Forum

Topic: heb op mijn router mijn ps3 ip adres opengeven in exposed host

Anoniem's avatar

heb op mijn router mijn ps3 ip adres opengeven in exposed host dus alle poorten staan nu open kan er nu door de poorten virus komen op mijn ps3

zo ja hoe krijg ik de virusen weer weg

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Plaats toch niet zoveel topics!! Ook zijn je topics heel erg onduidelijk, en weer copy paste als titel. Een goede titel is samenvattend.

    Antwoord op je vraag: je PS3 kan geen virussen krijgen, je hoeft je daarover dus geen zorgen te maken.

  2. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Antwoord op je vraag: je PS3 kan geen virussen krijgen, je hoeft je daarover dus geen zorgen te maken.

    Weet je dat zeker??? Want als je zelfs Linux oid kan installeren en aangezien je met een HDD werkt, lijkt mij dat er wel een mogelijkheid is om een PS3 met een virus te bombaderen. Dat bijvoorbeeld je PS3 het niet meer doet ofzo… Wil dit nooit meemaken en wil dat het nooit kan gebeuren, maar je bent wel verbonden met een ‘open’ netwerk en je hebt hardware wat gevoelig is hiervoor…

  3. 1386 XP
    Redd's avatar

    Tuurlijk is het wel mogelijk om virussen te krijgen via linux, Japsuh had het over GameOS neem ik aan..

    In je GameOS lijkt het mij in ieder geval onmogelijk.

    En, kort samenvattend, al je poorten openzetten is niet slim.

    PS. Maak de volgende keer even een normale titel…. heb het vorige keer ook aardig aan je gevraagd, toch? De volgende keer open ik het niet want dan weet ik toch al wat er in je post staat. 😉

  4. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Tuurlijk had ik het over het XMB. Ik ga er niet van uit dat iedereen Linux heeft geïnstalleerd.

  5. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    linux heeft ook niet bepaald veel virussen 😉 6 ofzo(denk ik)

    ALLE PORTS openen is een heeeeeeeel slecht idee en dit weet ik wel zeker veel mensen kunnen hier misbruik van maken want dit betekent ook dat je router helemaal open licht(toch..?)

  6. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    linux heeft ook niet bepaald veel virussen 😉 6 ofzo(denk ik)

    ALLE PORTS openen is een heeeeeeeel slecht idee en dit weet ik wel zeker veel mensen kunnen hier misbruik van maken want dit betekent ook dat je router helemaal open licht(toch..?)

    Nee, je zet al je poorten open naar je ps3, dus alles wat op je router binnenkomt gaat direct naar je ps3, ik krijg heel vaak van me firewall de melding dat mijn eigen router een poort scan doet, dit komt omdat iemand mijn ip scant en me router dus alles doorstuurt naar mijn laptop.

  7. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Oh ok thnx weer wat geleerd in de vakantie : D

  8. 421 XP
    Rhox's avatar

    Mja maar helemaal veilig is het niet, want dan wil dit zeggen dat ze al voorbij uw router geraken (in uw thuisnetwerk)!

  9. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik kan dat in ieder geval niet, het is al een hels karwei alles terug te zetten na een router reset.

    Major port conflicts als ik dat flik als hij echt alles openzet. :p