Forum

Topic: Voldoende schijfruimte op ps4 maar toch geen game-update kunnen downloaden

Anoniem's avatar

Hoi Luitjes,

Ik heb het volgende probleem: Ik wilde laatst Arkham Knight voorzien van de laatste update maar ik krijg de melding dat ik niet genoeg schijfruimte zou hebben. Ik heb dit gecontroleerd en ik heb nog iets van 16 gb vrij op de schijf. De update was geloof ik iets van 350 mb maar toch had ik dus volgens de melding te weinig ruimte…

Gisteren weer hetzelfde verhaal maar dan met Elder Scrolls Online. Ik wilde updaten maar kreeg te lezen dat ik 1.22gb extra moest vrijmaken. De update van ESO is iets van 250mb dus dat zou betekenen dat hij dus 17,22 gb nodig zou hebben voor een update van 250 mb. Dit lijkt mij erg raar.

Op een ander forum zei iemand dat dit een firmware bug zou zijn die we mee hebben gekregen in de laatste system update(s)…

Mijn vraag is eigenlijk; heeft iemand anders dit probleem ook? en is het inderdaad bekend dat deze bug bestaat? Ik vind het redelijk irritant om steeds enorme installaties te moeten verwijderen (van andere games) om de updates te kunnen doen, gezien de trage snelheden van PSN.

Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PSX-Sense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

1. 1802 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

Waarschijnlijk dat de PS4 zoveel vrije ruimte wil over houden voor backups of firmware updates?
    Ik zou het anders niet weten.

Hoe dan ook, de enigste optie is ruimte vrij maken!

2. 518 XP
    rufuzmitchell's avatar

Waarschijnlijk dat de PS4 zoveel vrije ruimte wil over houden voor backups of firmware updates?
    Ik zou het anders niet weten.

Hoe dan ook, de enigste optie is ruimte vrij maken!

ja ok, maar dat is dus weird: ik heb namelijk al 16gb vrij. En een update van 350 mb vergt toch niet zoveel..al zou het het dubbele zijn (700) .
    Maar ja, je hebt gelijk; toch vrij maken dan maar. Ik vind het alleen erg irritant, omdat ik dan een install moet deleten die ik daarna dan ook weer een nacht moet laten aanstaan.

anyway; bedankt voor je reactie!

3. Anoniem -
    2001:1c05:1809:fa00:4144:bdef:7156:d.xxx's avatar

Ik heb precies hetzelfde, heb al met playstation gebeld. Ik heb ze fotos moeten sturen en nu wacht ik de reactie af.

4. 42 XP
    serdar's avatar

Ik heb dit ook volgens mij iedereen hij wil denk ik genoeg ruimte over houden voor game data ofzo

5. Anoniem -
    217.121.189..xxx's avatar

Heeft te maken met manier van updaten. Update is bijv 2 gb, echter de vorige updates waren samen 20gb. Dan heeft de ps4 weer 22gb ruimte nodig. Er is een naam voor maar ben die de kwijt.

6. Anoniem -
    Anoniem-1033's avatar

Ik heb letterlijk 100gb aan riimte vrij gemaakt voor de nieuwe cod mw update. En hij geeft de foutmelding…..

7. Anoniem -
    Anoniem-8768's avatar

Ik heb ook nu het probleem. Heb 70gb vrije ruimte maar kan geen update doen

8. Anoniem -
    Anoniem-5326's avatar

@Anoniem-1033: ook hetzelfde probleem: 90gb vrij voor de cod update maar kan niet downloaden