Forum

Topic: vraagje: games: welke talen?

Anoniem's avatar

Hallo,

Met het risico van een domme vraag te stellen: Kan je in de playstation store bij een game zien in welke talen er bvb. ondertiteling is (of welke talen beschikbaar zijn?)

Mijn zoon (11jaar) heeft een PS Vita en ik wil hem wel af en toe een spel kopen, maar het zou leuk zijn om te weten welke games Nederlandstalige ondertitels of (Nederlandse versies) hebben. In sommige games is dat van minder belang (jump en shoot en kill begrijpt hij ondertussen wel ๐Ÿ™‚ maar als er veel tekst/verhaallijn/instructies zijn, dan kan ik er niet altijd gaan bij zitten. ๐Ÿ™‚

Hoop dat de vraag hier niet ongepast is.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Volgens mij kan je dat niet zien, maar ik let er zelf niet echt op

    Wat je misschien nog niet weet, je kan gewoon via je PC in de PSN store kijken, ik hoop dat je vind wat je zoekt

    https://store.playstation.com/#!/nl-nl/home/games

  2. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Natuurlijk is deze vraag hier niet ongepast,

    Ik heb mij er zelf nooit zorgen om gemaakt aangezien ik zowel Nederlands als Engels kan spreken en lezen, maar na dit uit te zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de taal van een game nergens vermeld staat in de Playstation store. Nu moet zelf zeggen dat ik dit eigenlijk best raar vind. Je kan natuurlijk wel even op internet zoeken of de desbetreffende games in het Nederlands verkrijgbaar zijn. Al is het wel zo dat de meeste games helaas niet naar het Nederlands vertaalt worden.

    Ik weet wel dat games als Little big Planet Vita , Uncharted the golden abyss, Minecraft en Frobisher says (allemaal aanraders) in het Nederlands verkrijgbaar zijn.

    Ik hoop hier nog behulpzaam mee te zijn geweest ๐Ÿ™‚

  3. 2 XP
    SCGC's avatar

    Dank voor de reacties. Uncharted dacht ik nu voor hem te kopen (zomeractie) en daar staat dus in de PS Store niet bij of die komt met nederlandstalige ondertitels of dergelijke (wat wel het geval is, dacht ik ergens gelezen te hebben). Dat is toch een minpunt aan die store.

    Zelf speel ik er trouwens ook wel eens graag op ๐Ÿ™‚

    Little Big Planet hebben we ook al.

  4. 431 XP
    Hiska's avatar

    Dank voor de reacties. Uncharted dacht ik nu voor hem te kopen (zomeractie) en daar staat dus in de PS Store niet bij of die komt met nederlandstalige ondertitels of dergelijke (wat wel het geval is, dacht ik ergens gelezen te hebben). Dat is toch een minpunt aan die store.

    Zelf speel ik er trouwens ook wel eens graag op ๐Ÿ™‚

    Little Big Planet hebben we ook al.

    Ik dacht (maar kan het mis hebben) dat wanneer je de PAL versie hebt van een game, het dan standaard wel Nederlandse ondertiteling heeft, maar pin me d’r niet op vast ๐Ÿ˜‰

    En een ongepaste vraag…???? Nee joh… Vind t eigenlijk een hele goede vraag…

  5. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Ik dacht (maar kan het mis hebben) dat wanneer je de PAL versie hebt van een game, het dan standaard wel Nederlandse ondertiteling heeft, maar pin me d’r niet op vast ๐Ÿ˜‰

    En een ongepaste vraag…???? Nee joh… Vind t eigenlijk een hele goede vraag…

    Pal hoeft niet te betekenen dat het Nederlands is, het betekend alleen dat het voor Europa is, maar aangezien Nederland zo’n klein land is doen heel veel game bedrijven niet eens de moeite om het naar het Nederlands te vertalen.

  6. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Pal hoeft niet te betekenen dat het Nederlands is, het betekend alleen dat het voor Europa is, maar aangezien Nederland zo’n klein land is doen heel veel game bedrijven niet eens de moeite om het naar het Nederlands te vertalen.

    Ik woon in Belgiรซ, en ook hier spreken we Nederlands. Dus dat zijn al 2 landen, maar zoals je zegt niet veel ontwikkelaars doen de moeite om een game naar Nederlands te vertalen. Buiten de games die door Sony zelf worden uitgebracht.

  7. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Uncharted gaat standaard in de taal waar je console op staat ingesteld. Eigenlijk alle eigen Sony games

  8. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Uncharted gaat standaard in de taal waar je console op staat ingesteld. Eigenlijk alle eigen Sony games

    Nederlands gesproken ik hop het niet…. Ik heb met RC insomniac gemailed toen nog ik schrok me rot toen het in het nederlands was gelijk mijn console op engels ingesteld.

  9. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Nederlands gesproken ik hop het niet…. Ik heb met RC insomniac gemailed toen nog ik schrok me rot toen het in het nederlands was gelijk mijn console op engels ingesteld.

    Dacht het wel ja. Maar misschien dat je het in de game kan aanpassen

  10. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Ik gebruikte dit vroeger altijd als smoes dat gamen goed was voor je Engelse taal ๐Ÿ™‚

    * Net even op google gekeken voor je maar kan zo niet wat vinden. Bij de ps4 is het zo dat als je de systeemtaal op NL zet je ook nederlandse ondertitels krijgt… maarja weet niet of het overal zo is en PS Vita andere console etc. etc. (maar je kan het eens proberen bij de games die je al hebt).

    Succes! Betrokken gamevader, altijd mooi om te zien

  11. Anoniem -
    Anoniem-6160's avatar

    Hogwarst legacy nederlands ondertiteling?

  12. Anoniem -
    Anoniem-5942's avatar