Forum

Topic: Playstation 3 verkopen.

Anoniem's avatar

een tijdje geleden had ik al een topic aangemaakt. maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik wil mijn playstation 3 verkopen. Maar wil natuurlijk dat de nieuwe gebruiker hem helemaal ”nieuw” krijgt. Dus geen gegevens en dergelijke van mij meer. Hoe doe ik dit? als ik naar systeem herstellen ga staat er dat het ongeveer 28 uur duurt. Ik heb 1 account waarop ik het vaakst speel. Daarnaast heb ik nog 2 andere accounts die ik even snel heb aangemaakt met een ook op die dag aangemaakte e-mail. hoe zorg ik ervoor dat alle 3 accounts zijn verwijderd? Zodat alle games, alle accounts, alles van de playstation 3 af is en hij zo nieuw als wat is. Waarschijnlijk is dit voor jullie een eitje maar ik heb er geen verstand van.

Alvast bedankt.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Ik heb vorig jaar ook mijn PS3 verkocht en gewoon naar fabrieksinstellingen gezet, duurde volgens mij nog geen uur. Is er niet een snelle format mogelijkheid. Toen ik hem weer aansloot was het alsof je hem voor de eerste keer gebruikt (alles instellen, tv herkennen etc etc). Van de nieuwe gebruiker ook nooit meer wat van gehoord dus

  2. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Ik heb vorig jaar ook mijn PS3 verkocht en gewoon naar fabrieksinstellingen gezet, duurde volgens mij nog geen uur. Is er niet een snelle format mogelijkheid. Toen ik hem weer aansloot was het alsof je hem voor de eerste keer gebruikt (alles instellen, tv herkennen etc etc). Van de nieuwe gebruiker ook nooit meer wat van gehoord dus

    ik kon inderdaad wel een snelle format doen, dat duurde minder dan 2 minuten. er stond wel dat via ”speciale apparatuur” bestanden nog konden worden teruggevonden ofzo. ik heb die snelle format gedaan, en moest ook alles opnieuw instellen, alleen weet ik nu niet zeker of klaar is om te verkopen, of ik toch nog iets moet doen.

  3. 193 XP
    jurgenstil's avatar

    …’kwee zo niet of dat bij de ps3 is, dan hoef je alleen nog jouw systeem (ps3) te deactiveren (bij je account instellingen via een webbrowser)….

  4. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Het is een playstation 3 super slim 500 gb. Punt is dus gewoon dat ik hem helemaal ”nieuw” wil krijgen, zodat alles verwijderd word. hoe doe ik dit?

  5. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    DAN moet je hem 28u laten lopen denk ik, als je dat direct deed was je nu al klaar geweest haha 🙂

  6. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    DAN moet je hem 28u laten lopen denk ik, als je dat direct deed was je nu al klaar geweest haha 🙂

    Dus voor de duidelijkheid. Formatteren, of systeem herstellen of iets dergelijks, duurt 28 uur bij mij, dan is hij compleet ”nieuw”. geen sporen meer van de vorige gebruiker?

  7. 2457 XP
    peyj's avatar

    Dus voor de duidelijkheid. Formatteren, of systeem herstellen of iets dergelijks, duurt 28 uur bij mij, dan is hij compleet ”nieuw”. geen sporen meer van de vorige gebruiker?

    Nope, hoewel een expert altijd wel iets kan terug halen. Maar ik denk dat zulke mensen geen ps3 gaan gebruiken om uit te lezen. Dus verder dan de sporen fysiek op je PS3 (lees krasjes) zal een nieuwe gebruiker niks merken. Maar dat kan je zelf natuurlijk testen door je PS3 aan te zetten na de format ;).

  8. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Nope, hoewel een expert altijd wel iets kan terug halen. Maar ik denk dat zulke mensen geen ps3 gaan gebruiken om uit te lezen. Dus verder dan de sporen fysiek op je PS3 (lees krasjes) zal een nieuwe gebruiker niks merken. Maar dat kan je zelf natuurlijk testen door je PS3 aan te zetten na de format ;).

    al heb ik net op formatteren gedrukt en er staat nu dat het maar 4 uur duurt, terwijl het eerder 28 uur zou zijn. Maar fijn, bedankt

  9. Anoniem -
    217.120.30..xxx's avatar

    Verwijder je account bij je 3acount s