious gaming altijd interessant,

  9. 6 XP
    bbekkers's avatar

    Dat ga ik zeker doen Seriousgnome. De resultaten zullen waarschijnlijk eind volgende week bekend gemaakt worden. Zou je dit onderzoek misschien nog willen delen met vrienden/familie/kennissen? Wie weet zitten daar nog jongeren van de leeftijdscategorie in!

  10. 4299 XP
    Peter01's avatar

    waarom alleen die leeftijd ? jammer

  11. 6 XP
    bbekkers's avatar

    waarom alleen die leeftijd ? jammer

    Omdat dit de leeftijd categorie is die zich op de middelbare school bevindt.